De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Wereldbank verlaagt groeiprognose wereldeconomie -WASHINGTON DC-
De Wereldbank schaalt de verwachting voor de groei van de wereldeconomie terug, naar 3 procent in 2015. Eerder werd uitgegaan van een plus van ruim 3 procent. Volgens de economen van de bank blijft de kans op nieuwe tegenvallers bovendien groot.
De Wereldbank schaalt de verwachting voor de groei van de wereldeconomie terug, naar 3 procent in 2015. Eerder werd uitgegaan van een plus van ruim 3 procent. Volgens de economen van de bank blijft de kans op nieuwe tegenvallers bovendien groot.
2015 wordt misschien wel weer een jaartje voor de gold bulls.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
-
Duvellover
- Full Member

- Contacteer:
ik verwacht eerder nieuwe lows voor goud in $ dan
Tot heden leveren de beurzen in '15 alleen negatief rendement op.
Reeds dagen rood. Volop in correctie-modus?
Reeds dagen rood. Volop in correctie-modus?
Is idd een correctie. Maar gene paniek dat komt wel goed.
I don't drink. You know, the routine grind drives me to drink. Tragedy, I take straight.
Mag nog wat meer zakken zodat ik opnieuw kan inkopen
- Oudere Jongere
- Hero Member

- Contacteer:
Ach, we zijn amper 2 weken ver. De tijd zal het uitwijzen zeker?
Anderszijds - december was de 11e opeenvolgende maand dat de verhouding cash/aandelen van m'n aandelenportefeulles daalde en het is 5 maand geleden dat ik nog aandelen gekocht of bijgekocht heb. Nog een geluk dat m'n aandelen voor een groot deel buiten de eurozone zitten.
Anderszijds - december was de 11e opeenvolgende maand dat de verhouding cash/aandelen van m'n aandelenportefeulles daalde en het is 5 maand geleden dat ik nog aandelen gekocht of bijgekocht heb. Nog een geluk dat m'n aandelen voor een groot deel buiten de eurozone zitten.
Nog een geluk dat m'n aandelen voor een groot deel buiten de eurozone zitten.
I don't drink. You know, the routine grind drives me to drink. Tragedy, I take straight.
Euro verliest vandaag een pak tov de Zwitserse Frank, door de ontkoppeling van beide munten.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Vertrouwen in de € en de €-zone weg bij de Zwitsers.
Foute boel.
Foute boel.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
ook juist !nickname schreef:Mag nog wat meer zakken zodat ik opnieuw kan inkopen
Of eerder vlucht naar CHF door de rest van de wereld?Spruitekop schreef:Vertrouwen in de € en de €-zone weg bij de Zwitsers.
Foute boel.
CHFUSD piekt ook...
Een correctie?insider schreef:Is idd een correctie. Maar gene paniek dat komt wel goed.
Als je kijkt naar de AEX kan je volgens mij niet spreken van een correctie. Je kan het hoogsten een zijwaartse beweging noemen.
http://www.beursduivel.be/aandeel-AEX.k ... dsst=koers" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk even naar de grafiek sinds de laatste maand. Nog steeds winst.
Vergeet niet dat de laatste beursdagen er steeds afwisseling tussen de negatieve dagen en de positieve dagen.
Dus echt een correctie is dit niet.
Een nerveuze en zijwaartse beurs? Ja, dat wel!
als ik mijn portefeuille bekijk... is er wél een correctie bezig !
Twee van de aandelen waarvan ik het meest verwachtte voor dit jaar zijn al mooi gezakt: Debenhams -4,5% en Total Produce -7,5%. Gelukkig maakt de stijging van Delhaize veel goed en staat mijn portefeuille toch op 2% winst.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash