DB lanceert termijnrek van 4% voor 4 maand!
TIP
Re: DB lanceert termijnrek van 4% voor 4 maand!
@jempi25: Inderdaad. Maar de banken wilden natuurlijk niet mee stappen in het afschaffen van de getrouwheidspremie. Banken hebben er immers baat bij om hun producten zo ingewikkeld, ontransparant en bedriegelijke mogelijk te maken en om de comsument aan hen te binden. Met het afschaffen van de getrouwheidspremie dreigen klanten immers veel makkelijker van de ene bank over te stappen naar de andere en zo beter voorwaarden te krijgen.
Dat klopt niet. De wet voorziet dat het geld met de langste opbouw van een mogelijke getrouwheidspremie als laatste wordt aangesproken. Geld dat juist gestort is of juist de getrouwheidspremie heeft verworven wordt het eerste aangesproken.sintorama schreef:Bedenk dat wanneer je geld afhaalt van een rekening met getrouwheidspremie, je zogezegd altijd je eerst gestortte geld afhaalt, nooit het laatst gestorte. Zo zie je maar hoe vreselijk ingewikkeld die dwaze getrouwheidspremie is.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik denk dat het niet alleen de banken waren die van de getrouwheidspremie niet afwilden. Ook de overheid ziet graag 'n getrouwheidspremie. Het verhoogt de drempel bij de spaarder om z'n geld plots weg te halen bij 'n bank als ze in stormachtige wateren komt. Nu verlies je meteen al je getrouwheidspremie voor (een deel van) je geld en dat doet mensen twijfelen om snel hun geld over te boeken naar een andere bank. Een getrouwheidspremie geeft meer stabiliteit voor de bank en daardoor kan de bank ook met een lagere marge werken.sintorama schreef:@jempi25: Inderdaad. Maar de banken wilden natuurlijk niet mee stappen in het afschaffen van de getrouwheidspremie. Banken hebben er immers baat bij om hun producten zo ingewikkeld, ontransparant en bedriegelijke mogelijk te maken en om de comsument aan hen te binden. Met het afschaffen van de getrouwheidspremie dreigen klanten immers veel makkelijker van de ene bank over te stappen naar de andere en zo beter voorwaarden te krijgen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
- Full Member
- Contacteer:
en hier al iemand op ingegaan?
hoe werkt dat juist.
Ga je dan naar zo een financial center om daar dan een termijnrekening te openen en als je terug thuis bent kan je je centjes dan overschrijven naar die rekening?
Of moet het geld via een zichtrekening van DB klaarstaan vooraleer je langsgaat en wordt het dan erop gezet ter plekke?
mvg
hoe werkt dat juist.
Ga je dan naar zo een financial center om daar dan een termijnrekening te openen en als je terug thuis bent kan je je centjes dan overschrijven naar die rekening?
Of moet het geld via een zichtrekening van DB klaarstaan vooraleer je langsgaat en wordt het dan erop gezet ter plekke?
mvg
Ja, woensdag langs FC geweest om papieren te tekenen, daarna het geld overgeschreven naar zichtrekening.
Kantoorbediende ging dat nu "in 't oog houden" en de termijnrekening openen zodra het geld er stond.
Wel straf dat dit zo manueel gebeurt. Bij bv. Rabobank.be kan zoiets volledig online.
Kantoorbediende ging dat nu "in 't oog houden" en de termijnrekening openen zodra het geld er stond.
Wel straf dat dit zo manueel gebeurt. Bij bv. Rabobank.be kan zoiets volledig online.
-
- Full Member
- Contacteer:
en zie je die termijnrekening dan ergens in je online banking?
hoe weet je de exacte dag dat die 4 maand begint..
laat je iets weten of die bankbediende goed zijn werk gedaan heeft...
die mensen moeten ook iets doen zeker, te weinig ander werk of zo?
ben van plan om woensdag langs te gaan en er eentje te openen
hoe weet je de exacte dag dat die 4 maand begint..
laat je iets weten of die bankbediende goed zijn werk gedaan heeft...

die mensen moeten ook iets doen zeker, te weinig ander werk of zo?

ben van plan om woensdag langs te gaan en er eentje te openen
Ja, als je je online banking open doet zie je je zichtrekening(en), spaarrekening(en) en ook die termijnrekening.
-
- Full Member
- Contacteer:
zo, ook langsgegaan...
ben niet gewoon in een "groot"bank binnen te stappen, doe alles via internet, al vele jaren
wat mij opviel was dat het echt een knap interieur was, eentje van waw wat chique, maar ook van waw wat duur, wie betaald da allemaal...
allez nu nog geld op db rekening zetten en dan gaat de juffrouw van het kantoor het op een termijnrekening zetten...
werkccreatie
ben niet gewoon in een "groot"bank binnen te stappen, doe alles via internet, al vele jaren
wat mij opviel was dat het echt een knap interieur was, eentje van waw wat chique, maar ook van waw wat duur, wie betaald da allemaal...
allez nu nog geld op db rekening zetten en dan gaat de juffrouw van het kantoor het op een termijnrekening zetten...
werkccreatie

iemand al erin geslaagd om zijn geld bij DB om te zetten in een termijnrekening van 4% ?
bij mij willen ze het alleen doen met vers geld
is eerste keer dat mij dat voorvalt....
bij mij willen ze het alleen doen met vers geld
is eerste keer dat mij dat voorvalt....

DB is daarin idd heel strikt, overigens terecht...
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
de bedoeling waarom dat allemaal manuuel moet verlopen is om meer controle op misbruiken te kunnen vaststellen, en om hun obligaat verkooppraatje te kunnen houden
-
- Full Member
- Contacteer:
ik ben langsgegaan met mijn kleine die de waterpokken had ( hij mocht niet naar de creche).... twas een kort praatje en ze gingen nog eens bellen.... zeer goed voor mij
.....
tmoest inderdaad vers geld zijn en het is vlot verlopen...
geld moet je van andere bank op de E saving account zetten en dan maken zij manueel die termijrekening aan en zetten ze het erop met valutadatum moment dat je het op E-saving account gezet hebt.
Heeft ongeveer 1 weekje geduurd, vlot verlopen dus...

tmoest inderdaad vers geld zijn en het is vlot verlopen...
geld moet je van andere bank op de E saving account zetten en dan maken zij manueel die termijrekening aan en zetten ze het erop met valutadatum moment dat je het op E-saving account gezet hebt.
Heeft ongeveer 1 weekje geduurd, vlot verlopen dus...
Idem hier, het heeft enkele dagen geduurd maar de valutadatum was inderdaad die van de overschrijving naar DB.
Ben ook langs geweest en stond vrijdag voor Pasen aan gesloten deur in Hasselt!molenveld schreef:Ja, woensdag langs FC geweest om papieren te tekenen, daarna het geld overgeschreven naar zichtrekening.
Dinsdag weer langs gegaan en ja mij zeiden ze dat het 10 dagen max. zou duren.
Eigenlijk vind ik dit ook lang als je kijkt naar NIBC, RABO enz
Nu het is aangevraagd en we bekijken het.
3 % netto is mooi.
Maar het is niet zo dat je bv indien je opnieuw geld vrij krijgt dat je opnieuw kunt intekenen na bv de vervaldatum van je eerste intekening. Dit vind ik nochtans niet terug in hun fiche,of ben ik mis?
https://public.deutschebank.be/campaign ... che_NL.pdf
Ik zei maar als het vers geld is van zelfs een andere bank, neen zei de man er is maar 1 deelname mogelijk.
Dus! En eigenlijk normaal voor hun vaste klanten zei deze?
greetz
jempi25
Deelname éénmalig ?? Ik heb reeds tweemaal deelgenomen aan die promotie en ga nog voor een derde keer !jempi25 schreef:Ben ook langs geweest en stond vrijdag voor Pasen aan gesloten deur in Hasselt!molenveld schreef:Ja, woensdag langs FC geweest om papieren te tekenen, daarna het geld overgeschreven naar zichtrekening.
Dinsdag weer langs gegaan en ja mij zeiden ze dat het 10 dagen max. zou duren.
Eigenlijk vind ik dit ook lang als je kijkt naar NIBC, RABO enz
Nu het is aangevraagd en we bekijken het.
3 % netto is mooi.
Maar het is niet zo dat je bv indien je opnieuw geld vrij krijgt dat je opnieuw kunt intekenen na bv de vervaldatum van je eerste intekening. Dit vind ik nochtans niet terug in hun fiche,of ben ik mis?
https://public.deutschebank.be/campaign ... che_NL.pdf
Ik zei maar als het vers geld is van zelfs een andere bank, neen zei de man er is maar 1 deelname mogelijk.
Dus! En eigenlijk normaal voor hun vaste klanten zei deze?
greetz
jempi25