Corona-virus.
Re: Corona-virus.
23.5.
Zie je wel, ons moe nie worrie nie.
Zie je wel, ons moe nie worrie nie.
Oeps! En vroeger was het ideale BMI zelfs tussen 21 en 22, nu wordt 25 als gezond gezien.
Tijd om aan dat buikvet te werken mensen!
Tijd om aan dat buikvet te werken mensen!
Nog geen 16. Het zal best zijn want ik zit al meer dan een week met een corona patiënt in huis. Een die dan nog niet veel zin heeft om op te letten dat hij geen anderen besmet
.
Is dat gevaarlijk ? Ik ben al heel mijn leven zo. Kan eten wat ik wil. In welke zin is ondergewicht gevaarlijk ?
26.8....
Nog een risicocategorie erbij dan.
Nog een risicocategorie erbij dan.
- PinkPanther1970
- Full Member

- Contacteer:
25 of hoger.... De meerderheid van de bevolking dus... Ze gaan het weer eens uitleggen.
Ga ook aan de lopende band dingen in het rond slingeren, kans bestaat dat er ooit wel eens eentje raak zal zijn.

Ga ook aan de lopende band dingen in het rond slingeren, kans bestaat dat er ooit wel eens eentje raak zal zijn.
Inderdaad. Mij pakken ze niet. Ik rook niet. Ik ben geen senior. Mijn BMI is 23.7. Ik heb geen onderliggende aandoeningen.PinkPanther1970 schreef: ↑2 april 2020, 15:36 25 of hoger.... De meerderheid van de bevolking dus... Ze gaan het weer eens uitleggen.
![]()
Ja, maar, er gaan ook meisjes van 12 dood !
Ik ben geen meisje. En ik ben ook geen 12.
- PinkPanther1970
- Full Member

- Contacteer:
In Brussel is een sportieve gast zonder onderliggende aandoeningen van 40 jaar gestorven.Dixit schreef: ↑2 april 2020, 15:39Inderdaad. Mij pakken ze niet. Ik rook niet. Ik ben geen senior. Mijn BMI is 23.7. Ik heb geen onderliggende aandoeningen.PinkPanther1970 schreef: ↑2 april 2020, 15:36 25 of hoger.... De meerderheid van de bevolking dus... Ze gaan het weer eens uitleggen.
![]()
Ja, maar, er gaan ook meisjes van 12 dood !
Ik ben geen meisje. En ik ben ook geen 12.
Ik woon niet in Brussel. Ik ben geen 40. En ik ben ook geen sportieve gast. Nah ! 
Maar even serieus: zowel die sportieve gast als die verpleegster waren 'cross fitness' beoefenaars.
Té sportief schijnt ook een risico te zijn, want dan slaat het op je hart.
Krijgen we dát weer !
Maar even serieus: zowel die sportieve gast als die verpleegster waren 'cross fitness' beoefenaars.
Té sportief schijnt ook een risico te zijn, want dan slaat het op je hart.
Krijgen we dát weer !
- PinkPanther1970
- Full Member

- Contacteer:
Ben ik blij dat mijn favoriete sport met mijn luie krent in mijn zetel hangen is... Ah ja, dat is ook weer niet goed.
Shit, we're all gonna die!
Shit, we're all gonna die!
Amaai, ik verschiet van de reacties. Het is algemeen geweten dat een te hoog BMI (dus overgewicht) de nummer 1 oorzaak is van onze welvaartsziektes (diabetes, cholesterol, enz.) en de sociale zekerheid onderuit haalt.
Onderliggend lijden, het zinnetje van het jaar.
Het is niet omdat iemand sportief is dat hij/zij geen ander sluimerend ziektepatroon heeft. En ik vermoed dat men niet volop gaat zoeken naar een andere oorzaak bij iemand die net overleden is. Uitzonderingen bevestigen altijd de regel. Zo ook de baby in de USA en het meisje van 12 in ons land.
- PinkPanther1970
- Full Member

- Contacteer:
Ik heb al mijn hele leven een te hoog bmi, heb geen diabetes, normaal cholesterol, geen hart- of vaatziekte en ben bijna nooit ziek (een 20-tal dagen op een loopbaan van 28 jaar, de laatste keer 12 jaar geleden door een externe reden).
Veralgemenen is toch zo eenvoudig.
Hout vasthouden...