Corona-virus.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Vandaag nog met een Nederlandse arts gesproken.
Hij ging hier naar de supermarkt en werd zeer scheef bekijken omdat hij geen mondkapje op had. In Nederland is dat al een tijd de gewoonste zaak van de wereld. Bij mijn weten zijn de cijfers daar ook niet slechter.
En in zijn ziekenhuis moet hij alleen maar een mondmasker dragen bij nauw contact met de patient. Zolang ze aan zijn bureau praten op 1,5 m afstand is geen masker nodig. Ook in de gangen lopen ze zonder masker rond. En dat al maanden...
Hij ging hier naar de supermarkt en werd zeer scheef bekijken omdat hij geen mondkapje op had. In Nederland is dat al een tijd de gewoonste zaak van de wereld. Bij mijn weten zijn de cijfers daar ook niet slechter.
En in zijn ziekenhuis moet hij alleen maar een mondmasker dragen bij nauw contact met de patient. Zolang ze aan zijn bureau praten op 1,5 m afstand is geen masker nodig. Ook in de gangen lopen ze zonder masker rond. En dat al maanden...
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Als je in Nederland gaat winkelen of als toerist rondloopt ergens in de grensstreek, dan kan je de Belgen er zo uithalen. Al diegenen die een mondmasker dragen (vaak ook buiten!) zijn Belg.Charlesvdw schreef: ↑16 september 2021, 19:42 Vandaag nog met een Nederlandse arts gesproken.
'Al diegenen' ? Toch niet helemaal. Als het los rond loopt in Zeeland en het draagt een FFP2-masker, dan is het een Duitser.
Maar goed.
Die Nederlandse arts is een halve zool. Men dient zich wel aan de regels van de inboorlingen te houden. Dus als in een land het mondmasker verplicht is, dan draagt men een mondmasker.

Maar goed.
Die Nederlandse arts is een halve zool. Men dient zich wel aan de regels van de inboorlingen te houden. Dus als in een land het mondmasker verplicht is, dan draagt men een mondmasker.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hij heeft niet bewust geen mondmasker gedragen hé. Het is in Nl zo normaal om geen mondmasker te dragen dat hij er niet aan gedacht heeft.
Mijn punt is vooral dat de Vlaamse/Belgische ideeën over mondmasker niet overal gedeeld worden.
Mijn punt is vooral dat de Vlaamse/Belgische ideeën over mondmasker niet overal gedeeld worden.
Die Duitser is slim. Een FFP2 masker dient om jezelf te beschermen. Als je ergens bent waar je het niet goed vertrouwt dan draag je beter een FFP2 masker dan een chirurgisch masker of stoffen masker. Deze laatste dienen vooral om anderen te beschermen. Wat mij betreft schaffen ze de mondmaskerplicht af en kopen de angsthazen een FFP2-masker dat ze dan - op vrijwillige basis - kunnen opzetten als ze zich onveilig voelen.Dixit schreef: ↑16 september 2021, 20:11 'Al diegenen' ? Toch niet helemaal. Als het los rond loopt in Zeeland en het draagt een FFP2-masker, dan is het een Duitser.![]()
Maar goed.
Die arts is inderdaad een klojo. Je volgt als gast steeds de regels van het land waar je bent. Dat geldt voor alles, zowel voor covidregels als voor andere zaken zoals bvb. kleding (bij tempelbezoek in buitenland …).
Niet bewust? Als arts? En wetende dat hij naar een buurland gaat waar andere regels gelden? HhmmmmmCharlesvdw schreef: ↑16 september 2021, 20:20 Hij heeft niet bewust geen mondmasker gedragen hé. Het is in Nl zo normaal om geen mondmasker te dragen dat hij er niet aan gedacht heeft.
Niet alle artsen zijn even intelligent... Kan toch zijn?m-peeters schreef: ↑16 september 2021, 20:27Niet bewust? Als arts? En wetende dat hij naar een buurland gaat waar andere regels gelden? HhmmmmmCharlesvdw schreef: ↑16 september 2021, 20:20 Hij heeft niet bewust geen mondmasker gedragen hé. Het is in Nl zo normaal om geen mondmasker te dragen dat hij er niet aan gedacht heeft.
Mijn punt is vooral dat de Vlaamse/Belgische ideeën over mondmasker niet overal gedeeld worden.![]()
Die duitse arts is niet slim maar politiek afhankelijk.m-peeters schreef: ↑16 september 2021, 20:25Die Duitser is slim. Een FFP2 masker dient om jezelf te beschermen. Als je ergens bent waar je het niet goed vertrouwt dan draag je beter een FFP2 masker dan een chirurgisch masker of stoffen masker. Deze laatste dienen vooral om anderen te beschermen. Wat mij betreft schaffen ze de mondmaskerplicht af en kopen de angsthazen een FFP2-masker dat ze dan - op vrijwillige basis - kunnen opzetten als ze zich onveilig voelen.Dixit schreef: ↑16 september 2021, 20:11 'Al diegenen' ? Toch niet helemaal. Als het los rond loopt in Zeeland en het draagt een FFP2-masker, dan is het een Duitser.![]()
Maar goed.
Die arts is inderdaad een klojo. Je volgt als gast steeds de regels van het land waar je bent. Dat geldt voor alles, zowel voor covidregels als voor andere zaken zoals bvb. kleding (bij tempelbezoek in buitenland …).
Nu de saga van het mondmasker bijna voorbij is, kunnen we het mss eens hebben over de PLF-formulieren:
Als je BE binnen komt, heb je er één nodig. Papier of gsm. Gsm wordt bekeken. Papier wordt gestapeld als je van de vlieger komt en bekeken als je van de Eurostar komt...
Als je het VK binnen komt heb je er één nodig. Papier volstaat. Papier wordt enkel bekeken.
Als je het VK verlaat ( via de Eurostar) moet het op de gsm staan. Papier telt niet. Heb je geen gsm ( of je beweert er geen te hebben) dan mag je ook door...
Reis je met de wagen dan is de kans piepklein dat er ooit iemand naar je PLF vraagt ( zelfs in Dover en Folkestone).
Stop er toch mee! 101 websites die 101 verschillende verhalen vertellen en dan die belachelijke uitvoering ervan. Ook dit schiet het coronadoel weer hopeloos voorbij.
Als je BE binnen komt, heb je er één nodig. Papier of gsm. Gsm wordt bekeken. Papier wordt gestapeld als je van de vlieger komt en bekeken als je van de Eurostar komt...
Als je het VK binnen komt heb je er één nodig. Papier volstaat. Papier wordt enkel bekeken.
Als je het VK verlaat ( via de Eurostar) moet het op de gsm staan. Papier telt niet. Heb je geen gsm ( of je beweert er geen te hebben) dan mag je ook door...
Reis je met de wagen dan is de kans piepklein dat er ooit iemand naar je PLF vraagt ( zelfs in Dover en Folkestone).
Stop er toch mee! 101 websites die 101 verschillende verhalen vertellen en dan die belachelijke uitvoering ervan. Ook dit schiet het coronadoel weer hopeloos voorbij.

-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik kan me zo ergeren aan de typische retoriek ivm gezondheidswerkers en Covid:
" We zitten op ons tandvlees", "de ziekenhuizen stromen vol", " we kunnen de druk niet meer aan", je kent wel dat soort praat waar we op een gegeven moment dagelijks mee rond de oren geslagen werden.
Wat hoor ik nu van de hoofdverpleegkundige van de Covidafdeling van ons lokale ziekenhuis: hij is gecontacteerd zowel door de VRT als De Morgen om dat soort heroïsche verhalen te vertellen. Maar aangezien (buiten de eerste golf, toen het overal erg was) het in West-Vlaanderen eigenlijk wel meeviel, is hij niet op die vraag ingegaan.
Maar het was heel duidelijk welke toer de media wouden opgaan. Voor relativering was geen plaats.
" We zitten op ons tandvlees", "de ziekenhuizen stromen vol", " we kunnen de druk niet meer aan", je kent wel dat soort praat waar we op een gegeven moment dagelijks mee rond de oren geslagen werden.
Wat hoor ik nu van de hoofdverpleegkundige van de Covidafdeling van ons lokale ziekenhuis: hij is gecontacteerd zowel door de VRT als De Morgen om dat soort heroïsche verhalen te vertellen. Maar aangezien (buiten de eerste golf, toen het overal erg was) het in West-Vlaanderen eigenlijk wel meeviel, is hij niet op die vraag ingegaan.
Maar het was heel duidelijk welke toer de media wouden opgaan. Voor relativering was geen plaats.
Rol van media in deze crisis is a langer geweten. Angst verkoopt.
- DeanThe4th
- Verbannen Gebruiker
Het gaat nu helemaal de slechte kant op voor het corona virus, alle eerdere varianten zijn hier volledig uitgeroeid en de delta variant is aan zijn laatste stuiptrekkingen bezig. Spijtig voor het virus en de virologen is er nog geen sprake van een nieuwe variant om over te nemen. Toch moeten niet gevaccineerden nog steeds gestigmatiseerd worden middels corona pasjes om testen of een alpha variant vaccin te pushen

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ondertussen heeft ook Noorwegen alle coronamaatregelen/beperkingen geschrapt. Vraag is dus idd waarom dat hier ook niet kan?
Omdat deze crisis voor sommigen voordeel oplevert, moet zo lang mogelijk gerokken worden.