Credit Europe termijnrekening
TIP
Re: Credit Europe termijnrekening
Toen ik een bij een vorige vervaldag hierover contact opnam met CE, lieten ze me weten dat het de bedoeling is dat er een handtekening opstaat.
Dus zowel een gewone brief als een fax kan.
Of eventueel een mail met in bijlage een briefje mét handtekening (scan bijvoorbeeld).
Maar ik dacht dat inmiddels de automatische verlenging óók bij CE afgeschaft werd.
Bij elke vervaldag kreeg ik een brief van hen, om mij aan de vervallen termijnrekening te herinneren en te vragen om te bevestigen of ik wél of niet wens te verlengen.
In elk geval : ze deden er nooit moeilijk over, zelfs niet als men maar nà die 10 dagen reageert.
Dan wordt het bedrag met de rente gewoon terug op de rekening gestort met de juiste valutadatum.
Mijn ervaring is : dit is één van de uitzonderlijke banken die eerlijk is met haar klanten.
En ik ben overtuigd dat veel spaargidsers dit zullen kunnen bevestigen.
Deze maand heb ik ook een vervallen termijnrekening bij hen. Ik zal hier laten weten hoe het tegenwoordig gaat.
Of eventueel een mail met in bijlage een briefje mét handtekening (scan bijvoorbeeld).
Maar ik dacht dat inmiddels de automatische verlenging óók bij CE afgeschaft werd.
Bij elke vervaldag kreeg ik een brief van hen, om mij aan de vervallen termijnrekening te herinneren en te vragen om te bevestigen of ik wél of niet wens te verlengen.
In elk geval : ze deden er nooit moeilijk over, zelfs niet als men maar nà die 10 dagen reageert.
Dan wordt het bedrag met de rente gewoon terug op de rekening gestort met de juiste valutadatum.
Mijn ervaring is : dit is één van de uitzonderlijke banken die eerlijk is met haar klanten.
En ik ben overtuigd dat veel spaargidsers dit zullen kunnen bevestigen.

Deze maand heb ik ook een vervallen termijnrekening bij hen. Ik zal hier laten weten hoe het tegenwoordig gaat.
Hola, thx for the warningcleo schreef:Wel best even het adres checken want ze zijn onlangs (in december) verhuisd.Maarten schreef:Belachelijk dat je online wel een termijndeposito kan openen, maar je er online niet voor kan zorgen dat je termijndeposito niet automatisch verlengd wordt. Een chance dat ik hier nog van die port-betaald-door-bestemmeling-enveloppen van CE heb

paleis schreef:Juist Robokat, ze doen ni moeilijk. Of gewoon een briefje schrijven en onmiddelijk handelen ze alles correct af op de vervaldatum.
gaat dit ook als je alles wil afsluiten,mijn termijnrekening is vandaag al verrekend ,kan ik nu een brief sturen en alles afsluiten,
het zelf alles overgeschreven ,alles staat nu op 0,
is niks terug te vinden op de site voor een rekening af te sluiten,
iemand ervaring mee;
grt
Ik heb zowel bij Credit Europe als bij BMPB alles nu weggehaald, het brengt daar toch niets meer op. Ik laat de rekeningen op nul staan, je weet nooit of ze toch nog eens goeie tarieven geven. Maar spaargeld op spaarrekeningen zal nooit meer veel opbrengen, daar heeft Reynders goed voor gezorgd.Vike schreef:paleis schreef:Juist Robokat, ze doen ni moeilijk. Of gewoon een briefje schrijven en onmiddelijk handelen ze alles correct af op de vervaldatum.
gaat dit ook als je alles wil afsluiten,mijn termijnrekening is vandaag al verrekend ,kan ik nu een brief sturen en alles afsluiten,
het zelf alles overgeschreven ,alles staat nu op 0,
is niks terug te vinden op de site voor een rekening af te sluiten,
iemand ervaring mee;
grt
Dus als ik het goed begrijp:
Het geld + rente wordt op vervaldag op de spaarrekening gestort ?
vg
Pol
vg
Pol
pol schreef:Dus als ik het goed begrijp:
vg
Pol
klopt ;;maar ik heb wel een brief + mail gestuurd dat ik mijn contract van termijnrekening wilde stopzetten op einddatum,
en dat is zonder problemen gebeurd op datum,
Zoals beloofd : meer uitleg over mijn vervallen termijnrekening bij CE :Louise schreef:Toen ik een bij een vorige vervaldag hierover contact opnam met CE, lieten ze me weten dat het de bedoeling is dat er een handtekening opstaat.
En ik ben overtuigd dat veel spaargidsers dit zullen kunnen bevestigen![]()
Vandaag, 21/01/2011 had ik een eindvervaldag van een Termijndeposito op 2 jaar bij Credit Europe.
Deze morgen stond het totale bedrag (oorspronkelijk kapitaal van de termijnrekening + de interesten - 15% RV) netjes op mijn CE-Top-Interest spaarrekening bijgeschreven.
Ik heb vervolgens onmiddellijk een overschrijving kunnen doen naar mijn (indertijd opgegeven) tegenrekening.
Dus : geen gedoe meer met automatische verlenging, brieven of faxen, enz...
Alleen vind ik het spijtig dat de interesten op termijnrekeningen overal zo laag zijn.
Indien er binnenkort terug hogere mogen verwacht worden, zal ik niet aarzelen om terug een (beperkte) som op een termijndeposito van CE te plaatsen.
Dus sluit ik zeker mijn rekening niet af, en heb ik een kleine som op de spaarrekening laten staan.
Louise,Louise schreef:Zoals beloofd : meer uitleg over mijn vervallen termijnrekening bij CE :Louise schreef:Toen ik een bij een vorige vervaldag hierover contact opnam met CE, lieten ze me weten dat het de bedoeling is dat er een handtekening opstaat.
En ik ben overtuigd dat veel spaargidsers dit zullen kunnen bevestigen![]()
Vandaag, 21/01/2011 had ik een eindvervaldag van een Termijndeposito op 2 jaar bij Credit Europe.
Deze morgen stond het totale bedrag (oorspronkelijk kapitaal van de termijnrekening + de interesten - 15% RV) netjes op mijn CE-Top-Interest spaarrekening bijgeschreven.
Ik heb vervolgens onmiddellijk een overschrijving kunnen doen naar mijn (indertijd opgegeven) tegenrekening.
Dus : geen gedoe meer met automatische verlenging, brieven of faxen, enz...
Alleen vind ik het spijtig dat de interesten op termijnrekeningen overal zo laag zijn.
Indien er binnenkort terug hogere mogen verwacht worden, zal ik niet aarzelen om terug een (beperkte) som op een termijndeposito van CE te plaatsen.
Dus sluit ik zeker mijn rekening niet af, en heb ik een kleine som op de spaarrekening laten staan.
Bedankt voor de duidelijke info.
In feb heb ik hetzelfde. (termijnrekening van 2 jaar...5,60 bruto) Zal dan ook iets laten staan in afwachting...

vg,
Pol
@Louise
Mijn termijnrekening is gelijk je zegt ook gebeurt op 19/01,gestort op rekening
vandaag een brief in de bus,die automatisch verstuurd wordt,
zodus Louise je hebt er nog èèn te goed
Het bedrag is intussen al overgeschreven naar mijn tegenrekening.Vike schreef:@Louise
Dus indien ik nog een brief krijg : vertikaal klassement.
Ik hou jullie op de hoogte.
@Vike,Louise schreef:Het bedrag is intussen al overgeschreven naar mijn tegenrekening.Vike schreef:@Louise
Inderdaad : ik heb vandaag (26/1) ook nog een "automatisch verstuurde" brief ontvangen van Credit Europe, met vermelding van automatische verlenging van mijn Termijndeposito, behalve tegenbericht.
Maar daar ik het bedrag reeds óp de eindvervaldag (21/1) had overgeschreven naar mijn tegenrekening, heeft deze brief geen enkele zin meer.
Blijkbaar hebben ze daar dus nog steeds personeelstekort.

Louise schreef:@Vike,Louise schreef: Het bedrag is intussen al overgeschreven naar mijn tegenrekening.
Inderdaad : ik heb vandaag (26/1) ook nog een "automatisch verstuurde" brief ontvangen van Credit Europe, met vermelding van automatische verlenging van mijn Termijndeposito, behalve tegenbericht.
Maar daar ik het bedrag reeds óp de eindvervaldag (21/1) had overgeschreven naar mijn tegenrekening, heeft deze brief geen enkele zin meer.
Blijkbaar hebben ze daar dus nog steeds personeelstekort.
@Louise
En geld hebben ze blijkbaar te veel ook wat ik had er zelfs drie

maar het was ook reeds overgeschreven,
't Waren een paar jaar geleden nog goede tijden voor termijnrekeningen en zéker bij CE.
Die van mij zou ik graag nog een paar jaartjes willen verlengd hebben, indien dezelfde rente was gebleven.
Dat was namelijk nog aan 5,50% op 2 jaar. En ik heb er voordien bij CE nog gehad aan 6%.
Had ik toen maar een glazen bol gehad
Die van mij zou ik graag nog een paar jaartjes willen verlengd hebben, indien dezelfde rente was gebleven.
Dat was namelijk nog aan 5,50% op 2 jaar. En ik heb er voordien bij CE nog gehad aan 6%.

...of naar Robokat geluisterdLouise schreef: Had ik toen maar een glazen bol gehad

Ikzelf geniet nog enkele jaren van die mooie rentes bij CE en DHB.
In "dien tijd" kon ik mijn kinderen en kleine kleinkinderen nog eens uitnodigen op een etentje...maar nu is het gedaanLouise schreef:'t Waren een paar jaar geleden nog goede tijden voor termijnrekeningen en zéker bij CE.