De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
De stijgingen en dalingen worden minder extreem, wat ik goed vind. Voor mij hoeft het er niet wild aan toe te gaan. Ik weet dat sommige andere beleggers niets liever hebben dan pieken en dalen.
Vreemd genoeg hebben we geen Cameco-topic hier, maarja
Opvallend artikel vandaag in Reuters over ons all-time favoriet aandeel:
https://www.reuters.com/world/ukraines- ... 023-05-05/
Ik ben niet zo heel tevreden van die deal van Cameco, ze gedragen zich te veel als een NGO tegenover Oekraïne
Die Oekrainers moeten zelf het risico dragen van de oorlog, niet Cameco...
Ik snap dat Cameco flexibeler moet zijn dan normaal, maar zo flexibel nu ook weer niet...
En de positieve scenario's voor cameco zijn ook al een vraagteken voor mij, het enige is dat Cameco het kan afstappen en op een ander duurder verkopen wanneer het wilt.
Anderzijds: Cameco heeft toch een quasi monopolie nu in het westen, dus zo slecht zal de onderhandelde prijs ook niet zijn
Opvallend artikel vandaag in Reuters over ons all-time favoriet aandeel:
https://www.reuters.com/world/ukraines- ... 023-05-05/
Ik ben niet zo heel tevreden van die deal van Cameco, ze gedragen zich te veel als een NGO tegenover Oekraïne
Die Oekrainers moeten zelf het risico dragen van de oorlog, niet Cameco...
Ik snap dat Cameco flexibeler moet zijn dan normaal, maar zo flexibel nu ook weer niet...
En de positieve scenario's voor cameco zijn ook al een vraagteken voor mij, het enige is dat Cameco het kan afstappen en op een ander duurder verkopen wanneer het wilt.
Anderzijds: Cameco heeft toch een quasi monopolie nu in het westen, dus zo slecht zal de onderhandelde prijs ook niet zijn

Na een transformatie kan iets nog steeds rommel zijn. Bpost is ook al grondig getransformeerd, net als Ontex en AGFA. Nyrstar was ook een prachtige transformatie. Soms zijn de problemen te groot, slechte markt, slecht management, slechte cultuur, of een combinatie van verschillende toxische factoren.BRT schreef: ↑4 mei 2023, 16:14 Dan heb je gemist dat het bedrijf een transformatie heeft doorstaan. Of eigenlijk nog steeds doorstaat.
Het resultaat: een isolatiebedrijf met netto cash positie in een steeds groeiende markt. Ik zie de brol niet? We hebben jaren organische groei voor ons, waarschijnlijk aangespekt met acquisities. Wie weet worden ze verderop zelf wel overgenomen.
De cycliciteit moet je er maar bijnemen.
Volgens mij zitten we in een stilte voor de storm periode. Ik zeg niet dat het gaat gebeuren he, lees dat goed. Maar de kansen op een hevige daling naar beneden zijn de laatste 3-4 weken significant toegenomen. Zeer benieuwd naar de komende 3 maanden. Sommige onderliggende zaken zien er erg slecht uit. Er zijn erg grote risico's in commercieel vastgoed, er broeien verschillende problemen in China (vastgoed en industrie gerelateerd).
- Vincent2018
- Full Member
de groten hebben gedumpt aan de top .... Warren Buffett’s Berkshire Hathaway dumps billions of dollars of US stocks | Financial Times https://ft.com/content/6289bb84-01dd-42 ... c455a159e7
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
-
- Full Member
- Contacteer:
KBC betaalt vandaag 3€ dividend en sluit maar 2,74€ lager. Dus eigenlijk 0,4% hoger.
KBC Ancora betaalt geen dividenden (vandaag), krijgt alleen maar geld, en sluit 0,52% lager. Decote ondertussen 37%.
Het effect van de aandeleninkoop die de decote omlaag duwde is bijna volledig weg.
De particuliere belegger mag binnenkort zijn Ancora's verkopen en opnieuw aankopen omdat 2 keren beurstaks betalen een pak goedkoper is dan RV op het dividend. Leve de Belgische fiscaliteit.
KBC Ancora betaalt geen dividenden (vandaag), krijgt alleen maar geld, en sluit 0,52% lager. Decote ondertussen 37%.
Het effect van de aandeleninkoop die de decote omlaag duwde is bijna volledig weg.
De particuliere belegger mag binnenkort zijn Ancora's verkopen en opnieuw aankopen omdat 2 keren beurstaks betalen een pak goedkoper is dan RV op het dividend. Leve de Belgische fiscaliteit.
Beetje nieuws over mijn goudhaantje in de portefeuille: Argen-X
Opvallend nieuws vanop Wall Street. Volgens het persbureau Bloomberg cirkelt big pharma rond Argenx in de aanloop naar cruciale onderzoeksresultaten deze zomer, met het goudhaantje Vyvgart rond de zenuwaandoening CIDP.
Nog steeds luidens Bloomberg heeft de Gentse biotechgroep JPMorgan onder de arm genomen om de opties te bekijken. Het aandeel Argenx klimt tot 5 procent hoger en helpt zo de Bel20 in het groen.
Bron : Tijd.be
Nog lamafans?
Opvallend nieuws vanop Wall Street. Volgens het persbureau Bloomberg cirkelt big pharma rond Argenx in de aanloop naar cruciale onderzoeksresultaten deze zomer, met het goudhaantje Vyvgart rond de zenuwaandoening CIDP.
Nog steeds luidens Bloomberg heeft de Gentse biotechgroep JPMorgan onder de arm genomen om de opties te bekijken. Het aandeel Argenx klimt tot 5 procent hoger en helpt zo de Bel20 in het groen.
Bron : Tijd.be
Nog lamafans?
Hoewel de titel technisch correct is, het is niet zo dat Buffett een grote net seller was. 2 miljard is voor een conglomeraat als Berkshire maar zakgeld.Vincent2018 schreef: ↑7 mei 2023, 18:47 de groten hebben gedumpt aan de top .... Warren Buffett’s Berkshire Hathaway dumps billions of dollars of US stocks | Financial Times https://ft.com/content/6289bb84-01dd-42 ... c455a159e7
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Hoe snel het tij kan keren.
AB InBev met kater na transgender
Het leek beter te gaan met de grootste bierbrouwer ter wereld, maar de koers zakte gisteren met 3,1%. De voorbije maand ging er 13,2% af. We schreven eerder al dat in de VS een transgender-influencer reclame maakte voor Bud Light, het populairste bier in de belangrijke Amerikaanse markt. Via sociale media ontstond een rel en heel wat conservatieve consumenten besloten geen Bud Light meer te drinken. Vervolgens probeerde de ceo van AB InBev vooral geen kamp te kiezen, maar daardoor leek hij zowel de ‘conservatieve’ als de ‘progressieve’ kampen tegen zich te krijgen. Ondertussen schrijft een biervakblad dat er in de week tot 13 mei 28,4% minder Bud Light zou verbruikt zijn en de week eerder 27,7% minder. Dit op basis van zogenaamde Nielsen-cijfers die allerlei markten navlooien. Sommigen beweren al dat AB Inbev dit marktaandeel nooit meer zal goedmaken. Een analist van JP Morgan denkt dat de groep dit niet meer kan goedmaken dit boekjaar, maar dat het slechte nieuws nu wel in de koers verwerkt is.
AB InBev met kater na transgender
Het leek beter te gaan met de grootste bierbrouwer ter wereld, maar de koers zakte gisteren met 3,1%. De voorbije maand ging er 13,2% af. We schreven eerder al dat in de VS een transgender-influencer reclame maakte voor Bud Light, het populairste bier in de belangrijke Amerikaanse markt. Via sociale media ontstond een rel en heel wat conservatieve consumenten besloten geen Bud Light meer te drinken. Vervolgens probeerde de ceo van AB InBev vooral geen kamp te kiezen, maar daardoor leek hij zowel de ‘conservatieve’ als de ‘progressieve’ kampen tegen zich te krijgen. Ondertussen schrijft een biervakblad dat er in de week tot 13 mei 28,4% minder Bud Light zou verbruikt zijn en de week eerder 27,7% minder. Dit op basis van zogenaamde Nielsen-cijfers die allerlei markten navlooien. Sommigen beweren al dat AB Inbev dit marktaandeel nooit meer zal goedmaken. Een analist van JP Morgan denkt dat de groep dit niet meer kan goedmaken dit boekjaar, maar dat het slechte nieuws nu wel in de koers verwerkt is.
De Verenigde Staten, het land van de vrijheid? Van de onvrijheid ja. Iedereen die niet wit, rechts, hetero en christelijk-conservatief is, is verkeerd en moet het zwijgen opgelegd worden.
Al goed dat jij geen multinational te runnen hebt in de us of a, Yaris. Dan krijg je zulke taferelen ...
Je grootste klantenbestand zo tegen de schenen stampen, is een commerciële flater van jewelste.
Nike heeft onlangs ook een blundertje begaan. Een bedrijf moet niet aan politiek doen, daardoor verlies je (bijna) altijd.
Je grootste klantenbestand zo tegen de schenen stampen, is een commerciële flater van jewelste.
Nike heeft onlangs ook een blundertje begaan. Een bedrijf moet niet aan politiek doen, daardoor verlies je (bijna) altijd.
Of niet iedereen is er altijd even mee gediend dat dat woke gedoe 24/7 door zijn strot wordt geramd.
Ze willen allemaal heiliger zijn dan de paus. We zien wat ervan komt van al die transgender, woke en andere zever. Op termijn zal de les wel geleerd worden maar het zal "the hard way" zijn.
Een minderheid die de meerderheid zijn wil opdringt komt zelden op de lange termijn goed.
Een minderheid die de meerderheid zijn wil opdringt komt zelden op de lange termijn goed.
De transgender in kwestie heeft ondertussen ook laten weten een lesbische transvrouw te zijn.
Dat is een uiteindelijk een verwijfde hetero man die een grote omweg neemt en terloops 's werelds grootste brouwer de afgrond in kegelt.
Dat is een uiteindelijk een verwijfde hetero man die een grote omweg neemt en terloops 's werelds grootste brouwer de afgrond in kegelt.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Ik vond het ook al geen goed idee om een transvrouw of transman of wat die persoon ook was als 'middel' te gebruiken om je product te promoten. Dat was echt een slechte zet. Eigenlijk had die CEO gewoon moeten zeggen dat die de rechten van alle mensen wil respecteren maar het fout was om dit als publiciteitsstunt te gebruiken. Ging al veel miserie voorkomen hebben.