DB E-Fidelity
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
DB E-Fidelity
Deutsche Bank lanceert maandag een nieuwe spaarrekening met hoge getrouwheidspremie. De spaarrekening biedt de hoogste totale rente op de markt.
De rentevoeten op de E-fidelity account:
- De basisrente is 1,20%
- De getrouwheidspremie is 1,50%
Maximum inleg is 250.000 Euro. Er zijn geen voorwaarden verbonden aan de spaarrekening. Ook bestaande spaargelden bij Deutsche Bank komen in aanmerking voor deze hoge rentevoeten.
Openen, sluiten van de rekening is gratis. Het jaarlijkse beheer is ook gratis. De spaarrekening is vanaf maandag 6 december beschikbaar.
https://www.spaargids.be/sparen/deutsch ... count.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De rentevoeten op de E-fidelity account:
- De basisrente is 1,20%
- De getrouwheidspremie is 1,50%
Maximum inleg is 250.000 Euro. Er zijn geen voorwaarden verbonden aan de spaarrekening. Ook bestaande spaargelden bij Deutsche Bank komen in aanmerking voor deze hoge rentevoeten.
Openen, sluiten van de rekening is gratis. Het jaarlijkse beheer is ook gratis. De spaarrekening is vanaf maandag 6 december beschikbaar.
https://www.spaargids.be/sparen/deutsch ... count.html" onclick="window.open(this.href);return false;
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: DB E-Fidelity
Is er sprake van garantie van de basisrente ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Voor zover ik weet niet, maar zoals we in het verleden al hebben mogen ondervinden, betekent het woord garantie niet veel voor DB.robokat schreef:Is er sprake van garantie van de basisrente ?
-
webmaster
Hieronder letterlijk het persbericht van Deutsche Bank. Geen melding van rentegarantie
1,20% basisrente per jaar + 1,50% getrouwheidspremie per jaar
Deutsche Bank lanceert ‘DB E-Fidelity’ internetspaarrekening.
Deutsche Bank NV België voegt een nieuwe internetspaarrekening toe aan haar productengamma waarbij de klemtoon op de getrouwheidspremie ligt.
De bank lanceert de rekening meteen met de hoogste spaarrente op de Belgische markt. De basisrente bedraagt 1,20% per jaar, de getrouwheidspremie bedraagt 1,50% per jaar voor bedragen die ten minste 12 maanden op de rekening blijven staan. De rekening zal kunnen geopend worden vanaf maandag 6 december.
In tegenstelling tot andere banken, hanteert Deutsche Bank geen voorwaarden die bepaalde cliënten of gelden uitsluiten van de hoogste spaarrentes. De rekening is namelijk toegankelijk voor zowel bestaande als nieuwe cliënten, en dit voor zowel bestaand als ‘vers’ spaargeld. De enige beperking slaat op het maximale bedrag per spaarder. Het maximum bedrag dat op de rekening zal kunnen aangehouden worden bedraagt immers 250.000 EUR.
Net als voor haar andere spaarrekeningen, rekent Deutsche Bank ook voor de ‘DB E-Fidelity’ geen beheerskosten aan.
Wanneer je het ziet als een bijzondere termijnrekening op 1 jaar ziet dit er toch niet slecht uit.
Met bijzonder bedoel ik dat je steeds aan je geld kan met de zekerheid van een positief rendement.
Je bent niet zeker van het eindrendement van 2,7 % maar de basisrente flink laten dalen wanneer de markt dit in het algemeen niet doet zullen ze vanuit commercieel oogpunt toch moeilijk kunnen doen.
Met bijzonder bedoel ik dat je steeds aan je geld kan met de zekerheid van een positief rendement.
Je bent niet zeker van het eindrendement van 2,7 % maar de basisrente flink laten dalen wanneer de markt dit in het algemeen niet doet zullen ze vanuit commercieel oogpunt toch moeilijk kunnen doen.
Eigenlijk ga ik enkel blij zijn als ik de eerste rekening zie die 3% op jaarbasis geeft ...
Inderdaad, de inflatie voor 2010 bedraagt al twee procent op jaarbasis.fdgroote schreef:Eigenlijk ga ik enkel blij zijn als ik de eerste rekening zie die 3% op jaarbasis geeft ...
De rente daarentegen wordt nog steeds kunstmatig laag gehouden door de doping die de ECB en de overheden (de belastingbetaler) nog steeds verstrekken aan vele banken.
Enkelen beginnen reeds in te zien dat dit verslavend infuus ooit zal leeglopen.
Voor de bank in kwestie komt er nog bij dat ze in België steeds méér zal moeten bieden dan andere banken, gezien haar keuze in het recente verleden om het vertrouwen van een deel van haar klanten flagrant te schenden. Een extra risicopremie is voor deze bank dus een "must".
1)Geld op een spaarboekje is enkel nuttig om een onvoorziene kost op te vangen, vb een wasmachine of auto die kapot gaat. Sparen doe je beter niet met een spaarboekje, want de intrest zal altijd lager zijn dan de inflatie. Je stopt je geld op lange termijn beter in vastgoed, aandelen, pensioensparen, ...
Aangezien een spaarboekje dus dient om geld te parkeren dat je binnen x aantal maand nodig zou kunnen hebben, is het dus onverstandig om voor een lage basisrente en hoge getrouwheidspremie te kiezen. Je kiest beter voor een hogere basispremie...
2)Eigenlijk wel grof dat ze de rente op de bestaande producten wel kunnen verlagen, maar niet willen verhogen. Wanneer de rente stijgt, vinden ze gewoon een nieuw product uit. En dat zullen ze in de toekomst blijven doen. Dan zit je dus volgend jaar alweer gekl**t met je 'hoge' getrouwheidspremie die je verliest wanneer je dan voor alweer een nieuwer spaarboekje kiest.
Aangezien een spaarboekje dus dient om geld te parkeren dat je binnen x aantal maand nodig zou kunnen hebben, is het dus onverstandig om voor een lage basisrente en hoge getrouwheidspremie te kiezen. Je kiest beter voor een hogere basispremie...
2)Eigenlijk wel grof dat ze de rente op de bestaande producten wel kunnen verlagen, maar niet willen verhogen. Wanneer de rente stijgt, vinden ze gewoon een nieuw product uit. En dat zullen ze in de toekomst blijven doen. Dan zit je dus volgend jaar alweer gekl**t met je 'hoge' getrouwheidspremie die je verliest wanneer je dan voor alweer een nieuwer spaarboekje kiest.
Ik dacht dat je op een spaarboekje ongeveer het equivalent van 3 maandlonen moest hebben( volgens sommige deskundigen). Ik ga er van uit als je dit ongeveer toepast dat je een groot gedeelte van dat bedrag nooit echt zal nodig hebben. Dat is voor mij dan het gedeelte dat ik plaats op de best renderende spaarrekening (of toch dichtbij) in de hoop dat het er minstens 1 jaar kan blijven staan (lukt mij normaal ook) en het gedeelte waarvan de kans groot is dat je het wel zal nodig hebben zet ik dan op een spaarrekening met hoge basispremie.ozzy schreef:1)
Aangezien een spaarboekje dus dient om geld te parkeren dat je binnen x aantal maand nodig zou kunnen hebben, is het dus onverstandig om voor een lage basisrente en hoge getrouwheidspremie te kiezen. Je kiest beter voor een hogere basispremie....
+1ozzy schreef:2)Eigenlijk wel grof dat ze de rente op de bestaande producten wel kunnen verlagen, maar niet willen verhogen. Wanneer de rente stijgt, vinden ze gewoon een nieuw product uit. En dat zullen ze in de toekomst blijven doen. Dan zit je dus volgend jaar alweer gekl**t met je 'hoge' getrouwheidspremie die je verliest wanneer je dan voor alweer een nieuwer spaarboekje kiest.
-
Tux
Hoe koopt men vastgoed zonder eerst te sparenozzy schreef:Sparen doe je beter niet met een spaarboekje, want de intrest zal altijd lager zijn dan de inflatie. Je stopt je geld op lange termijn beter in vastgoed, aandelen, pensioensparen, ...
-
busje komt zo
- Newbie

- Contacteer:
DB E-Fidelity Account: geef een boost aan uw spaargeld op meer dan een jaar
U wenst te sparen voor een periode van meer dan 12 maanden om een reserve op te bouwen of in het vooruitzicht van een concreet project? Tegen de beste rentevoet op de markt? Kies dan voor de DB E-Fidelity Account spaarrekening. Voor alle bedragen tot 250.000 euro* biedt deze nieuwe rekening een basisrente van 1,20% per jaar vanaf de eerste dag en vanaf de eerste euro, aangevuld met een getrouwheidspremie van 1,50% per jaar voor alle bedragen die een jaar op uw rekening blijven staan.
Als ik dit lees blijkt het voor mij toch als je bv 10000 euro op deze spaarreking plaats in januari 2011 dat je dan in januari 2012 een rente in totaal op die 10000 euro van 2.70 % krijgt of heb ik het mis voor ?
U wenst te sparen voor een periode van meer dan 12 maanden om een reserve op te bouwen of in het vooruitzicht van een concreet project? Tegen de beste rentevoet op de markt? Kies dan voor de DB E-Fidelity Account spaarrekening. Voor alle bedragen tot 250.000 euro* biedt deze nieuwe rekening een basisrente van 1,20% per jaar vanaf de eerste dag en vanaf de eerste euro, aangevuld met een getrouwheidspremie van 1,50% per jaar voor alle bedragen die een jaar op uw rekening blijven staan.
Als ik dit lees blijkt het voor mij toch als je bv 10000 euro op deze spaarreking plaats in januari 2011 dat je dan in januari 2012 een rente in totaal op die 10000 euro van 2.70 % krijgt of heb ik het mis voor ?
je hebt het verkeerd voor,
als je stort in jan 2011, heb je pas in jan 2012 de 12 maanden bereikt en zal je dus pas begin 2013 je getrouwheidspremie voor de eerste 12 maanden uitbetaald krijgen;
als de basisrente niet gegarandeerd is, dan is nu niet te voorspellen hoeveel deze je zal opbrengen
als je stort in jan 2011, heb je pas in jan 2012 de 12 maanden bereikt en zal je dus pas begin 2013 je getrouwheidspremie voor de eerste 12 maanden uitbetaald krijgen;
als de basisrente niet gegarandeerd is, dan is nu niet te voorspellen hoeveel deze je zal opbrengen
-
busje komt zo
- Newbie

- Contacteer:
Dan is het best om nog in dit jaar een rekening te openen en te storten om het resultaat van 2.70% te behalen ,alvast bedankt voor je snelle antwoordt josa
Ik heb niet gezegd dat je niet mag sparen. Ik heb gezegd dat je niet mag sparen adhv een spaarboekje.Tux schreef:Hoe koopt men vastgoed zonder eerst te sparenozzy schreef:Sparen doe je beter niet met een spaarboekje, want de intrest zal altijd lager zijn dan de inflatie. Je stopt je geld op lange termijn beter in vastgoed, aandelen, pensioensparen, ...
-
Tux
Hoe dan?ozzy schreef:Ik heb niet gezegd dat je niet mag sparen. Ik heb gezegd dat je niet mag sparen adhv een spaarboekje.Tux schreef: Hoe koopt men vastgoed zonder eerst te sparen