Content zijn met wat je hebt.
Content zijn met wat je hebt.
Dit op financieel vlak.Ben je volgens jou dan een looser of net een wijs man?
Re: Content zijn met wat je hebt.
Geen van de twee. 

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik vind de vraag in combinatie met de titel wel een leuk uitgangspunt Mensen met enorm veel geld kunnen toch losers zijn als ze niet content zijn met wat ze hebben. En mensen die geen nagel hebben om hun *** te krabben kunnen toch een wijs man zijn. 't Is eens wat anders in deze keiharde neoliberale maatschappij waar weinig geld hebben gelijk staat aan een loser zijn.
Een loser is iets fictief. Een afweging van wat je zou moeten zijn volgens het klassieke maatschappelijke beeld en verwachting.
Wijs : daar komt wel iets meer bij kijken dan gewoon gelukkig zijn met wat je hebt.
Alhoewel dat een zeer belangrijk element is om gelukkig te zijn in het geheel.
Als je niet tevreden bent met wat je hebt zal je dat ook nooit worden.
Als je een karakter hebt dat je nijdig maakt op alles en iedereen, ook jaloers, zal je nooit echt gelukkig zijn.
Een arts kan onwijs zijn. Een chauffeur van de vuilkar kan wijzer zijn. Maar het komt er maar op aan wie of wat je net nodig hebt.
Wijs is afhankelijk van wie het moet inschatten en wat die van je nodig heeft.
Wijs : daar komt wel iets meer bij kijken dan gewoon gelukkig zijn met wat je hebt.
Alhoewel dat een zeer belangrijk element is om gelukkig te zijn in het geheel.
Als je niet tevreden bent met wat je hebt zal je dat ook nooit worden.
Als je een karakter hebt dat je nijdig maakt op alles en iedereen, ook jaloers, zal je nooit echt gelukkig zijn.
Een arts kan onwijs zijn. Een chauffeur van de vuilkar kan wijzer zijn. Maar het komt er maar op aan wie of wat je net nodig hebt.
Wijs is afhankelijk van wie het moet inschatten en wat die van je nodig heeft.
Ik vind dat de vraag niet goed gesteld is.
Een loser is iemand die mislukt in alles wat hij probeert.
Wijs = verstandig, door ervaring geleerd (Van Dale).
De vraag zou beter luiden: "Als je tevreden bent met wat je hebt, is dat een goede ingesteldheid of niet?" Mijn antwoord is ja. Onze maatschappij is gericht op altijd meer hebben en meer zijn. Wie daar niet aan mee doet en zich daar goed bij voelt, is mogelijk gelukkiger dan degenen die altijd meer geld, macht en aanzien willen hebben.
Een loser is iemand die mislukt in alles wat hij probeert.
Wijs = verstandig, door ervaring geleerd (Van Dale).
De vraag zou beter luiden: "Als je tevreden bent met wat je hebt, is dat een goede ingesteldheid of niet?" Mijn antwoord is ja. Onze maatschappij is gericht op altijd meer hebben en meer zijn. Wie daar niet aan mee doet en zich daar goed bij voelt, is mogelijk gelukkiger dan degenen die altijd meer geld, macht en aanzien willen hebben.
Laatst gewijzigd door Yaris op 16 juli 2020, 08:15, 2 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker
Jullie hebben beiden de TS misbegrepen, hij had het niet over een loser, maar over een looser. Ik vermoed dat hij daarmee een boutenlosser of iets bedoelt?

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Het is een trucje waarin TS wil nagaan of we de fout zien, zodat hij kan zien of we wijs zijn of nietCarpeNoctem schreef: ↑16 juli 2020, 08:11Jullie hebben beiden de TS misbegrepen, hij had het niet over een loser, maar over een looser. Ik vermoed dat hij daarmee een boutenlosser of iets bedoelt?![]()

Jullie geven, vanuit de eigen zienswijze, allemaal een uitgebreid antwoord op wat al in één zin was samen te vatten.
Als antwoord geven dat de vraag verkeerd is gesteld, een andere vraag stellen en dan onmiddellijk zelf op je eigen vraag antwoorden vind ik tot nu toe de origineelste wending.
Benieuwd hoe TS gaat reageren. Tenminste als hij dat al doet.

Als antwoord geven dat de vraag verkeerd is gesteld, een andere vraag stellen en dan onmiddellijk zelf op je eigen vraag antwoorden vind ik tot nu toe de origineelste wending.

Of hij verzamelt gewoon clickbaits?MoreOrLess schreef: ↑16 juli 2020, 08:29
Het is een trucje waarin TS wil nagaan of we de fout zien, zodat hij kan zien of we wijs zijn of niet![]()
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Volgens mij bedoelt TS weldegelijk "looser" - losser dus. We dienen de vraag meer open te trekken en in een bredere context te bekijken.MoreOrLess schreef: ↑16 juli 2020, 08:29 Het is een trucje waarin TS wil nagaan of we de fout zien, zodat hij kan zien of we wijs zijn of niet![]()
Hoe dit te rijmen valt met de impliciete tegenstelling dat men dan géén wijs man is weet ik niet. Ik ben dan ook geen wijs man.
Eigenlijk ben ik dan wel een looser (in de zin van de vraagsteller zoals hierboven geïnterpeteerd), want ik bekijk de vraag an sich wel breder dan ze na een eerste lezing lijkt te zijn. Alleen weet ik het antwoord niet.
Laatst gewijzigd door Oudere Jongere op 16 juli 2020, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Wuh wa?Ik stel een eenvoudige vraag en krijg intellectuele praat over me.Ik wist niet dat dat hier van zo een hoog niveau was.Jefdewit schreef: ↑16 juli 2020, 08:31 Jullie geven, vanuit de eigen zienswijze, allemaal een uitgebreid antwoord op wat al in één zin was samen te vatten.![]()
Als antwoord geven dat de vraag verkeerd is gesteld, een andere vraag stellen en dan onmiddellijk zelf op je eigen vraag antwoorden vind ik tot nu toe de origineelste wending.![]()
Olé.
Had dan van in het begin gezegd dat je alleen domme reacties wou.
edit: typo
Had dan van in het begin gezegd dat je alleen domme reacties wou.

edit: typo
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 16 juli 2020, 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Bij deze dus: een wijze looser. 

Goed, als je wil dat ik op de originele vraag antwoord "Content zijn met wat je hebt. Dit op financieel vlak.Ben je volgens jou dan een loser of net een wijs man?"
Een loser impliceert dat hij geprobeerd heeft om meer te verdienen, daar niet in geslaagd is en dat hij dus noodgedwongen tevreden moet zijn met wat hij heeft. Als hij daarin wel slaagt is hij door ervaring een wijs man geworden. Je kunt met andere woorden eerst een loser zijn en daarna een wijs man.
Een loser impliceert dat hij geprobeerd heeft om meer te verdienen, daar niet in geslaagd is en dat hij dus noodgedwongen tevreden moet zijn met wat hij heeft. Als hij daarin wel slaagt is hij door ervaring een wijs man geworden. Je kunt met andere woorden eerst een loser zijn en daarna een wijs man.
Lijkt me een iets te ingewikkeld antwoord?
Zeg dan eenvoudig: 'alle twee'.
Zeg dan eenvoudig: 'alle twee'.