Credit Europe Termijnrekening automatische verlenging
TIP
Credit Europe Termijnrekening automatische verlenging
Als je een termijnrekening opent bij Credit Europe krijg je een tijdje later een bevestigingsbrief van de opening van de termijndeposito, er staat echter vermeld in deze brief dat de termijnrekening automatisch zal verlengd worden.
Ik citeer "Wanneer wij van u geen adersluidende aanwijzingen hebben ontvangen zullen wij uw termijdeposito met dezelfde looptijd en tegen de op dat moment geldende rentevoorwaarden verlengen"
En daarna "De termijn om bezwaar aan te tekenen is 10 dagen na de ingangsdatum". Dus 10 dagen na de opening van de rekening.
Probleem is dat ik de brief pas na 10 dagen ontvangen heb !!!!
Op hun website staat hier nergens iets van vermeld alsook niet in hun "Voorwaarden van Credit Europe Top-Interest Spaarrekening en Credit Europe Termijndeposito"
Ik vraag me dan ook af of dit wel wettelijk is ?
Ik citeer "Wanneer wij van u geen adersluidende aanwijzingen hebben ontvangen zullen wij uw termijdeposito met dezelfde looptijd en tegen de op dat moment geldende rentevoorwaarden verlengen"
En daarna "De termijn om bezwaar aan te tekenen is 10 dagen na de ingangsdatum". Dus 10 dagen na de opening van de rekening.
Op hun website staat hier nergens iets van vermeld alsook niet in hun "Voorwaarden van Credit Europe Top-Interest Spaarrekening en Credit Europe Termijndeposito"
Laatst gewijzigd door Eddy1 op 9 januari 2009, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Credit Europe Termijnrekening Opgepast!!
Heb je die briefomslag nog ? Kan je dan aan de hand van de posstempel bewijzen dat de brief veel te laat is verstuurd ?Eddy1 schreef: Als je een termijnrekening opent bij Credit Europe krijg je een tijdje later een bevestigingsbrief van de opening van de termijndeposito, er staat echter vermeld in deze brief dat de termijnrekening automatisch zal verlengd worden.
Komt die brief uit Holland of Belgie ( doet nu wel niet veel terzake ?)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Credit Europe Termijnrekening automatische verlenging
Brief werd afgestempeld in Antwerpen, op de poststempel is de datum nog net te lezen, gelukkig maar (kan inderdaad als bewijs dienen).paul schreef: Heb je die briefomslag nog ? Kan je dan aan de hand van de posstempel bewijzen dat de brief veel te laat is verstuurd ?
Komt die brief uit Holland of Belgie ( doet nu wel niet veel terzake ?)
Doch vind ik het niet kunnen dat ze deze automatische verlenging nergens vermelden en dan na het openen van een termijndeposito hiermee afkomen !!!!
Laatst gewijzigd door Eddy1 op 9 januari 2009, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Credit Europe Termijnrekening Opgepast !!
Volgens mij heeft u dat verkeerd begrepen.Eddy1 schreef: Als je een termijnrekening opent bij Credit Europe krijg je een tijdje later een bevestigingsbrief van de opening van de termijndeposito, er staat echter vermeld in deze brief dat de termijnrekening automatisch zal verlengd worden.
Als u op de einddatum niets laat weten, dan zal uw deposito verlengd worden tegen de op dat moment geldende rentevoorwaarden. Na de eventuele verlenging van uw deposito, hebt u 10 dagen om deze te annuleren.
Standaard worden termijnrekeningen (professioneel gebruik) automatisch vernieuwd tenzij anders bericht enkele dagen tot een paar manden voor vervaldatum.
Credit Europe past kennelijk dezelfde regel toe bij particulieren.
Wat het termijn van 10 dagen betreft, ik denk dat het te maken heeft met de wet op handelspraktijken (zogezegd "verkoop op afstand") die voorziet een bedenkings- cq annulatieperiode voor het (termijn)contract (de eerste dus).
Nu ik veronderstel dat je kunt NU al instructie geven om de termijncontract NIET te verlengen op vervaldatum.
Je hebt op hun site een e-mail contact (rechts boven ongeveer) en je krijgt vrij snel antwoord op de vragen die je zo stelt.
Credit Europe past kennelijk dezelfde regel toe bij particulieren.
Wat het termijn van 10 dagen betreft, ik denk dat het te maken heeft met de wet op handelspraktijken (zogezegd "verkoop op afstand") die voorziet een bedenkings- cq annulatieperiode voor het (termijn)contract (de eerste dus).
Nu ik veronderstel dat je kunt NU al instructie geven om de termijncontract NIET te verlengen op vervaldatum.
Je hebt op hun site een e-mail contact (rechts boven ongeveer) en je krijgt vrij snel antwoord op de vragen die je zo stelt.
Re: Credit Europe Termijnrekening Opgepast !!
Als ik die tekst lees:Torro schreef:Volgens mij heeft u dat verkeerd begrepen.Eddy1 schreef: Als je een termijnrekening opent bij Credit Europe krijg je een tijdje later een bevestigingsbrief van de opening van de termijndeposito, er staat echter vermeld in deze brief dat de termijnrekening automatisch zal verlengd worden.
Als u op de einddatum niets laat weten, dan zal uw deposito verlengd worden tegen de op dat moment geldende rentevoorwaarden. Na de eventuele verlenging van uw deposito, hebt u 10 dagen om deze te annuleren.
dan denk ik net hetzelfde als Torro. Dus 10 dagen na ingangsdatum van de nieuwe termijnrekening.Ik citeer "Wanneer wij van u geen adersluidende aanwijzingen hebben ontvangen zullen wij uw termijdeposito met dezelfde looptijd en tegen de op dat moment geldende rentevoorwaarden verlengen"
En daarna "De termijn om bezwaar aan te tekenen is 10 dagen na de ingangsdatum".
In hun FAQ op hun website voor termijnrekeningen staat trouwens ook nog:
8. Hoe verleng ik mijn contract?
Wij zullen een contract automatisch verlengen voor dezelfde looptijd aan de dan geldende rentevoet, tenzij schriftelijk verzoek van de klant om dit niet te doen. Enkele dagen voor de eindvervaldag zullen wij u telefonisch trachten te contacteren met een nieuw voorstel. Gaat u hierop in dan verlengen wij uw plaatsing. Wenst u geen verlenging dan maken wij het bedrag over op uw Credit Europe Top-Interest Spaarrekening.
=> Hier staat dus niet bij dat het binnen de 10 dagen moet. Ze zullen je dus eerst contacteren, indien ze je niet vinden, zullen ze die verlengen en heb je dan 10 dagen om op te zeggen (zoals in de brief staat die je nu ontvangt).
Laatst gewijzigd door Anonymous op 10 januari 2009, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb zowel begin november 2008 als eind november termijnrekeningen afgesloten bij credit europe.Eddy1 schreef: Als je een termijnrekening opent bij Credit Europe krijg je een tijdje later een bevestigingsbrief van de opening van de termijndeposito, er staat echter vermeld in deze brief dat de termijnrekening automatisch zal verlengd worden.
Een tijd later heb ik een rekeninguittreksel ontvangen van mijn Top-Interest Rekening waaruit blijkt dat die bedragen er afgegaan zijn voor de opening van Termijndepositos, maar zonder verdere uitleg.
Voor geen van de termijndepositos (met verschillende datum) heb ik een bevestigingsbrief ontvangen van de opening ervan.
Ik heb hiervan alleen de prints die ik zelf gemaakt heb.
Heeft iedereen hier zo een brief ontvangen of zijn er nóg mensen die geen bevestigingsbrief kregen voor hun termijnrekening ?
Anderzijds neem ik aan dat een "automatische verlenging voor dezelfde periode", zonder tegenbericht van de cliënt, dan ook wel zal gelden voor alle andere banken?
In de algemene voorwaarden die ik ontving bij het openen van mijn Top-interest rekening bij CE staat het volgende ivm Termijndeposito :
punt 13. Verlenging van een Termijndeposito.
Een aflopende deposito inclusief de opgebouwde rente wordt automatisch gestort op de spaarrekening.
Op verzoek van de rekeninghouder kan een nieuw depositocontract geopend worden.
punt 13. Verlenging van een Termijndeposito.
Een aflopende deposito inclusief de opgebouwde rente wordt automatisch gestort op de spaarrekening.
Op verzoek van de rekeninghouder kan een nieuw depositocontract geopend worden.
Laatst gewijzigd door Nefertari op 10 januari 2009, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit stukje uit de bevestigingsbrief is eigenlijk 1 en al tegenstrijdigheid, want eerst staat er:
Uit de informatie kan je idd afleiden dat je de opdracht om niet te verlengen nog tot het einde van het contract kan wijzigen, maar ik heb het persoonlijk toch maar op safe gespeeld. Heb wel nog losgekregen van CE dat er geen bevestiging komt op je instructies, dus je stuurt ze door per post/fax en that's it... Hopen dat het verwerkt is of eens mailen/bellen voor bevestiging.
En in de paragraaf eronder staat nu nét het tegenovergestelde (zoals in de FAQ), lang leve de duidelijkheid:Op de einddatum wordt op de volgende rekening de rente en het termijndeposio bijgeschreven na afhouding van de taxen: ...
Ik had hier ook dat stukje gelezen van die 10 dagen en mijn nekharen schoten meteen omhoog. Mijn deposito is aangevraagd op 2008-12-24 en mijn instructies om NIET te verlengen zijn op 2009-01-02 doorgefaxt naar CE. De brief die ik ontvangen heb is afgestempeld op 2008-12-29 en 2008-12-31, maar ik heb hem pas ontvangen op 2009-01-05 dus ook meer dan 10 dagen na de opening van de termijnrekening...Wanneer wij van u geen andersluidende aanwijzingen hebben ontvangen zullen wij uw termijndeposito met dezelfde looptijd en tegen de op dat moment geldende rentevoorwaarden verlengen.
Uit de informatie kan je idd afleiden dat je de opdracht om niet te verlengen nog tot het einde van het contract kan wijzigen, maar ik heb het persoonlijk toch maar op safe gespeeld. Heb wel nog losgekregen van CE dat er geen bevestiging komt op je instructies, dus je stuurt ze door per post/fax en that's it... Hopen dat het verwerkt is of eens mailen/bellen voor bevestiging.

Concreet :
Je opent een termijnrekening door een OVERBOEKING van spaar naar termijncontract.
Je hebt 10 dagen om bezwaar aan te tekenen tegen DEZE overboeking.
(in geval van jaarlijkse betaling van de intresten, worden die jaarlijks bijgestort ONDER AFTREK van de RV op jou spaar rekening.
Op het EINDE wordt KAPITAAL en INTRESTEN - RV op jou spaarrekening gestort.
INDIEN je tegen DAN geen ANDERE INSTRUCTIES hebt doorgegeven doen ze
"STILZWIJGEND" een NIEUWE OVERBOEKING voor dezelfde looptijd aan de tarief van DAN.
Je opent een termijnrekening door een OVERBOEKING van spaar naar termijncontract.
Je hebt 10 dagen om bezwaar aan te tekenen tegen DEZE overboeking.
(in geval van jaarlijkse betaling van de intresten, worden die jaarlijks bijgestort ONDER AFTREK van de RV op jou spaar rekening.
Op het EINDE wordt KAPITAAL en INTRESTEN - RV op jou spaarrekening gestort.
INDIEN je tegen DAN geen ANDERE INSTRUCTIES hebt doorgegeven doen ze
"STILZWIJGEND" een NIEUWE OVERBOEKING voor dezelfde looptijd aan de tarief van DAN.
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
Het blijven straffe madammen en straffe mannen bij CE. 2 klanten twee verschillende resultaten. Bij mij 2 rekeningen geopend twee verschillende afhandelingen. Mss zit de jaarwissel er voor iets tussen?louise schreef:Ik heb zowel begin november 2008 als eind november termijnrekeningen afgesloten bij credit europe.Eddy1 schreef: Als je een termijnrekening opent bij Credit Europe krijg je een tijdje later een bevestigingsbrief van de opening van de termijndeposito, er staat echter vermeld in deze brief dat de termijnrekening automatisch zal verlengd worden.
Een tijd later heb ik een rekeninguittreksel ontvangen van mijn Top-Interest Rekening waaruit blijkt dat die bedragen er afgegaan zijn voor de opening van Termijndepositos, maar zonder verdere uitleg.
Voor geen van de termijndepositos (met verschillende datum) heb ik een bevestigingsbrief ontvangen van de opening ervan.
Ik heb hiervan alleen de prints die ik zelf gemaakt heb.
Heeft iedereen hier zo een brief ontvangen of zijn er nóg mensen die geen bevestigingsbrief kregen voor hun termijnrekening ?
Anderzijds neem ik aan dat een "automatische verlenging voor dezelfde periode", zonder tegenbericht van de cliënt, dan ook wel zal gelden voor alle andere banken?
ik heb er één geopend 6 november en ontving zoals u hiervoor een uittreksel van de Top interest rekening met vermelding opening deposito minus.... verder niets.
ik opende op 5 januari een nieuwe termijnrekening en ontving hiervoor een brief dat je 10 dagen tijd hebt om bezwaar tegen hernieuwing aan te tekenen vanaf de ingangsdatum.
op de on-line uittreksels zie ik 7 nov new deposit minus...
5 januari nieuw termijndeposito minus....
Ik heb voor beide rekeningen alvast maar bezwaar ingediend via info@crediteurope.be
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
Het al dan niet verlengen van de termijnrekening, kan wel degelijk uitsluitend gebeuren na schriftelijk melding aan CE. Hierna het antwoord van CE
"Geachte ,
Dat kan u ons enkel schriftelijk per fax of brief met handtekening melden.
Met vriendelijke groeten,"
"Geachte ,
Dat kan u ons enkel schriftelijk per fax of brief met handtekening melden.
Met vriendelijke groeten,"
Er blijkt dus inderdaad een verschil te zijn tussen de termijnrekeningen afgesloten vóór en ná de jaarwisseling.
Ik kreeg nu ook zo een brief (overigens met zeer mooie oude postzegels op de omslag), ivm automatische verlenging voor dezelfde periode behoudens andersluidende aanwijzingen.
Voor deze die ik opende in november 2008, kreeg ik geen brief.
Zijn jullie er al uitgeraakt of wij daar best onmiddellijk op reageren, of pas tegen de einddatum ?
En hoe zit dat dan met die oudere termijndeposito's ? Best tegelijk ook een brief of fax voor schrijven ?
Ik kreeg nu ook zo een brief (overigens met zeer mooie oude postzegels op de omslag), ivm automatische verlenging voor dezelfde periode behoudens andersluidende aanwijzingen.
Voor deze die ik opende in november 2008, kreeg ik geen brief.
Zijn jullie er al uitgeraakt of wij daar best onmiddellijk op reageren, of pas tegen de einddatum ?
En hoe zit dat dan met die oudere termijndeposito's ? Best tegelijk ook een brief of fax voor schrijven ?
Ik denk gewoon dat wij moeten reageren tegen einddatum ,
hoe kunnen wij nu al weten wat binnen twee jaar de rente geeft,
zodus na einddatum heb je nog 10 dagen voor alles te laten overschrijven op je spaarrekening
mvg Vike
hoe kunnen wij nu al weten wat binnen twee jaar de rente geeft,
zodus na einddatum heb je nog 10 dagen voor alles te laten overschrijven op je spaarrekening
mvg Vike
Ik heb een termijnrekening geopend begin januari dit jaar en ik heb wel een brief gehad met de voorwaarden. Ik had wel eerst een fax gestuurd met de expliciete vermelding dat ik wens uitbetaald te worden op vervaldag.
Nu heb ik weer eentje geopend en dat ga ik ook zo doen.
Samen met mijn verzendbericht bewaar ik dan alles.
Nu heb ik weer eentje geopend en dat ga ik ook zo doen.
Samen met mijn verzendbericht bewaar ik dan alles.