Coronavirus en de beurs
TIP
Re: Coronavirus en de beurs
Maarten,
Ivm Sensata, kijk eens een paar berichten hierboven
Ivm Sensata, kijk eens een paar berichten hierboven
Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
PSA heeft een fabriek in Wuhan en heeft hun Franse expats geïnformeerd dat zij voor eind maart niet terug naar China moeten gaan.
Dit betekent dat hun fabriek ten vroegste begin april opnieuw zal opstarten.
Als dit exemplarisch is voor de volledige industrie in China, zal dit een behoorlijke impact hebben op de groei in China en dus in de wereld.
Dit betekent dat hun fabriek ten vroegste begin april opnieuw zal opstarten.
Als dit exemplarisch is voor de volledige industrie in China, zal dit een behoorlijke impact hebben op de groei in China en dus in de wereld.
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Op een (beperkte) positieve manier: GILD
Alle Duitse autobouwers samen (VW, BMW, Mercedes, Audi, Porsche) draaien een omzet van 600 miljoen€ per dag in China (hun grootste markt). Als we veronderstellen dat ze 4 tot 6 weken niet kunnen produceren door het virus, zal dit een omzetverlies van 12 tot 18 miljard € betekenen voor de Duitse autobouwers.
Vandaag alarmerend bericht in HLN. De echte krisis staat dus op losbarsten (typisch natuurlijk: eerst de zaak minimaliseren, paniek vermijden):
- geneesmiddelen: voorraadje opdoen ?
- aandelen: verkopen ? het lijkt me toch duidelijk dat de jongste stijging niet natuurlijk is. Maar wat met het geld ? goud kopen ?
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/in ... a7b12b179/
- aandelen: verkopen ? het lijkt me toch duidelijk dat de jongste stijging niet natuurlijk is. Maar wat met het geld ? goud kopen ?
-
jantubaman
- Full Member

- Contacteer:
Bedenk een plan. En houd je aan je plan. Ik stap iedere maand in. En investeer meer als het slecht gaat en meer als het goed gaat. Simpel toch nee?SparSpaar schreef: ↑13 februari 2020, 13:46 Vandaag alarmerend bericht in HLN. De echte krisis staat dus op losbarsten (typisch natuurlijk: eerst de zaak minimaliseren, paniek vermijden):
@Jan Als het artikel waar is (Yaris: HLN toch niet = Xander ?), dan is het algemeen kader van de economie wankel, en in dat geval moet men zich toch anders orienteren ?
-
jantubaman
- Full Member

- Contacteer:
En wat stel je dan voor? Als ik dit artikel lees, valt me op dat zo een grote bedrijven altijd zo afhankelijk zijn van een land of regio. Een betere spreiding zou beter zijn me dunkt. Maar ja, alles voor de goedkoop he.
Hier nog een beleggingshorizon van 35 jaar, dus geen paniek...
Maakt Sioen lijkzakken ? (China heeft er een miljoen besteld).
@Janjantubaman schreef: ↑13 februari 2020, 17:24En wat stel je dan voor? Als ik dit artikel lees, valt me op dat zo een grote bedrijven altijd zo afhankelijk zijn van een land of regio. Een betere spreiding zou beter zijn me dunkt. Maar ja, alles voor de goedkoop he.
Hier nog een beleggingshorizon van 35 jaar, dus geen paniek...
ALS de onheilsberichten uitkomen (ontsnapt, door mensen gemaakt supervirus), dan wacht de wereld een onvoorspelbare ramp. Dat zou de volgende dagen en weken moeten blijken. Het woord is dan aan de 'preppers'. (Yaris zal zeggen: hij kan het niet laten).
Zou zeggen goed in het oog te houden, de meeste media sussen. Lees daarom meerdere media.
Wat te doen ? Marktenchat :
- kwaliteitsaandelen: mogelijke crisis uitzweten
- andere: verkopen
- kwaliteitsaandelen: mogelijke crisis uitzweten
- andere: verkopen
Man, man, man, ...
Het is nu de 2e keer in 2 dagen dat je je laat vangen. Gisteren met de koeiepis, nu met dit.
In een georchestreerde actie lanceren tientallen extreemrechtse "nieuws" sites op hetzelfde moment compleet uit de lucht gegrepen "fake news" dat de niet-blanke bevolking in een of ander slecht daglicht stelt.
Naïeve, goedgelovige personen zoals SparSpaar kopiëren dat valse bericht, volkomen te goeder trouw. Ik wens dit even te benadrukken: SparSpaar is volkomen te goeder trouw. Maar hij laat zich nu voor de 2e keer voor het karretje spannen van een aantal extreemrechtse en uitermate racistische groeperingen.