Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Corona-virus.

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
14493 berichten
  • Pagina 236 van 967
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 234
  • 235
  • 236
  • 237
  • 238
  • …
  • 967
  • Volgende
geebee
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer geebee
Verstuur privébericht

Re: Corona-virus.

• Citeer

Bericht door geebee » 30 mei 2020, 11:12

Fakkel schreef: ↑30 mei 2020, 10:14 Ik herhaal: 2 collega's hebben samengewoond met iemand die finaal in het ziekenhuis is beland, zonder zelf ziek te worden.
Het al of niet ZIEK zijn/worden staat los van het al of niet drager en verspreider zijn van het virus.
Je kan je 200 % gezond voelen en toch verspreider zijn ... dat dringt blijkbaar niet door !

Mocht men je collega's testen dan zal wellicht blijken dat ze wel degelijk positief getest hebben ... mocht dat niet het geval zijn dan zal het contact met hun wederhelft of familielid niet zo close zijn als ze beweren :P

Er zijn wellicht veel meer mensen die corona hebben gehad zonder ziek geweest te zijn dan mensen die heel erg ziek zijn geworden : jij misschien, ik misschien (ik hoop het zelfs), ... op dit moment weten we het niet ... tenzij je je laat testen op antilichamen (wat ik aan het overwegen ben).

Fakkel
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door Fakkel » 30 mei 2020, 11:21

geebee schreef: ↑30 mei 2020, 11:12
Er zijn wellicht veel meer mensen die corona hebben gehad zonder ziek geweest te zijn dan mensen die heel erg ziek zijn geworden : jij misschien, ik misschien (ik hoop het zelfs), ... op dit moment weten we het niet ... tenzij je je laat testen op antilichamen (wat ik aan het overwegen ben).
5%. Was gisteren nog in het nieuws.

Nefertari
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nefertari » 30 mei 2020, 11:25

Fakkel schreef: ↑29 mei 2020, 19:50 … Mondmasker in winkel? Waar heb je het over? Nooit gedaan. Op het toppunt schat ik dat 1 op de 5 er 1 droeg. Nu, ik doe ook meestal collect&go, dus ik passeer gewoon de rij wachtenden aan de ingang. …
In de bevestigingsmail van Collect&Go staat momenteel o.a. de volgende zin:
"We zien elkaar graag met een mondmasker. Zo zorgen we voor elkaar! #SamenTegenCorona."

Aan wie dit niet wil doen omdat dit geen bescherming biedt voor zichzelf: doe het dan om anderen te beschermen.

Ook winkelpersoneel heeft mogelijk thuis een partner en kinderen die hij/zij wil behoeden tegen besmetting!
-> En tenslotte : iedereen die op intensive care ligt/lag of intussen gestorven is, heeft waarschijnlijk ooit gedacht dat het niet aan hem/haar kon overkomen.

DNE2018
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer DNE2018
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door DNE2018 » 30 mei 2020, 12:31

haelewyn schreef: ↑30 mei 2020, 09:35 Het geeft me, net als alle anderen, een beetje een vals gevoel van bescherming.
Da's een beetje het spijtige van het verhaal. Of je nu voor- of tegenstander van een mondmasker bent, doe het gewoon uit respect naar anderen toe. Maar, ik heb de indruk dat (vooral de oudere generatie) nu denkt dat ze niets meer kan overkomen, als ze een mondmasker dragen. Integendeel, mijn mondmasker één keer vergeten in de winkel aan te doen, komt een bomma letterlijk op tien centimeter van mij staan. Ik vraag vriendelijk: kan u afstand houden van 1,5meter aub? Antwoord: ge moet maar een mondmasker dragen. Tja, zolang de mensen niet willen luisteren wat de betekenis is van een mondmasker, zal er niet veel beterschap komen. Net zoals zovelen echt denken dat de pandemie voorbij is, "het virus is toch bijna weg, want er zijn niet veel doden meer?". ::)
Laatst gewijzigd door DNE2018 op 30 mei 2020, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.

DNE2018
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer DNE2018
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door DNE2018 » 30 mei 2020, 12:32

Fakkel schreef: ↑30 mei 2020, 10:14 Ik herhaal: 2 collega's hebben samengewoond met iemand die finaal in het ziekenhuis is beland, zonder zelf ziek te worden.
Amaai, kort door de bocht denken dus.
Vraag es aan die 9000 doden of zij dachten dat ze het virus konden krijgen?

Fakkel
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door Fakkel » 30 mei 2020, 13:35

Nefertari schreef: ↑30 mei 2020, 11:25
In de bevestigingsmail van Collect&Go staat momenteel o.a. de volgende zin:
"We zien elkaar graag met een mondmasker. Zo zorgen we voor elkaar! #SamenTegenCorona."

Aan wie dit niet wil doen omdat dit geen bescherming biedt voor zichzelf: doe het dan om anderen te beschermen.

M´n vriendin doet de bestelling, ik ga enkel halen, dus dit nog nooit gezien. Eerlijk gezegd ook nog nooit iemand met mondmasker voor of achter mij gezien aan c&g.

2de deel, zie eerdere antwoorden.

Fakkel
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door Fakkel » 30 mei 2020, 21:32

Hollandse arts heeft berekend (don´t ask me how) dat je 3 minuten lang op 30cm van elkaar moet doorbrengen om voldoende virussen door te geven zodat de ander besmet wordt.

Nou, dan loop ik alleen risico in m´n eigen huis, voor de rest komt er nooit iemand zo lang zo dicht bij mij.

https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... ens-corona

Even totaal los van het feit of ik dit geloof. Als een arts zoiets poneert, dan verwacht ik een stevige reactie.
Hetzij tegenspraak op basis van andere cijfers
Hetzij nader onderzoek om het zijne te dubbelchecken.
Hetzij erkenning dat het correct is.

In dat laatste geval gaan er wel een paar met de billen bloot, want dan was die ganse lockdown nergens voor nodig.

3 minuten op 30cm.
Het zou natuurlijk verklaren waarom je in een drukke bar of een rusthuis wel besmet wordt en op andere plekken amper.

anonymous9

• Citeer

Bericht door anonymous9 » 30 mei 2020, 21:49

Het zou natuurlijk wel geloofwaardiger zijn als dat niet in een kort stukje van 10 regels in de virtuele voetbalkrant was geschreven. Bestaat er een wetenschappelijk artikel waarin dat wordt onderbouwd? Want er wordt verder alleen nog verwezen naar een interview in de krant Algemeen Dagblad. Er wordt ook verwezen naar een datatracking-bedrijf. Zijn die hun cijfers ergens controleerbaar?

Ik denk dat andere artsen die hier mee te maken hebben wel andere dingen te doen hebben dan hier "een stevige reactie" op te geven.

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 30 mei 2020, 21:51

Zouden al die oudjes in rusthuizen dan drie minuten op 30cm gezeten hebben van een personeelslid of van elkaar ?
Besmetting in bars en feestjes idem ??
Jij gelooft wat je wil. Ik denk niet dat dat allemaal klopt. Ik geloof er niets van.

DNE2018
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer DNE2018
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door DNE2018 » 30 mei 2020, 23:07

Een arts uit Holland, een studie die nergens wetenschappelijk onderschreven wordt.
Excuseer mij dat ik dan even sceptisch de wenkbrauwen frons. ::)

PietPiraat
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer PietPiraat
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door PietPiraat » 30 mei 2020, 23:37

geebee schreef: ↑29 mei 2020, 18:05 Door omstandigheden vandaag nog eens uit mijn kotbubbel moeten komen ... ik heb blijkbaar te lang binnen gezeten en niet gemerkt dat de coronacrisis volledig voorbij is :

- Supermarkt (ik ging afhalen dus niet in de rij) : zag de mensen in de rij zonder masker, zag de mensen uit de supermarkt komen zonder masker
- Bibliotheek : geen mondmaskers bij personeel en bezoekers
- Uitgang school : samentroeping van de jeugd zonder enige afstand
- Mensen praten langs de straat zonder afstand en zonder masker
- Ziekenhuis : leek me redelijk in orde

Je vraagt je af of al die veiligheidsvoorschriften, contacttracing, hygiëne, bubbels, ... nog nodig zijn ... er is blijkbaar niemand die er zich nog de ballen van aantrekt ... terwijl ik met mijn mondmasker blijkbaar een onnozelaar bent ...
Terwijl je in dat ziekenhuis, dat redelijk in orde lijkt, toch wel veruit de grootste kans hebt om besmet te worden.

Fakkel
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door Fakkel » 31 mei 2020, 07:39

MoreOrLess schreef: ↑30 mei 2020, 21:49 Het zou natuurlijk wel geloofwaardiger zijn als dat niet in een kort stukje van 10 regels in de virtuele voetbalkrant was geschreven. Bestaat er een wetenschappelijk artikel waarin dat wordt onderbouwd? Want er wordt verder alleen nog verwezen naar een interview in de krant Algemeen Dagblad.
I don´t know. Voetbalkrant is typisch zo´n copy-paste site. Ze lezen ergens iets, en ´stelen´ het met summiere bronvermelding om ´in regel te zijn´. Maar is dus wel een feit dat dit gewoon in ´main steam media´ stond in Nederland.
Als dat dan pertinent onwaar is, verwacht ik toch een reactie vanuit de overheid.
Gaat om een ´officiële KNVB-arts´, dus de officiële Hollandse voetbalbond. Dat is niet 1 of andere obscure belangengroep.

Wat rusthuizen betreft: is toch ´n typisch gegeven dat die verzorgenden tot vlakbij Marieke komen om in haar oor te brullen omdat ze het anders niet verstaat.

Dixit
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Dixit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Dixit » 31 mei 2020, 08:48

DNE2018 schreef: ↑30 mei 2020, 12:31
haelewyn schreef: ↑30 mei 2020, 09:35 Het geeft me, net als alle anderen, een beetje een vals gevoel van bescherming.
Da's een beetje het spijtige van het verhaal. Of je nu voor- of tegenstander van een mondmasker bent, doe het gewoon uit respect naar anderen toe. Maar, ik heb de indruk dat (vooral de oudere generatie) nu denkt dat ze niets meer kan overkomen, als ze een mondmasker dragen. Integendeel, mijn mondmasker één keer vergeten in de winkel aan te doen, komt een bomma letterlijk op tien centimeter van mij staan. Ik vraag vriendelijk: kan u afstand houden van 1,5meter aub? Antwoord: ge moet maar een mondmasker dragen. Tja, zolang de mensen niet willen luisteren wat de betekenis is van een mondmasker, zal er niet veel beterschap komen. Net zoals zovelen echt denken dat de pandemie voorbij is, "het virus is toch bijna weg, want er zijn niet veel doden meer?". ::)
Mijn vrouw had gisteren exact hetzelfde. Kreeg inderdaad een grote muil terug 'mais je porte un masque'. Ik heb ook met een vriendelijke middenstander gepraat en die vertelde, dat dat niet de tweedeverblijfsters zijn, maar eerder de inboorlingen. De westvlaamse bomma's snappen er inderdaad ook de ballen van.
In dat tweede geval: iedereen staat netjes op zijn stip en de bomma in kwestie gaat ineens voor haar staan, er midden tussen.

Heb je dat filmpje gezien van die Nederlandse flik die zijn telescopische matrak uitklapt ? DIT is anderhalve meter. Dus als het pijn doet stond je te dicht bij !
Goed idee wel.

geebee
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer geebee
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door geebee » 31 mei 2020, 10:49

@Fakkel en anderen die het niet nodig vinden een masker te dragen :

(Antwerpse immunoloog Hans-Willem Snoeck)

Kijk, volgens mij zien onze regering en onze regeringsadviseurs iets cruciaals over het hoofd, want ze zwijgen erover in alle talen: de asymptomatische besmettingen. Voor alle bevestigde gevallen zijn er minstens vier tot vijf keer zoveel mensen besmet die geen symptomen vertonen of die niet ziek genoeg zijn om naar de dokter te gaan. Eén studie spreekt zelfs van elf keer zoveel. Dat wil zeggen dat er vandaag geen 200 à 250 nieuwe besmettingen bij komen in ons land, maar wel minstens duizend. Studies wijzen eveneens uit dat 40 à 80 procent van de besmettingen net gebeuren door mensen die geen symptomen vertonen. Dus als we die asymptomatische patiënten niet vinden en hen geen twee weken kunnen isoleren, krijgen we de epidemie nooit weg.”

...

Hoe gaan we deze epidemie dan ooit wel verslaan?

“We moeten maatregelen nemen alsof we nooit immuniteit, noch een vaccin zullen hebben. Daarvoor zijn er drie belangrijke pijlers: testen, mondmaskers en een lockdown. De lockdown is duidelijk de ergste maatregel van de drie. Hoe meer we testen, hoe meer mondmaskers er gedragen worden en hoe meer mensen er dus beschermd worden voor besmetting door een mogelijk asymptomatische maskerdrager, hoe minder snel we terug zullen moeten grijpen naar een lockdown. Ik geloof dat mensen vatbaar zullen zijn voor die boodschap, als je hen dat vandaag zo vertelt. Er is een window of opportunity, men is nog bang voor het virus.

“Ik was daarom razend toen ik in uw krant las dat Steven Van Gucht, die de voortrekker zou moeten zijn in het oplossen van dit probleem, geen mondmasker draagt in de supermarkt. In New York geraak je geen enkele winkel meer binnen zonder dat je een masker draagt.

Enzovoorts, enzovoorts ...

GreenDean
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door GreenDean » 31 mei 2020, 13:51

Zullen we het zo maar samenvatten?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

14493 berichten
  • Pagina 236 van 967
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 234
  • 235
  • 236
  • 237
  • 238
  • …
  • 967
  • Volgende

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy