Credit Europe en Roerende Voorheffing
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Credit Europe en Roerende Voorheffing
IK heb even een vraag over roerende voorheffing:
Credit Europe heeft op dit moment een spaarrekening waar je 4,25% rente krijgt en een termijndeposito waar je 5,75% rente kunt krijgen.
Stel ik stort 30.000 euro op de spaarrekening, dan hoef ik toc sowieso geen RV te betalen, omdat het een gewone spaarrekening betreft en ik onder een bedrag van 1660 euro rente blijf.
Als ik nu die 30.000 euro op de termijndeposito stort voor 2 jaar tegen die 5,75% betaal ik dan 30.000 * 5,75% = 1725 - 1660 = 65 * 15 % is 9,75 euro RV? Of betaal ik sowieso 15% RV bij een termijndepostito. Want ik hoor veel mensen hier zeggen 5,75% rente = bruto, netto is dit maar 4,89%.
Credit Europe heeft op dit moment een spaarrekening waar je 4,25% rente krijgt en een termijndeposito waar je 5,75% rente kunt krijgen.
Stel ik stort 30.000 euro op de spaarrekening, dan hoef ik toc sowieso geen RV te betalen, omdat het een gewone spaarrekening betreft en ik onder een bedrag van 1660 euro rente blijf.
Als ik nu die 30.000 euro op de termijndeposito stort voor 2 jaar tegen die 5,75% betaal ik dan 30.000 * 5,75% = 1725 - 1660 = 65 * 15 % is 9,75 euro RV? Of betaal ik sowieso 15% RV bij een termijndepostito. Want ik hoor veel mensen hier zeggen 5,75% rente = bruto, netto is dit maar 4,89%.
Re: Credit Europe en Roerende Voorheffing
Termijnrekening betaal je altijd 15% RV.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Op welk moment betaal je die dan, houdt in dit geval Credit Europ die zelf in na het einde van de termijn?
YepMoneyman schreef: Op welk moment betaal je die dan, houdt in dit geval Credit Europ die zelf in na het einde van de termijn?
Voordeel is wel dat die rente vastgeklikt is voor de gehele looptijd. In een markt van dalende rente is dit geen onbelangrijk gegeven. De rente op de spaarboekjes kan dagelijks en met onmiddellijke ingang dalen, daar heb je met een termijnrekening geen last van, met andere woorden uw recurrent roerend inkomen blijft langer op peil.
Juist maar bij dreigend faillisement kan je van een spaarboekje sneller online je geld verplaatsen naar een andere bank.Bij een termijnrekening is dit moeilijker.
Ik ga er maar 20000 euro opzetten, nu is de bankgarantie 100.000 euro, dit in ieder geval tot oktober 2009. Daarna verwacht ik dat ze de bankgarantie weer terugzetten naar 20000-25000 euro.
Ik had begrepen dat de EU-landen (waaronder Nederland en België) de depositogarantieregeling al hadden opgetrokken tot 50.000 EUR zonder tijdslimiet.
Heb je ook een bron?
Er staat inderdaag geen termijn bij, maar volgens mij is die er wel. Iemand anders die zich even ermee wil "bemoeien" 

De garantie is inderdaad naar 50.000 euro opgetrokken.
Voorlopig staat de garantie in België op 100.000 voor een onbepaalde termijn. Als de garantie zakt is dit dus naar 50.000 en niet naar 20.000 euro...
Voorlopig staat de garantie in België op 100.000 voor een onbepaalde termijn. Als de garantie zakt is dit dus naar 50.000 en niet naar 20.000 euro...
Credit Europe valt onder het nederlands garantiestelsel. Ik dacht ook gelezen te hebben dat het slechts voor 1 jaar tot 100.000 is. Op de site van DNB staan enkele pagina's over het garantiestelsel. Ik zie daar niet direct een datum staan.
http://www.dnb.nl/over-dnb/de-consument ... /index.jsp
Er is wel een link naar een PDF naar de wettekst, wellicht zal het daarin staan, maar ik heb nu de moed niet om die 44 blz helemaal door te lezen:
http://www.dnb.nl/binaries/Besluit%20de ... 189331.pdf
Er is wel een link naar een PDF naar de wettekst, wellicht zal het daarin staan, maar ik heb nu de moed niet om die 44 blz helemaal door te lezen:
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
Na 12 maanden € 100 000,- verlagen is een verlangen van de banken zelf en is nog niet definitief. Onder de € 50 000,- zullen ze volgens mij na het Europese akkoord niet kunnen gaan.BartVW schreef: Credit Europe valt onder het nederlands garantiestelsel. Ik dacht ook gelezen te hebben dat het slechts voor 1 jaar tot 100.000 is. Op de site van DNB staan enkele pagina's over het garantiestelsel. Ik zie daar niet direct een datum staan.
Waarom zovelen zich tot € 20 000,- beperken is mij niet duidelijk.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
ik heb enkele maanden ook een rekening geopend bij hun, er stond niet veel op, maar door kaupthing heb ik toen alles afgehaald.
heb nu een rente van 12,75 euro.
als ik hier nu terug geld op stort, ben ik geen nieuwe klant meer, wat is mijn intrest?
ik wil mijn spaarcenten nu tot begin april ergens parkeren, en dan afwachten met de rentes, dus ik kan nu enkele maanden ergens zetten waar ik nog 4,25 krijg, maar die plaatsen zijn dun gezaaid nog...
t'is niet zoveel geld, maar wat het is is het hé.
heb nu een rente van 12,75 euro.
als ik hier nu terug geld op stort, ben ik geen nieuwe klant meer, wat is mijn intrest?
ik wil mijn spaarcenten nu tot begin april ergens parkeren, en dan afwachten met de rentes, dus ik kan nu enkele maanden ergens zetten waar ik nog 4,25 krijg, maar die plaatsen zijn dun gezaaid nog...
t'is niet zoveel geld, maar wat het is is het hé.