De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
dat ze maar signalen uitzenden zoveel ze willen : 2014 was één van mijn beste jaren op de beurs....don't go with the flow is my advice !reteiP schreef:Van De Tijd:
"Die historisch lage rente doet spaarders steeds meer uitkijken naar alternatieven met een hoger rendement. Vooral beleggingsfondsen lijken in trek. De Belgen kochten in het tweede kwartaal voor 4,9 miljard euro fondsen. Dat is het hoogste bedrag in negen jaar."
Lijkt wel een signaal om daag beurs te zeggen?

I don't drink. You know, the routine grind drives me to drink. Tragedy, I take straight.
Los van de "signalen", begint het bij mij toch ook te jeuken om mijn winst veilig te stellen. KBC en Kinepolis als raketten omhoog de laatste maanden, mijn andere aandelen in port zijn ook aardig gestegen. Andere aandelen die mij interesseren noteren ook al veel te duur, maar jah wat doe je met het geld... Op de spaarboek parkeren en hopen op een snel stijgende rente?
Wachten op Godot.
Wachten op Godot.
Komt er traditioneel niet nog een eindejaarsrally of is dat een fabeltje?
Die is volop aan de gang Yaris, allee bij mij toch 

De laatste weken gaat het hard, zowel voor fondsen als voor mijn aandelen.
2 keer winst genomen bij aandelen.
Andere orders staan klaar om af te gaan als ze nog wat stijgen
Fondsen doe ik niks, op misschien een kleine bijkoop actie, een paar 100 euro.
De EM is wat stil gevallen de laatste 2 maand. Misschien koop ik hier nog wat van.
Ik verwacht als er wat slecht nieuws komt over whatever, ze ineens allemaal winst gaan nemen en we weer in een dip van een week of twee gaan zitten om dan weer te stijgen alsof er niks gebeurd is.
Dat zijn de ideale momenten waar ik op wacht om grote inkopen te doen.
Sinds ik dit spelletje speel, is mijn rendement er gevoelig op vooruit gegaan.
Want vroeger kocht ik bij op de euforische momenten, net voor een dip.
2 keer winst genomen bij aandelen.
Andere orders staan klaar om af te gaan als ze nog wat stijgen
Fondsen doe ik niks, op misschien een kleine bijkoop actie, een paar 100 euro.
De EM is wat stil gevallen de laatste 2 maand. Misschien koop ik hier nog wat van.
Ik verwacht als er wat slecht nieuws komt over whatever, ze ineens allemaal winst gaan nemen en we weer in een dip van een week of twee gaan zitten om dan weer te stijgen alsof er niks gebeurd is.
Dat zijn de ideale momenten waar ik op wacht om grote inkopen te doen.
Sinds ik dit spelletje speel, is mijn rendement er gevoelig op vooruit gegaan.
Want vroeger kocht ik bij op de euforische momenten, net voor een dip.
Met een kelderende olieprijs en een nieuwe eurocrisis in het vooruitzicht lijkt er vroegtijdig een einde gekomen te zijn aan de eindejaarsrally. Als we maar geen kerstcrash krijgen.
-
- VIP member
- Contacteer:
Het wordt spannend in GR. Men vreest dat het de eurozone zal verlaten, en die dreiging wordt in de EU staten blijkbaar ernstig genomen. Gevolg: vlucht van het kapitaal in D staatsobligaties, stijging van het goud en repatriering van de goudreserves naar de nationale centrale banken. De stukken van de puzzel beginnen in elkaar te vallen ... Het nakende einde van de euro moet trouwens al een tijdje in de lucht hangen, want de repatriering van het goud en de daling van de koers van de euro dateren niet van gisteren. Men denkt hierbij aan de uitspraak van de bankenboss in 'Margin call': "wees slimmer, bedrieg OF WEES EERST".
Ik zou zeggen: mijd voorlopig geldrekeningen in eur.
Ik zou zeggen: mijd voorlopig geldrekeningen in eur.
De toekomst ziet er zeker niet rooskleurig uit. Daarom ook mijn schrik om fondsen of aandelen te kopen.
Elke dag opnieuw lees je onheilspellende berichten.
- Duitse economie krimpt
- Frankrijk heeft serieuze problemen
- Nederland, Italië, Griekenland zakken steeds verder en verder weg.
- Griekenland wil uit de EU stappen, de kans dat dit gebeurd is ook heel waarschijnlijk.
- België moet nog meer besparen dan wat ze nu bezig is, de huidige regering bespaart nog niet genoeg. De hele economische situatie van België is ook wankel.
- Europa kampt onder werkloosheid waardoor de facturen stilaan onbetaalbaar beginnen worden.
- Euro neemt in waarde af
- Jonge gezinnen krijgen amper nog een lening in Europa waardoor de hele vastgoedmarkt nu ook op zijn gat valt, behalve België. Daar blijven de prijzen stabiel met zelfs nog een lichte stijging.
- ...
Iedereen juicht als de koers 2% stijgt, maar het wordt stil als de koers daarna 2,50% daalt.
Elke dag opnieuw lees je onheilspellende berichten.
- Duitse economie krimpt
- Frankrijk heeft serieuze problemen
- Nederland, Italië, Griekenland zakken steeds verder en verder weg.
- Griekenland wil uit de EU stappen, de kans dat dit gebeurd is ook heel waarschijnlijk.
- België moet nog meer besparen dan wat ze nu bezig is, de huidige regering bespaart nog niet genoeg. De hele economische situatie van België is ook wankel.
- Europa kampt onder werkloosheid waardoor de facturen stilaan onbetaalbaar beginnen worden.
- Euro neemt in waarde af
- Jonge gezinnen krijgen amper nog een lening in Europa waardoor de hele vastgoedmarkt nu ook op zijn gat valt, behalve België. Daar blijven de prijzen stabiel met zelfs nog een lichte stijging.
- ...
Iedereen juicht als de koers 2% stijgt, maar het wordt stil als de koers daarna 2,50% daalt.
-
- VIP member
- Contacteer:
Heb zelf tamelijk veel papieren goud als belegging op goud en dollar (beide immuun voor de euro), maar las nu het volgende:
De voorraden beschikbaar goud en zilver is op de COMEX op een dieptepunt gekomen. Er hoeven nu niet zo heel veel handelaren een uitbetaling in metaal te eisen om de goud en zilver beurs in de problemen te brengen.
Gaat dit ook gebeuren?
De kans er op neemt toe.
De Russen en Chinezen hoeven maar een paar honderd contracten te kopen en levering te eisen en de zaak ontploft.
Amerika en Rusland liggen zo met elkaar overhoop, dat Putin de stunt wel eens kan gaan uitvoeren.
Ten opzichte van het aantal uitstaande contracten is de dekking van al die contracten ongeveer 1%. Er staan dus letterlijk 100 contacten uit, tegenover één deel goud.
Dus als 1% fysieke uitlevering vraagt, dan weet de rest van de handelaren dat ze slechts in lucht handelen.
Hierdoor voel ik me nu toch minder op mijn gemak ...
De voorraden beschikbaar goud en zilver is op de COMEX op een dieptepunt gekomen. Er hoeven nu niet zo heel veel handelaren een uitbetaling in metaal te eisen om de goud en zilver beurs in de problemen te brengen.
Gaat dit ook gebeuren?
De kans er op neemt toe.
De Russen en Chinezen hoeven maar een paar honderd contracten te kopen en levering te eisen en de zaak ontploft.
Amerika en Rusland liggen zo met elkaar overhoop, dat Putin de stunt wel eens kan gaan uitvoeren.
Ten opzichte van het aantal uitstaande contracten is de dekking van al die contracten ongeveer 1%. Er staan dus letterlijk 100 contacten uit, tegenover één deel goud.
Dus als 1% fysieke uitlevering vraagt, dan weet de rest van de handelaren dat ze slechts in lucht handelen.
komt er terug een koopjes moment aan
solden binnenkort

solden binnenkort

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Gaf ik eerder al aan.Leemans-broertje schreef:Heb zelf tamelijk veel papieren goud als belegging op goud en dollar (beide immuun voor de euro), maar las nu het volgende:
...

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
De beurzen blijven maar wegglijden als gevolg van de lage olieprijs. Ik snap niet waarom. OK, de oliemaatschappijen hebben minder winst en de olieproducerende landen minder inkomsten, maar voor de rest van de wereld is goedkope olie toch een zegen?
Yaris, à posteriori tracht men altijd een verklaring te vinden voor de schommelingen van de beurs. Dit wil nog niet zeggen dat er echt een oorzakelijk verband is. Het kan, maar het kan evengoed dat men de rally nu welletjes vindt en winst neemt.Yaris schreef:De beurzen blijven maar wegglijden als gevolg van de lage olieprijs. Ik snap niet waarom.
Is er teveel aanbod van olie of is de vraag naar olie niet voldoende? In het laatste geval besluit men dan dat de economie niet draait. Dus minder winsten in het vooruitzicht. Dus dalende Koersen.
Is dit de echte waarheid? Wie zal het zeggen?

Heeft meer met instabiliteit te maken, vermoed ik. Mooi voorspelbare toekomst, daar draait een beurs lekker mee. Maar nu: inkomstenstromen die verschuiven (olie, $), Griekse troebele retsina (€), Midden-oosten, Rusland,... Die sancties hakken er ook serieus in.
Op zich is die olieprijs een zegen: lees ik niet dat een gezin hier zowat 500€ cadeau krijgt. Normaal een serieuze boost voor de consumptie-uitgaven. Als het niet (belastingen) terug afgenomen wordt.
Op zich is die olieprijs een zegen: lees ik niet dat een gezin hier zowat 500€ cadeau krijgt. Normaal een serieuze boost voor de consumptie-uitgaven. Als het niet (belastingen) terug afgenomen wordt.
De mensen die zo van leer trekken tegen firmawagens hoor ik nu niet. (Niet specifiek op dit forum bedoeld).Fientje schreef: Op zich is die olieprijs een zegen: lees ik niet dat een gezin hier zowat 500€ cadeau krijgt. Normaal een serieuze boost voor de consumptie-uitgaven. Als het niet (belastingen) terug afgenomen wordt.
Elke keer als de diesel stijgt, staan ze mij te jennen dat die mannen met een firmawagen weer een verdoken opslag hebben gekregen.
Maar dat ik nu al 4 maanden loonsverlaging krijg dat "zie ik verkeerd". Nochtans, die 500 € die hierboven aangehaald wordt, is alvast 500 € die ik niét zie. (Niet dat ik wil dat de olieprijzen terug stijgen, just making a point: men is alleen afgunstig wanneer het in het plaatje past.)