Converteerbare oblig. Cofinnimo
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Converteerbare oblig. Cofinnimo
De vastgoedbevak Cofinimmo, de grootste van het land, heeft voor 173,3 miljoen euro aan converteerbare obligaties uitgegeven.
De obligaties lopen tot 28 april 2016. Ze dragen een coupon van 3,125%. Op de vervaldag kunnen ze worden omgezet in aandelen van de bevak in de verhouding van een obligatie voor een aandeel.
*Modaliteiten van het bod*
Per veelvoud van 10 rechten kan u inschrijven op 1 nieuwe converteerbare obligatie aan 116,60 EUR.
Dat is 15% boven de huidige koers. Cofinimmo behoudt zich wel het recht voor om de terugbetaling in cash of in aandelen of in een combinatie te doen.
Markt: Euronext Brussel
Isin code/ Symbool van de rechten : BE6218508321 / RTSCOFB
Forum: Is dit een interessant aanbod voor de bestaande aandeelhouder?
De obligaties lopen tot 28 april 2016. Ze dragen een coupon van 3,125%. Op de vervaldag kunnen ze worden omgezet in aandelen van de bevak in de verhouding van een obligatie voor een aandeel.
*Modaliteiten van het bod*
Per veelvoud van 10 rechten kan u inschrijven op 1 nieuwe converteerbare obligatie aan 116,60 EUR.
Dat is 15% boven de huidige koers. Cofinimmo behoudt zich wel het recht voor om de terugbetaling in cash of in aandelen of in een combinatie te doen.
Markt: Euronext Brussel
Isin code/ Symbool van de rechten : BE6218508321 / RTSCOFB
Forum: Is dit een interessant aanbod voor de bestaande aandeelhouder?
Re: Converteerbare oblig. Cofinnimo
Je kapitaal is hierbij niet beschermd. Ik heb niet ingetekend omwille van deze reden.
Ik beleg liever zelf zuiver in aandelen.
Ik beleg liever zelf zuiver in aandelen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- het is een achtergestelde obligatie, dus een hoger risico op kapitaalverlies bij problemen met de uitgever.
- er zit een "call optie" op de converteerbare obligatie: indien de prijs van het aandeel sterk stijgt (en het converteerbare aspect van de obligatie dus heel interessant wordt), kan de uitgever de obligatie vervroegd terug betalen zonder recht op de conversie.
De rente lijkt me eerder mager in het oog van bovenstaande opmerkingen.
- er zit een "call optie" op de converteerbare obligatie: indien de prijs van het aandeel sterk stijgt (en het converteerbare aspect van de obligatie dus heel interessant wordt), kan de uitgever de obligatie vervroegd terug betalen zonder recht op de conversie.
De rente lijkt me eerder mager in het oog van bovenstaande opmerkingen.
het rendement van de obligatie is lager dan het dividend van de aandelen en je moet 15% meer betalen dan de huidige koers. Ik zie confinnimo die koers toch niet snel bereiken...
Geef mij maar de aandelen.
Geef mij maar de aandelen.
Gezien de eerder magere voorwaarden ga ik alleszins niet intekenen.
Die inschrijvingsrechten die van de aandelen zijn afgeknipt zullen wel geen waarde op de beurs hebben zeker.
Ik heb toch nergens een noteriring van die inschrijvigingsrechten gezien.
In de mail die ik kreeg van de bank stond dat ze niet verhandelbaar waren.paul schreef:Die inschrijvingsrechten die van de aandelen zijn afgeknipt zullen wel geen waarde op de beurs hebben zeker.
Als ik het goed begrijp zijn die obligaties al verkocht aan 'institutionelen" en konden (vandaag laatste dag) aandeelhouders die nog terugkopen als ze dat wilden tenminste. Ik pas maar als ze op die manier goedkoop aan geld kunnen geraken heb ik daar als aandeelhouder geen probleem mee.