Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Ga je twijfelen aan de integriteit van onze buurlanden? Man man,wat een ongelofelijke betweter ben jij toch.Belgie heeft een stijging van 16% meer overlijdens tegenover 2019.Baseer je daar eens op.Een schande voor een oesoland.Men stelt voor minder een onderzoekscommissie samen,wat zeker niet zal gebeuren nu.haelewyn schreef: ↑9 april 2021, 13:17Die cijfers trekken wij niet in twijfel.
Wat we wel in twijfel trekken is de juistheid van de cijfers in elk individueel land en de interpretatie van de cijfers.
Het who verzamelt de cijfers wel maar elk land brengt die op zijn eigen manier aan.
Betweter Dani (stokwoordje van Dani en Dave) trekt ook deze stelling in twijfel van een Vlaamse prof...
En uiteraard wie is er het meest te vertrouwen ? De profs of de forum betweters / micro-intelligentia ?
“Mensen verwachten een nulrisico, maar dat bestaat niet. Elk geneesmiddel, elke prik heeft kans op zeldzame bijwerkingen. Het komt erop aan die risico’s in kaart te brengen, te kijken hoe frequent ze voorkomen, en te plaatsen ten opzichte van de voordelen die een vaccin heeft. Dat is afwegingen maken. Ik besef dat dat in deze context moeilijk ligt, omdat het snel moet gaan en iedereen er met z'n neus opzit. Al geeft dat wel het voordeel dat we eventuele bijwerkingen snel oppikken. Nogmaals: de risico’s wegen niet op tegen de voordelen. De kans op deze aandoening ligt nu rond 1 op 100.000. Voorheen was dat 1 op 1 miljoen, maar toen werd er nog niet zo actief naar gespeurd.” (HLN)
1) Ja, zeker weten dat ik er aan twijfel of hun eerst gecommuniceerde cijfers strookten met de werkelijkheid.
Twijfelen aan de buurlanden mag niet. Twijfelen aan België wordt zeer sterk aangemoedigd ?
Dat is een giller !
Kritische Dave / Dani op de selectieve correcte toer.

Dus over het betweterige :
2) Dat denk ik ook over jou ... En nog wat dingen meer !
Een mening is zoals een hol in je gat : iedereen heeft er een. Dat maakt dat het direct al wat minder te betekenen heeft.

Ik probeer niet te liegen, jij doet het bewust.Ik probeer me op feiten te baseren, jij verdraait ze.Wat een kanjer ben jij toch.haelewyn schreef: ↑9 april 2021, 13:421) Ja, zeker weten dat ik er aan twijfel of hun eerst gecommuniceerde cijfers strookten met de werkelijkheid.
Twijfelen aan de buurlanden mag niet. Twijfelen aan België wordt zeer sterk aangemoedigd ?
Dat is een giller !
Dus over het betweterige :
2) Dat denk ik ook over jou ... En nog wat dingen meer !
Een mening is zoals een hol in je gat : iedereen heeft er een. Dat maakt dat het direct al wat minder te betekenen heeft.![]()
![]()
![]()
-
- Verbannen Gebruiker
Wat wil je met een bevolking die een jaar geleden zei dat het allemaal hysterie was, aangemoedigd door NVA die op de sociale media een campagne voerde om de covid-maatregelen NIET op te volgen.dani schreef: ↑9 april 2021, 13:37 Ga je twijfelen aan de integriteit van onze buurlanden? Man man,wat een ongelofelijke betweter ben jij toch.Belgie heeft een stijging van 16% meer overlijdens tegenover 2019.Baseer je daar eens op.Een schande voor een oesoland.Men stelt voor minder een onderzoekscommissie samen,wat zeker niet zal gebeuren nu.
Met jongeren die met duizenden samenkomen en een dertigtal agenten verwonden omdat ze gevraagd worden om weg te gaan.
Met dezelfde bevolking die nu in paniek slaat omdat er misschien 200 probleemgevallen zijn op 30 miljoen vaccinaties AZ.
België is misschien formeel een OESO land, maar aan de bevolking te zien, zou je het niet zeggen.
En van getallen interpreteren heb je ook geen kaas gegeten een OESO land waardig.
Jouw zwaaien met die 16% klinkt zeer spectaculair maar bewijst dat je niet in staat bent het cijfer correct te interpreteren. Anders zou je niet zo dramatisch lopen roepen om een onderzoekscommissie.
Ja, België zit bij de hele slechtste van de klas. Maar ze hebben geen 20% meer covid-doden dan de "goede van de klas".

Feiten zijn feiten, je bent in hetzelfde bedje ziek als Haelewijn, nogmaals bewezen, de feiten proberen verdraaien of niet onder ogen willen zien?
Laat ons tot de essentie van het probleem komen:
Cijfers worden heel veel geframed als het om corona gaat.
Afhankelijk van in wie zijn belang iets is.
Ik heb nooit gezegd dat een cijfer fout is. (los van meetfouten, uiteraard, zwaar onderschat, maar ok)
Maar je moet wel de juiste cijfers bekijken, en zeker appels met appels vergelijken.
Bijvoorbeeld overlijdens wordt er gecommuniceerd als: mensen die doodgegaan zijn na een corona-besmetting.
Dus stel dat ik 6 maand geleden corona heb gekregen, en vandaag wordt aangereden door een bus, ben ik naar Belgisch systeem een corona-overlijden.
Die cijfers zijn juist, maar is dat de discussie die je wil voeren?
Ik vind dat dat niet veel bijbrengt in de discussie of in beleid...
Je kan het ook hebben over de doden door corona, maar in Belgie zijn die cijfers er blijkbaar niet...
Ander voorbeeld: Zo wordt er vermeldt bij je grafiek dat het IC belasting is door corona EN Niet-corona-slachtoffers. (en ook bevestigd door het regime)
Pas op, ik vind het ZEER rationeel om het zo te doen, maar snap dan ook dat de waarde van die IC-statistiek beperkt is als het aankomt op corona-beleid...
Je MOET daar dan de kanttekeningen bij maken, en dat wordt door sommigen niet gedaan...
Cijfers worden heel veel geframed als het om corona gaat.
Afhankelijk van in wie zijn belang iets is.
Ik heb nooit gezegd dat een cijfer fout is. (los van meetfouten, uiteraard, zwaar onderschat, maar ok)
Maar je moet wel de juiste cijfers bekijken, en zeker appels met appels vergelijken.
Bijvoorbeeld overlijdens wordt er gecommuniceerd als: mensen die doodgegaan zijn na een corona-besmetting.
Dus stel dat ik 6 maand geleden corona heb gekregen, en vandaag wordt aangereden door een bus, ben ik naar Belgisch systeem een corona-overlijden.
Die cijfers zijn juist, maar is dat de discussie die je wil voeren?
Ik vind dat dat niet veel bijbrengt in de discussie of in beleid...
Je kan het ook hebben over de doden door corona, maar in Belgie zijn die cijfers er blijkbaar niet...
Ander voorbeeld: Zo wordt er vermeldt bij je grafiek dat het IC belasting is door corona EN Niet-corona-slachtoffers. (en ook bevestigd door het regime)
Pas op, ik vind het ZEER rationeel om het zo te doen, maar snap dan ook dat de waarde van die IC-statistiek beperkt is als het aankomt op corona-beleid...
Je MOET daar dan de kanttekeningen bij maken, en dat wordt door sommigen niet gedaan...
-
- Verbannen Gebruiker
Feiten zijn feiten, maar jij wilt ze niet leren kennen.
Hier kun je de doden zien per land, per miljoen inwoners.
Waar vind jij de cijfers die jouw bewering ondersteunen dat België het zo spectaculair slechter doet dan de andere OESO landen?
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Waar heb je je dat laten wijs maken? Is natuurlijk onzin, elke corona dode die sinds afgelopen zomer gerapporteerd wordt is met zekerheid gestorven tijdens het doormaken van covid. Iemand die weken na de ziekte sterft door een ongeval is geen corona dode en wordt niet als dusdanig geteld. Voor de zomer 2020 was de telling niet 100% accuraat omdat niet elk geval op corona getest is, daar zijn zowel negatieven meegeteld als positieven niet meegeteld. Onder de streep zullen we er dicht op zitten, onze gerapporteerde doden bleken achteraf vrij goed overeen te komen met de oversterfte, veel beter geteld dan pakweg Nederland. Zelfs met de gecorrigeerde cijfers zijn we toch nog bij de slechtste landen ter wereld.
BTW vandaag zijn de cijfers overal vrij nauwkeurig, er is immers geen gebrek meer aan testmateriaal en covid is ondertussen een dagelijkse routine geworden, procedures zijn gemaakt en gekend, niet meer te vergelijken met de chaos en paniek situatie in de eerste maanden.
Traag van begrip ook al

Het ging uiteraard over jou he !
@amturingas : die who cijfers zijn per land maar zo correct als wat de landen zelf er aan doen.
Grote bevolkingsaantallen vlakken veel uit.
Cijfers van USA en new York kan je allebei vergelijken met die van België maar het ene is wat redelijker qua vergelijking dan het andere.
Natuurlijk : betweters als we hier hebben begrijpen dat niet (Dani en vrienden).
Mijn voorbeeld is natuurlijk extreem, maar ik weet met 100% zekerheid dat dit in de laatste maanden nog zo geteld is...vortex schreef: ↑9 april 2021, 14:31
Waar heb je je dat laten wijs maken? Is natuurlijk onzin, elke corona dode die sinds afgelopen zomer gerapporteerd wordt is met zekerheid gestorven tijdens het doormaken van covid. Iemand die weken na de ziekte sterft door een ongeval is geen corona dode en wordt niet als dusdanig geteld. Voor de zomer 2020 was de telling niet 100% accuraat omdat niet elk geval op corona getest is, daar zijn zowel negatieven meegeteld als positieven niet meegeteld. Onder de streep zullen we er dicht op zitten, onze gerapporteerde doden bleken achteraf vrij goed overeen te komen met de oversterfte, veel beter geteld dan pakweg Nederland. Zelfs met de gecorrigeerde cijfers zijn we toch nog bij de slechtste landen ter wereld.
BTW vandaag zijn de cijfers overal vrij nauwkeurig, er is immers geen gebrek meer aan testmateriaal en covid is ondertussen een dagelijkse routine geworden, procedures zijn gemaakt en gekend, niet meer te vergelijken met de chaos en paniek situatie in de eerste maanden.
Referentie naar mijn voorbeeld paar maand geleden, 93-jarige die genezen was van corona, sterft een paar weken daarna, moest opgenomen worden als corona-dode
Anekdotische bewijsvoering.
Och, misschien was dat overlijden wel het indirect gevolg van corona, het is niet omdat het virus uit je lijf is dat je voor de rest weer 100% kip lekker bent, zeker bij een 90 plusser kan er zoveel schade zijn dat die er alsnog aan bezwijkt. En zelfs al wordt er eens iemand onterecht wel of niet meegeteld, veel zal het uiteindelijk niet uitmaken.Aerolla schreef: ↑9 april 2021, 14:34 Mijn voorbeeld is natuurlijk extreem, maar ik weet met 100% zekerheid dat dit in de laatste maanden nog zo geteld is...
Referentie naar mijn voorbeeld paar maand geleden, 93-jarige die genezen was van corona, sterft een paar weken daarna, moest opgenomen worden als corona-dode
-
- Verbannen Gebruiker
Jij begrijpt dat, en ik ook, maar inderdaad, voor sommigen is dat te hoog gegrepen. En dat in een OESO land

Sommigen begrijpen het wel, maar aangezien het niet in hun kraam past (bewijzen dat België oh zo slecht is) accepteren ze het niet.Natuurlijk : betweters als we hier hebben begrijpen dat niet (Dani en vrienden).
Dani behoort niet tot deze laatste soort