De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Zie de beurzen weer eens gaan.
"US market hits an all-time high after blowout economic data and strong bank earnings"
"Europe stocks hit an all-time high — and analysts say there’s more room to rise"
Aan al degenen die wachten: niet instappen, nu niet en nooit, want de beurzen staan veel te hoog.
"US market hits an all-time high after blowout economic data and strong bank earnings"
"Europe stocks hit an all-time high — and analysts say there’s more room to rise"
Aan al degenen die wachten: niet instappen, nu niet en nooit, want de beurzen staan veel te hoog.

-
- Hero Member
- Contacteer:
Helemaal mee eens Yaris, En wellicht de 'rommel'' in uw portefeuille verkopen wanneer u uit de aan- en verkoopkosten bent.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als de waarde van "cash" in elkaar stuikt, dan zal n.m.i. de waarde van "assets" *relatief* stijgen.
Maar wat er gaat gebeuren, dat weet ik niet. Waarop baseer jij je statement ?
Dit gezegd zijnde: over het algemeen zit ik op dit moment ook meer in verkoopmodus dan in aankoopmodus

Volgens mij was Yaris ironisch.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Inderdaad. Het is misschien niet goed overgekomen maar ik lachte met de mensen die adviseren om nu niet in te stappen omdat de beurs op een recordhoogte staat. De beurzen staan al tien jaar lang op recordhoogtes en blijven maar stijgen. Wie al die tijd met zijn cash aan de zijlijn is blijven wachten is dik de pineut.

En omdat het al 10 jaar op recordhoogte staat, is het nu, morgen, volgende week/maand /jaar nog steeds de moeite om de beurzen te betreden. The sky is the limit, maar als je hoog boven de aarde zweeft, is het moeilijk in te schatten waar the sky nu juist is ...
Dit simulatiespel is trouwens best interessant om eens te proberen: https://engaging-data.com/market-timing-game/. Het is de bedoeling om door timing van aankopen/verkopen beter te eindigen dan iemand die zijn beleggingen gedurende de volledige periode aanhield. De data gebruikt voor het simulatiespel is echte historische data van de S&P500 tussen 1950 en 2021. Mij is het alleszins niet gelukt om consequent betere resultaten te behalen door de markt te timen. Tip: zet de snelheid op het maximum en lees eerst de instructies.
In het echt beleggen is veel boeiender dan een spelletje spelen.
Uiteraard, maar daar gaat het niet om. Het is gewoon iets wat mensen die geloven dat ze succesvol de markt kunnen timen, even snel kunnen uittesten. Allicht komen ze tot de vaststelling dat hun timingvaardigheden niet zo perfect zijn.
Daedalus waarschuwt Icarus niet te dicht bij de zon te komen. Hij is bang dat de was waarmee de vleugels op het lichaam zijn bevestigd door de hitte van de zon zal smelten. Icarus wordt echter overmoedig en vliegt almaar hoger en hoger. Tot hij te dicht bij de zon komt en de angst van zijn vader terecht blijkt: de was smelt en Icarus stort neer in zee.Yaris schreef: ↑15 april 2021, 21:05 Inderdaad. Het is misschien niet goed overgekomen maar ik lachte met de mensen die adviseren om nu niet in te stappen omdat de beurs op een recordhoogte staat. De beurzen staan al tien jaar lang op recordhoogtes en blijven maar stijgen. Wie al die tijd met zijn cash aan de zijlijn is blijven wachten is dik de pineut.
Time in the market > timing the market, zo simpel is het inderdaad.
Het kan natuurlijk nooit geen kwaad om een deel cash te hebben langs de zijlijn om bij te kopen op bepaalde momenten. Maar het grootste gedeelte langs de zijlijn laten, zal niet de beste manier zijn. Want als het crasht, moet je dan ook nog eens durven bijkopen. Meestal ga je te lang wachten door schrik of om het dieptepunt te willen timen en ga je uiteindelijk veel duurder aankopen. Of in het ergste geval ga je denken van ik ben te laat, het zal wel nog eens zakken. En dan blijf je opnieuw langs de zijlijn voor een hele periode.
Het kan natuurlijk nooit geen kwaad om een deel cash te hebben langs de zijlijn om bij te kopen op bepaalde momenten. Maar het grootste gedeelte langs de zijlijn laten, zal niet de beste manier zijn. Want als het crasht, moet je dan ook nog eens durven bijkopen. Meestal ga je te lang wachten door schrik of om het dieptepunt te willen timen en ga je uiteindelijk veel duurder aankopen. Of in het ergste geval ga je denken van ik ben te laat, het zal wel nog eens zakken. En dan blijf je opnieuw langs de zijlijn voor een hele periode.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Toen Corona uitbrak, "Verkopen want de beurs zal natuurlijk zakken". Nu, in volle Corona, (weer) nieuwe records!Yaris schreef: ↑15 april 2021, 21:05 Inderdaad. Het is misschien niet goed overgekomen maar ik lachte met de mensen die adviseren om nu niet in te stappen omdat de beurs op een recordhoogte staat. De beurzen staan al tien jaar lang op recordhoogtes en blijven maar stijgen. Wie al die tijd met zijn cash aan de zijlijn is blijven wachten is dik de pineut.
![]()
Net voor Corona was er geen geld. Inmiddels kost Corona al miljarden, die er blijkbaar toch waren. (Nationale bank?)
Het grote voetbal kapitaal ging failliet gaan? Blijven spelen met lege stadions zonder probleem!
Corona zal uiteindelijk positief uitvallen voor de economie, of wat?
De economie en dus ook de bedrijfswinsten herstellen zich sneller dan verwacht van corona.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zwart en wit zijn de enige kleuren ?
Ik begrijp niet wat je wil zeggen.