Content zijn met wat je hebt.
Re: Content zijn met wat je hebt.
We gaan het toch niet te ingewikkeld maken?
Ik had gelukkig al geanticipeerd op de reactie van TS en het bewust simplistisch en eenvoudig gehouden.
Uit een van mijn vorige reacties had je trouwens al kunnen afleiden dat de uitgebreide versie van mijn eenvoudig antwoord al door meerderen van jullie uitvoerig was toegelicht.
Ik had gelukkig al geanticipeerd op de reactie van TS en het bewust simplistisch en eenvoudig gehouden.

Uit een van mijn vorige reacties had je trouwens al kunnen afleiden dat de uitgebreide versie van mijn eenvoudig antwoord al door meerderen van jullie uitvoerig was toegelicht.

Hierbij het wijze antwoord van Conan De Barbaar, ivm het hoogste geluk in het leven:
https://www.youtube.com/watch?v=LyhTxQwSwJU
https://www.youtube.com/watch?v=LyhTxQwSwJU
-
- Jr. Member
Dit is allemaal filosofie à là "slissen en cesar"
@Yaris.Maar als hij nu plots rijk is geworden door de Lotto?
Dan was hij al geen wijs man.
De lotto is nl. een vrijwillig ondergane belasting op domheid.
Uitermate geschikt dus voor losers.
De lotto is nl. een vrijwillig ondergane belasting op domheid.
Uitermate geschikt dus voor losers.
En wat zou daar dan mee mis zijn?
@Voodoo:
Ook.
Maar ik ken weinig mensen die content zijn met de gevolgen die je zoal hebt van te roken.
Ook.
Maar ik ken weinig mensen die content zijn met de gevolgen die je zoal hebt van te roken.

Te ingewikkeld?
Te intellectueel?
Tochtoch: roken en lotto spelen zijn net hetzelfde (en er zijn nog meerdere voorbeelden):
Genot op de zeer korte termijn (minuten...) Waarom zou je anders roken, als het zelfs geen genot gaf op het moment zelf?
Lotto idem: de adrenaline bij het invullen/krassen of bij de rollende balletjes bij de trekking.
Maar op langere termijn zijn beide inderdaad enkel goed voor nadelige gevolgen/teleurstelling (uitgenomen die enkele lotto-winnaars)
Zowel bij roken als bij lottospelen verliest de meerderheid van de deelnemers geld.
Bij roken wint een meerderheid fysieke problemen (die nog eens extra geld kosten) en blijft een minderheid gespaard (maar verliest nog altijd geld).
Bij lottospelen verliest een meerderheid geld en wint een kleine minderheid iets tot veel.
Ik neem noch deel aan het ene noch het andere.
(Kortstondig) genot haal ik nl. uit geen van de twee.
Maar moest ik gedwongen worden te kiezen tussen de twee zou ik, gezien de te verwachten gevolgen, het wel weten.
Moest ik de lotto winnen zou ik er ook geen wijs man door worden.
Verworven wijsheid heeft weinig te maken met financieel gewin.
En gezien TS het louter heeft toegespitst op het financiële uitgangspunt.....
En wanneer ben je een loser? Omdat je dat van jezelf denkt? Omdat een ander dat over je denkt?
Zoals zoveel is het weer een heel individueel gegeven waar je persoonlijk gevoel een ander niet veel wijzer van wordt.
Speciaal als uitsmijter voor Yaris:
Louter financieel (verengd op uitdrukkelijk verzoek van TS) ben ik tevreden met wat ik heb.
Maar ik ben daardoor niet wijzer geworden. Dat gebeurde gewoon met vallen en opstaan en het geluk te hebben lang genoeg te leven.
En een loser vind ik mezelf ook niet. Een ander vind dat van mij misschien wel maar dat is dan zijn gevoel en niet het mijne.
Dus, nog steeds 'geen van de twee'.
Bij roken wint een meerderheid fysieke problemen (die nog eens extra geld kosten) en blijft een minderheid gespaard (maar verliest nog altijd geld).
Bij lottospelen verliest een meerderheid geld en wint een kleine minderheid iets tot veel.
Ik neem noch deel aan het ene noch het andere.
(Kortstondig) genot haal ik nl. uit geen van de twee.
Maar moest ik gedwongen worden te kiezen tussen de twee zou ik, gezien de te verwachten gevolgen, het wel weten.

Moest ik de lotto winnen zou ik er ook geen wijs man door worden.
Verworven wijsheid heeft weinig te maken met financieel gewin.
En gezien TS het louter heeft toegespitst op het financiële uitgangspunt.....
En wanneer ben je een loser? Omdat je dat van jezelf denkt? Omdat een ander dat over je denkt?
Zoals zoveel is het weer een heel individueel gegeven waar je persoonlijk gevoel een ander niet veel wijzer van wordt.
Speciaal als uitsmijter voor Yaris:
Louter financieel (verengd op uitdrukkelijk verzoek van TS) ben ik tevreden met wat ik heb.
Maar ik ben daardoor niet wijzer geworden. Dat gebeurde gewoon met vallen en opstaan en het geluk te hebben lang genoeg te leven.
En een loser vind ik mezelf ook niet. Een ander vind dat van mij misschien wel maar dat is dan zijn gevoel en niet het mijne.
Dus, nog steeds 'geen van de twee'.