Credit Europe - rekening geopend - PIN-code in bus zonder postzegel?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Credit Europe - rekening geopend - PIN-code in bus zonder postzegel?
Hoi
Een tijdje geleden opende ik een rekening bij Credit Europe.
Ik kreeg eerst een brief met mijn rekeningnummer, daarna zou een brief volgen met mijn PIN-code.
Ik heb die brief enkele dagen terug ontvangen. Maar wat mij zo heel VREEMD lijkt, is het feit dat de enveloppe waarin alles zat, niet afgestempeld was. Het is gewoon een blanco witte vensterenveloppe! De enveloppe was zelfs niet dichtgekleefd.
Geen postzegel, geen afstempeling!
Net boven het venster staat er wel in het Duits getypt dat als de brief onbestelbaar is, dat hij moet teruggestuurd worden...
Dit is toch vreemd? Of niet? Ik vertrouw het niet :-s
Een tijdje geleden opende ik een rekening bij Credit Europe.
Ik kreeg eerst een brief met mijn rekeningnummer, daarna zou een brief volgen met mijn PIN-code.
Ik heb die brief enkele dagen terug ontvangen. Maar wat mij zo heel VREEMD lijkt, is het feit dat de enveloppe waarin alles zat, niet afgestempeld was. Het is gewoon een blanco witte vensterenveloppe! De enveloppe was zelfs niet dichtgekleefd.
Net boven het venster staat er wel in het Duits getypt dat als de brief onbestelbaar is, dat hij moet teruggestuurd worden...
Dit is toch vreemd? Of niet? Ik vertrouw het niet :-s
Laatst gewijzigd door Timo op 19 april 2009, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Credit Europe - rekening geopend - PIN-code in bus zonder postzegel?
Zolang het document waar je pin-code opstaat "ongeschonden" is, lijkt mij niet dat er een probleem is.
Neem anders eens contact op met CE zelf.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Wel pincode veranderen. mvg
De PIN code bij CE is NIET verborgen.cp1234 schreef: Zolang het document waar je pin-code opstaat "ongeschonden" is, lijkt mij niet dat er een probleem is.
De veiligheid van het systeem zit hem erin dat je ALLEEN naar je EIGEN rekening (dat je moest opgeven) kunt overschrijven.

Er is dus GEEN enkele risico dat iemand met je centen gaat lopen omdat hij weet zou hebben van je pin code.
En inderdaad als je de code VERANDERD is het probleem definitief opgelost.
Wel je NIEUWE code op een VEILIGE plek bewaren

-
- Jr. Member
- Contacteer:
Even over de pincode,ik ben bij vijf banken en bijgevolg heb ik verschillende pincodes voor al die kaarten. Is het geraadzaam om die pincodes te behouden voor de veiligheid of kan ik alles naar éénzelfde pincode veranderen.Storen doet het me eigenlijk niet echt maar het zou wel gemakkelijker zijn hé.mvg
Je kan voor je eigen veiligheid beter die vijf pincodes veranderen naar één zelfgekozen pincode en al die papieren weggooien, want daar kan je dan niets meer mee doen.
Kies een combinatie die niet gemakkelijk te achterhalen is en bewaar die pincode nooit in de buurt van je bankzaken, want daar kan de bank bij diefstal echt niet mee lachen.
Kies een combinatie die niet gemakkelijk te achterhalen is en bewaar die pincode nooit in de buurt van je bankzaken, want daar kan de bank bij diefstal echt niet mee lachen.
Alle banken zullen je aanraden om na ontvangst van je pincode, deze onmiddellijk te veranderen in een zelf gekozen pincode.torrevieja schreef: Even over de pincode,ik ben bij vijf banken en bijgevolg heb ik verschillende pincodes voor al die kaarten. Is het geraadzaam om die pincodes te behouden voor de veiligheid of kan ik alles naar éénzelfde pincode veranderen.Storen doet het me eigenlijk niet echt maar het zou wel gemakkelijker zijn hé.mvg
Je kunt vrij kiezen of je voor al je kaarten dezelfde pincode wenst te gebruiken of niet.
Je kunt deze ook later nog altijd wijzigen.
Persoonlijk heb ik 3 debetkaarten en 1 kredietkaart en ik gebruik voor allemaal dezelfde pincode.
(zo kan ik mij niet vergissen)
Ik vraag mij af of het niet kan zijn dat de postzegels er gewoon afgehaald werden door één of andere postzegelverzamelaar die bij de post werkt.Timo schreef: .... Maar wat mij zo heel VREEMD lijkt, is het feit dat de enveloppe waarin alles zat, niet afgestempeld was. Het is gewoon een blanco witte vensterenveloppe! De enveloppe was zelfs niet dichtgekleefd.

(dit heb ik al meegemaakt met prentkaarten vanop vakantie, waar ik speciaal mooie postzegels voor kocht, maar die zonder postzegel toekwamen)
Credit Europe heeft namelijk de gewoonte om heel mooie, oude postzegels te gebruiken.
Dat weten alle CE-klanten reeds lang.
Toch wel raar dat de brief zelfs niet dichtgekleefd was, en dat er in het duits vermeld wordt dat hij moet teruggestuurd worden bij niet bestelling.
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
kan natuurlijk ook bij verkeerde persoon geleverd zijn die hem per ongeluk heeft geopend en dan maar in een nieuwe envelop in je bus heeft gestoken
Dat het er in het Duits opstond is voor CE , normaal de pincode wordt vanuit Duitsland verstuurd. Er kleeft geen postzegel op, maar er zou wel een stempel moeten opstaanmijn_geld schreef: Toch wel raar dat de brief zelfs niet dichtgekleefd was, en dat er in het duits vermeld wordt dat hij moet teruggestuurd worden bij niet bestelling.
in het Duits ( blijkbaar klopt dat wel )
Hun administratie wordt normaal naar Nederland doorgescand.
En in Belgïe zijn er ongeveer een 10 tal personeelsleden aanwezig.
Het kan natuurlijk altijd zijn dat de briefomslag wel geopend is geworden, maar omdat zij met een tegenrekening werken moet je erniet wakker van liggen
-
- Sr. Member
Op zich zal er geen probleem zijn (omwille van het feit dat enkel via de tegenrekening geld kan overgeschreven worden) maar klantvriendelijk is het toch niet. Vooral niet dat Nederlandstalige klanten een brief in het Duits ontvangen.mijn_geld schreef: Toch wel raar dat de brief zelfs niet dichtgekleefd was, en dat er in het duits vermeld wordt dat hij moet teruggestuurd worden bij niet bestelling.
De enveloppe was echter niet opengescheurd. De lijmstrook was niet gebruikt en stak naar binnen toen... Heel vreemd.JurgenC79 schreef: kan natuurlijk ook bij verkeerde persoon geleverd zijn die hem per ongeluk heeft geopend en dan maar in een nieuwe envelop in je bus heeft gestoken
Nuja je hebt gelijk dat ze niet met mijn geld wegkunnen, mochten ze iets gezien hebben.
Ik zal toch eens een mail sturen naar Credit Europe. Ik denk echter niet dat ik daar snel een antwoord zal op hebben, tenzij ik bel naar die dure lijn...
Je kan het dure nummer gemakkelijk vermijden door het rechtstreekse nummer te bellen van CE, namelijk 03 206 56 00Timo schreef:De enveloppe was echter niet opengescheurd. De lijmstrook was niet gebruikt en stak naar binnen toen... Heel vreemd.JurgenC79 schreef: kan natuurlijk ook bij verkeerde persoon geleverd zijn die hem per ongeluk heeft geopend en dan maar in een nieuwe envelop in je bus heeft gestoken
Nuja je hebt gelijk dat ze niet met mijn geld wegkunnen, mochten ze iets gezien hebben.
Ik zal toch eens een mail sturen naar Credit Europe. Ik denk echter niet dat ik daar snel een antwoord zal op hebben, tenzij ik bel naar die dure lijn...

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Zoals hierboven reeds is aangegeven is d'er geen probleem wat betreft uw spaarcenten.Timo schreef: Hoi
Onder bepaalde omstandigheden hoeft d'er geen postzegel op de omslag en wordt hij bijgevolg ook niet afgestempeld.
D'er moet dan wel 'n rechthoekje/vierkantje rechtsboven de enveloppe staan met iets als P.P., B.P. of UV
'n stempeltje "Port Betaald" met de postnummer kan ook...
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!