Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

De Beurs vandaag

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
22072 berichten
  • Pagina 1381 van 1472
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 1379
  • 1380
  • 1381
  • 1382
  • 1383
  • …
  • 1472
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

Re: De Beurs vandaag

Bericht door vortex » 4 maart 2023, 14:33

lop schreef: ↑4 maart 2023, 12:54
vortex schreef: ↑4 maart 2023, 08:07

Inderdaad, het effect van stijgende rente op de waardering van aandelen wordt maar door weinigen begrepen. Toen de rente nagenoeg nul was, was het voor iedereen vanzelfsprekend dat er een vlucht naar dividend aandelen plaatsvond, nu er weer een hoog en zeker rendement op veilig staatspapier te rapen is, ontbreekt het besef dat een omgekeerde beweging op gang komt.
Noem jij 4% een alternatief ???
Het hoeft zelfs geen alternatief te zijn, het gaat over de waardering van aandelen in functie van de rente.
En ja, het kan een alternatief zijn, kijk maar naar de stevige afwaardering van vastgoed aandelen, wie wil immers het risico van een (vastgoed)aandeel als je evenveel rente krijgt voor risicoloos staatspapier. Maar in elk geval bedankt om de vetgedrukte tekst hierboven te bevestigen :D

lop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer lop
Verstuur privébericht Website

Bericht door lop » 4 maart 2023, 18:49

vortex schreef: ↑4 maart 2023, 14:33
lop schreef: ↑4 maart 2023, 12:54

Noem jij 4% een alternatief ???
Het hoeft zelfs geen alternatief te zijn, het gaat over de waardering van aandelen in functie van de rente.
En ja, het kan een alternatief zijn, kijk maar naar de stevige afwaardering van vastgoed aandelen, wie wil immers het risico van een (vastgoed)aandeel als je evenveel rente krijgt voor risicoloos staatspapier. Maar in elk geval bedankt om de vetgedrukte tekst hierboven te bevestigen :D
De rente was ooit 3 keer zo hoog op risicoloos staatspapier en dan nog was het geen alternatief !
Niemand kocht het waarom zou het deze keer anders zijn volgens u ???
4 % rente is trouwens niet zo uitzonderlijk wat uitzonderlijk was was het bijna 0 tarief van de voorbije jaren .

Gg70
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Gg70
Verstuur privébericht

Bericht door Gg70 » 4 maart 2023, 20:00

lop schreef: ↑4 maart 2023, 18:49
vortex schreef: ↑4 maart 2023, 14:33

De rente was ooit 3 keer zo hoog op risicoloos staatspapier en dan nog was het geen alternatief !
4 % rente is trouwens niet zo uitzonderlijk wat uitzonderlijk was was het bijna 0 tarief van de voorbije jaren .
Er staat 300 miljard op spaar-zichtrekeningen geparkeerd,die zijn blijkbaar tevreden met minder dan 1%...

lop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer lop

Bericht door lop » 5 maart 2023, 00:55

Gg70 schreef: ↑4 maart 2023, 20:00
lop schreef: ↑4 maart 2023, 18:49

Er staat 300 miljard op spaar-zichtrekeningen geparkeerd,die zijn blijkbaar tevreden met minder dan 1%...
En wat bewijst dit ? 300 miljard is welgeteld 10 % van het totale vermogen van de Belgen .
Is het verkeerd om 10 % van uw vermogen veilig te willen bewaren in het geval van ?
Is trouwens ook helemaal scheef getrokken het zijn deze met minst vermogen die meest geld laten verkommeren op hun spaarrekeningen .
Daarboven op hebben de Belgen niet eens geld genoeg om hun persoonlijke schulden te dekken op deze spaarrekeningen .
Het is gemakkelijk om artikeltjes te quoten maar in de juiste context plaatsen is iets anders .
Je denkt dat Belgen rijk zijn maar zonder het vastgoed is het saldo negatief daarbovenop heeft het land 521 miljard schulden de gemeenten meer dan 25 miljard , de vlaamse gewesten meer dan 33 miljard walonie bijna 40 miljard .
Iemand die denkt dat Belgie een rijk land is heeft een slag van de molen gekregen .
Belgie is alleen rijk in het uitvinden van maatregelen om je te doen geloven dat je rijk bent .
Iemand die 100 € leent is niet 100 € rijker geworden al willen ze jullie dit wel allemaal doen geloven .
Je zou alle wagens van de weg moeten halen die niet betaald zijn het zou zeer rustig worden op de weg wees gerust .
Vandaag stoefen met hun geld en morgen klagen dat ze hun energie rekeningen niet meer kunnen betalen zo rijk is de Belgische burger .

Brembos
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Brembos
Verstuur privébericht

Bericht door Brembos » 5 maart 2023, 03:44

Alle wagens die betaald zijn met geleend geld van de baan halen ? Zeer goede maatregel ! Nog nooit last gehad om mijn energierekening , momenteel 80 euro , te betalen.

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

Bericht door EarthNvstr1 » 5 maart 2023, 19:43

lop schreef: ↑5 maart 2023, 00:55 Je zou alle wagens van de weg moeten halen die niet betaald zijn het zou zeer rustig worden op de weg wees gerust .
Brembos schreef: ↑5 maart 2023, 03:44 Alle wagens die betaald zijn met geleend geld van de baan halen ?
Misschien dan ook ineens alle woningen die betaald zijn met geleend geld afbreken. ;D

Brembos
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Brembos
Verstuur privébericht

Bericht door Brembos » 5 maart 2023, 20:00

Nee dat niet , lenen voor kleinere aankopen zoals een motorvoertuig is uit den boze voor mij en zal ik nooit doen.

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

Bericht door EarthNvstr1 » 5 maart 2023, 20:08

Brembos schreef: ↑5 maart 2023, 20:00 Nee dat niet , lenen voor kleinere aankopen zoals een motorvoertuig is uit den boze voor mij en zal ik nooit doen.
Dat *jij* dat nooit zal doen en geen goed idee vindt, is perfect ok.
Jij hebt 375 keer je maandelijkse uitgaven opzij staan, mooi (alé ja, op spaarrekeningen e.d. is dat eigenlijk niet zo mooi), maar zelfs dat maakt voor het wel/niet lenen voor iets eigenlijk niets uit.

Er is niets per se mis met het lenen voor een "kleinere" aankoop (noch voor een "grotere" aankoop) n.m.i.
Waar het om gaat is dat het een doordachte aankoop is en het wel/niet lenen voor die aankoop doordacht is.

Sammy2

Bericht door Sammy2 » 5 maart 2023, 21:02

Brembos schreef: ↑5 maart 2023, 20:00 Nee dat niet , lenen voor kleinere aankopen zoals een motorvoertuig is uit den boze voor mij en zal ik nooit doen.
"Een motorvoertuig". Wat bedoel je exact? Auto; moto; bromfiets; E-Bike? Verplaats jij je met het openbaar vervoer? Of hok je thuis?

Brembos
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Brembos
Verstuur privébericht

Bericht door Brembos » 5 maart 2023, 21:19

Een automobiel , bij voorkeur electrisch.Openbaar vervoer is niet echt mijn ding. De laatste keer dat ik de bus nam was op 3 augustus 1997.

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

Bericht door EarthNvstr1 » 5 maart 2023, 21:32

Brembos schreef: ↑5 maart 2023, 21:19 Een automobiel , bij voorkeur electrisch.Openbaar vervoer is niet echt mijn ding. De laatste keer dat ik de bus nam was op 3 augustus 1997.
Alé, Brembos gaat ook eens iets serieus posten ... ;)
Een "electrische automobiel" heeft volgens jou geen motor ?

Galactic
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Galactic
Verstuur privébericht

Bericht door Galactic » 6 maart 2023, 09:20

Ik wilde weerwoord geven op het feit dat JNJ zo geweldig was. Dat de cijfers niet helemaal kunnen kloppen omdat ik een snelle analyse heb gemaakt en de cijfers niet rechtstreeks uit de officiële data komen maar van een 3rd party website, mijn excuses...

Van mij mogen jullie allemaal JNJ kopen hoor, geen probleem, ik zoek het wel ergens anders in ieder geval :) Zeer beperkt opwaards potentieel van de beurskoers zelf, waar gelukkig een beperkt neerwaards potentieel tegenoverstaat. Plezant dividendjes incasseren tegen 15% bronbelasting in de US en dan nog eens 30% in België. Momenteel ong 3% bruto wat dan netto 1,79% maakt. Koop u een geldmarktfonds en je hebt al meer dan 4% bruto in USD. Dan heb je tenminste geen neerwaards potentieel.

De grote vraag moet momenteel zijn, wat doen de dividendaandelen als JNJ als de rentes nog eens 1% hoger gaan en daar bv voor 1 jaar blijven...

Tarbo
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Tarbo
Verstuur privébericht

Bericht door Tarbo » 6 maart 2023, 11:29

Galactic schreef: ↑6 maart 2023, 09:20 Van mij mogen jullie allemaal JNJ kopen hoor, geen probleem, ik zoek het wel ergens anders in ieder geval :) Zeer beperkt opwaards potentieel van de beurskoers zelf, waar gelukkig een beperkt neerwaards potentieel tegenoverstaat. Plezant dividendjes incasseren tegen 15% bronbelasting in de US en dan nog eens 30% in België.
JNJ lijkt me eerder een aandeel om een groot vermogen in te beleggen voor een gemiddelde return met relatief weinig risico voor een aandeel. Maar als je wil beleggen voor groei of voor dividend dan zijn er betere opties. Zeker als je nog in het begin van je beleggingscarrière bent. vb een Realty Income of Verizon, die beiden 4% en 6% dividend bieden, Realty is tevens dividend aristocraat.

lop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer lop

Bericht door lop » 6 maart 2023, 14:06

Galactic schreef: ↑6 maart 2023, 09:20 Ik wilde weerwoord geven op het feit dat JNJ zo geweldig was. Dat de cijfers niet helemaal kunnen kloppen omdat ik een snelle analyse heb gemaakt en de cijfers niet rechtstreeks uit de officiële data komen maar van een 3rd party website, mijn excuses...

Van mij mogen jullie allemaal JNJ kopen hoor, geen probleem, ik zoek het wel ergens anders in ieder geval :) Zeer beperkt opwaards potentieel van de beurskoers zelf, waar gelukkig een beperkt neerwaards potentieel tegenoverstaat. Plezant dividendjes incasseren tegen 15% bronbelasting in de US en dan nog eens 30% in België. Momenteel ong 3% bruto wat dan netto 1,79% maakt. Koop u een geldmarktfonds en je hebt al meer dan 4% bruto in USD. Dan heb je tenminste geen neerwaards potentieel.

De grote vraag moet momenteel zijn, wat doen de dividendaandelen als JNJ als de rentes nog eens 1% hoger gaan en daar bv voor 1 jaar blijven...
Koersdoel van JNJ is 240 $ binnen 5 jaar .
Samen met dividend is de TR meer dan 11% of 175 % hoger dan uw geldmarkt fonds en dit met een bedrijf die een hogere rating heeft .
Je zult nog veel moeten leren galactic

lop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer lop

Bericht door lop » 6 maart 2023, 14:19

Tarbo schreef: ↑6 maart 2023, 11:29
Galactic schreef: ↑6 maart 2023, 09:20 Van mij mogen jullie allemaal JNJ kopen hoor, geen probleem, ik zoek het wel ergens anders in ieder geval :) Zeer beperkt opwaards potentieel van de beurskoers zelf, waar gelukkig een beperkt neerwaards potentieel tegenoverstaat. Plezant dividendjes incasseren tegen 15% bronbelasting in de US en dan nog eens 30% in België.
JNJ lijkt me eerder een aandeel om een groot vermogen in te beleggen voor een gemiddelde return met relatief weinig risico voor een aandeel. Maar als je wil beleggen voor groei of voor dividend dan zijn er betere opties. Zeker als je nog in het begin van je beleggingscarrière bent. vb een Realty Income of Verizon, die beiden 4% en 6% dividend bieden, Realty is tevens dividend aristocraat.
Je weet toch dat JNJ het van die 3 het best doet :D
VZ staat op 10 jaar negatief . -14 %
O staat + 65 %
JNJ + 117 %
Op langere termijn preek je al over 400 % verschil aan rendement .
Als je kijkt sinds de inval van Poetin JNJ haalt 4 %
O = - 10 %
VZ = -26 %
Kortom JNJ blijft winnaar dus betere opties voor groei dan JNJ vind je niet zeer gemakkelijk .
Beter inkomsten qua dividend wel maar dit zijn 2 verschillende zaken .
Iemand die in de opbouw zit heeft juist zo'n aandelen nodig en vermijd best aandelen zoals VZ wegens te weinig groei !

Gesloten
  • Afdrukweergave

22072 berichten
  • Pagina 1381 van 1472
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 1379
  • 1380
  • 1381
  • 1382
  • 1383
  • …
  • 1472
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy