Corona-virus.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker
Re: Corona-virus.
Na anderhalf jaar aanmodderen lijkt me dat inderdaad de bottom line.
Dixit schreef: ↑26 augustus 2021, 11:31Dit lijkt op een potje armworstelen van de GEMS tegen de Belgische overheden. "Jullie willen alle regels afbouwen ? Dan stellen wij een formeel advies op waarin maatregelen Ad Vitam Aeternam blijven. Lekker puh !"
'Drama queens' zou Maggie zeggen. En dan heeft ze eens een keer gelijk.
Gezegend ben je met zo'n club. Zouden ze niet eens elders in Europa gaan kijken wat de normale wetenschappers aldaar doen ?
De regulitis backfiresDixit schreef: ↑26 augustus 2021, 11:31Toch nog iets om te lachen. In Italië heb je een Green Pass nodig om binnen in een restaurant te mogen zitten. Gevolg: mensen die zo stom zijn om hun Green Pass te tonen wordt een plaatsje op het terras geweigerd. Ah ja... want als je je resto optimaal wilt vullen, dan steek je de ongevaccineerden buiten en dus moeten de gevaccineerden binnen. Naast de pizza-oven.

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
https://www.hln.be/nieuws/vader-stript- ... ~a8db500f/
Zo zie je maar, je hebt zotten aan beide zijden van de discussie
Zo zie je maar, je hebt zotten aan beide zijden van de discussie

Maar Akers heeft wél een punt en heeft dit op een zeer ludieke manier getoond aan de aanwezigen:Aerolla schreef: ↑26 augustus 2021, 12:59 https://www.hln.be/nieuws/vader-stript- ... ~a8db500f/
Zo zie je maar, ...

“Er zijn volgens mij te veel mensen die om politieke redenen niet nadenken over de verstandige beslissingen die we iedere dag nemen. Denk maar aan veilig rijden of niet op gehandicaptenplaatsen parkeren.”
Ik denk dat het geen slecht idee is. Herinner me een rit met bus 93 naar sinterklaas. Stapte iemand op aan LO en zat de ganse rit zwaar te hoesten (en meer), zou me niet verbazen dat die (een resistente stam) TB zat te verspreiden. Antibiotica werkt steeds minder, alleen al daarom misschien.
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Daarom moet toch niet iedereen op bus, tram of trein een mondmasker dragen? Die ene persoon zou verstandig genoeg moeten zijn om dan zelf een masker op te zetten. Of om thuis te blijven als hij echt ziek is.Spaarplan schreef: ↑27 augustus 2021, 13:45Ik denk dat het geen slecht idee is. Herinner me een rit met bus 93 naar sinterklaas. Stapte iemand op aan LO en zat de ganse rit zwaar te hoesten (en meer), zou me niet verbazen dat die (een resistente stam) TB zat te verspreiden. Antibiotica werkt steeds minder, alleen al daarom misschien.
PS: misschien had hij gewoon een kriebel in de keel. Onmiddellijk de diagnose uitspreken dat het om een resistente stam van TB gaat is gissen. En gissen is vaak missen ...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat is inderdaad de vraag ...
In hoeverre kan je erop vertrouwen dat "die ene persoon" verstandig genoeg is om dan zelf een mond-neus-masker te dragen en/of thuis te blijven als die echt of mogelijks besmettelijk is ?
In een effectief geval van TBC lijkt mij dat eerder onwaarschijnlijk.
Het lijkt mij niet dat Spaarplan een diagnose stelde/uitsprak over het voorbeeld dat die gaf.
Als we telkens iedereen gaan verplichten om een mondmasker te dragen omdat 1 iemand kucht of hoest, dan geraken we nooit nog van die dingen af.
Mijn mening: als iedereen gevaccineerd zijn of de kans heeft gehad om zich te laten vaccineren, dan moeten mondmaskers enkel nog op vrijwillige basis gedragen worden.
Mijn mening: als iedereen gevaccineerd zijn of de kans heeft gehad om zich te laten vaccineren, dan moeten mondmaskers enkel nog op vrijwillige basis gedragen worden.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het is begrijpelijk dat iedereen vandaag de dag enkel naar corona/covid kijkt.m-peeters schreef: ↑27 augustus 2021, 21:46 Als we telkens iedereen gaan verplichten om een mondmasker te dragen omdat 1 iemand kucht of hoest, dan geraken we nooit nog van die dingen af.
Maar los daarvan zijn er ook nog andere risico's.
Desalniettemin ben ik het volledig met je eens dat er geen overdreven (en zeker geen onnodige/onzinnige) maatregelen moeten getroffen worden tegen eender welk risico.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat is juist hetgeen wat in Nederland aan het gebeuren is. Zie de resultaten. Mondmasker dragen wanneer u gaat winkelen en ook wanneer het erg druk is ''in de stad''. Het virus is not gone. Goede uitzending van Canvas gisteren. It aint over till the fat lady sings.EarthNvstr1 schreef: ↑27 augustus 2021, 21:56Het is begrijpelijk dat iedereen vandaag de dag enkel naar corona/covid kijkt.m-peeters schreef: ↑27 augustus 2021, 21:46 Als we telkens iedereen gaan verplichten om een mondmasker te dragen omdat 1 iemand kucht of hoest, dan geraken we nooit nog van die dingen af.
Desalniettemin ben ik het volledig met je eens dat er geen overdreven (en zeker geen onnodige/onzinnige) maatregelen moeten getroffen worden tegen eender welk risico.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik begrijp totaal niet wat je hiermee wil zeggen eigenlijk ... (sorry voor mijn domheid)Jozefien1969 schreef: ↑27 augustus 2021, 22:21Dat is juist hetgeen wat in Nederland aan het gebeuren is. Zie de resultaten. Mondmasker dragen wanneer u gaat winkelen en ook wanneer het erg druk is ''in de stad''. Het virus is not gone. Goede uitzending van Canvas gisteren. It aint over till the fat lady sings.EarthNvstr1 schreef: ↑27 augustus 2021, 21:56
Het is begrijpelijk dat iedereen vandaag de dag enkel naar corona/covid kijkt.
Over welk canvas programma hebt u het?Jozefien1969 schreef: ↑27 augustus 2021, 22:21Dat is juist hetgeen wat in Nederland aan het gebeuren is. Zie de resultaten. Mondmasker dragen wanneer u gaat winkelen en ook wanneer het erg druk is ''in de stad''. Het virus is not gone. Goede uitzending van Canvas gisteren. It aint over till the fat lady sings.EarthNvstr1 schreef: ↑27 augustus 2021, 21:56
Het is begrijpelijk dat iedereen vandaag de dag enkel naar corona/covid kijkt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
"Vaccine: The Inside Story" (direct na "Terzake")
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dank u wel, was al uren aan het zoeken......
-
- Hero Member
- Contacteer:
Of mijn domheid. Ik wil hiermee zeggen dat in Nederland alles kan en in België niet. En ik volg België.EarthNvstr1 schreef: ↑27 augustus 2021, 22:29Ik begrijp totaal niet wat je hiermee wil zeggen eigenlijk ... (sorry voor mijn domheid)Jozefien1969 schreef: ↑27 augustus 2021, 22:21
Dat is juist hetgeen wat in Nederland aan het gebeuren is. Zie de resultaten. Mondmasker dragen wanneer u gaat winkelen en ook wanneer het erg druk is ''in de stad''. Het virus is not gone. Goede uitzending van Canvas gisteren. It aint over till the fat lady sings.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tja... ik heb Telenet TV ...