Coronavaccinaties en de cijfers
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Aan onderstaand tempo gaan ze ons nog niet direct bijbenen
Ze vaccineren nog vier keer trager dan wij.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik denk vaak hetzelfde : Hebben ze daar thuis en op zijn werk ook zoveel last mee ?
Uw vrouw : Ik heb uw eikes WEL goed gebakken
Gij : Geef mij de cijfers over gebakken eikes hier in huis en blijf niet rond de pot draaien
Uw vrouw : ik bak uw eikes altijd zo goed als ik kan
Gij : Ik trek het mij niet aan, zeg niet altijd dat je de perfecte vrouw bent (zegt ze niet , maar je cijfers zeggen van wel) en geef mij morgen beulingen voor ontbijt. De cijfers zeggen dat dat veel voedzamer is !
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Mijn vrouwmens zit hier volmondig van ja te knikken
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Inmiddels heeft Hugo de Jonge al een aantal keer gemeld, dat mensen wellicht tot 2022 moeten wachten op hun prikje.CarpeNoctem schreef: ↑2 februari 2021, 10:51Aan onderstaand tempo gaan ze ons nog niet direct bijbenen![]()
Ze vaccineren nog vier keer trager dan wij.![]()
Nu, de verhalen van Jan Jambon - iedereen voor de zomer - zullen we ook met een brok zout nemen.
Maar die grafiek lijkt goed aan te geven, dat zowel Van de Broucke als De Jonge allebei gelijk gaan krijgen. De Belgen klaar in september. En de Nederlanders klaar vóór de zomer (van 2022...).
Wat is eigenlijk de reden dat landen als Spanje, Duitsland, Malta meer hebben gevaccineerd?
Zij zitten toch ook in die EU groepsaankoop? Dus a rato hebben ze evenveel vaccins gekregen als België.
Houden ze dan geen reserve aan? Dan komen die toch in de problemen moest blijken als de leveringen stilvallen...
Zij zitten toch ook in die EU groepsaankoop? Dus a rato hebben ze evenveel vaccins gekregen als België.
Houden ze dan geen reserve aan? Dan komen die toch in de problemen moest blijken als de leveringen stilvallen...
Een mogelijke uitleg is dat ze direct a volonte en volle bak beginnen inspuiten en geen tweede dosis opzij houden.
Bv ik heb er vandaag 100.000.
Dan spuit je 50.000 mensen in en je houdt de tweede dosis voor hen, later.
Of je doet zoals in andere landen : je spuit er 100.000 in en je rekent er op dat die volgende 100.000 wel (op tijd) komen.
Verder zal de fabrikant ook niet 100 procent nakijken hoe hij verscheept ..of dat een beetje aanpassen in het voordeel van wie ze best gezind zijn.
Ik denk niet dat er ene aan de lopende band staat te zeggen : een fleske voor Holland, eentje voor Duitsland.. nu eentje voor Holland.
De vaccins worden in meerdere fabrieken in Europa gemaakt. Niet iedere fabriek werkt even snel, begon even snel te leveren, levert evenveel vaccins per dag / week, moet evenveel landen bevoorraden of heeft dezelfde vertragingen dan de andere.
Niet ieder land ontvangt vaccins van dezelfde leverancier. UK bv is totaal niet afhankelijk van Pfizer alleen en dat was BE enige tijd (eigenlijk nog altijd) wel.
Doet me ineens weer denken aan de stakingen op Zaventem aan het begin van de zomervakantie...
Bv ik heb er vandaag 100.000.
Dan spuit je 50.000 mensen in en je houdt de tweede dosis voor hen, later.
Of je doet zoals in andere landen : je spuit er 100.000 in en je rekent er op dat die volgende 100.000 wel (op tijd) komen.
Verder zal de fabrikant ook niet 100 procent nakijken hoe hij verscheept ..of dat een beetje aanpassen in het voordeel van wie ze best gezind zijn.
Ik denk niet dat er ene aan de lopende band staat te zeggen : een fleske voor Holland, eentje voor Duitsland.. nu eentje voor Holland.
De vaccins worden in meerdere fabrieken in Europa gemaakt. Niet iedere fabriek werkt even snel, begon even snel te leveren, levert evenveel vaccins per dag / week, moet evenveel landen bevoorraden of heeft dezelfde vertragingen dan de andere.
Niet ieder land ontvangt vaccins van dezelfde leverancier. UK bv is totaal niet afhankelijk van Pfizer alleen en dat was BE enige tijd (eigenlijk nog altijd) wel.
Doet me ineens weer denken aan de stakingen op Zaventem aan het begin van de zomervakantie...
-
SpaarzwijnIV
- Newbie

Wij zijn deze namiddag gevaccinneerd. Wij zijn allebei besmet. We zijn zelf benieuwd hoe het gaat aflopen.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Totale incompetentie van onzentwege.
Duitsland had de bui al zien hangen en heeft buiten de EU om nog vaccins besteld.
Ze hebben zich daar inderdaad wat achter verscholen, maar in werkelijkheid hebben ze daar nooit voor gelaten om te vaccineren.
Allemaal mooi te volgen op het dashboard.
De rode lijn is "de beschikbare dosissen na reserve voor het tweede vaccin".
Vanaf 21 januari stonden de beschikbare dosissen negatief (lees: indien we geen vaccins meer toegeleverd kregen konden we bij een aantal mensen hun tweede dosis niet toedienen), maar dat hield ze niet tegen om verder te vaccineren ( gelukkig maar). Op 29/1 het absolute dieptepunt met 95.000 dosissen negatief. Vandaag staan we weer positief (+4823).
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Dat we dat nog mogen meemaken. De Nederlanders die het nog slechter doen dan de Belgen
-
anonymous
Geef mij het Russische vaccin maar. Ik vertrouw ze meer dan de Europese raddraaiers.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210202_95001600
Raddraaiers: Russische roulette ?anonymous schreef: ↑2 februari 2021, 19:27 Geef mij het Russische vaccin maar. Ik vertrouw ze meer dan de Europese raddraaiers.
Drie maanden contacttracing kostte 26,7 miljoen...... Meer dan 1 miljard frank.
Hier hebben een aantal megaprofiteurs hun zakken goed mee gevuld.
Ineens voor de rest van hun leven.
Dat de dwaze kl*ten die ons land rijk is zich maar verder laten wijsmaken dat de Walen, werklozen, invaliden de profiteurs zijn in onze maatschappij.
Hier hebben een aantal megaprofiteurs hun zakken goed mee gevuld.
Ineens voor de rest van hun leven.
Dat de dwaze kl*ten die ons land rijk is zich maar verder laten wijsmaken dat de Walen, werklozen, invaliden de profiteurs zijn in onze maatschappij.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Snob!
Van een andere Oostendenaar