Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
LOL, gelukkig zitten we nu niet in de problemen met onze hoge vaccinatiegraadB7H4long schreef: ↑7 november 2021, 16:02 Gelukkig dat er zoveel gevaccineerden zijn. Stel je voor dat de getallen voor de hele bevolking zo hoog zou zijn aan de nog-niet gevaccineerden IVM besmette personen, zieke personen, personen in het ziekenhuis, personen op intensieve en personen die spijtig genoeg overlijden.
Indien er niet zoveel gevaccineerden zouden zijn zouden we nu pas echt in de problemen zijn. Nu dat de vaccinatie graad van de volwassene spijtig genoeg niet echt meer omhoog gaat is het goed dat we de jeugd vaccineren. Niet zo effectief als het vaccineren van volwassenen maar toch weer een stap vooruit.
De enige andere mogelijkheid zou het volledig uitsluiten van de niet gevaccineerden uit het sociale leven zijn, niet echt aanvaardbaar.

- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Vortex doet dat inderdaad prima. Ik heb het ook een tijdje aan mij laten voorbijgaan...
Ik kan me toch van de indruk niet ontdoen dat sommigen uit het 'hypochonderkamp' schoorvoetend wat naar het rationelere kamp gaan overhellen. Je kan dan ook niet blijven het zonlicht ontkennen

Anekdotisch ipv wetenschappelijk dus.
Zo erg kan het blijkbaar niet zijn, onze onverkozen geldverbrander vind dat we gerust wat zorgpersoneel kunnen missen.Denfi schreef: ↑7 november 2021, 17:31 Zo ken ik iemand die in het ziekenhuis van Gent werkt. Heeft alles meegemaakt vanaf het begin. Heeft weken thuis gezeten door mentale en fysieke uitputting.Dan zijn er van die idioten die zeggen dat Corona even erg is dan de griepNu moet ze weer uren een pak aandoen. En ziet dat het grootste deel mensen zonder vaccinatie zijn, toch in Gent. Ze vraagt zich dan ook af waarom ze het nog doet. Ik zie haar nog ontslag nemen, samen met veel van de Belgische collega's.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
De groep van mensen die van zichzelf vinden dat ze te veel werk hebben, is significant groter dan de mensen die vinden dat ze te weinig werk hebben...
Je moet zo'n verhalen altijd met een serieuze blok zout nemen.
Ik herinner me de beelden nog goed uit de eerste golf, het overbelaste zorgpersoneel dat het zo druk had dat ze de kantine niet meer uit geraakten bij een stuk taart....
En zo druk bezig met wuiven naar de camera...
ECHT overbelaste mensen: het is zeldzaam in België hoor...
Vaak is het meer dat ze meer geld willen voor minder werk... (you can't blame them, they can try, ze moeten gewoon een idioot vinden die het gelooft, en die zijn er)
Je moet zo'n verhalen altijd met een serieuze blok zout nemen.
Ik herinner me de beelden nog goed uit de eerste golf, het overbelaste zorgpersoneel dat het zo druk had dat ze de kantine niet meer uit geraakten bij een stuk taart....
En zo druk bezig met wuiven naar de camera...
ECHT overbelaste mensen: het is zeldzaam in België hoor...
Vaak is het meer dat ze meer geld willen voor minder werk... (you can't blame them, they can try, ze moeten gewoon een idioot vinden die het gelooft, en die zijn er)
Moeilijk te zeggen. De Standaard heeft daar zowaar een mooi artikel over geplaatst. Jawel, er liggen nu 141 gevaccineerden en 125 niet-gevaccineerden op de IC. Maaaarrrr...vortex schreef: ↑7 november 2021, 18:25LOL, gelukkig zitten we nu niet in de problemen met onze hoge vaccinatiegraadB7H4long schreef: ↑7 november 2021, 16:02 Gelukkig dat er zoveel gevaccineerden zijn. Stel je voor dat de getallen voor de hele bevolking zo hoog zou zijn aan de nog-niet gevaccineerden IVM besmette personen, zieke personen, personen in het ziekenhuis, personen op intensieve en personen die spijtig genoeg overlijden.
Indien er niet zoveel gevaccineerden zouden zijn zouden we nu pas echt in de problemen zijn. Nu dat de vaccinatie graad van de volwassene spijtig genoeg niet echt meer omhoog gaat is het goed dat we de jeugd vaccineren. Niet zo effectief als het vaccineren van volwassenen maar toch weer een stap vooruit.
De enige andere mogelijkheid zou het volledig uitsluiten van de niet gevaccineerden uit het sociale leven zijn, niet echt aanvaardbaar.Wat het zou zijn met minder gevaccineerden? Kijk naar Frankrijk, of naar landen met nog minder vaccinaties, kortom die hebben allemaal problemen met vol stromende ziekenhuizen juist zoals wij daar een probleem mee hebben. Wie nu nog gelooft dat een paar procent extra vaccinatie een noemenswaardig verschil zou uitmaken is buitengewoon kortzichtig en naïef.
- Van de 125 niet-gevaccineerden zouden er 111 niet op de IC zijn beland als ze wel waren gevaccineerd. De overgebleven 14 hebben extra aandoeningen en zouden waarschijnlijk alsnog op de IC zijn beland. Faire aanname van dS toch ?). Dit zijn dus 111 minder IC-bedden door Coronapatiënten bezet... en laat DAT nu juist het verschil maken tussen zorg uitstellen of niet !
- De 141 gevaccineerde IC-gangers zijn voornamelijk 60-plussers met onderliggende aandoeningen. Hoe goed een vaccin ook is - die categorie is met willekeurig welke ziekte het bokje.
- Acht procent van de bevolking is verantwoordelijk voor ongeveer de helft van de IC-opnames. Nogal een scheve verhouding !
En tenslotte: er is geen enkel nadeel aan een (Pfizer) vaccin. Er is absoluut geen reden om een (Pfizer) vaccin te weigeren.
Voorts vond ik de reactie van een arts ook wel mooi over dat de Coronapas nu ineens leidt tot een hoop volk dat ineens een prikafspraak maakt. Ik ben de arts, de krant en het land vergeten.
Maar het kwam erop neer van "Wat ben je toch voor een walgelijk geteisem als je eerst een vaccinatie weigert, maar nu ineens wil, omdat je naar de fitness en de bar wil ?" Egoisme in zijn puurste vorm.
Aaaammeeeen ! Je zou ineens meer respect krijgen voor de diehard antivaxxer.
Je mag het noemen zoals je wilt. Op het nieuws, sociale media of obscure rommel blogjes kunnen ze zoveel zeggen als ze willen. De personen die echt weten hoe het er aan toe gaat, zijn degene die op de werkplaatst staan.
Tegen een verplichte vaccinatie ben ik sowiewo tegen.Het gaat dan in vele gevallen ook weeral over het laaggeschoold personeel die in de rusthuizen werken of verpleegers/verpleegsters die met moeite een graduaat hebben behaald.Jammer dat een paar rotte appels een hele sector in diskrediet brengen.
Maar u zin is wansmakelijk. Jij en je fanclub waren al kinderlijk aan het klagen om een mondmasker dat je even in de winkel moet opzetten.Terwijl het zorgpersoneel het zoveel moeilijker had.
Als ze dan eindelijk naar huis konden en eten wouden kopen, moesten ze ook nog eens aanvaarden dat praktisch alles weg was door de hamsteraars.
Het is wel makkelijk om je egoïst karakter te verstoppen achter de verkeerde keuzes van politicie.
Als je op bepaalde momenten elke dag tientallen mensen, eenzaam, ziet sterven... Is wat anders dan arbeidertje spelen of op een bureaustoel te zitten.
En zo zijn er ook idioten die denken dat hun leven zoveel belangrijker (of misschien gewoon zo zielig

-
- VIP member
- Contacteer:
Even taalpurist spelen. Het is verplegers, uW en politici
Redelijk hautain om te zeggen dat mensen, die last hebben van beperkende maatregelen, zwak zijn. Ik kan het heel goed begrijpen dat alleenstaanden al dan niet met kinderen, last hebben van 'opgesloten' te worden.

Redelijk hautain om te zeggen dat mensen, die last hebben van beperkende maatregelen, zwak zijn. Ik kan het heel goed begrijpen dat alleenstaanden al dan niet met kinderen, last hebben van 'opgesloten' te worden.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Er zijn blijkbaar maar weinig beroepscategorieën waar jij niet op neerkijkt.
Ik ken nochtans heel wat mensen die 'met moeite een graduaat hebben behaald' die er wel in slagen een zin neer te pennen zonder dat je aan Jerommeke moet denken:

Ook zwakke mensen hebben recht op vrijheid.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
"over het laaggeschoold personeel die in de rusthuizen werken of verpleegers/verpleegsters die met moeite een graduaat hebben behaald."
Verpleegers ? En dat spreekt dan over laaggeschoold personeel :-) . Gekker moet het niet worden hier :-)
Verpleegers ? En dat spreekt dan over laaggeschoold personeel :-) . Gekker moet het niet worden hier :-)
Ik maak liever een paar taalfouten dan een passieve moordenaar te zijn. Jullie verpakken het egoïstisch gedrag als het opkomen van recht voor vrijheid.
Mensen mogen sterven, personeel mag extra onder druk komen, mensen die zich wel aan de regels houden mogen geen voorrang krijgen en mensen hun operatie moeten worden uitgesteld..zolang jullie maar geen vaccinatie moet nemen, geen mondmasker moet dragen, je zo onmisbare horeca bezoekjes niet moet missen ed.
Je kan opkomen voor vrijheid als het andere onschuldige mensen geen schade brengt. Dit is niet het geval,jullie "vrijheid" is de dood van andere. Onbegrijpelijk dat jullie een situatie als in de 14e eeuw profileren. Je mag altijd weggaan uit België en op een eiland gaan leven. Dan kun je doen wat je wilt zonder onschuldigen lastig te vallen.
Edit:ik ga dit topic niet meer bekijken. Het is te teleurstellend hoe egoïstisch sommige mensen kunnen zijn.
Mensen mogen sterven, personeel mag extra onder druk komen, mensen die zich wel aan de regels houden mogen geen voorrang krijgen en mensen hun operatie moeten worden uitgesteld..zolang jullie maar geen vaccinatie moet nemen, geen mondmasker moet dragen, je zo onmisbare horeca bezoekjes niet moet missen ed.
Je kan opkomen voor vrijheid als het andere onschuldige mensen geen schade brengt. Dit is niet het geval,jullie "vrijheid" is de dood van andere. Onbegrijpelijk dat jullie een situatie als in de 14e eeuw profileren. Je mag altijd weggaan uit België en op een eiland gaan leven. Dan kun je doen wat je wilt zonder onschuldigen lastig te vallen.
Edit:ik ga dit topic niet meer bekijken. Het is te teleurstellend hoe egoïstisch sommige mensen kunnen zijn.
Voor veel mensen is de horeca een vorm van ontspanning en sociaal contact. Wij zijn zelf geen grote horecabezoekers, maar heb vorige week van maandag tot zondag tussen de 12 en 14 uur per dag gewerkt in Spanje ben gisterenavond nog geland. 't Is nu mijn week thuis mijn vrouw en ik gaan toch ook eens goed gaan eten deze middag.Denfi schreef: ↑7 november 2021, 23:18 Ik maak liever een paar taalfouten dan een passieve moordenaar te zijn. Jullie verpakken het egoïstisch gedrag als het opkomen van recht voor vrijheid.
Niet alle horeca uitbaters of kappers zijn rijk he en die vergoeding van de overheid dekt niet alle kosten. Dus de horeca sluiten en contactberoepen dat kon in maart 2020 nog gerechtvaardigd worden, maar erna is het allemaal een maat voor niks geweest
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Vortex heeft nog altijd het grootste stuk van de tijd een goede basis in zijn verhaal waarna hij afwijkt van de rechte baan en het decor ingaat met verkeerde veronderstellingen, verkeerde conclusies of eigenlijk leugens. Wat is dat toch zielig he..CarpeNoctem schreef: ↑7 november 2021, 19:31Vortex doet dat inderdaad prima. Ik heb het ook een tijdje aan mij laten voorbijgaan...Ik kan me toch van de indruk niet ontdoen dat sommigen uit het 'hypochonderkamp' schoorvoetend wat naar het rationelere kamp gaan overhellen. Je kan dan ook niet blijven het zonlicht ontkennen.

EN Dat alles doorspekt van een onterecht idee van het licht gezien te hebben, elkaars kromme stellingen regelmatig belonend met een schouderklopje. Ooh, wat zijn wij toch slim en deskundig bezig !
Hij gaat door tot de laatste gidser jullie idee overneemt : dat ga ik in dit leven niet meer meemaken.
Hypochonderkamp en de rationelen daar tegenover : woehahaha. Dat is je eigen bekrompen idee maar. Niets meer, niets minder. Tunnel vision.
Overhellen naar het andere kamp : je hebt gewoon ondertussen wat minder gepredikt en wat meer gelezen of leren lezen.
De hypochonders zitten al erg lang met rationele ideeën. Je hebt dat niet gemerkt. Je had het te druk toen.
Het grote 'voordeel' van deze pandemie is dat bij veel mensen het besef begint te groeien hoe rot ons land is met al zijn politieke instellingen en structuren.
Het Vlaams klimaatplan dat onze heren en dames politici vorige week met bravoure trots aankondigden is daar nog zo'n voorbeeldje van. Of eerst geen mondmaskers meer in Vlaanderen maar wel nog in Wallonië en Brussel. Ja jongens ..
Het Vlaams klimaatplan dat onze heren en dames politici vorige week met bravoure trots aankondigden is daar nog zo'n voorbeeldje van. Of eerst geen mondmaskers meer in Vlaanderen maar wel nog in Wallonië en Brussel. Ja jongens ..
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Wie dat nog niet door had moet wel erg druk bezig geweest zijn..GroupB schreef: ↑8 november 2021, 07:30 Het grote 'voordeel' van deze pandemie is dat bij veel mensen het besef begint te groeien hoe rot ons land is met al zijn politieke instellingen en structuren. Dat is verdomd al lang bezig, nog van voor ik hier op deze planeet mijn bijdrage aan het geheel leverde.
Het Vlaams klimaatplan : dat is wel mee ten tonele gebracht door die ene partij waar sommigen hun hoop op vestigen bij de volgende verkiezingen.
Scheiding van mondmaskerplicht over de gewesten : Dat krijg je dan natuurlijk.. Altijd maar meer alles anders gaan doen maar vooral nergens beter. Velen zeggen : Belgie werkt niet, dat zie je toch. Ik zou eerder zeggen : je moet al lang gezien hebben dat alles in stukjes kappen niet werkt en dat het daarmee niet beter maar zeker slechter is geworden.
Daar gaat dan ook weer die droom van rechts : stukjeskapperij..
Uiteraard, maar dit virusje heeft de nutteloosheid van bepaalde besturen en instellingen toch extra in de verf gezet en door kafkaiaanse toestanden zijn er extra doden gevallen. Demir is zeer trots op het klimaatplan, maar in Wallonië en Brussel zijn er andere doelstellingen en land is al zo klein. En idd alles in stukken kappen dat zorgt voor miserie. Er zijn helaas nog veel Vlamingen die denken dat N-VA staat voor verandering, deze partij staat voor achteruitgang en achterlijke neoliberale besparingspolitiek dat anno 2021 volledig gedateerd is.
Alsof Vivaldi - waarin die ene Vlaamse partij niet zit - wél werkt???haelewyn schreef: ↑8 november 2021, 08:10Wie dat nog niet door had moet wel erg druk bezig geweest zijn..GroupB schreef: ↑8 november 2021, 07:30 Het grote 'voordeel' van deze pandemie is dat bij veel mensen het besef begint te groeien hoe rot ons land is met al zijn politieke instellingen en structuren. Dat is verdomd al lang bezig, nog van voor ik hier op deze planeet mijn bijdrage aan het geheel leverde.
Het Vlaams klimaatplan : dat is wel mee ten tonele gebracht door die ene partij waar sommigen hun hoop op vestigen bij de volgende verkiezingen.
Scheiding van mondmaskerplicht over de gewesten : Dat krijg je dan natuurlijk.. Altijd maar meer alles anders gaan doen maar vooral nergens beter. Velen zeggen : Belgie werkt niet, dat zie je toch. Ik zou eerder zeggen : je moet al lang gezien hebben dat alles in stukjes kappen niet werkt en dat het daarmee niet beter maar zeker slechter is geworden.
Daar gaat dan ook weer die droom van rechts : stukjeskapperij..
Vivaldi bevat toch de "goede" Belgicistische partijen, vooral dan aan Vlaamse kant? Denk aan Tinne Van der Straeten (Groen), die voor haar ministerschap enkel gekend was als de enige Vlaamse politica die niet meedeed aan het enige (bijna unanieme) Vlaamse belangenconflict uit de geschiedenis (Brussel-Halle-Vilvoorde). En toch slagen zij er niet in om eensgezind beslissingen te nemen (denk aan de kernuitstap of aanpak van covid). Het enige waar ze eensgezind over zijn is in "Vlamingen bashen" of stigmatiseren:
- Covid: Decroo en VDB richten hun gifpijlen inzake coronabeleid voortdurend op Vlaanderen (waar 92% van de volwassenen gevaccineerd is) ... maar is poeslief voor Wallonië en Brussel (Brussel zit nog steeds niet aan 70%). Hoeveel hoger moet de vaccinatiegraad in Vlaanderen nog stijgen?
- Op het vlak van milieu briest Khattabi (u-weet-wel de linkse activiste van Ecolo die samen met collega Schlitz geen woord Nederlands spreekt) over de Vlaamse plannen terzake maar vergeet dat het Vlaanderen is dat de motor van België is inzake economie en werkgelegenheid aangezien daar de meeste bedrijven gevestigd zijn (ook al omdat ze in links Wallonië worden weggepest via de vele stakingen aldaar, bv. Caterpillar). Misschien is het tijd dat Wallonië eens solidair is met Vlaanderen en een grotere inspanning doet op het vlak van CO2? Ze hebben daar toch veel bossen ...
"Stukjekapperij" kan ook een argument zijn om alles op Vlaams niveau te brengen. Of om eindelijk eens wat zaken efficiënt samen te brengen., bv. de Franstalige Gemeenschap en Waals Gewest te fusioneren. En de verschillende niveaus van Brussel (gemeente, stad, gewest ...) samen te brengen. Leuk dat je het over "stukjeskapperij" hebt. Die "goede Belgicisten zijn er kampioen in: als er 6 regeringen/parlementen en 9 minister van Volksgezondheid zijn in België: weet dan dat er in Vlaanderen slechts 2 zijn (de federale en Vlaamse). Al de rest van regeringen of ministers zitten in de rest van het land.
Trouwens, ook de grootste regionalisten zitten in Wallonië, in de gewone partijen daar. Ze hebben dan ook geen nood aan een franstalige NVA of VB. Ecolo is zo anti-Vlaams als maar zijn kan (in tegenstelling tot Groen die geen enkele Vlaamse reflex heeft). Ook PS en MR zijn een stuk meer pro-Wallonië dan hun zusterpartijen pro-Vlaams zijn. JE kan Alexander De Croo toch moeilijk verdenken van enig flamingantisme? Zo kom je, samen met CD&V, tot een gezellig anti-Vlaams clubje genaamd Vivaldi.