De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Een president die bereid is om de economie te gijzelen voor zijn herverkiezing. Go Trump go!
Wat als hij verliest? Dan zal er zeker geen nieuw stimuluspakket komen voor 20 januari.
Als ik Trump was, ik zou de uitbetaling van de lonen van het overheidspersoneel en van de werkloosheidsuitkeringen blokkeren tot ik opnieuw verkozen ben.
Wat als hij verliest? Dan zal er zeker geen nieuw stimuluspakket komen voor 20 januari.
Als ik Trump was, ik zou de uitbetaling van de lonen van het overheidspersoneel en van de werkloosheidsuitkeringen blokkeren tot ik opnieuw verkozen ben.
Hij verliest niet.
Dat zouden ze in belziek beter permanent doen.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Yaris, je snapt dat Trump werkelijk tot alles bereid is om herverkozen te worden maar je hebt duidelijk nog veel te leren voor je Trump kan vervangen (Fatsuit, bronzer, hairspray, go!). Je denkt als een hobby-libertair, niet als de perfide totalitaire narcisist-in-chief. Trump heeft geen principes. Alles is transactioneel. Iedereen is vervangbaar.
Een deel van dat overheidspersonneel - daarbij inbegrepen het militair apparaat van de VS - moet nog voor u stemmen en met azijn vangt men geen vliegen. Je kan die een wortel voorhangen en gijzelen tegelijkertijd: https://www.nytimes.com/2020/09/11/busi ... x-cut.html (NYT dus incognitovenster)
Recept:
- Je stelt het betalen van de payroll tax (soort werkgeversbijdrage) uit tot na de verkiezingen
- Je laat het verschil doorstorten aan de werknemers en verkoopt het als "Trump verlaagt uw belastingen". Waar mogelijk maak je het doorstorten van het verschil ook verplicht (overheidspersonneel)
- Je laat het aan anderen over om op het donkere kantje van je "belastingverlaging" te wijzen: het is slechts uitstel, geen afstel. Er zal dus ooit terugbetaald moeten worden door de werknemer.
- Tenzij Trump herverkozen wordt natuurlijk. Dan wordt het uitstel definitief. Of dat zegt hij toch...
Wat de komende weken gaan brengen voor de markt is m.i. vooral nog meer onzekerheid. Een Trump in het nauw maakt rare sprongen, wat we de afgelopen week goed konden zien. Sowieso al veel volatiliteit door Covid wereldwijd, de presidentsverkiezingen maken het helemaal een roetsjbaan.
Bekaert gaat nieuwe obligaties uitschrijven. Als je ze primair koopt en op vervaldag verkoopt zit er netto een 1,6% winst in.
hopelijk valt hij volgende week doodOudere Jongere schreef: ↑7 oktober 2020, 08:53Yaris, je snapt dat Trump werkelijk tot alles bereid is om herverkozen te worden maar je hebt duidelijk nog veel te leren voor je Trump kan vervangen (Fatsuit, bronzer, hairspray, go!). Je denkt als een hobby-libertair, niet als de perfide totalitaire narcisist-in-chief. Trump heeft geen principes. Alles is transactioneel. Iedereen is vervangbaar.
Een deel van dat overheidspersonneel - daarbij inbegrepen het militair apparaat van de VS - moet nog voor u stemmen en met azijn vangt men geen vliegen. Je kan die een wortel voorhangen en gijzelen tegelijkertijd: https://www.nytimes.com/2020/09/11/busi ... x-cut.html (NYT dus incognitovenster)
Recept:
- Je stelt het betalen van de payroll tax (soort werkgeversbijdrage) uit tot na de verkiezingen
- Je laat het verschil doorstorten aan de werknemers en verkoopt het als "Trump verlaagt uw belastingen". Waar mogelijk maak je het doorstorten van het verschil ook verplicht (overheidspersonneel)
- Je laat het aan anderen over om op het donkere kantje van je "belastingverlaging" te wijzen: het is slechts uitstel, geen afstel. Er zal dus ooit terugbetaald moeten worden door de werknemer.
- Tenzij Trump herverkozen wordt natuurlijk. Dan wordt het uitstel definitief. Of dat zegt hij toch...
Wat de komende weken gaan brengen voor de markt is m.i. vooral nog meer onzekerheid. Een Trump in het nauw maakt rare sprongen, wat we de afgelopen week goed konden zien. Sowieso al veel volatiliteit door Covid wereldwijd, de presidentsverkiezingen maken het helemaal een roetsjbaan.
meer woorden wil ik er niet aan vuil maken
Vanwaar 20 januari Yaris?Yaris schreef: ↑7 oktober 2020, 07:36 Een president die bereid is om de economie te gijzelen voor zijn herverkiezing. Go Trump go!
Dat hangt van de index af.
Ik verrekende alvast de de kosten bij aankoop en de 30% RV, Sintorama.

Dan is het in USA wissel van macht. Of misschien niet...nickname schreef: ↑7 oktober 2020, 12:53Vanwaar 20 januari Yaris?Yaris schreef: ↑7 oktober 2020, 07:36 Een president die bereid is om de economie te gijzelen voor zijn herverkiezing. Go Trump go!
Biden is bijna zeker van de zege. Volgens de laatste IBD/TIPP-peiling van gisteren, de meest accurate presidentspoll in Amerika, heeft Biden een voorsprong van 850 basispunten: Trump 43,4% - Biden 51,9%. Biden scoort uitstekend bij de leeftijdsgroep 18-44 en bij blacks/hispanics. In de peiling gepubliceerd op 21 september was de voorsprong 560 basispunten. Vanaf nu zullen er elke dag nieuwe resultaten uitgebracht worden.
www.tipponline.com
www.tipponline.com
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Ja. Dat zeiden ze van Hillary ook, en we weten allemaal hoe dat afgelopen is.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Idd maar wel in combinatie met zeer gelijklopende peilingen - dat lijkt nu anders te zijn.
Voor de wereldpers zou Biden een regelrechte ramp betekenen, den Donald staat garant voor een continu flow aan artikels, van roddelpers tot medisch en wetenschappelijke tijdschriften.
IBD/TIPP heeft correct de winnaar 'voorspeld' in 2016, 2012, 2008 en 2004.
Zie nu net dat zelfs HLN.be over de peiling bericht vandaag:
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ve ... aac01b65d/
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
De opiniepeilingen geven meer en meer een duidelijke winnaar aan. Maar dat klopt niet met wat de beurs "zegt". Ik heb dat al in een aantal artikels gelezen. Hier een voorbeeld: https://www.marketwatch.com/story/biden ... op_stories
Bij de bookies lange tijd 50/50 gezien maar Biden daar nu ook duidelijk op kop.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash