Correctie in de sterkste waarden voorbij
TIP
Re: Correctie in de sterkste waarden voorbij
Is er iemand die dit begrijpt? Of is het ikzelf die compleet achterlijk ben?

Sorry maar mijn Engels is ondermaats. Toevallig geen Franse uitleg hiervan

Is niet om te lachen want in het dagelijkse leven is Frans m'n voertaal

@Dirk2: Crassus heeft je twee keer een vraag gesteld naar concrete feiten. Die vragen negeer je gewoon. Je verkoopt liever show met analyses en grafiekjes waar niemand iets van begrijpt.
Tja Yaris ik denk niet dat we dat ooit te zien krijgen.
Had op zich interessant kunnen zijn. Je ziet maar zelden concrete toepassingen en voorbeelden van trades op deze basis.
Voorlopig denk ik dat we dus vooral prachtige analyses na de feiten zullen blijven zien.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Wat jij allemaal voor ons doet. Je lijkt Mozes wel die het volk van de Israëlieten door de woestijn naar het Beloofde Land leidt.
Er zijn nog goede mensen in de wereld.
Dat is voor mij koeterwaals.
(voor Polled mag dit dus geen probleem zijn

Niemand hoeft te weten welke hefboomproducten ik gebruik om van deze index marktschommelingen dal, top te profiteren.
Natuurlijk moet dit ook een product zijn waar wettelijk geen beurstaks moet op betaald worden en waar de kosten bijna niks zijn, want de trades zijn te kort. Alle traders (zijn er wel niet zo veel) die ik ken werken met interactive brokers.
Ik kan je wel verklappen dat ik in de sterkste aandelen zit, die alleen maar stijgen, in fase 2 van weinstein zitten.
Vroeger deed ik ook wel countertrades bv. nu Bekaert in fase 4 die daar eventjes vreselijk oversold was en die je dan terug weg moet doen en bv. Inbev die een heel mooie countertrade gedaan heeft. Countertrades zijn gemiddeld genomen minder succesrijk geweest en mijn backtesten tonen dit ook aan.
Mijn tradingstyle is ook +- 44 % winstgevende trades en 56 % verlieslatende, moneymanagement is dus nog veel belangrijker dan grafieken lezen voor mij. Stel u voor dat dit een beginneling naaapt en dan geen stops plaatst.
U begrijpt dus wel dat dit posten onmogelijk is omdat 56 % van die trades vlug verliezen kortwieken is. Winst op individuele aandelen met heel veel opvolgen ligt tussen de 13% en 15% per jaar met de verliesjaren erbij en die doen het minder dan de positieve beursjaren omdat shorten nog moeilijker is, maar mijn markettiming op de indexen begint beter te worden. Ik moet nog veel bijleren. Hoe meer inspanning, hoe beter het resultaat. Normaal moet 20% per jaar mogelijk zijn in 2017 kwam ik eronder door dollarverlies.
Ik gebruik 3 software pakketten met scanners waarmee alle aandelen automatisch afgescand worden op T.A.
In 2017 volgde ik een Amerikaanse beurswedstrijd en de winnaar zat na 3 maanden aan 22% winst met maar 10% winsttrades en maar liefst 90% verliestrades. Gewoon door zijn goede moneymanagment op alleen maar zeer sterk stijgende aandelen kon hij dat bereiken. Al van in het begin van de wedstrijd stond hij op nr 1.
Je kan als je bij Lynx (is de beste broker als je Nederlandstalige ondersteuning wenst) zit via "breakouttrader" een trader volgen. Zijn systeem heeft 56% winnende trades en heeft 108% winst vanaf 2014 tot nu. Hij doet het dus nog beter dan ik, maar de trades zijn veel korter (niet mijn stijl) met 2% winst en zo en iemand die beurstaks moet betalen en bij een dure broker zoals Keytrade zit kan dit dus niet volgen want dan is de winst 0% inplaats van 108%.
Waar jij mee bezig bent is allesbehalve beleggen. Dus staat het op zijn minst in het verkeerde topic-onderdeel. Misschien moet de mod gevraagd worden om naast "beleggen" een onderdeel "speculeren" te maken, met dan verschillende sub-topics: Technische Analyze, Daytrading, Binaire opties, Cryptomunten, Snel-rijk,...
Heeft iemand al eens een oog laten vallen op 20 jaar termijn?
1997-2000 was een boom, een dubbele top, gevolgd door een 2000-2003 bust.
2003-2007 was een boom, een dubbele top, gevolgd door een 2008-2009 bust.
2009-2017 was een boom, tot zelfs 2 keer de topkoers van de 2 voorgaande.
En de dubbele top tekent zich nu, in 2018 af.
De eerste was de laatste week van januari. de tweede was op 25 juli.
De correctie is dus eerder net begonnen dan voorbij.
Een 10 jaren correctie, beginnende van een piek die het dubbele is van de 2 vorige dit millennium.
Winst op papier.
De eersten die ze nabij de piek materialiseren, maken de best mogelijke beslissing.
De laatsten die ze nabij de bodem materialiseren, de slechtst mogelijke.
Dit is dus eigenlijk een waarschuwing voor twee.
Diegenen die materialiseren aan de piek worden trots voor de camera geponeerd.
Diegenen die materialiseren aan de bodem, daar hoor je niet over.
2009, nieuwjaar.
Sommige aandeelhouders verkochten toen, hetzij in grote teleurstelling de handdoek in de ring gooiende, hetzij in de verwachting van nog lager en een "buy back in low".
Beiden gaven daarbij de best mogelijke positie weg aan anderen.
Hadden ze toen gewoon niks gedaan, en gehouden, en in de plaats verkocht nu in 2018, dan hadden ze zelfs bij een inkopen aan de 2007 piek, naast het maximaal verlies compenseren, nog winst erbij gehad.
Soms is het nuttig om even te stoppen met te focussen op week, maand en jaar trends, en enkele stappen achteruit te doen, om iets te kunnen zien dat al die kortere termijntrends overklast.
1997-2000 was een boom, een dubbele top, gevolgd door een 2000-2003 bust.
2003-2007 was een boom, een dubbele top, gevolgd door een 2008-2009 bust.
2009-2017 was een boom, tot zelfs 2 keer de topkoers van de 2 voorgaande.
En de dubbele top tekent zich nu, in 2018 af.
De eerste was de laatste week van januari. de tweede was op 25 juli.
De correctie is dus eerder net begonnen dan voorbij.
Een 10 jaren correctie, beginnende van een piek die het dubbele is van de 2 vorige dit millennium.
Winst op papier.
De eersten die ze nabij de piek materialiseren, maken de best mogelijke beslissing.
De laatsten die ze nabij de bodem materialiseren, de slechtst mogelijke.
Dit is dus eigenlijk een waarschuwing voor twee.
Diegenen die materialiseren aan de piek worden trots voor de camera geponeerd.
Diegenen die materialiseren aan de bodem, daar hoor je niet over.
2009, nieuwjaar.
Sommige aandeelhouders verkochten toen, hetzij in grote teleurstelling de handdoek in de ring gooiende, hetzij in de verwachting van nog lager en een "buy back in low".
Beiden gaven daarbij de best mogelijke positie weg aan anderen.
Hadden ze toen gewoon niks gedaan, en gehouden, en in de plaats verkocht nu in 2018, dan hadden ze zelfs bij een inkopen aan de 2007 piek, naast het maximaal verlies compenseren, nog winst erbij gehad.
Soms is het nuttig om even te stoppen met te focussen op week, maand en jaar trends, en enkele stappen achteruit te doen, om iets te kunnen zien dat al die kortere termijntrends overklast.
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
Het "grote geld", is dit jaar vooral bezig met "sell on strength".
Koersen bereiken pieken, verkoop een deel van de portefeuille. Niet teveel, anders zou de dalende koers de sukkels die aan de piek worden verwacht te kopen, wel eens kunnen afschrikken. Gedoseerd.
Dan wat wachten, de sukkels kopen de koersen terug hoger.
Dan patat, een volgend deel van de portefeuille.
En zo verder, tot de hele portefeuille is afgebouwd en het "grote geld" de facto de biezen heeft genomen.
Om dan op de loer te gaan liggen wachten tot de twijfel, teleurstelling en uiteindelijk de paniek toeslaat.
En de portefeuille terug te gaan kopen van de grootste sukkels nabij de bodemkoers.
En opnieuw, niet in één keer, de sukkels geen hoop doen krijgen bij het zien van terug opwaartse pieken.
Een deel kopen, wachten tot de volgende lichting sukkels de koers terug lager drijft, terug een deel kopen, enzovoort tot de hele portefeuille terug is opgebouwd.
"buy on weakness".
En daarna, nou, "rinse and repeat"...
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
Hier nog eens de grafiek waarvan dat de 2 de voorlopige top niet toevallig gekomen was aan het punt waar men de gap sluit, Zie tussen de 2 rode lijnen.
Voorlopig is de stijgende trend nog intact, mooi redelijk ver boven het 200 daags gemiddelde.
(We hebben het over de S&P index omdat dat de belangrijkste index van de wereld is)
Nieuwe posities worden het liefst ingenomen bij doorbraak op die hoogste top, dus dit kan een zware weerstand zijn.
We zien wel of dit ook een mooie MACD kiss wordt in plaats van de MACD die zich naar beneden kruist.
De CCI is toch een mooie indicator, die mooi een dal en een top weergeeft. Eerst daalt die fors en dan bij de stijging naar - 100 moet je terug instappen.
Nee de grote jongens zijn er al uit gestapt want de meeste aandelen zitten al in fase 4 onder het 200 daags gemiddelde.
Ze zijn er al uit met hun laatste stukken, bij overtuigende daling onder het 50 daags en het 20 daags.
In Europa is het bloedbad al maanden aan de gang met maar heel weinig aandelen boven het 200 daags.
Toch las ik van Amerikaanse traders dat het slimme geld dan bijna alleen maar in Nasdaq aandelen zat.
Maar daar is de buy to sell ratio ook aan het verminderen door de slechte resultaten van Twitter , Netflix en FB.
De grafiek van de Nasdaq is de enigste die er voorlopig nog goed uitziet, maar ik zet mijn stops al wat strakker en mijn cash blijft maar stijgen door de altijd maar nieuwe aandelen die zwakker worden.
Nasdaq en healthcare voorlopig nog sterk. Retail blijft wat hangen, Maar de smallcaps Russel IWM heeft een 3 top gemaakt en geraak daar maar eens boven. Wereldwijd blijft er dus nog maar weinig overeind.
Hier zitten veel lezers die graag gespreid zitten, dat is gemakkelijker voor opvolging en daar moet ik bij zeggen dat bv. een IWDA wel sterk geweest is dankzij de grote blootstelling aan de betere indexen boven het 200 daags.
Het gaat zelfs zover dat die grafiek er nu schitterend uitziet terwijl dat de meeste indexen ter wereld er rampzalig uitzien.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.