De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Spruitekop, ik ben nog steeds benieuwd naar je informatie hieromtrent; we kunnen er allemaal baat bij hebben, nietwaar ?Boompie schreef:Wat je statistieken van gemiddeld aantal crashes betreft: heb je cijfers voor alle maanden?
Thx!
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Proficiat !Inversor schreef:Eigenlijk viel het allemaal nog mee... De Europese beurzen pak-m-beet 5% en in Amerika rond de 1% momenteel. In Azië ook rond de 5%, juist in China is het een beetje erger en Rusland doet het ook niet goed. Eerlijk gezegd had ik, toen ik vanochtend mijn dagelijkse wake-up ceremonietje deed door naar de Aziatische indices te kijken, erger verwacht, rond de 8% bij ons.
Ik zit sinds verleden week volledig in cash, maar ik denk er nog niet aan om "bij te tanken".
Maar zijn je centen wel zo veilig ? Waarom geen goud ? Geloof het of niet maar reeds rond 2000 is een wereldwijde financieel-economische crisis voorspeld, opgezet door de Illuminaten. En juist deze week las ik op een andere bron een waarschuwing tegen deze op handen zijnde crisis.
Leemans-broertje, je bronnen: care to share ?
Thx!
Thx!
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Beste,
De situatie die zich vandaag afspeelt op de beurs, heeft dit een "zware" invloed i.f.v. bv: de rente op woonleningen, spaarrekeningen, etc
zullen deze bij deze nog verder dalen?
Vriendelijke groeten
Bryan
De situatie die zich vandaag afspeelt op de beurs, heeft dit een "zware" invloed i.f.v. bv: de rente op woonleningen, spaarrekeningen, etc
zullen deze bij deze nog verder dalen?
Vriendelijke groeten
Bryan
Beste Bryan,
Mijn persoonlijke visie : dat zal o.a. afhangen van de vraag of de centrale banken de noodzaak zien om verder in te grijpen, concreet dan de ECB in Europa. De gebeurtenissen van de laatste paar weken hebben enkele basisverhoudingen op de internationale markten danig veranderd. Zo de ECB zou beslissen om in te grijpen op inflatie en/of de valutamarkt, dan heeft dit normaliter effect op spaar- en leenrentes. Maar dat is voorlopig koffiedik kijken; er loopt immers al een ronde obligaties-opkopen in Europa.
Carl
Mijn persoonlijke visie : dat zal o.a. afhangen van de vraag of de centrale banken de noodzaak zien om verder in te grijpen, concreet dan de ECB in Europa. De gebeurtenissen van de laatste paar weken hebben enkele basisverhoudingen op de internationale markten danig veranderd. Zo de ECB zou beslissen om in te grijpen op inflatie en/of de valutamarkt, dan heeft dit normaliter effect op spaar- en leenrentes. Maar dat is voorlopig koffiedik kijken; er loopt immers al een ronde obligaties-opkopen in Europa.
Carl
Voor welke defensieve aandelen zien jullie nu koopkansen?
Thanks voor uw snelle reactie. Ik heb momenteel een deftig voorstel gekregen voor een woonlening. Deze geldt tot 10 september. Indien deze "zwarte dag" effect zou hebben op een daling van de woonkredieten, kan ik beter nog even wachten met te tekenen. (compromis is pas getekend en heb nog 4maand tijd).Boompie schreef:Beste Bryan,
Carl
-
Investor86
- Full Member

- Contacteer:
Ik heb een paar AAPL's gekocht vandaag (buy order limit getriggered)
Valt allemaal moeilijk in te schatten. M.i. is het best om jezelf af te vragen of je je OK voelt bij het voorstel, en het zo al dan niet te aanvaarden.bryanv schreef:Thanks voor uw snelle reactie. Ik heb momenteel een deftig voorstel gekregen voor een woonlening. Deze geldt tot 10 september. Indien deze "zwarte dag" effect zou hebben op een daling van de woonkredieten, kan ik beter nog even wachten met te tekenen. (compromis is pas getekend en heb nog 4maand tijd).
Succes!
Carl
Dagen zoals vandaag vind ik hatelijk, niet omdat mijn portfolio (bloed)rood kleurt maar omdat ik op en neer me stoel zit te springen en niet weet wat eerst gekocht.
Vandaag toch wat gekocht: Coca cola ( averaging down), ExxonMobil ( averaging down), Nestle ( nieuwe positie).
We zien wel wat er komt volgende dagen. Als ze er nog zulke dagen volgen zal ik nog op koopjesjacht kunnen gaan.
Mvg,
Geblin
Vandaag toch wat gekocht: Coca cola ( averaging down), ExxonMobil ( averaging down), Nestle ( nieuwe positie).
We zien wel wat er komt volgende dagen. Als ze er nog zulke dagen volgen zal ik nog op koopjesjacht kunnen gaan.
Mvg,
Geblin
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Daar gaan we weer in het Verre Oosten. -5%, -6% 
Straks verhogen ze de marges.
Straks verhogen ze de marges.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Nikkei voorlopig al positief. China minder negatief voor vandaag. Er is nog niks verloren.
Carl
Carl
Nikkei intussen -1,48%Boompie schreef:Nikkei voorlopig al positief. China minder negatief voor vandaag. Er is nog niks verloren.
Carl
Dus, wordt weer een rood dagje... Ondertussen heb ik nog wat cash om bij te kopen in EURO. Maar ik weet niet welk aandeel (dat is het moeilijke).
Ik zou zeggen Ageas (maar daar heb ik al van) daarnaast heb je nog KBC of ING (maar zullen bankaandelen het niet zwaar te verduren krijgen?), kunnen we ook nog kijken naar AB Inbev (maar zit met tegenvallende resultaten) schiet er ook nog een UMICORE of Telenet te rapen.
Waarom wel goud? Ik zie niet in wat er zo geweldig is aan goud.Leemans-broertje schreef: Proficiat !
Maar zijn je centen wel zo veilig ? Waarom geen goud ? Geloof het of niet maar reeds rond 2000 is een wereldwijde financieel-economische crisis voorspeld, opgezet door de Illuminaten. En juist deze week las ik op een andere bron een waarschuwing tegen deze op handen zijnde crisis.
En wat betreft de Illuminaten, te geloven of niet te geloven: ik geloof het niet.
- realisticview
- Sr. Member

- Contacteer:
http://newsmonkey.be/article/52979?utm_ ... ostContent" onclick="window.open(this.href);return false;
De echte redenen van de Chinese malaise volgens Newsmonkey
De echte redenen van de Chinese malaise volgens Newsmonkey