Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Kasbons en termijnrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Credit Europe termijnrekening 4.75%/5 jaar voor vaste klanten

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
20 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
TIP
Behaal de hoogste rente door te vergelijken kasbons - termijnrekeningen - step-up
peter
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer peter
Verstuur privébericht

Credit Europe termijnrekening 4.75%/5 jaar voor vaste klanten

• Citeer

Bericht door peter » 18 mei 2009, 12:41

Vandaag brief aangekregen van CE met de nieuwe rentetarieven voor hun spaarrekening (2+0.5) vanaf 29/5 met hieraan gekoppeld een voorstel om geld over te zetten van deze spaarrekening naar een termijnrekening op 5jaar. met een extra rente van 0.25% Dit brengt dus 4.75% op, op 5 jaar.
Op zich niet slecht en ik twijfel ook om hier op in te stappen.
Aan de andere kant denk ik ook dat dit een manier voor CE is om niet in de problemen te komen. Met een rente van 2.5% zitten ze al lang niet meer aan de top en als de klanten hun geld beginnen op te vragen zouden ze wel eens in de problemen kunnen komen. Vandaar dit aanbod denk ik om dit geld toch voor een langere termijn aan hun te binden.
Dus serieus wikken en wegen om in te stappen of niet.
Laatst gewijzigd door peter op 18 mei 2009, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.

janverf

Re: Credit Europe termijnrekening 4.75%/5 jaar voor vaste klanten

• Citeer

Bericht door janverf » 18 mei 2009, 13:47

Deze morgen ook de brief gekregen. Denk van in te stappen voor 5 jaar. Zie de rente nog niet vlug stijgen de komende 5 jaar boven dit niveau en ben het beu 1 of 2X per jaar iedere keer te verhuizen met het geld naar een andere spaarrekening. Ga dit geld toch niet vlug nodig hebben.

Ik blijf wel onder het minimum van het garantiefonds X2 (rekening op naam van 2 personen) zodat ik geen enkel risico loop.

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Yvekes
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Yvekes
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Yvekes » 18 mei 2009, 13:57

Ik heb de brief ook gekregen vanmorgen en ook bij mij serieuze twijfel.
Ik heb onlangs een spaarrekening geopend bij credit europe maar staat nog geen geld op vanwege de aangekondigde verlaging van rente 2x na mekaar.

Ik twijfel nu over dit aanbod omdat 5 jaar wel een lange periode is en je niet weet of rentes snel terug gaan stijgen. Het kan zijn dat ze eerste jaar nog verder zakken, maar je weet niet hoe situatie binnen 2 jaar is. Ik heb al meermaals advies gelezen om bij een lage rentestand op spaarboekjes niet in te tekenen op een termijnrekening van lange duur.

Anderzijds is 4,75% bruto wel een mooie rente.
Als ik dit aanbod van bv rabobank had gehad, zou ik er wel op ingaan denk ik. Nu twijfel ik toch ook omdat er misschien een grote leegloop van spaarders met een spaarboekje gaat beginnen bij credit europe. Hun ratings zijn immers slecht en rente is niet beter meer dan bv een veilige bank als rabo. Ik weet wel dat je safe zit met garantieregeling, maar enerzijds is die procedure zeker geen pretje weet ik als ex-kaupthing klant. Anderzijds heb ik ook twijfels of ze die garantieregeling niet gaan verstrengen in Nederland voor banken met een slechte rating. Ik vraag me af wat er gebeurd als ze in Nederland binnen 1 of 2 jaar aankondigen dat een bank als credit europe niet meer in aanmerking komt voor garantie. ben je dan nog gedekt omdat je op voorhand intekende op termijnrekening (toen garantie wel nog geldig was) of niet?

ik denk ook niet dat elke spaarder van credit europe zomaar gaat overstappen naar een termijnrekening, dus wie weet kunnen ze wel eens in de problemen komen indien een grote groep klanten hun geld verplaatst. Ik denk in elk geval dat in de nabije toekomst meer geld bij hun gaat vertrekken dan dat er vers geld gaat binnenkomen.

dus: twijfels...
Laatst gewijzigd door Yvekes op 18 mei 2009, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.

peter
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer peter
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door peter » 18 mei 2009, 14:23

Ik denk dat ik het riscico wel ga nemen.
Vanaf +-1 jaar en 8 maanden doe je altijd profijt(rendement) met de termijnrekening als CE failliet gaat ten opzichte van hun spaarrekening rekening houdend dat je ongeveer 4-5 maanden je geld gaat moeten missen eer je het terug van het garantiefonds krijgt. Ik ga er dan vanuit de de Nederlanders het niet zo lang gaan laten aanslepen zoals de Luxemburgers.

phase
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer phase
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door phase » 18 mei 2009, 14:25

CE geeft al sinds Q4-2008 "bijzonder veel" aandacht aan termijnrekeningen, ook logisch het is een goede manier voor hun om aangeleverd geld binnen te houden voor een bepaalde periode, dat geeft meer zekerheid. Zelf heb ik niet ingetekend op hun aanbod 6% op X aantal maanden in november, heb echter wel een termijnrekening geopend op 2 jaar eind december, aan 5.75% bruto met het grootste deel van mijn kapitaal (incidenteel ook mijn AGDL terugstorting). Daarna begin maart op de valreep nog eentje voor 2 jaar aan 5.50% bruto. Ik heb deze beide geopend met als doel het leeuwendeel van mijn spaargeld aan een goede, gegarandeerde rente de crisis te laten doorstaan.

Vanmorgen zat deze brief bij mij ook in de bus, maar het spreekt me niet echt aan. Een termijnrekening op 1 jaar aan 3.19% netto zag ik nog wel zitten maar gezien ze daar nu ook het mes inzetten is het voor mij even gedaan met termijnrekeningen te openen. Persoonlijk vind ik de vergoeding te laag om mijn geld zo lang vast te zetten, en al helemaal gezien de marktomstandigheden. De meningen verschillen, de een zegt dat de economie weer gaat aantrekken vanaf 2010 tot 2011, de ander zegt 2012,... Ik zou allessinds niet kunnen lachen als mijn geld in een termijnrekening zit halverwege de looptijd aan 3-4% net, om dan tot de constatatie te komen dat er hyperinflatie in aantocht is...

peter
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer peter
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door peter » 18 mei 2009, 14:32

Aan de rentes waaraan jij belegd hebt kunnen we nu nog maar van dromen.
Gezien de marktomstandigheden is 4.75% een zeer goede intrest. Niemand heeft natuurlijk een kristallen bol om voorspellingen te maken maar alle tekens wijzen er toch naar dat de eerst 2-3 jaar we geen echte verbeteringen kunnen verwachten. Dus de eerste 2-3 jaar zal 4.75% een goed rendement zijn.Het 4 en 5de jaar zou de intrest op de spaarboekjes al naar 6% en meer moeten stijgen eer je op een duurtijd van 5 jaar een hoger rendement krijgt dan de 4.75%. Hoeveel jaar geleden(buiten Kaupthing) is het al geleden dat er nog 6 % werd gegeven op de spaarboekejes ? Ik als jonge veertiger kan mij het zelfs niet herinneren.
Laatst gewijzigd door peter op 18 mei 2009, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.

peter
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer peter
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door peter » 18 mei 2009, 14:35

Zelfs als je het rendement vergelijkt met andere spaarboekjes buiten CE zal +- 3% ongeveer het maximum zijn dat je bij andere bankinstellingen krijgt en hier zal door het zakken van de Europese rente ongeveer nog +- 0.5 to 0.75% afgaan.

Yvekes
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Yvekes
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Yvekes » 18 mei 2009, 15:06

je hebt gelijk dat een termijnrekening NU de beste keuze is in vergelijking met een spaarboekje. De vraag is echter of het zich loont op lange termijn want je moet immers nu voor 5 jaar intekenen. Een bijkomend nadeel is dat er op 5 jaar veel kan gebeuren en je altijd onverwachte kosten kan hebben. Als je het geld sowieso kan missen is het misschien te overwegen, anders is een termijnrekening voor 1 (of max 2 jaar) interessanter, alleen heeft credit europe ook op die rentes het mes erin gezet.

Ik denk dat ik ga passen. 5 jaar is een te lange termijn voor mij met het oog op onverwachte kosten aangezien ik nog vrij jong ben. Ik zou sowieso enkel voor het minimum van 2500 euro inleggen en dan loont 4,75% bruto zich toch niet zoveel. Als de rentes verder dalen wel in eerste instantie maar volgens mij gaan de rentes toch niet 5 jaar na elkaar lager dan 2.50% staan.

Een termijnrekening is volgens mij interessanter als je er het max.bedrag van 20.000 eur kan opzetten (gedekt door garantie) en dan nog minstens evenveel overhoudt op een gewoon spaarboekje. Dan ben je voor die 20.000 eur zeker dat je extra rente hebt bij aanhoudende laagstand van rente en indien rentes stijgen heb je op de overige 50% (of meer) van je kapitaal toch een hoge rente indien economie terug aantrekt. In dat geval is het misschien een nuloperatie geweest, maar indien de rente laag blijft heb je toch iets extra en indien de rente terug fors stijgt, ga je het je dan ook niet (of minder) beklagen. Ik zou nu toch niet 75% of 80% van je kapitaal vastzetten.
Laatst gewijzigd door Yvekes op 18 mei 2009, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.

peter
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer peter
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door peter » 18 mei 2009, 15:14

Ja,iedereen moet dit voor zichzelf uitmaken of het de moeite loont en of hij het geld zo lang kan missen. Heb zelf daarjuist brief op de post gedaan naar CE. Heb een deel geld dat ik 5 jaar kan missen en het blijft dus een gok maar ik denk dat globaal gezien over een periode van 5 jaar het niet slecht is. Ik zal er ook niet wakker van liggen als bv de rente bennen 3 jaar op bv 6% moest staan. Dan heb ik de eerste 3 jaar toch een rente gekregen die meer dan 1% hoger lag wat de meeste banken op hun boekje gaven en daar kan ik mee leven.

Yvekes
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Yvekes
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Yvekes » 18 mei 2009, 15:24

peter schreef: Dan heb ik de eerste 3 jaar toch een rente gekregen die meer dan 1% hoger lag wat de meeste banken op hun boekje gaven en daar kan ik mee leven.
in vergelijking met een spaarboekje misschien wel, maar ik verwacht toch nog acties van andere (veiligere???) banken die met gelijkaardige acties komen. Zo gaven KBC en Dexia ook onlangs 5% bruto op termijnrekening of kasbon van 6 jaar.

De banken zijn zich nu meer en meer daarop aan het richten. Wie weet breekt er dus nog wel een concurrentie-oorlog uit op dat gebied. Zou me niet verbazen als rente op spaarboekjes daalt en die op termijnrekeningen stijgt, zodat meer en meer mensen de overstap maken naar een termijnrekening.

voor de banken is dit enerzijds een geruststelling dat klanten niet massaal weglopen met hun kapitaal zoals bij Kaupthing (en ook in mindere mate fortis) wanneer er paniek uitbreekt. Anderzijds kan het voor de banken ook winstgevend zijn om termijnrekeningen af te sluiten wanneer de economie terug aantrekt binnen 1 tot 3 jaar, zodat ze dan die hogere rente niet moeten uitkeren op geld wat al bij hun vaststaat.

Maar ja, inderdaad weer het verhaal van de kristallen bol. Mijn buikgevoel zegt toch dat dit aanbod niet het enige zal zijn wat het overwegen waard is in de komende weken/maanden.

PS: Ik zit anderzijds ook met een wrang gevoel naar credit europe toe want ik wou bij hun klant worden begin januari of februari. Toen had ik nog een termijnrekening aan een hoge rente op 2 jaar bij hun kunnen openen. Ik wist namelijk dat de rente een maand nadien zou dalen. Ik kreeg snel een bundel met papieren en heb die snel terug ingevuld en terug aan hun bezorgd. Daarna duurde het ruim 2 maanden toen ik ineens een brief met mijn rekeningnummer en pincode kreeg. Net in dezelfde week werd de rente op hun termijnrekeningen voor de 2de keer verlaagd en was ik ook daar net te laat voor. Voor mij iets teveel toeval.
Laatst gewijzigd door Yvekes op 18 mei 2009, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Maarten
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Maarten
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Maarten » 18 mei 2009, 16:15

Yvekes schreef: PS: Ik zit anderzijds ook met een wrang gevoel naar credit europe toe want ik wou bij hun klant worden begin januari of februari. Toen had ik nog een termijnrekening aan een hoge rente op 2 jaar bij hun kunnen openen. Ik wist namelijk dat de rente een maand nadien zou dalen. Ik kreeg snel een bundel met papieren en heb die snel terug ingevuld en terug aan hun bezorgd. Daarna duurde het ruim 2 maanden toen ik ineens een brief met mijn rekeningnummer en pincode kreeg. Net in dezelfde week werd de rente op hun termijnrekeningen voor de 2de keer verlaagd en was ik ook daar net te laat voor. Voor mij iets teveel toeval.
Op dit forum is er nochtans veel geschreven over hoe je toch de van de voorwaardes kon genieten als je je rekeningnummer nog niet had ontvangen.

Yvekes
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Yvekes
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Yvekes » 18 mei 2009, 16:24

Maarten schreef:
Yvekes schreef: PS: Ik zit anderzijds ook met een wrang gevoel naar credit europe toe want ik wou bij hun klant worden begin januari of februari. Toen had ik nog een termijnrekening aan een hoge rente op 2 jaar bij hun kunnen openen. Ik wist namelijk dat de rente een maand nadien zou dalen. Ik kreeg snel een bundel met papieren en heb die snel terug ingevuld en terug aan hun bezorgd. Daarna duurde het ruim 2 maanden toen ik ineens een brief met mijn rekeningnummer en pincode kreeg. Net in dezelfde week werd de rente op hun termijnrekeningen voor de 2de keer verlaagd en was ik ook daar net te laat voor. Voor mij iets teveel toeval.
Op dit forum is er nochtans veel geschreven over hoe je toch de van de voorwaardes kon genieten als je je rekeningnummer nog niet had ontvangen.
Dat weet ik ook wel en heb die berichten ook gelezen. Maar ik weiger gewoon om een bank na te lopen. Dan hoeft het voor mij ook niet en breng ik mijn geld wel naar een andere bank (desnoods tegen een lagere rente). Het geeft voor mij dus ook al aan dat als ze het zo lang laten aanslepen wat in hun voordeel is (als ik zou intekenen aan lagere rentevoet), dat ze dit in de toekomst nog wel eens zouden kunnen doen als het hun ergens zou uitkomen. Dat het effectief zolang geduurd heeft omwille van het grote aantal aanvragen, geloof ik persoonlijk niet. 3 maanden erover doen om een rekening te openen vind ik veel te lang, zeker als je zelf binnen de dag na ontvangst je papieren terug hebt gestuurd. Dat je dan uiteindelijk op de dag van een nieuwe renteverlaging je rekeningnummer en pincode ontvangt doet mijn vermoeden alleen maar toenemen.

Nu ja, als hun rentevoeten terug aan de top komen, kan het zijn dat ik wel wat geld bij hun onderbreng. Ik wil hun nog wel een kans geven, maar aan de huidige voorwaarden blijft mijn geld voorlopig toch bij rabo staan.
Laatst gewijzigd door Yvekes op 18 mei 2009, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Maarten
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Maarten
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Maarten » 18 mei 2009, 16:32

Yvekes schreef:
Maarten schreef:
Dat weet ik ook wel en heb die berichten ook gelezen. Maar ik weiger gewoon om een bank na te lopen. Dan hoeft het voor mij ook niet en breng ik mijn geld wel naar een andere bank (desnoods tegen een lagere rente). Het geeft voor mij dus ook al aan dat als ze het zo lang laten aanslepen wat in hun voordeel is (als ik zou intekenen aan lagere rentevoet), dat ze dit in de toekomst nog wel eens zouden kunnen doen als het hun ergens zou uitkomen. Dat het effectief zolang geduurd heeft omwille van het grote aantal aanvragen, geloof ik persoonlijk niet. 3 maanden erover doen om een rekening te openen vind ik veel te lang, zeker als je zelf binnen de dag na ontvangst je papieren terug hebt gestuurd. Dat je dan uiteindelijk op de dag van een nieuwe renteverlaging je rekeningnummer en pincode ontvangt doet mijn vermoeden alleen maar toenemen.

Nu ja, als hun rentevoeten terug aan de top komen, kan het zijn dat ik wel wat geld bij hun onderbreng. Ik wil hun nog wel een kans geven, maar aan de huidige voorwaarden blijft mijn geld voorlopig toch bij rabo staan.
Dat klant worden bij CE heel lang duurt, daar kan ik van meespreken (een 3-tal maanden duurde het bij mij). Toch had ik mijn rekeningnummer net enkele dagen voor het verlagen van de termijnrente gekregen. Het is dus toch geen algemene regel dat ze bij iedereen gewacht hebben tot de rente gezakt was.
Ik denk dat de traagheid om klant te worden het gevolg is van de combinatie van de vele aanvragen met het tekort aan personeel.

phase
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer phase
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door phase » 18 mei 2009, 18:18

Hmm weet het ook niet goed, langs ene kant de nog steeds dalende rente die wel ff onderin kan blijven steken, langs de andere kant de kans op plots opklimmende rente de komende jaren...

Op 5 jaar zou ik zelf niet meteen springen, ben nog redelijk jong en onzeker over wat de toekomst brengt, plus ze hebben duidelijk 'incentive' om ons te verleiden tot 5 jaar met die 0.25% extra voor vaste klanten... Know anything we don't? ;) Dan ziet de rente op 3 jaar er feitelijk nog niet zo slecht uit als je het mij vraagt. Daar zie ik me misschien nog wel, what the hey, 2500 euri inpompen - op voorwaarde dat deze rentevoet nog geldig is tegen dat ik genoeg bij elkaar krijg over een dikke maand.

cp1234
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door cp1234 » 18 mei 2009, 20:19

Maarten schreef:
Yvekes schreef:

Dat klant worden bij CE heel lang duurt, daar kan ik van meespreken (een 3-tal maanden duurde het bij mij). Toch had ik mijn rekeningnummer net enkele dagen voor het verlagen van de termijnrente gekregen. Het is dus toch geen algemene regel dat ze bij iedereen gewacht hebben tot de rente gezakt was.
Ik denk dat de traagheid om klant te worden het gevolg is van de combinatie van de vele aanvragen met het tekort aan personeel.
Bij mij duurde het ongeveer 1 week, bij mijn schoonbroer hetzelfde, vlugger kan haast niet.

Ik ga alvast intekenen, eindelijk eens een bank die iets aan de VASTE klanten geeft, dat kom je ook niet vaak meer tegen.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

20 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Kasbons en termijnrekeningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy