compromis voorschot bij makelaar
TIP
compromis voorschot bij makelaar
Hallo,
heb een vraag ,
wie kan mijn helpen?
Ik ga volgende week een compromis tekenen maar de makelaar vraagt om de voorschot bij hun te betalen en niet bij mijn notaris.(optima)
WIE HEEFT HIER ERVARING MEE?
Alvast bedankt
heb een vraag ,
wie kan mijn helpen?
Ik ga volgende week een compromis tekenen maar de makelaar vraagt om de voorschot bij hun te betalen en niet bij mijn notaris.(optima)
WIE HEEFT HIER ERVARING MEE?
Alvast bedankt
Re: compromis voorschot bij makelaar
NOOIT maar dan ook NOOIT betalen bij de makelaar.
Altijd op de derdenrekening bij de notaris. En zien dat de makelaar geen volmacht heeft, om het daar te claimen voor dat de akte verleden wordt.
Het is trouwens de verkoper die het makelaarsloon moet betalen, en niet de koper.
Als de makelaar faillit gaat, ben je je centen kwijt, en zit je vast. En dit zou niet de eerste keer zijn dat dat gebeurt.
Als de akte verleden wordt, kan er tegelijk een afrekening gebeuren, zodat de makelaar daar zijn centen van de notaris krijgt.Zelf al meegemaakt.
Altijd op de derdenrekening bij de notaris. En zien dat de makelaar geen volmacht heeft, om het daar te claimen voor dat de akte verleden wordt.
Het is trouwens de verkoper die het makelaarsloon moet betalen, en niet de koper.
Als de makelaar faillit gaat, ben je je centen kwijt, en zit je vast. En dit zou niet de eerste keer zijn dat dat gebeurt.
Als de akte verleden wordt, kan er tegelijk een afrekening gebeuren, zodat de makelaar daar zijn centen van de notaris krijgt.Zelf al meegemaakt.
Laatst gewijzigd door ludo op 21 oktober 2018, 16:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Makelaar wil zijn centjes te goed van verkoper veilig stellen.
Ge kunt altijd aan verkoper vragen hoeveel hij schuldig is aan makelaar.
Deel voorschot aan makelaar storten
en rest bij de notaris.
Estate Guru believer.
Kies voor te beginnen je eigen notaris, en nooit de notaris van de verkoper.
Als er een kink in de kabel komt, en door gelijk welke omstandigheden ( overlijden - verbreking wegens niet comform enz. ) de koop niet doorgaat, ben je je centen kwijt die je aan de makelaar betaald hebt,en kan je een langdurige procedure voor de rechtbank beginnen.
Dus betaal nooit aan de makelaar, maar stort een "WAARBORG " bij de notaris. Bevraag hem ernaar,die kennen dat wel,en is een gangbare praktijk.
Ook geen voorschot op verkoop, maar een waarborg, op die manier blijft het altijd uw eigendom, met een voorschot op verkoop doe je afstand,wil je dat geld terug, moet je via de rechtbank.
Met een waarborg te stellen bij de notaris,kan je het ten alle tijden opvragen als er een kink in de kabel zou komen.
https://www.notaris.be/verkopen-kopen-h ... roblemen-1
Als er een kink in de kabel komt, en door gelijk welke omstandigheden ( overlijden - verbreking wegens niet comform enz. ) de koop niet doorgaat, ben je je centen kwijt die je aan de makelaar betaald hebt,en kan je een langdurige procedure voor de rechtbank beginnen.
Dus betaal nooit aan de makelaar, maar stort een "WAARBORG " bij de notaris. Bevraag hem ernaar,die kennen dat wel,en is een gangbare praktijk.
Ook geen voorschot op verkoop, maar een waarborg, op die manier blijft het altijd uw eigendom, met een voorschot op verkoop doe je afstand,wil je dat geld terug, moet je via de rechtbank.
Met een waarborg te stellen bij de notaris,kan je het ten alle tijden opvragen als er een kink in de kabel zou komen.
https://www.notaris.be/verkopen-kopen-h ... roblemen-1
Bedankt Ludo, Platin
Platin,
Ik moet 14000 euro betalen voorschot
Platin,
Ik moet 14000 euro betalen voorschot
OK, maar dat is toch niet het probleem van de koper?
Ik heb steeds de zaken afgehandeld met een voorschot/waarborg te storten bij mijn notaris.
Daar heb ik een veel beter gevoel bij - het gaat over vrij hoge bedragen.
En voor rest is het een beetje zoals Ludo reeds heeft neergeschreven.