De Beurs vandaag
TIP
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
@boompie ik koop elke maand voor kleinere bedragen maar die aankopen maken geen groot verschil meer in mijn portefeuille. Rest staat on hold en neem enkel de winst wanneer ik op +15/20% sta om dat te herbeleggen in andere fondsen/spreiding.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Vandaag 22 januari in De Tijd (blz 1): Een op de tien Brusselse aandelen zit op recordkoers.
De pessimist: Oei, de beurs gaat zakken.
De optimist: Nog negen op tien te gaan.
Bij community beoordeling ook een mooie gezien.Belca2 schreef:Vandaag 22 januari in De Tijd (blz 1): Een op de tien Brusselse aandelen zit op recordkoers.
Doet iemand een aanbeveling van 1 ster (verkopen) bij een koers van €11. (want de rek is eraf).
Een week later staat de koers €12,5 en doet dezelfde persoon een aanbeveling van 5 sterren (kopen).
Als ik dat zie weet ik dat er iets te verdienen valt.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Chatsessie op donderdag 22 januari van 11u30 tot 12u30.
Tijdens de derde chatsessie kunt u terecht met al uw vragen over individuele aandelen.
Chatsessie beleggen in 2015: individuele aandelen
Tijdens de derde chatsessie kunt u terecht met al uw vragen over individuele aandelen.
Chatsessie beleggen in 2015: individuele aandelen
Als ondersteuning voor de optimisten (weliswaar voor Amerikaanse aandelen): Het dividenden rendement van S&P 500 is hoger dan de 10-jarige rente. Dit is in het verleden een sterk signaal geweest voor stijgende markten.
Stock dividend yields are above Treasury yields -- and that’s bullish
Stock dividend yields are above Treasury yields -- and that’s bullish
Het dak gaat eraf nu. Zonder rem, in hoogste versnelling omhoog. Pech voor de doemdenkers. Ooit krijgen die wel gelijk, maar niet de eerste 3 maanden.
Had niet mogen zijn. Er is al teveel geld (al die staatsschulden zitten ergens verdeeld), en nu wordt er nog wat extra bijgepompt. Alsof een vgl. mat de USA zou kunnen. Andere arbeidsmarkt. Al dat geld gaat zich nestelen in andere financiële activa, die liefst meer opbrengen dan niets opbrengende spaarboekjes en obligaties, dus de beurs. Misschien ook de huizenmarkt. Einde van dit verhaal: een luchtbel of 2 en een pak meer schulden voor elke Europeaan. Wij Belgen zitten nu al aan meer dan 30.000 €, vanaf de geboorte.
Had niet mogen zijn. Er is al teveel geld (al die staatsschulden zitten ergens verdeeld), en nu wordt er nog wat extra bijgepompt. Alsof een vgl. mat de USA zou kunnen. Andere arbeidsmarkt. Al dat geld gaat zich nestelen in andere financiële activa, die liefst meer opbrengen dan niets opbrengende spaarboekjes en obligaties, dus de beurs. Misschien ook de huizenmarkt. Einde van dit verhaal: een luchtbel of 2 en een pak meer schulden voor elke Europeaan. Wij Belgen zitten nu al aan meer dan 30.000 €, vanaf de geboorte.
Ik zit alvast klaar om goedkoper in te kopen.
Al mijn fondsen stonden eergisteren al op een winst van tussen de 8 en 10,5% winst.
Dit op 3 weken van het nieuwe jaar.
Daarom heb ik eergisteren bijna alles verkocht, want zoals het nu loopt komt er heel vlug een correctie.
Het is gewoon te mooi om waar te zijn en dat is het nooit.
Al mijn fondsen stonden eergisteren al op een winst van tussen de 8 en 10,5% winst.
Dit op 3 weken van het nieuwe jaar.
Daarom heb ik eergisteren bijna alles verkocht, want zoals het nu loopt komt er heel vlug een correctie.
Het is gewoon te mooi om waar te zijn en dat is het nooit.
Om bij te kopen nu, is het inderdaad nog niet interessant.
Echter jeukt het nu wel om te verkopen
Nyrstar op 3,20 , bpost op 22,8 en delhaize op 68.3
Twijfel toch om nu te verkopen en achteraf wat lager bij te kopen...maar ja makkelijker gezegd dan gedaan.
ik had eergsiteren een verkoopt limiet van 93.5 op asml gezet. Gisteren er uit gehaald en gelukkig maar,
vandaag schoot ie plost boven 94.7
kriebel kriebel jeuk jeuk
Echter jeukt het nu wel om te verkopen
Nyrstar op 3,20 , bpost op 22,8 en delhaize op 68.3
Twijfel toch om nu te verkopen en achteraf wat lager bij te kopen...maar ja makkelijker gezegd dan gedaan.
ik had eergsiteren een verkoopt limiet van 93.5 op asml gezet. Gisteren er uit gehaald en gelukkig maar,
vandaag schoot ie plost boven 94.7
kriebel kriebel jeuk jeuk
Denk op wat langere termijn dan drie kwartier. Olieprijs omlaag, Geldpersen wagewijd open, aantrekkende groei in de VS, rente laag en omlaag, alternatieve beleggingen renderen amper. Heb ik iets gemist?
Ik begrijp niet goed waarom Barco ter plaatse blijft trappelen. Andere aandelen schieten omhoog.
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Volledig met je eens. Er zit in Belgie alleen al nog voor ongeveer 250 miljard op spaarrekeningen, terwijl de echte waarde ervan voortdurend daalt (koers euro, rente die misschien negatief wordt, sluipende inflatie). De bazooka van Draghi heeft het euro-schip midscheeps getroffen, wat wellicht de bedoeling van deze Goldman-man is (Illuminaten ?). Banken zoals Rabo zien hun kans schoon en lokken de spaarders naar hun fondsen. De beurs is dus gedoemd om te stijgen, enkele kortstondige inzinkingen niet te na gesproken. Op laatst zal het zijn: redde wie zich redden kan ! Pas dan verkoop ik (en zet om in fysiek goud).Fientje schreef:Het dak gaat eraf nu. Zonder rem, in hoogste versnelling omhoog. Pech voor de doemdenkers. Ooit krijgen die wel gelijk, maar niet de eerste 3 maanden.
Bijwerking: dit is ook de mening van Die Welt (http://www.welt.de/finanzen/verbraucher ... parer.html" onclick="window.open(this.href);return false;) : "Aktien und Gold sind die Investments der Stunde."
Let op de grafiek: rood = nominaal rendement, geel = inflatie, blauw = reele opbrengst.
Echt een ramp voor onze sympathieke oosterburen. Als 100 miljoen Duitsers massaal aandelen en goud gaan kopen (nu hebben ze er praktisch geen), dann geht's los !
Laatst gewijzigd door Leemans-broertje op 23 januari 2015, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Dus je denkt dat tijdig te zien aankomen? Of je volgt misschien Armstrong zijn timing... http://armstrongeconomics.com/armstrong_economics_blog/Leemans-broertje schreef:Op laatst zal het zijn: redde wie zich redden kan ! Pas dan verkoop ik (en zet om in fysiek goud).
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Het artikel ziet er goed. Zal het eens lezen als ik tijd heb.JW1 schreef:Dus je denkt dat tijdig te zien aankomen? Of je volgt misschien Armstrong zijn timing... http://armstrongeconomics.com/armstrong_economics_blog/Leemans-broertje schreef:Op laatst zal het zijn: redde wie zich redden kan ! Pas dan verkoop ik (en zet om in fysiek goud).
Maar wat betreft de timing: hierbij enkele uitspraken:
- als je kapper tegen je over aandelen begint, dan is het hoog tijd om ze te verkopen
- spring op de kar, maar niemand kan je zeggen wanneer je er moet afspringen (befaamde Joodse belegger die na WOII Duitse staatsobligaties opkocht voor de prijs van oud papier en nadien uitbetaald kreeg, een omgekeerde Draghi dus
- men merkt het ook aan de plots zeer steile curve van de Bel20 en aan de enorme volumes, bv in 2006. Het juiste ogenblik is natuurlijk Fingerspitzengefühl.
Heb toch de indruk dat er een duale beleggerswereld ontstaan is. Te oordelen naar de zegebulletins zijn de verschillen in opbrengst hier enorm. Bij de pinken zijn loont.
Laatst gewijzigd door Leemans-broertje op 23 januari 2015, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, op tijd eruit gaan is niet gemakkelijk. Ik heb Zetes zonet verkocht aan topkoersen en ik heb fysiek goud bijgekocht enkele dagen geleden. Ik vertrouw de boel voor geen haar op langetermijn, maar het merendeel van mijn aandelen behoud ik wel voorlopig.
Het zou volgende week wel eens helemaal anders kunnen beginnen, zie artikel op Fortuneo;
"Je ziet meestal een terugtrekking uit de markt na beleidsacties van de ECB of de Fed", verklaart vermogensbeheerder Seth Setrakian van First New York Securities over de daling op vrijdag. "Na zo'n euforische stijging, is er een dag later meestal een kater."
In Europa was dat in elk geval niet zo. Daar wisten de aandelenmarkten vrijdag voor de tweede dag op rij te profiteren van de aankondiging van de Europese Centrale Bank dat het vanaf maart maandelijks voor EUR60 miljard aan staats- en bedrijfsobligaties op gaat kopen. Wall Street steeg donderdag ook op dat nieuws, omdat het tijdelijk de zorgen over de wereldeconomie heeft weggenomen, volgens marktkenners.
"In de afgelopen zes maanden zijn de zorgen over de groeivooruitzichten van de wereldeconomie aanzienlijk toegenomen, zeker de vooruitzichten voor Europa", aldus Douglas Foreman, chief investment officer van Kayne Anderson Rudnick. "Met QE koopt Europa wat tijd en ik denk dat aandelen daarop reageren, omdat het [de trage groei] een bron van zorg is geweest voor beleggers."
Zondag verkiezingen bij probleemkind Griekenland.
Daar stemmen ze zeker tegen Europa, want de bevolking is de besparingen beu.
Eens zien hoe de beurzen daarop gaan reageren, zeker na een topweek,wetende dat er na iedere berg een afdaling komt.
"Je ziet meestal een terugtrekking uit de markt na beleidsacties van de ECB of de Fed", verklaart vermogensbeheerder Seth Setrakian van First New York Securities over de daling op vrijdag. "Na zo'n euforische stijging, is er een dag later meestal een kater."
In Europa was dat in elk geval niet zo. Daar wisten de aandelenmarkten vrijdag voor de tweede dag op rij te profiteren van de aankondiging van de Europese Centrale Bank dat het vanaf maart maandelijks voor EUR60 miljard aan staats- en bedrijfsobligaties op gaat kopen. Wall Street steeg donderdag ook op dat nieuws, omdat het tijdelijk de zorgen over de wereldeconomie heeft weggenomen, volgens marktkenners.
"In de afgelopen zes maanden zijn de zorgen over de groeivooruitzichten van de wereldeconomie aanzienlijk toegenomen, zeker de vooruitzichten voor Europa", aldus Douglas Foreman, chief investment officer van Kayne Anderson Rudnick. "Met QE koopt Europa wat tijd en ik denk dat aandelen daarop reageren, omdat het [de trage groei] een bron van zorg is geweest voor beleggers."
Zondag verkiezingen bij probleemkind Griekenland.
Daar stemmen ze zeker tegen Europa, want de bevolking is de besparingen beu.
Eens zien hoe de beurzen daarop gaan reageren, zeker na een topweek,wetende dat er na iedere berg een afdaling komt.