De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Hoe komt het dat de Brent blijft dalen, toch de beurzen stijgen?
Brent staat momenteel nog 56,50 dollar.
Mij leek het dat als de olie zakt je ook een hele economie meesleurt.
Maar integendeel.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Maar integendeel.
@Kevva
Dacht als olie daalt, dat goed was voor de economie.
Toch stijgende beurzen??? Zie alleen rode cijfers.
Amerikaanse Futures brengen misschien nog verandering, want die staan positief.
Dacht als olie daalt, dat goed was voor de economie.
Toch stijgende beurzen??? Zie alleen rode cijfers.
Amerikaanse Futures brengen misschien nog verandering, want die staan positief.
@Kevva
Of er een verband is tussen dalende olieprijzen en een stijgende beurs weten we niet. Sowieso is een daling van grondstofprijzen positief voor bedrijven (lagere kosten, meer winst).
Of er een verband is tussen dalende olieprijzen en een stijgende beurs weten we niet. Sowieso is een daling van grondstofprijzen positief voor bedrijven (lagere kosten, meer winst).
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Ik heb nog een vraagje.
Via BNP Paribas heb ik destijds een fonds aangekocht (LU0236672407= BNPP QUAM FUND 5/15 CAP).
Ik heb slechts een aantal van: 9,3420
Aangekocht rond gemiddelde: 116 euro
Aangezien dit mij gewoon niets oplevert wil ik hiervan af en in een ander fonds stappen met het bedrag.
Maar wanneer ik op 'terugbetalen' klik en vervolgens wil verkopen lukt het me niet:
Beschikbaar saldo: 9,3420
Type terugbetaling :
* Aantal* : (minimum : 0,001; veelvoud van 0,001)
* Nominaal bedrag* :
Wat moet ik invullen, als ik het aantal deelbewijzen ingeef krijg ik een foutmelding.
Via BNP Paribas heb ik destijds een fonds aangekocht (LU0236672407= BNPP QUAM FUND 5/15 CAP).
Ik heb slechts een aantal van: 9,3420
Aangekocht rond gemiddelde: 116 euro
Aangezien dit mij gewoon niets oplevert wil ik hiervan af en in een ander fonds stappen met het bedrag.
Maar wanneer ik op 'terugbetalen' klik en vervolgens wil verkopen lukt het me niet:
Beschikbaar saldo: 9,3420
Type terugbetaling :
* Aantal* : (minimum : 0,001; veelvoud van 0,001)
* Nominaal bedrag* :
Wat moet ik invullen, als ik het aantal deelbewijzen ingeef krijg ik een foutmelding.
Industrie produceert goedkoper. Consumenten geven minder uit voor brandstof (en kunnen dus meer uitgeven voor andere materialen). Dit alles heeft dan weer invloed op inflatie, en dus op langere termijn op rentes. Olie is een deel van een ecosysteem; geen losstaand item.Kevva schreef:Hoe komt het dat de Brent blijft dalen, toch de beurzen stijgen?
Maar integendeel.
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Als ik het goed begrijp dan zullen de markten terug naar af gaan wanneer de olie terug stijgt?
Mischien dit eens lezen.Kevva schreef:Als ik het goed begrijp dan zullen de markten terug naar af gaan wanneer de olie terug stijgt?
http://www.msn.com/nl-be/financien/mark ... ar-BBhr6Of
Om even verder in te pikken op het olie-onderwerp. Aangezien de olieprijs zo laag staat lijkt het mij niet slecht om te beleggen in een bepaald olie product. Ik heb het hier niet over een belegging in een bepaald bedrijf (aandeel), maar eerder in een algemene olie belegging (fonds, future, ...).
Wat denken jullie hierover? (de olieprijs moet ooit terug omhoog lijkt me)
En enige tips welk product jullie zouden aanschaffen.
Don't catch a falling knife.
Zolang olie zakt, zal ik niet kopen, maar vroeg of laat zijn hier zaakjes te doen.
Zolang olie zakt, zal ik niet kopen, maar vroeg of laat zijn hier zaakjes te doen.
zijn er al die winst aan het nemen zijn of genomen hebben?
iemand?
http://www.behr.nl/fondsdetail/detail/msci.wrl.e" onclick="window.open(this.href);return false;
http://money.cnn.com/data/fear-and-greed/" onclick="window.open(this.href);return false;
iemand?
http://www.behr.nl/fondsdetail/detail/msci.wrl.e" onclick="window.open(this.href);return false;
http://money.cnn.com/data/fear-and-greed/" onclick="window.open(this.href);return false;
@Jhn
'k Ben bezig aandelen te verminderen. 2 soorten verkocht vandaag.
Tracker Brent olie GB00B0CTWC01 of een wat ruimere energie tracker LU0540980736. Best wel wachten op een indicatie dat het overaanbod zal afnemen.Wezzle schreef:Om even verder in te pikken op het olie-onderwerp. Aangezien de olieprijs zo laag staat lijkt het mij niet slecht om te beleggen in een bepaald olie product. Ik heb het hier niet over een belegging in een bepaald bedrijf (aandeel), maar eerder in een algemene olie belegging (fonds, future, ...).
Opbouwen nu, koopjes te doen. Zie Fagron vandaag.Monrose schreef:@Jhn
Idd., vandaag reeds koopjesjagers. 'k Wacht nog af.
Tips voor koopjes zijn hier altijd meer dan welkom. Altijd leuk om een poging tot analyse te doen over het waarom iemand aandelen aanbeveelt