Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Ik zou eigenlijk niet mogen happen, maar goed..
Wij verwachten van Nederlanders openheid, transparantie en duidelijkheid.
Astemblief. Met downloadbare link van het daadwerkelijke advies zoals het naar de Minister is gestuurd.
De flauwe vaccinatiegetallen in de weekends 'besmetten' nu ook al de vrijdag. Veel mensen willen een dagje koorts liever niet in het weekend doormaken veronderstel ik.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
-
anonymous
Wel, toevallig moest ik vrijdag naar de kine. Ik had van mijn vorige beurt gehoord dat hij op donderdag het Astra Zeneca vaccin zou krijgen.
Op vrijdagmiddag word ik door zijn collega gebeld dat mijn afspraak niet zou kunnen doorgaan want hij ligt ziek te bed na zijn spuit.
Mijn collega die ook op donderdag haar spuit heeft gekregen is vrijdag en zaterdag wel komen werken, weliswaar met de hulp van een aantal Dafalgans.
Ik zou ook liever de maandag mijn spuit krijgen dan de vrijdag, lijkt me maar menselijk.
Op vrijdagmiddag word ik door zijn collega gebeld dat mijn afspraak niet zou kunnen doorgaan want hij ligt ziek te bed na zijn spuit.
Mijn collega die ook op donderdag haar spuit heeft gekregen is vrijdag en zaterdag wel komen werken, weliswaar met de hulp van een aantal Dafalgans.
Ik zou ook liever de maandag mijn spuit krijgen dan de vrijdag, lijkt me maar menselijk.
We gaan voor volledige keuzevrijheid.
Merk en dag van injectie ... Bij voorkeur de zondag misschien ?
Ondertussen zijn de cijfers weer aan het stijgen. De doorsnee Vlaming vindt wel wat anders om zich zorgen over te maken.
De Nederlanders met hun open communicatie : was het wel het juiste advies ? Hebben zij meer keuze dan wij hier inzake beschikbare merken ?
Merk en dag van injectie ... Bij voorkeur de zondag misschien ?
Ondertussen zijn de cijfers weer aan het stijgen. De doorsnee Vlaming vindt wel wat anders om zich zorgen over te maken.
De Nederlanders met hun open communicatie : was het wel het juiste advies ? Hebben zij meer keuze dan wij hier inzake beschikbare merken ?
-
anonymous
Het lijkt me logisch dat de cijfers weer stijgen, er zijn immers versoepelingen doorgevoerd. Misschien dat de politici hadden verwacht dat de cijfers gingen dalen na versoepelingen maar het merendeel van mensen met gezond verstand verwacht toch het tegendeel.
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Sowieso bij pfizer zijn de bijwerkingen veel minder.
Mijn pa voelde zich ook een paar dagen als een vod na het krijgen van astrazeneca.
Mijn pa voelde zich ook een paar dagen als een vod na het krijgen van astrazeneca.
Ik begrijp het vast verkeerd, maar lees ik hier nu dat je liever maandag een spuit wil zodat je minder moet werken?
Ambtenaar-clichés zijn weeral bevestigd...
En nee, dat is niet menselijk, om exact die reden zouden veel mensen (niet-ambtenaar-mensen, waaronder ik) liever hun spuit hebben op vrijdag, zodat ze gewoon kunnen doorwerken tijdens de week...
Maar weeral, ik zal je vast verkeerd begrepen hebben...
Tel daarbij op dat mensen het alsmaar minder interessant vinden om besmetting te voorkomen...minder nodig.anonymous schreef: ↑15 maart 2021, 09:23 Het lijkt me logisch dat de cijfers weer stijgen, er zijn immers versoepelingen doorgevoerd. Misschien dat de politici hadden verwacht dat de cijfers gingen dalen na versoepelingen maar het merendeel van mensen met gezond verstand verwacht toch het tegendeel.
Desondanks rotslechte dagelijkse cijfers vinden dat alles weer open en vrij moet zijn...
En daar bovenop ook vinden dat ze de weinige vaccins die beschikbaar zijn mogen en moeten weigeren onder meer omdat er een domino-effect tussen landen heeft gespeeld over niet bewezen nadelen en risico's met cijfers die beter zijn dan hij niet gevaccineerden....
En die anderen zullen wel gelijk hebben want Scandinavië beslist degelijker en Nederland bekt beter.
Ben eens nieuwsgierig voor de opkomst deze week. :-)
-
anonymous
Hoe minder opkomst hoe sneller het mijn beurt is 
-
anonymous
Ik heb je zonet voorgedragen bij de paus om je heilig te laten verklaren.
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker

De enkele mensen die ik ken en gevaccineerd zijn in het VK (allemaal 50+ en eentje achteraan 40) hebben allemaal AZ toegediend gekregen en minimaal 1 dag in bed gespendeerd. Op eentje na, een dame van 84 zowat, die enkel wat pijn had op de plaats van inspuiting en er verder niks van gemerkt heeft. Zij heeft Pfizer gekregen voor zover ik me herinner, maar zeker geen AZ.
De persoon die ik gisteren nog aan de lijn had, vertelde me over een moeheid of afgepeigerdheid waarbij je moet gaan liggen, wil je niet omvallen.
Dit zijn toch meer dan serieuze bijwerkingen, die iemand met onderliggende aandoeningen wel eens in de problemen zou kunnen brengen.
In deze neurotische maatschappij eet, beweegt en slaapt zo ongeveer iedereen slecht. Dan lijkt wat extra voorzichtigheid met een vaccin met zo'n bijwerkingen toch wel op zijn plaats.
Ik heb zelf heel wat vaccinaties gehad, en ben van sommige inderdaad wat moe geweest. Maar niet zo dat ik daar een dafalgan voor moest pakken of niet kon gaan werken, laat staan dat ik een dag of 2 in bed zou moeten liggen.
Hoe luidt dat spreekwoord? Iets met moeder, porselein en voorzichtigheid.
De persoon die ik gisteren nog aan de lijn had, vertelde me over een moeheid of afgepeigerdheid waarbij je moet gaan liggen, wil je niet omvallen.
Dit zijn toch meer dan serieuze bijwerkingen, die iemand met onderliggende aandoeningen wel eens in de problemen zou kunnen brengen.
In deze neurotische maatschappij eet, beweegt en slaapt zo ongeveer iedereen slecht. Dan lijkt wat extra voorzichtigheid met een vaccin met zo'n bijwerkingen toch wel op zijn plaats.
Ik heb zelf heel wat vaccinaties gehad, en ben van sommige inderdaad wat moe geweest. Maar niet zo dat ik daar een dafalgan voor moest pakken of niet kon gaan werken, laat staan dat ik een dag of 2 in bed zou moeten liggen.
Hoe luidt dat spreekwoord? Iets met moeder, porselein en voorzichtigheid.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
Ik ben ooit van een tetanusvaccin slecht geweest, gekoppeld aan veel drank, rond mijn 19de.
Het kan altijd maar bij AZ gebeurt het inderdaad vaak.
Mijn eigen complottheorie is dat ze bij het ontwerpen van dat AZ vaccin het zo gemaakt hebben dat de volledige aandacht ging naar snelheid + doeltreffendheid en de bijwerkingen die niet dodelijk zijn als bijkomstig werden beschouwd. Want die moeten er in hun tests ook geweest zijn !
Beter de remedie dan de kwaal.
Als je lijf reageert wil het zeggen dat er iets in zat en wat meer dan fysiologisch water. Alweer een complottheorie die niet meer opgaat.
Aan de andere kant wil dat nog niet zeggen dat, als morgen iemand anaal doodbloedt, 14 dagen na het vaccin, dat door het vaccin komt.
FTP : Sure ... hier zitten er in mijn buurt ook een paar te wachten op weinig opkomst.
Cijfermatig blijft het hetzelfde. Zolang we alles wat er in de frigo ligt vandaag zouden in armen laten ploffen binnen enkele weken is het goed. Of het voor de eerste op de lijst is of voor de zesde : maakt eigenlijk geen moer uit op dit moment.
Mijn slotconclusie : Blij dat ik hier geboren ben maar man, wat leven we toch in een apenland !
Decor nodig voor de apenplaneet versie 22 ? Belgie is the place to be zonder veel te moeten veranderen en verbouwen. Dat wordt een low cost movie.
Het kan altijd maar bij AZ gebeurt het inderdaad vaak.
Mijn eigen complottheorie is dat ze bij het ontwerpen van dat AZ vaccin het zo gemaakt hebben dat de volledige aandacht ging naar snelheid + doeltreffendheid en de bijwerkingen die niet dodelijk zijn als bijkomstig werden beschouwd. Want die moeten er in hun tests ook geweest zijn !
Beter de remedie dan de kwaal.
Als je lijf reageert wil het zeggen dat er iets in zat en wat meer dan fysiologisch water. Alweer een complottheorie die niet meer opgaat.
Aan de andere kant wil dat nog niet zeggen dat, als morgen iemand anaal doodbloedt, 14 dagen na het vaccin, dat door het vaccin komt.
FTP : Sure ... hier zitten er in mijn buurt ook een paar te wachten op weinig opkomst.
Cijfermatig blijft het hetzelfde. Zolang we alles wat er in de frigo ligt vandaag zouden in armen laten ploffen binnen enkele weken is het goed. Of het voor de eerste op de lijst is of voor de zesde : maakt eigenlijk geen moer uit op dit moment.
Mijn slotconclusie : Blij dat ik hier geboren ben maar man, wat leven we toch in een apenland !
Decor nodig voor de apenplaneet versie 22 ? Belgie is the place to be zonder veel te moeten veranderen en verbouwen. Dat wordt een low cost movie.
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker

Je moet er wel bij vertellen of dat warme drank, sterke drank of frisdrank was. Dat maakt een verschil.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker

Die lockdown remedie was en is alleszins toch al erger dan de kwaal, op meerdere manieren en niveaus.
De corona discussie begon op basis van cijfers die we her en der vonden. Op basis van die cijfers zie ik het na meer dan een jaar nog steeds niet. Men heeft het kalf in december ('19), januari en februari ('20) laten verdrinken, om dan in een kramp te schieten en (te beweren) alle water uit de zee te pompen zodat er geen enkel kalf meer zou verdrinken. Geen één van de twee is mogelijk. Als het al mogelijk zou zijn dat water eruit te pompen moet je er nog ergens mee naartoe, waar dan weer meer onoplettende en niet-bewuste kalveren in kunnen en zullen verdrinken.
De enige cijfers die je nooit zal hebben is hoe het zou geweest zijn als men niets had gedaan.
Of elke vorm van minder;
We moeten dan al gaan vergelijken met landen waar bijzonder weinig aan preventie en beheersing is gedaan om een vermoeden te krijgen van wat er zou geweest zijn.
Die voorbeelden zijn er .. dat was erg genoeg om mij te doen besluiten : het is ok zo. We komen er wel uit. Ik zal mij ook nog eens economisch nuttig maken en dan kan het niet mankeren.
Of elke vorm van minder;
We moeten dan al gaan vergelijken met landen waar bijzonder weinig aan preventie en beheersing is gedaan om een vermoeden te krijgen van wat er zou geweest zijn.
Die voorbeelden zijn er .. dat was erg genoeg om mij te doen besluiten : het is ok zo. We komen er wel uit. Ik zal mij ook nog eens economisch nuttig maken en dan kan het niet mankeren.
Het was mijn laatste dag in ons dierbaar Belgisch Leger en op die avond heb ik, om mijn bed te vinden, veel meer bochten genomen dan op andere dagen. Dat soort drank..DeanThe2nd schreef: ↑15 maart 2021, 10:54Je moet er wel bij vertellen of dat warme drank, sterke drank of frisdrank was. Dat maakt een verschil.