Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Kasbons en termijnrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Credit Europe Termijnrekening automatische verlenging

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
39 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
TIP
Behaal de hoogste rente door te vergelijken kasbons - termijnrekeningen - step-up
Eddy1
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Eddy1
Verstuur privébericht

Credit Europe Termijnrekening automatische verlenging

• Citeer

Bericht door Eddy1 » 9 januari 2009, 21:38

Als je een termijnrekening opent bij Credit Europe krijg je een tijdje later een bevestigingsbrief van de opening van de termijndeposito, er staat echter vermeld in deze brief dat de termijnrekening automatisch zal verlengd worden.

Ik citeer "Wanneer wij van u geen adersluidende aanwijzingen hebben ontvangen zullen wij uw termijdeposito met dezelfde looptijd en tegen de op dat moment geldende rentevoorwaarden verlengen"

En daarna "De termijn om bezwaar aan te tekenen is 10 dagen na de ingangsdatum". Dus 10 dagen na de opening van de rekening.

Probleem is dat ik de brief pas na 10 dagen ontvangen heb !!!!

Op hun website staat hier nergens iets van vermeld alsook niet in hun "Voorwaarden van Credit Europe Top-Interest Spaarrekening en Credit Europe Termijndeposito"

Ik vraag me dan ook af of dit wel wettelijk is ?
Laatst gewijzigd door Eddy1 op 9 januari 2009, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.

paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

Re: Credit Europe Termijnrekening Opgepast!!

• Citeer

Bericht door paul » 9 januari 2009, 21:40

Eddy1 schreef: Als je een termijnrekening opent bij Credit Europe krijg je een tijdje later een bevestigingsbrief van de opening van de termijndeposito, er staat echter vermeld in deze brief dat de termijnrekening automatisch zal verlengd worden.

Ik citeer "Wanneer wij van u geen adersluidende aanwijzingen hebben ontvangen zullen wij uw termijdeposito met dezelfde looptijd en tegen de op dat moment geldende rentevoorwaarden verlengen"

En daarna "De termijn om bezwaar aan te tekenen is 10 dagen na de ingangsdatum". Dus 10 dagen na de opening van de rekening.

Op hun website staat hier nergens iets van vermeld alsook niet in hun "Voorwaarden van Credit Europe Top-Interest Spaarrekening en Credit Europe Termijndeposito"

Heb je die briefomslag nog ? Kan je dan aan de hand van de posstempel bewijzen dat de brief veel te laat is verstuurd ?
Komt die brief uit Holland of Belgie ( doet nu wel niet veel terzake ?)

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Eddy1
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Eddy1
Verstuur privébericht

Re: Credit Europe Termijnrekening automatische verlenging

• Citeer

Bericht door Eddy1 » 9 januari 2009, 21:49

paul schreef: Heb je die briefomslag nog ? Kan je dan aan de hand van de posstempel bewijzen dat de brief veel te laat is verstuurd ?
Komt die brief uit Holland of Belgie ( doet nu wel niet veel terzake ?)
Brief werd afgestempeld in Antwerpen, op de poststempel is de datum nog net te lezen, gelukkig maar (kan inderdaad als bewijs dienen).

Doch vind ik het niet kunnen dat ze deze automatische verlenging nergens vermelden en dan na het openen van een termijndeposito hiermee afkomen !!!!
Laatst gewijzigd door Eddy1 op 9 januari 2009, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Torro

Re: Credit Europe Termijnrekening Opgepast !!

• Citeer

Bericht door Torro » 9 januari 2009, 21:52

Eddy1 schreef: Als je een termijnrekening opent bij Credit Europe krijg je een tijdje later een bevestigingsbrief van de opening van de termijndeposito, er staat echter vermeld in deze brief dat de termijnrekening automatisch zal verlengd worden.

Volgens mij heeft u dat verkeerd begrepen.
Als u op de einddatum niets laat weten, dan zal uw deposito verlengd worden tegen de op dat moment geldende rentevoorwaarden. Na de eventuele verlenging van uw deposito, hebt u 10 dagen om deze te annuleren.

ted
Sr. Member
Sr. Member

• Citeer

Bericht door ted » 10 januari 2009, 07:36

Standaard worden termijnrekeningen (professioneel gebruik) automatisch vernieuwd tenzij anders bericht enkele dagen tot een paar manden voor vervaldatum.
Credit Europe past kennelijk dezelfde regel toe bij particulieren.

Wat het termijn van 10 dagen betreft, ik denk dat het te maken heeft met de wet op handelspraktijken (zogezegd "verkoop op afstand") die voorziet een bedenkings- cq annulatieperiode voor het (termijn)contract (de eerste dus).

Nu ik veronderstel dat je kunt NU al instructie geven om de termijncontract NIET te verlengen op vervaldatum.

Je hebt op hun site een e-mail contact (rechts boven ongeveer) en je krijgt vrij snel antwoord op de vragen die je zo stelt.

BartVW
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer BartVW
Verstuur privébericht

Re: Credit Europe Termijnrekening Opgepast !!

• Citeer

Bericht door BartVW » 10 januari 2009, 15:35

Torro schreef:

Volgens mij heeft u dat verkeerd begrepen.
Als u op de einddatum niets laat weten, dan zal uw deposito verlengd worden tegen de op dat moment geldende rentevoorwaarden. Na de eventuele verlenging van uw deposito, hebt u 10 dagen om deze te annuleren.
Als ik die tekst lees:

En daarna "De termijn om bezwaar aan te tekenen is 10 dagen na de ingangsdatum".
dan denk ik net hetzelfde als Torro. Dus 10 dagen na ingangsdatum van de nieuwe termijnrekening.

In hun FAQ op hun website voor termijnrekeningen staat trouwens ook nog:
8. Hoe verleng ik mijn contract?
Wij zullen een contract automatisch verlengen voor dezelfde looptijd aan de dan geldende rentevoet, tenzij schriftelijk verzoek van de klant om dit niet te doen. Enkele dagen voor de eindvervaldag zullen wij u telefonisch trachten te contacteren met een nieuw voorstel. Gaat u hierop in dan verlengen wij uw plaatsing. Wenst u geen verlenging dan maken wij het bedrag over op uw Credit Europe Top-Interest Spaarrekening.

=> Hier staat dus niet bij dat het binnen de 10 dagen moet.  Ze zullen je dus eerst contacteren, indien ze je niet vinden, zullen ze die verlengen en heb je dan 10 dagen om op te zeggen (zoals in de brief staat die je nu ontvangt).
Laatst gewijzigd door Anonymous op 10 januari 2009, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Nefertari
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nefertari » 10 januari 2009, 20:04

Ik heb zowel begin november 2008 als eind november termijnrekeningen afgesloten bij credit europe.
Een tijd later heb ik een rekeninguittreksel ontvangen van mijn Top-Interest Rekening waaruit blijkt dat die bedragen er afgegaan zijn voor de opening van Termijndepositos, maar zonder verdere uitleg.

Voor geen van de termijndepositos (met verschillende datum) heb ik een bevestigingsbrief ontvangen van de opening ervan.
Ik heb hiervan alleen de prints die ik zelf gemaakt heb.

Heeft iedereen hier zo een brief ontvangen of zijn er nóg mensen die geen bevestigingsbrief kregen voor hun termijnrekening ?

Anderzijds neem ik aan dat een "automatische verlenging voor dezelfde periode",  zonder tegenbericht van de cliënt, dan ook wel zal gelden voor alle andere banken?

Nefertari
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nefertari » 10 januari 2009, 21:02

In de algemene voorwaarden die ik ontving bij het openen van mijn Top-interest rekening bij CE staat het volgende ivm Termijndeposito :

punt 13. Verlenging van een Termijndeposito.
Een aflopende deposito inclusief de opgebouwde rente wordt automatisch gestort op de spaarrekening.
Op verzoek van de rekeninghouder kan een nieuw depositocontract geopend worden.
Laatst gewijzigd door Nefertari op 10 januari 2009, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.

phase
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer phase
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door phase » 11 januari 2009, 02:29

Dit stukje uit de bevestigingsbrief is eigenlijk 1 en al tegenstrijdigheid, want eerst staat er:
Op de einddatum wordt op de volgende rekening de rente en het termijndeposio bijgeschreven na afhouding van de taxen: ...
En in de paragraaf eronder staat nu nét het tegenovergestelde (zoals in de FAQ), lang leve de duidelijkheid:
Wanneer wij van u geen andersluidende aanwijzingen hebben ontvangen zullen wij uw termijndeposito met dezelfde looptijd en tegen de op dat moment geldende rentevoorwaarden verlengen.
Ik had hier ook dat stukje gelezen van die 10 dagen en mijn nekharen schoten meteen omhoog. Mijn deposito is aangevraagd op 2008-12-24 en mijn instructies om NIET te verlengen zijn op 2009-01-02 doorgefaxt naar CE. De brief die ik ontvangen heb is afgestempeld op 2008-12-29 en 2008-12-31, maar ik heb hem pas ontvangen op 2009-01-05 dus ook meer dan 10 dagen na de opening van de termijnrekening...

Uit de informatie kan je idd afleiden dat je de opdracht om niet te verlengen nog tot het einde van het contract kan wijzigen, maar ik heb het persoonlijk toch maar op safe gespeeld. Heb wel nog losgekregen van CE dat er geen bevestiging komt op je instructies, dus je stuurt ze door per post/fax en that's it... Hopen dat het verwerkt is of eens mailen/bellen voor bevestiging. :)

ted
Sr. Member
Sr. Member

• Citeer

Bericht door ted » 11 januari 2009, 08:09

Concreet :

Je opent een termijnrekening door een OVERBOEKING van spaar naar termijncontract.

Je hebt 10 dagen om bezwaar aan te tekenen tegen DEZE overboeking.

(in geval van jaarlijkse betaling van de intresten, worden die jaarlijks bijgestort ONDER AFTREK van de RV op jou spaar rekening.

Op het  EINDE wordt KAPITAAL en INTRESTEN - RV op jou spaarrekening gestort.

INDIEN je tegen DAN geen ANDERE INSTRUCTIES hebt doorgegeven doen ze
"STILZWIJGEND" een NIEUWE OVERBOEKING voor dezelfde looptijd aan de tarief van DAN.

centenkliever
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer centenkliever
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door centenkliever » 11 januari 2009, 09:20

louise schreef:
Ik heb zowel begin november 2008 als eind november termijnrekeningen afgesloten bij credit europe.
Een tijd later heb ik een rekeninguittreksel ontvangen van mijn Top-Interest Rekening waaruit blijkt dat die bedragen er afgegaan zijn voor de opening van Termijndepositos, maar zonder verdere uitleg.

Voor geen van de termijndepositos (met verschillende datum) heb ik een bevestigingsbrief ontvangen van de opening ervan.
Ik heb hiervan alleen de prints die ik zelf gemaakt heb.

Heeft iedereen hier zo een brief ontvangen of zijn er nóg mensen die geen bevestigingsbrief kregen voor hun termijnrekening ?

Anderzijds neem ik aan dat een "automatische verlenging voor dezelfde periode",   zonder tegenbericht van de cliënt, dan ook wel zal gelden voor alle andere banken?
Het blijven straffe madammen en straffe mannen bij CE. 2 klanten twee verschillende resultaten. Bij mij 2 rekeningen geopend twee verschillende afhandelingen. Mss zit de jaarwissel er voor iets tussen?

ik heb er één geopend 6 november en ontving zoals u hiervoor een uittreksel van de Top interest rekening met vermelding opening deposito minus.... verder niets.

ik opende op 5 januari een nieuwe termijnrekening en ontving hiervoor een brief dat je 10 dagen tijd hebt om bezwaar tegen hernieuwing aan te tekenen vanaf de ingangsdatum.

op de on-line uittreksels zie ik 7 nov new deposit minus...
5 januari nieuw termijndeposito minus....

Ik heb voor beide rekeningen alvast maar bezwaar ingediend via info@crediteurope.be

centenkliever
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer centenkliever
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door centenkliever » 12 januari 2009, 12:47

Het al dan niet verlengen van de termijnrekening, kan wel degelijk uitsluitend gebeuren na schriftelijk melding aan CE. Hierna het antwoord van CE

"Geachte ,

Dat kan u ons enkel schriftelijk per fax of brief met handtekening melden.

Met vriendelijke groeten,
"

Nefertari
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nefertari » 24 januari 2009, 18:39

Er blijkt dus inderdaad een verschil te zijn tussen de termijnrekeningen afgesloten vóór en ná de jaarwisseling.

Ik kreeg nu ook zo een brief (overigens met zeer mooie oude postzegels op de omslag), ivm automatische verlenging voor dezelfde periode behoudens andersluidende aanwijzingen.

Voor deze die ik opende in november 2008, kreeg ik geen brief.

Zijn jullie er al uitgeraakt of wij daar best onmiddellijk op reageren, of pas tegen de einddatum ?

En hoe zit dat dan met die oudere termijndeposito's ?  Best tegelijk ook een brief of fax voor schrijven ?

Vike
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Vike
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Vike » 25 januari 2009, 00:40

Ik denk gewoon dat wij moeten reageren tegen einddatum ,

hoe kunnen wij nu al weten wat binnen twee jaar de rente geeft,

zodus na einddatum heb je nog 10 dagen voor alles te laten overschrijven op je spaarrekening

mvg Vike

xyper
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer xyper
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door xyper » 25 januari 2009, 07:55

Ik heb een termijnrekening geopend begin januari dit jaar en ik heb wel een brief gehad met de voorwaarden.  Ik had wel eerst een fax gestuurd met de expliciete vermelding dat ik wens uitbetaald te worden op vervaldag.
Nu heb ik weer eentje geopend en dat ga ik ook zo doen.
Samen met mijn verzendbericht bewaar ik dan alles.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

39 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Terug naar “Kasbons en termijnrekeningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy