Credit Europe Bank
TIP
Re: Credit Europe Bank
Neen, niet echt. Mijn vader heeft vandaag volgende mail vanCE gekregen (op zijn vraag waarom het zo lang duurde, en dat hij zo de hoge rente zou mislopen)pool schreef: Die nieuwe tarieven zijn nog altijd erg aantrekkelijk ivm de andere banken. Nog even wachten tot mijn rekeningen geopend zijn, voor de tarieven van 16/03 kom ik te laat ...
u dient het document in bijlage in te vullen te faxen naar mij om aan de oude rentevoeten in te tekenen Dit moet ik hebben voor maandag of ik kan u de huidige rentevoeten niet garanderen.
Het document is het document voor het openen vaneen termijnrekening.
Indien je het niet vind op de site, geef me je email adres per PM en ik stuur het je met alle plezier op.
Hoe werkt dat dan met het overschrijven van het geld voor de termijnrekening? Vertrouwen zij er zomaar op dat je dat wel tijdig zal doen?bruce1 schreef: u dient het document in bijlage in te vullen te faxen naar mij om aan de oude rentevoeten in te tekenen Dit moet ik hebben voor maandag of ik kan u de huidige rentevoeten niet garanderen.
Stel dat iemand vandaag dat formulier faxt en pas over 3 weken zijn rekeningnummer van zijn Top Interest rekening krijgt. Betaalt CE dan 3 weken interest op geld dat het gedurende die termijn niet had?
edit: Of krijg je dan 3 weken later een termijnrekening met de tarieven van vandaag?
heb ik ook even nagevraagd en het is zo dat wanneer ze je aanvraag voor termijn in handen hebben ten laatste 16 maart de oude tarieven gelden al gaat je rekening maar 3 weken later open,
wat het garantiestelsel betreft is het zo dat CE belgie Onder dat van Nederland valt en deze garantie tot 100000 euro verder loopt en niet gewijzigd wordt per oktober 2009,dit vindt ik persoonlijk toch ook een pluspunt,
verder ben ik toch wel tevreden al duren de aanvragen wel lang maar uiteindelijk komt dat in orde voor iemand die tijdig reageert om termijn aan te vragen,
dus is de boodschap: wil je nog van de oude termijnrente genieten:::fax sturen voor 16 maart
wat het garantiestelsel betreft is het zo dat CE belgie Onder dat van Nederland valt en deze garantie tot 100000 euro verder loopt en niet gewijzigd wordt per oktober 2009,dit vindt ik persoonlijk toch ook een pluspunt,

verder ben ik toch wel tevreden al duren de aanvragen wel lang maar uiteindelijk komt dat in orde voor iemand die tijdig reageert om termijn aan te vragen,
dus is de boodschap: wil je nog van de oude termijnrente genieten:::fax sturen voor 16 maart

een goeie 3 weken later en ik heb papier ontvangen met mjin rekeningnummer en dat ze binnenkort de codes opsturen voor internetbanking.
Enveloppe met mooie postzegels uit het jaar 1979
Enveloppe met mooie postzegels uit het jaar 1979
CE reageert misschien wel traag voor openen rekenening, maar per mail is er een snelle reactie. Adreswijziging heb ik gisteren per mail doorgegeven aan drie banken met ingescand afschrift (oa nieuw adres) van wat op electronische identiteitskaart staat.
CE: na een uur en 4 minuten kreeg ik mail dat ik het ingescande document per post moet opsturen en nog eens ergens een handtekening moet zetten dat mijn adres gewijzigd is. Misschien wel wat rompslomp, maar wel een snelle reactie!
Keytrade was nog sneller: na 13 minuten kreeg ik mailtje dat alles in orde is
rabobank: heb ik een uur of 27 moeten wachten, maar tis ook in orde.
Al bij al toch een snelle service bij CE (en ook de andere banken). Bij Argenta moest ik persoonlijk langsgaan en dat heeft me uiteindelijk het meeste tijd gekost (+ moest nog vroeger stoppen op werk om er tijdig te kunnen zijn)
CE: na een uur en 4 minuten kreeg ik mail dat ik het ingescande document per post moet opsturen en nog eens ergens een handtekening moet zetten dat mijn adres gewijzigd is. Misschien wel wat rompslomp, maar wel een snelle reactie!
Keytrade was nog sneller: na 13 minuten kreeg ik mailtje dat alles in orde is
rabobank: heb ik een uur of 27 moeten wachten, maar tis ook in orde.
Al bij al toch een snelle service bij CE (en ook de andere banken). Bij Argenta moest ik persoonlijk langsgaan en dat heeft me uiteindelijk het meeste tijd gekost (+ moest nog vroeger stoppen op werk om er tijdig te kunnen zijn)
Laatst gewijzigd door Lanius op 19 maart 2009, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik wilde ook graag in aanmerking komen voor de 5,5 prozent voor de 2-jarige termijnrekening.
Helaas is het niet snel genoeg gegaan en nu is deze antrekkelijke rente verdwenen. Het is ook een fout van mij, ik had niet so lang moeten aarzelen.
Helaas is het niet snel genoeg gegaan en nu is deze antrekkelijke rente verdwenen. Het is ook een fout van mij, ik had niet so lang moeten aarzelen.
Heeft er iemand ervaring hoelang de transfer van geld duurt van de tegenrekening naar de rekening van CBE.
De aanvraag voor het openen van een rekening is zeer vlot verlopen, aanvraag versie ingevuld via internet en twee dagen later had ik reeds de nodige papieren in de bus. Mijn rekeningnummer volgde 1 week later en ook de PIN-code. Tot nu toe verliep alles zeer vlot.
De aanvraag voor het openen van een rekening is zeer vlot verlopen, aanvraag versie ingevuld via internet en twee dagen later had ik reeds de nodige papieren in de bus. Mijn rekeningnummer volgde 1 week later en ook de PIN-code. Tot nu toe verliep alles zeer vlot.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
ola; in de loop van de morgen via Axa bank en dezelfde dag aangekomen.mvg
hoi, ik had een transfer naar mijn tegenrekening ingegeven op een avond, en de dag erna stond het al op mijn tegenrekening (Argenta).Mike schreef: Heeft er iemand ervaring hoelang de transfer van geld duurt van de tegenrekening naar de rekening van CBE.
Dat hangt eigenlijk vooral af bij welke bank je tegenrekening is.Mike schreef: Heeft er iemand ervaring hoelang de transfer van geld duurt van de tegenrekening naar de rekening van CBE.
Is je tegenrekening bvb bij Rabobank en je schrijft op een werkdag in de voormiddag over, dan staat het dezelfde dag in de namiddag al op je rekening bij CE.
Bij de meeste andere banken duurt dat normaal gezien 1 bankwerkdag langer.
Maar hou er rekening mee dat met dit Paasweekend de banken gesloten zijn voor 4 dagen, vanaf vandaag vrijdag 10/4/09 tem paasmaandag 13/4/09.

Mogelijk is dit ook zo voor internetbankieren.
Ik dacht bij mij (tijd geleden) 3 werkdagen. KBC -> CElouise schreef:Dat hangt eigenlijk vooral af bij welke bank je tegenrekening is.Mike schreef: Heeft er iemand ervaring hoelang de transfer van geld duurt van de tegenrekening naar de rekening van CBE.
Is je tegenrekening bvb bij Rabobank en je schrijft op een werkdag in de voormiddag over, dan staat het dezelfde dag in de namiddag al op je rekening bij CE.
Bij de meeste andere banken duurt dat normaal gezien 1 bankwerkdag langer.
Maar hou er rekening mee dat met dit Paasweekend de banken gesloten zijn voor 4 dagen, vanaf vandaag vrijdag 10/4/09 tem paasmaandag 13/4/09.
Mogelijk is dit ook zo voor internetbankieren.
Bij Argenta nog langer...
Laatst gewijzigd door pol op 10 april 2009, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoi, bedankt allemaal. Ik zal wel afwachten tot na het paasweekend.
Mijn tegenrekening zit ook bij de KBC.
Mijn tegenrekening zit ook bij de KBC.
heb onlangs papieren in de bus gekregen van CE om een spaar- en termijnrekening te openen. Ik ben van plan om een redelijk bedrag 1 jaar vast te zetten (3,19%).
Momenteel staat al mijn geld (al een hele poos) op de ING-internetspaarrekening. Dat wil zeggen dat een groot spaarbedrag momenteel 3% opbrengt (2,40 + 0,60).
Ik vraag mij af, indien je termijnrekening ten einde loopt en je laat je geld staan op de spaarrekening van CE, of dat bedrag dan ook reeds getrouwheidspremie opbrengt?
Ik veronderstel van niet, waardoor ik eigenlijk eerder geneigd ben om toch al mijn geld bij ING te laten staan. Als de rentevoet bij ING stabiel blijft dan zou ik blijven een rendement hebben van 3 procent op al mijn geld, terwijl ik, indien ik mijn geld naar CE zou versluizen, er eerst 3,19 % (termijnrekening) opbrengst is, en na een jaar 2,40 %... (spaarboekje)
Momenteel staat al mijn geld (al een hele poos) op de ING-internetspaarrekening. Dat wil zeggen dat een groot spaarbedrag momenteel 3% opbrengt (2,40 + 0,60).
Ik vraag mij af, indien je termijnrekening ten einde loopt en je laat je geld staan op de spaarrekening van CE, of dat bedrag dan ook reeds getrouwheidspremie opbrengt?
Ik veronderstel van niet, waardoor ik eigenlijk eerder geneigd ben om toch al mijn geld bij ING te laten staan. Als de rentevoet bij ING stabiel blijft dan zou ik blijven een rendement hebben van 3 procent op al mijn geld, terwijl ik, indien ik mijn geld naar CE zou versluizen, er eerst 3,19 % (termijnrekening) opbrengst is, en na een jaar 2,40 %... (spaarboekje)
vergeet niet dat er 15% RV afgehouden wordt op de intrest van een termijnrekening, hier zou de netto opbrengst slechts 2.71% zijn, na aftrek van de RV
Termijnrekeningen staan volledig los van je spaarrekening, als het geld dus wordt teruggestort op deze laatste na afloop van je termijnrekening, dan begint je getrouwheidspremie pas te tellen van af de valutadatum van die storting op je spaarrekening, net zoals bij elke andere storting.amabo schreef: Ik vraag mij af, indien je termijnrekening ten einde loopt en je laat je geld staan op de spaarrekening van CE, of dat bedrag dan ook reeds getrouwheidspremie opbrengt?
Niemand hier is een profeet, maar wie beweert dat ING hun rentevergoeding ook een jaar op die stand zal houden? Dat lijkt me hoogst onwaarschijnlijk, de banken komen net uit een verwilderde concurrentiestrijd, we zitten nog midden in de crisis en derhalve ligt de vergoeding van de meeste banken dan ook nog een stuk boven het marktgemiddelde.amabo schreef: Ik veronderstel van niet, waardoor ik eigenlijk eerder geneigd ben om toch al mijn geld bij ING te laten staan. Als de rentevoet bij ING stabiel blijft dan zou ik blijven een rendement hebben van 3 procent op al mijn geld, terwijl ik, indien ik mijn geld naar CE zou versluizen, er eerst 3,19 % (termijnrekening) opbrengst is, en na een jaar 2,40 %... (spaarboekje)
De ECB heeft bij de laatste renteverlaging naar 1.25% ook aangekondigd dat hiermee het dal nog niet noodzakelijk bereikt is, dus dat er nog ruimte is voor verdere renteverlagingen en dat ze 1% ook niet als een absolute bodem zien. Enfin ik wil maar zeggen, ga er best niet te snel van uit dat er banken zijn die hun huidige rentestand zullen aanhouden gedurende een jaar, een termijnrekening is toch wel het enige dat je op dat gebied de zekerheid biedt op dit moment.

Het nettorendement is wel degelijk 3.19% hoor, check het overzicht van de termijnrentes maar eens.Lupudebani schreef: vergeet niet dat er 15% RV afgehouden wordt op de intrest van een termijnrekening, hier zou de netto opbrengst slechts 2.71% zijn, na aftrek van de RV