Covid logica
Covid logica
Al maanden gelden er al regels.
Of ze gevolgd worden , feestjes ,overvolle terrassen ......
Al maanden worden er boete's uitgedeeld.
Nu de ziekenhuizen overspoeld worden gaat er nog zorg mogelijk zijn voor diegenen die al maanden niet feesten ,zich aan de regels houden.
Moesten die uiteindelijk toch zorg nodig hebben gezien covid niet aan mij besteed (overdracht) door een minderheid.
Of gaat men diegenen weigeren als de nood hoog is die reeds een boete aan hun been hebben.
Wie o wie gaat nog zorg krijgen.
Of ze gevolgd worden , feestjes ,overvolle terrassen ......
Al maanden worden er boete's uitgedeeld.
Nu de ziekenhuizen overspoeld worden gaat er nog zorg mogelijk zijn voor diegenen die al maanden niet feesten ,zich aan de regels houden.
Moesten die uiteindelijk toch zorg nodig hebben gezien covid niet aan mij besteed (overdracht) door een minderheid.
Of gaat men diegenen weigeren als de nood hoog is die reeds een boete aan hun been hebben.
Wie o wie gaat nog zorg krijgen.
Estate Guru believer.
Re: Covid logica
Als het echt dringend is, zal je wel zorg krijgen. Niet dringende worden verzet naar ander moment..
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het antwoord op je vraag vind je in dit artikeltje: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/19 ... richtlijn/
Blijkbaar moet ik mijn vraag wat grand cru stellen.
Dus iemand die aan alles zijn voeten veegt wordt eerst geholpen.
Een oudere die de regels volgt en toch covid krijgt heeft pech , gezien zijn leeftijd.
Dus een beloning voor wie aan alles zijn voeten veegt.
Waarom zouden we dan als ouderen zich aan de contact regels houden , we zijn toch maar 2 rangburgers meer.
Zijn dan blijkbaar alleen maar goed meer om ons te laten melken door de ........
Dus iemand die aan alles zijn voeten veegt wordt eerst geholpen.
Een oudere die de regels volgt en toch covid krijgt heeft pech , gezien zijn leeftijd.
Dus een beloning voor wie aan alles zijn voeten veegt.
Waarom zouden we dan als ouderen zich aan de contact regels houden , we zijn toch maar 2 rangburgers meer.
Zijn dan blijkbaar alleen maar goed meer om ons te laten melken door de ........
Estate Guru believer.
Als de gangen binnenkort vol liggen zal het eerder zijn zoals het in Spanje was. Je kan op een brits gaan liggen tussen de rest en je overlevingskans als je iets ernstig mankeert verkleint drastisch..
Omdat men te weinig en te laat heeft ingegrepen.
In Wuhan stuurde men iedereen naar huis en bouwde men daarna een groot hospitaal op enkele dagen tijd.
Dat laatste gaat hier niet gebeuren. Het eerste : we zitten er niet ZO ver vandaan.
De mensen die naar huis gestuurd werden / worden overleven of gaan dood. Er wordt weinig aan gedaan.
Zelfs als je plaats maakt voor velen : je moet er nog volk kunnen bij zetten waar je iets mee vooruit bent.
Een huisarts uit pensioen terugroepen : dat wordt aan iedereen een Dafalgan en een slaaptablet / kalmeringspil geven en zien wie er over 14 dagen nog leeft en wie niet.
""""Jan Stroobants (58), hoofd van de spoedafdeling van ZNA Middelheim Antwerpen en voorzitter van de Belgische Vereniging voor Spoedartsen, zegt dat de extra coronamaatregelen die de Vlaamse regering dinsdagavond heeft aangekondigd rijkelijk laat komen. De zorgtanker ‘loopt hoe dan ook tegen de klippen""""’, zo verklaarde hij in Terzake. (De Morgen).
Wat is je vraag precies?
Hij kan ook gewoon een statement maken he.
Maar ik lees de vraag op de plaats waar ze meestal staat. Aan het einde van zijn betoog.
Wie gaat nog zorg krijgen is zijn vraag, neem ik aan. Zo staat het er toch.
Maar ik lees de vraag op de plaats waar ze meestal staat. Aan het einde van zijn betoog.
Wie gaat nog zorg krijgen is zijn vraag, neem ik aan. Zo staat het er toch.
De feestvierders of wie de regels heeft gevolgd.
Blijkbaar kunnen de feestvierders of alles aan zijn laars lappers niet lezen.
Estate Guru believer.
de johnnies, marinas, alis en achmeds die gewoon lekker doen wat ze altijd deden krijgen nu voorrang in het ziekenhuis. Ze betalen niks aan de maatschappij, ontvangen alleen maar en springen nu nog voor, voor de werkende man en vrouw. Uw kanker gezwel kan rustig verder groeien want Johnny en achmed kunnen niet meer ademen. En het gaat hier niet over nationaliteiten. Er zitten evengoed domme blanken als domme zwarten tussen.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Dit zijn de selectiecriteria voor de triage van de patiënten als er te weinig bedden en/of beademingstoestellen zijn voor alle patiënten die er nodig hebben :
- Het eerste selectiecriterium is de medische situatie van de patiënt.
- Voor eenzelfde medische situatie is de leeftijd van de patiënt bepalend: de jongste patiënt krijgt de voorkeur, rekening houdend met het criterium van de levensverwachting.
- Het derde criterium is "wie het eerst komt, het eerst maalt".
- Een ultiem criterium, in geval van een grote toestroom op hetzelfde moment, zou loting zijn.
Hoe jonger de patiënt hoe hoger de prioriteit.
Vanuit maatschappelijk standpunt is dit te verdedigen: hoe jonger hoe hoger de potentiële bijdrage aan de maatschappij kan zijn en hoe hoger de overlevingskansen.
- Het eerste selectiecriterium is de medische situatie van de patiënt.
- Voor eenzelfde medische situatie is de leeftijd van de patiënt bepalend: de jongste patiënt krijgt de voorkeur, rekening houdend met het criterium van de levensverwachting.
- Het derde criterium is "wie het eerst komt, het eerst maalt".
- Een ultiem criterium, in geval van een grote toestroom op hetzelfde moment, zou loting zijn.
Hoe jonger de patiënt hoe hoger de prioriteit.
Vanuit maatschappelijk standpunt is dit te verdedigen: hoe jonger hoe hoger de potentiële bijdrage aan de maatschappij kan zijn en hoe hoger de overlevingskansen.
Ik zie het enigszins anders. Een ouder persoon heeft zijn bijdrage reeds geleverd aan de maatschappij. Zelfs gratis in de vorm van legerdienst. Dus die mogen ze laten creperen. Een jonger persoon die nog maar weinig of in het geval van Johnny, Marina of Ahmed niets heeft bijgedragen en alleen maar ontvangt krijgt voorrang.
By the way, de gemiddelde leeftijd van de besmetten hier op het werk ligt een heel stuk onder de 50. Sommigen zijn minder dan 30 en doodziek. Hier is nog geen enkele 50+ er besmet. Het fabeltje dat alleen oude mensen ziek worden mag al lang de vuilnisbak in.
By the way, de gemiddelde leeftijd van de besmetten hier op het werk ligt een heel stuk onder de 50. Sommigen zijn minder dan 30 en doodziek. Hier is nog geen enkele 50+ er besmet. Het fabeltje dat alleen oude mensen ziek worden mag al lang de vuilnisbak in.
-
- VIP member
- Contacteer:
Blijkbaar begint de angst te regeren. Hier zouden we banger voor moeten zijn dan wie er als eerst geholpen wordt in het ziekenhuis.
One liners en namen gebruiken om een statement te maken. Dit is geen statement dit is (begrijpelijke) angst die moeilijk is in te houden. Hopelijk lucht het op en kunnen we naar oplossingen zoeken ipv om ons heen maaien.
One liners en namen gebruiken om een statement te maken. Dit is geen statement dit is (begrijpelijke) angst die moeilijk is in te houden. Hopelijk lucht het op en kunnen we naar oplossingen zoeken ipv om ons heen maaien.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Ziek en besmet zijn 2 aparte zaken. Er lopen ongetwijfeld een heleboel mensen rond die ook besmet zijn maar helemaal niet ziek zijn en het zo doorgeven. Ik ken ook een paar 50+ers die positief getest zijn en zelfs in de 'risicogroep' zitten, en ze hebben er geen of nauwelijks last van.anonymous schreef: ↑28 oktober 2020, 12:05 Ik zie het enigszins anders. Een ouder persoon heeft zijn bijdrage reeds geleverd aan de maatschappij. Zelfs gratis in de vorm van legerdienst. Dus die mogen ze laten creperen. Een jonger persoon die nog maar weinig of in het geval van Johnny, Marina of Ahmed niets heeft bijgedragen en alleen maar ontvangt krijgt voorrang.
@platin, ik zou je enigszins nog kunnen volgen mocht het op iemands voorhoofd geschreven staan hoe en waar hij besmet is geraakt waardoor hij nu op IC terecht is gekomen, maar dit is helaas niet het geval. Wie bent u of de zorgverlener dan om te oordelen of hij/zij moet geholpen worden of niet.
Ik stel voor om bij elke patiënt die op spoed binnenkomt eerst de rechtbank te laten oordelen of het zijn/haar eigen schuld is.
Het probleem van de ziekenhuiscapaciteit is dan meteen opgelost want door de snelheid van ons gerecht is de helft dood voor ze mogen geholpen worden.
Seriously guys ...
Nog een Corona-beerput-topic ?
Het probleem van de ziekenhuiscapaciteit is dan meteen opgelost want door de snelheid van ons gerecht is de helft dood voor ze mogen geholpen worden.
Seriously guys ...
Nog een Corona-beerput-topic ?
Een regel zou kunnen zijn een pv aan uw broek wegens overtreden regels , vanachter in het rijtje plaatsnemen.Henkie1984 schreef: ↑28 oktober 2020, 12:28 Blijkbaar begint de angst te regeren. Hier zouden we banger voor moeten zijn dan wie er als eerst geholpen wordt in het ziekenhuis.
De feestjes zullen rap stoppen en hopelijk ook covid.
Estate Guru believer.