Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Steeds duidelijker is er een vermoeden dat jij en bepaalde andere forumleden, hier alleen maar een probleem hebben met Rutten.
En neen, zij is géén arts-ambtenaar (lees volledige tekst aub
En dus heeft zij de taak, waartoe zij bevoegd is om haar burgers te beschermen, naar behoren uitgevoerd.
Nefertari schreef: ↑26 februari 2021, 20:09Bron: Zorg-en-gezondheid.be, officiële website van de Vlaamse overheid.... Vanuit sociaal-maatschappelijk werk of een welzijnsperspectief moet geprobeerd worden mensen te overtuigen en te helpen bij het toepassen van de isolatie. Een lokaal bestuur kan bijvoorbeeld alternatieve huisvesting of noodopvang voorzien waar de isolatie kan gebeuren.
https://www.zorg-en-gezondheid.be/handh ... uarantaine
-
anonymous
Rutten is allesbehalve mijn beste vriendin maar hier heeft ze tot spijt van wie het benijdt correct gehandeld om de bevolking te beschermen tegen een landloper die een gevaar was voor de volksgezondheid.
Maar er zitten hier inderdaad een paar gefrustreerden op dit forum die elke beslissing die niet in hun kraam past afbreken.
Ze zouden zich dan beter richten tot Rutten om hun ongenoegen te uiten.
Het is niet moeilijk, je kunt haar gewoon contacteren.
https://www.gwendolynrutten.be/contact/
Ik denk niet dat ze dit forum leest dus het is beter om gewoon een mail te sturen.
Maar er zitten hier inderdaad een paar gefrustreerden op dit forum die elke beslissing die niet in hun kraam past afbreken.
Ze zouden zich dan beter richten tot Rutten om hun ongenoegen te uiten.
Het is niet moeilijk, je kunt haar gewoon contacteren.
https://www.gwendolynrutten.be/contact/
Ik denk niet dat ze dit forum leest dus het is beter om gewoon een mail te sturen.
Van mij is ze dat ook niet hoor!
Wat politiek betreft, probeer ik altijd neutraal te blijven op dit forum, en daarom reageer ik er bijna nooit op.
Maar als iemand herhaaldelijk ten onrechte wordt aangevallen, terwijl zij correct handelde, dan zet ik dat graag recht.
ze gaan de kosten van die landloper in eerste instantie op Duitsland proberen te verhalen
Er zouden een aantal landlopers zich gediscrimineerd kunnen voelen, omdat hij wel een gratis hotel krijgt aangeboden.
Er zouden een aantal landlopers zich gediscrimineerd kunnen voelen, omdat hij wel een gratis hotel krijgt aangeboden.
-
anonymous
https://www.hln.be/buitenland/miljoenen ... ~abf6e6d8/
Best dat klagers a la Aerolla niet in NZ wonen. Stel je voor zeg. Miljoenen mensen opsluiten voor 1 besmetting.
Best dat klagers a la Aerolla niet in NZ wonen. Stel je voor zeg. Miljoenen mensen opsluiten voor 1 besmetting.
Klagen?
Ik ben geen ambtenaar he...
Van mij part gaan we terug naar ons normaal leven, zonder enig geklaag en maatregelen, buiten het klassieke klagen over het weer, de ambtenarij en andere onbelangrijke zaken
Het is alleen dat er ambtenaren zijn die klagen en persé maatregelen enzo willen, omdat ze anders harder moeten werken...
Ik ben hier zeker de minste klager van allemaal
Ik ben geen ambtenaar he...
Van mij part gaan we terug naar ons normaal leven, zonder enig geklaag en maatregelen, buiten het klassieke klagen over het weer, de ambtenarij en andere onbelangrijke zaken
Het is alleen dat er ambtenaren zijn die klagen en persé maatregelen enzo willen, omdat ze anders harder moeten werken...
Ik ben hier zeker de minste klager van allemaal
Misschien moet je zelf de volledige tekst eens lezen en niet alleen de stukken quoten die in je kraam passen. Het "lokaal bestuur" slaat hier op het voorzien van de huisvesting. De arts-ambtenaar kan een bevel tot isolatie uitschrijven. Maar dat weet je uiteraard zelf ook al wel.Nefertari schreef: ↑27 februari 2021, 10:51 Steeds duidelijker is er een vermoeden dat jij en bepaalde andere forumleden, hier alleen maar een probleem hebben met Rutten.
En neen, zij is géén arts-ambtenaar (lees volledige tekst aub), maar zij vertegenwoordigt een lokaal bestuur, zoals ik speciaal in dik rood kleurde bij de geciteerde tekst uit de website van de Vlaamse overheid.
En dus heeft zij de taak, waartoe zij bevoegd is om haar burgers te beschermen, naar behoren uitgevoerd.
Nefertari schreef: ↑26 februari 2021, 20:09
Bron: Zorg-en-gezondheid.be, officiële website van de Vlaamse overheid.
https://www.zorg-en-gezondheid.be/handh ... uarantaine
Inderdaad:
Het lokaal bestuur (de burgemeester) heeft voorzien in de huisvesting voor de man, nádat deze een bevel tot isolatie kreeg.
De man die voordien zélf medische bijstand had gevraagd, werd eerst naar het UZ Leuven gebracht, waar vastgesteld werd dat zijn coronatest positief was.
Het lokaal bestuur (de burgemeester) heeft voorzien in de huisvesting voor de man, nádat deze een bevel tot isolatie kreeg.
De man die voordien zélf medische bijstand had gevraagd, werd eerst naar het UZ Leuven gebracht, waar vastgesteld werd dat zijn coronatest positief was.
Politie! Grenscontrole:
'Goedemorgen, mevrouw'
'Dag. Wat zijn jullie gaan doen in Nederland?'
'Onze wekelijkse boodschappen, mevrouw.' Nu moet ik erbij vertellen dat ik de officier niet frontaal in haar gezicht aankeek. Ik had geen mondmasker op en de afstand was nog geen meter ...
'Het is niet de bedoeling dat jullie boodschappen gaan doen in Nederland. En wil u me aankijken als u tegen mij spreekt, dit is zeer onbeleefd!'
'Ok, ik zal u aankijken. Maar deze bundel ( ik zwaar met de nodige formulieren) zegt expliciet dat wij dit wel mogen, mevrouw.'
'U mag dat idd wel, maar u mag hier de grens niet over. U moet een andere grens over.'
'Huh, moet ik dan de Franse grens over om naar Baarle te rijden?'
'Rij maar door, meneer. U weet blijkbaar alles beter.'
'Ow, dat ik ook vriendelijk. Dag mevrouw!'
Niet te geloven! Het was nochtans een mooie, zonnige zondagochtend en zeer rustig op de gewestweg.
'Goedemorgen, mevrouw'
'Dag. Wat zijn jullie gaan doen in Nederland?'
'Onze wekelijkse boodschappen, mevrouw.' Nu moet ik erbij vertellen dat ik de officier niet frontaal in haar gezicht aankeek. Ik had geen mondmasker op en de afstand was nog geen meter ...
'Het is niet de bedoeling dat jullie boodschappen gaan doen in Nederland. En wil u me aankijken als u tegen mij spreekt, dit is zeer onbeleefd!'
'Ok, ik zal u aankijken. Maar deze bundel ( ik zwaar met de nodige formulieren) zegt expliciet dat wij dit wel mogen, mevrouw.'
'U mag dat idd wel, maar u mag hier de grens niet over. U moet een andere grens over.'
'Huh, moet ik dan de Franse grens over om naar Baarle te rijden?'
'Rij maar door, meneer. U weet blijkbaar alles beter.'
'Ow, dat ik ook vriendelijk. Dag mevrouw!'
Niet te geloven! Het was nochtans een mooie, zonnige zondagochtend en zeer rustig op de gewestweg.
In de ziekenhuizen liggen liggen nu 1.841 patiënten met Covid-19,
Op 11,5 miljoen inwoners leggen die 1841 patienten het hele land lam
De economische schade beloopt tientallen miljarden, die de burger zal moeten ophoesten.
11 miljard : 2000 patienten = 5,5 miljoen
Op 11,5 miljoen inwoners leggen die 1841 patienten het hele land lam
De economische schade beloopt tientallen miljarden, die de burger zal moeten ophoesten.
11 miljard : 2000 patienten = 5,5 miljoen
Laatst gewijzigd door ludo op 28 februari 2021, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
anonymous
Wat ligt er dan zo allemaal lam Ludo? Ik zie auto's, bussen en trams rijden. Ik zie files en overrompelingen aan de kust en in natuurgebieden. Ik zie massa's volk staan wachten voor een ijsje, enz, enz
Leg eens uit wat allemaal lam ligt.
Leg eens uit wat allemaal lam ligt.
Ge gaat toch ni beweren dat alles normaal verloopt zeker... Laat ik het anders stellen .
In de ziekenhuizen liggen liggen nu 1.841 patiënten met Covid-19,
Op 11,5 miljoen inwoners ontwrichten (verhinderen dat iets zijn normale loop heeft) die patienten het land
De economische schade loopt in de 10 tallen miljarden.. Hoe zou dat komen dan????
-
anonymous
De begroting in dit land was voor Corona al een ramp. Als je de hoogte van de beurzen ziet zou je niet zeggen dat er een economische crisis is.
Je hebt duidelijk geen verplegers of dokters in de familie want anders zou je weten dat die mensen al bijna een jaar op hun tandvlees zitten. Er liggen nog andere dan coronapatiënten in de ziekenhuizen. Straks is er weer geen plaats meer voor gewone zorg. Hopelijk hebben jij of je familie dan op dat moment geen zorg nodig.
Je hebt duidelijk geen verplegers of dokters in de familie want anders zou je weten dat die mensen al bijna een jaar op hun tandvlees zitten. Er liggen nog andere dan coronapatiënten in de ziekenhuizen. Straks is er weer geen plaats meer voor gewone zorg. Hopelijk hebben jij of je familie dan op dat moment geen zorg nodig.
Laatst gewijzigd door anonymous op 28 februari 2021, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat ligt er lam?
Het leven is gewoon zoals voor corona volgens sommigen?
Wauw, dat is extreem positief!
Als ik na mijn reis terug naar de fitness ga en dan na de cinema op restaurant ga zal ik aan u denken? Want dat mag dus allemaal terug?
Het leven is gewoon zoals voor corona volgens sommigen?
Wauw, dat is extreem positief!
Als ik na mijn reis terug naar de fitness ga en dan na de cinema op restaurant ga zal ik aan u denken? Want dat mag dus allemaal terug?
-
anonymous
Luxeprobleempjes zijn dat. Je kunt thuis fitnessen of gaan lopen. Je kunt overal take-away afhalen. Manman wat zijn we toch een zielig en verwend volk.