Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Coronavaccinaties en de cijfers

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
4372 berichten
  • Pagina 213 van 292
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 211
  • 212
  • 213
  • 214
  • 215
  • …
  • 292
  • Volgende
EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

Re: Coronavaccinaties en de cijfers

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 16 september 2021, 13:22

Aerolla schreef: ↑16 september 2021, 13:11 Ik vrees dat de personen die je vooral wil bereiken om de risico's te beperken net degene zijn die je net wel moet controleren ;)
Tja, daar kan ik mij inderdaad iets bij voorstellen...

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 16 september 2021, 13:24

m-peeters schreef: ↑16 september 2021, 13:12 Geen controle, dan vertrouw je op het eigen inzicht en de vrijwillige medewerking van mensen.
Ja, dat is volgens mij de basis.
m-peeters schreef: ↑16 september 2021, 13:12 Het probleem is dan dat de mensen die mooi de regeltjes volgen en gevaccineerd zijn dan wel hun mondmasker gaan blijven gebruiken. En diegenen voor wie de mondmaskerplicht wordt gehandhaafd (niet gevaccineerden) niet de regels volgen.
Ja, dat zal inderdaad vaak zo zijn.
Maar dat neemt niet weg dat je de basis moet behouden.

Predah
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Predah
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Predah » 16 september 2021, 13:45

EarthNvstr1 schreef: ↑16 september 2021, 09:03
m-peeters schreef: ↑16 september 2021, 08:27 Rare doelstelling: voor mij is de doelstelling de volksgezondheid, zorgen dat mensen niet zwaar ziek worden of dood gaan aan het virus. Ik zou denken dat het sociaal economische ondergeschikt is t.o.v. de volksgezondheid. Bijkomende doelstelling van de overheid was een vaccinatiegraad van 70%, of later 80% of nog later 90%.
De middelen zijn de vaccins en andere coronamaatregelen (mondmaskers, testen, afstand houden, …).
Ja, volksgezondheid is idd ook een doelstelling.
Maakt volksgezondheid geen deel uit van het sociaal-economische ?

Vaccinatiegraad van x% is een doelstelling van het middel vaccinatie, volgens mij.
Dit is niet de hoofddoelstelling.
m-peeters schreef: ↑16 september 2021, 08:27 Mijn standpunt: nu het virus vrij goed onder controle is en we een vaccinatiegraad in Vlaanderen hebben van meer dan 90% bij de volwassenen) moeten we de maatregelen terug los durven laten (zoals in Denemarken). Als zowat iedereen gevaccineerd is (of de kans heeft gehad om zich te laten vaccineren) dan is de doelstelling gehaald en mogen de maatregelen afgebouwd worden. Waarom dan nog een coronapas verplichten? Voor de meer dan 90% gevaccineerden heeft dit geen enkel nut, het zorgt enkel voor last. Mondmaskers dragen en een coronapas verplichten is voor mij NIET het rijk der vrijheid.
Persoonlijk heb ik niet voldoende zicht op de situatie om te bepalen welke maatregelen wel/niet meer nodig zijn.
m-peeters schreef: ↑16 september 2021, 08:27 Je hebt een raar notie van het begrip “vrijheid “. Jouw redenering is de ideale motivatie die angsthazen gebruiken om levenslang mondmaskers en andere maatregelen te blijven handhaven.
Ik draag nog steeds mondmasker in de winkel. De winkels waar ik kom, dat Iedereen dat trouwens.
Ik zie dat inderdaad niet als een beperking van mijn vrijheid.
Mijn partner, werkzaam in de retail, is nochtans geen fan van dat masker.
7 uur per dag met zo'n ding rondlopen is toch wel een beperking van de vrijheid lijkt me.

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 16 september 2021, 13:54

Predah schreef: ↑16 september 2021, 13:45 Mijn partner, werkzaam in de retail, is nochtans geen fan van dat masker.
7 uur per dag met zo'n ding rondlopen is toch wel een beperking van de vrijheid lijkt me.
Ik kan begrijpen dat dat niet aangenaam is, ja.
Maar het ontgaat mij waarom dat zo'n grote "beperking van de vrijheid" zou zijn.

anonymous9433

• Citeer

Bericht door anonymous9433 » 16 september 2021, 15:57

EarthNvstr1 schreef: ↑16 september 2021, 13:54
Predah schreef: ↑16 september 2021, 13:45 Mijn partner, werkzaam in de retail, is nochtans geen fan van dat masker.
Maar het ontgaat mij waarom dat zo'n grote "beperking van de vrijheid" zou zijn.
Ik combineer je huidige reactie met de vorige reactie op mijn opinie: als het dragen van een mondmasker op vrijwillige basis mag dan heb ik er geen probleem mee. Dan kan jij gerust een masker opzetten en loop ik zonder masker rond. En kan de partner van Predah ook zonder masker een ganse dag in de retail werken.
EarthNvstr1 schreef: ↑16 september 2021, 13:24
m-peeters schreef: ↑16 september 2021, 13:12 Geen controle, dan vertrouw je op het eigen inzicht en de vrijwillige medewerking van mensen.
Ja, dat is volgens mij de basis.

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 16 september 2021, 17:36

m-peeters schreef: ↑16 september 2021, 15:57 Ik combineer je huidige reactie met de vorige reactie op mijn opinie: als het dragen van een mondmasker op vrijwillige basis mag dan heb ik er geen probleem mee. Dan kan jij gerust een masker opzetten en loop ik zonder masker rond. En kan de partner van Predah ook zonder masker een ganse dag in de retail werken.
Soms is die basis niet voldoende en zijn dwingender maatregelen nodig.
Of mondmaskers in winkels (nog) nodig zijn, weet ik niet, ik ben niet de expert.
Wat mij vooral stoort is eender welke maatregel bombarderen tot "beperking van de vrijheid".

Adhemar
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Adhemar
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Adhemar » 16 september 2021, 18:58

Mondmasker dragen op vrijwillige basis lijkt me de beste oplossing. In Brussel mondmaskerplicht behouden (hoewel er idd amper controle op is, de Brusselse politie heeft waarschijnlijk de handen vol met andere prioriteiten)

Ik wil er toch even op wijzen dat een vaccinatiegraad van 90% een enorme prestatie is, ik denk dat geen ander land of regio beter doet dan Vlaanderen. Als we met zo'n vaccinatiegraad het mondmasker niet kunnen bannen, dan zie ik het nooit meer verdwijnen. Met extreme inspanningen en quasi dwang zal je de vaccinatiegraad misschien nog 2 à 3 % hoger krijgen, maar meer zit er niet in. Is het dan de moeite om een coronapas in te voeren?

Ik wil er ook graag even op wijzen dat bijna NIEMAND correct met een mondmasker omgaat, want je moet het eigenlijk bij elk gebruik weggooien, ik ken letterlijk niemand die dat doet. De meesten hergebruiken hun (wegwerp)mondmasker meerdere keren, wat het gebruik ervan wel wat nutteloos maakt...

Predah
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Predah
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Predah » 16 september 2021, 19:02

Als men morgen beslist dat jij elke dag als Spider-Man moet gaan werken, ben je dan ook nog vrij om je kledingkeuze zelf te maken? Zij heeft toch ook niet de vrijheid om dat masker af te zetten?

anonymous9433

• Citeer

Bericht door anonymous9433 » 16 september 2021, 19:46

EarthNvstr1 schreef: ↑16 september 2021, 17:36
m-peeters schreef: ↑16 september 2021, 15:57 Ik combineer je huidige reactie met de vorige reactie op mijn opinie: als het dragen van een mondmasker op vrijwillige basis mag dan heb ik er geen probleem mee. Dan kan jij gerust een masker opzetten en loop ik zonder masker rond. En kan de partner van Predah ook zonder masker een ganse dag in de retail werken.
Soms is die basis niet voldoende en zijn dwingender maatregelen nodig.
Of mondmaskers in winkels (nog) nodig zijn, weet ik niet, ik ben niet de expert.
Wat mij vooral stoort is eender welke maatregel bombarderen tot "beperking van de vrijheid".
Wat mij stoort is dat je de ene keer de vrije keuze propageert maar de ander keer dwingende maatregelen nodig vindt. Wat is het nu? Vrij keuze of opgelegd en gehandhaafd?

anonymous9433

• Citeer

Bericht door anonymous9433 » 16 september 2021, 19:53

Predah schreef: ↑16 september 2021, 19:02

Als men morgen beslist dat jij elke dag als Spider-Man moet gaan werken, ben je dan ook nog vrij om je kledingkeuze zelf te maken? Zij heeft toch ook niet de vrijheid om dat masker af te zetten?
Ik snap het niet goed dat sommigen het blijkbaar geen beperking van de vrijheid vinden als je VERPLICHT wordt (verplicht, dus geen vrije keuze) om een mondmasker te dragen (is toch niet comfortabel en doe je niet voor je plezier) en dit op bepaalde plaatsen (de overheid bepaalt dus waar wel en waar niet).

Alsof ik anders ook zomaar een mondmasker zou dragen indien het niet verplicht was … ???

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 16 september 2021, 20:29

Predah schreef: ↑16 september 2021, 19:02 Als men morgen beslist dat jij elke dag als Spider-Man moet gaan werken, ben je dan ook nog vrij om je kledingkeuze zelf te maken? Zij heeft toch ook niet de vrijheid om dat masker af te zetten?
Ach ja ... ::)
Als klant die verplicht een mondmasker met dragen in die winkel, is dat evengoed een "beperking van de vrijheid".
Volgens mij zijn er gewoon belangrijker dingen qua vrijheid dan het moeten dragen van een mondmasker omwille van een epidemie.

Dit gezegd zijnde... ik beweer niet dat die maatregel nog nodig is, ook niet dat het niet meer nodig is.

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 16 september 2021, 20:32

m-peeters schreef: ↑16 september 2021, 19:46 Wat mij stoort is dat je de ene keer de vrije keuze propageert maar de ander keer dwingende maatregelen nodig vindt. Wat is het nu? Vrij keuze of opgelegd en gehandhaafd?
Welke dwingende maatregelen denk je dat ik nodig vind ?

Ik ben voor (keuze)vrijheid zoveel als mogelijk, maar beperkt waar/wanneer nodig. Anders hadden we geen wetten ;)

SamBG

• Citeer

Bericht door SamBG » 16 september 2021, 20:38

EarthNvstr1 schreef: ↑16 september 2021, 20:29
Predah schreef: ↑16 september 2021, 19:02 Als men morgen beslist dat jij elke dag als Spider-Man moet gaan werken, ben je dan ook nog vrij om je kledingkeuze zelf te maken? Zij heeft toch ook niet de vrijheid om dat masker af te zetten?
Ach ja ... ::)
Als klant die verplicht een mondmasker met dragen in die winkel, is dat evengoed een "beperking van de vrijheid".
Volgens mij zijn er gewoon belangrijker dingen qua vrijheid dan het moeten dragen van een mondmasker omwille van een epidemie.

Dit gezegd zijnde... ik beweer niet dat die maatregel nog nodig is, ook niet dat het niet meer nodig is.
Dus je gewone en dagelijkse gezever? Op alle onderwerpen reageren om maar reacties uit te lokken? Wat doe jij in het dagelijks leven? Forums volspammen?

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 16 september 2021, 20:41

m-peeters schreef: ↑16 september 2021, 19:53 Ik snap het niet goed dat sommigen het blijkbaar geen beperking van de vrijheid vinden als je VERPLICHT wordt (verplicht, dus geen vrije keuze) om een mondmasker te dragen (is toch niet comfortabel en doe je niet voor je plezier) en dit op bepaalde plaatsen (de overheid bepaalt dus waar wel en waar niet).
Wees blij dat het niet *overal* verplicht is dan ... ;)
Je hebt dus nog altijd de vrijheid om je wel of niet op die plaatsen te begeven.
(en ja, voor de winkelbediende is er niet echt een keuze of ligt dat moeilijker)

anonymous9433

• Citeer

Bericht door anonymous9433 » 16 september 2021, 20:48

EarthNvstr1 schreef: ↑16 september 2021, 20:32
m-peeters schreef: ↑16 september 2021, 19:46 Wat mij stoort is dat je de ene keer de vrije keuze propageert maar de ander keer dwingende maatregelen nodig vindt. Wat is het nu? Vrij keuze of opgelegd en gehandhaafd?
Welke dwingende maatregelen denk je dat ik nodig vind ?

Ik ben voor (keuze)vrijheid zoveel als mogelijk, maar beperkt waar/wanneer nodig. Anders hadden we geen wetten ;)
Mondmasker dragen bijvoorbeeld, verplicht of op vrijwillige basis? Is het niet beter dat wie zich onveilig voelt een FFP masker draagt om zichzelf te beschermen. Trouwens, die chirurgische maskers beschermen niet de drager maar (deels) de andere.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

4372 berichten
  • Pagina 213 van 292
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 211
  • 212
  • 213
  • 214
  • 215
  • …
  • 292
  • Volgende

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy