Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

De Beurs vandaag

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
22072 berichten
  • Pagina 178 van 1472
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 176
  • 177
  • 178
  • 179
  • 180
  • …
  • 1472
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop
Verstuur privébericht Website

Re: De Beurs vandaag

Bericht door Spruitekop » 26 augustus 2015, 21:15

Boompie schreef:Spruitekop, om het crû uit te drukken : ik vind het gevaarlijk van jou dat je vaak expliciete uitspraken doet zonder dat je die ergens op kan baseren, of die aantoonbaar haaks op de feiten staan. Of ergens oppikt van de eerste de beste bron.
Ik heb je de bronnen vermeld. Maar was geen link naar jouw blog en dan is het niet goed genoeg voor mijnheer struik. ::)

Ik geef hier geen advies, post enkel met links naar anderen die advies geven, in tegenstelling wat jij doet.
Boompie schreef:Naar mijn bescheiden mening is dit een goed scenario : na de scherpe daling niet opnieuw omhoog schieten, maar eerst steun verharden door te consolideren en meermaals onderaan opgevangen te worden. Dergelijke bounces zijn -en al gaan ze soms maar in flauw tempo- meestal beter ondersteund dan snelle V-formaties. Nog te vroeg om te zeggen dat dit hém is en we van de rotzooi af zijn, maar in mijn boek verloopt het tot nu toe prima. Zolang we vandaag aan het midden of de bovenkant van de candle kunnen sluiten, ziet het er op korte termijn veel beter uit dan wanneer we hem langs onder afsluiten. Deze voorlopige bounce moet dus overeind blijven, willen we de komende dagen goed in gang zetten.
Jammer, maar helaas. Dan houdt het hier op... Ciao!
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!

Boompie
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Boompie

Bericht door Boompie » 26 augustus 2015, 21:18

"Naar mijn bescheiden mening", waar lees je daarin in godsnaam dat dat advies is ? Kan ik het er nog explicieter inzetten ??
Ik heb ook nooit geschreven dat jij advies zou geven ??
Dit wordt echt raar.

Voel aub geen neiging om ook hier weer op in te gaan, hoor. Op mijn reactie moet je alvast niet meer rekenen.
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be

Boompie
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Boompie

Bericht door Boompie » 26 augustus 2015, 21:34

In navolging van mijn eerder gebrabbel, een update over de VS-indexen : voorlopig lijkt het waarschijnlijk dat we over een half uur op de belangrijkste indexen met een hammer-candle zullen afsluiten.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hammer_(candlestick_pattern" onclick="window.open(this.href);return false;)
We zullen hoger moeten sluiten dan het punt waarop de indexen deze middag openden.

Vanuit het oogpunt van technische analyse is dit een zeer bullish candle, die een trendkeer zou kunnen aankondigen na enkele neerwaartse dagen.
Mogelijks effect is dat, misschien met ruggesteun van de Chinese overheidsinterventie nummer 46035068734 deze morgen, ook de Aziatische indexen vannacht en morgenvroeg dit positief sentiment zouden kunnen oppikken, en we misschien zo een kettingreactie zien ontstaan vanuit de VS naar Azië, Europa, VS, Azië, Europa, enz enz.
Wel altijd opletten want als we echt opnieuw omhoog gaan, garandeert niks dat dat een vlotte rit zal worden.

Disclaimer : mijn hoogstpersoonlijke mening, geen advies, zuiver informatief, geen verantwoordelijkheid, gebruiken op eigen risico, kan de gezondheid schaden, met liefde getypt - lees je met verstand ;)
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be

pukkie007
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pukkie007
Verstuur privébericht

Bericht door pukkie007 » 26 augustus 2015, 21:44

't Ja, dan heb ik te Hollands geageerd met mijn aankooporder voor J&J aan 91 usd ... Had ik het toch maar een half punt hoger gezet. >:D
Langs de andere kant maakt de goedkoper wordende euro wat verliezen goed. Die trend mag zich nog wel ff voortzetten. Ik heb namelijk nogal wat uitstaan in buitenlandse deviezen... ;)

Boompie
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Boompie

Bericht door Boompie » 26 augustus 2015, 22:01

Kan niemand voorspellen he, pukkie007; wel jammer voor je. JNJ heeft een mooie rit afgelegd, vandaag.

Qua technisch patroon zijn we vanavond in de VS onder optimale condities gesloten : bovenaan de hammer. De bulls hebben de bears -vandaag althans- op hun plek gezet.
Nog een belangrijk effect hiervan is dat veel investeerders deze hammer erkennen als bullish sign (trend reversal in neerwaartse markten), en die als trigger kunnen zien om nu/vannacht/morgen in te stappen voor een mogelijke bounce en zo opwaartse druk toevoegen. Bovendien zijn de macro-signalen uit de VS goed geweest en kwam er steun van de overheid in China en mogelijks -op termijn- ook van de ECB. Denk dat we er nu veel beter voor staan dan gisteren.
We zien het wel... Succes :)

(disclaimer: zie boven he...)

karo9
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer karo9
Verstuur privébericht

Bericht door karo9 » 27 augustus 2015, 00:37

Sebastiaan1985 schreef:Ik persoonlijk haat volatiele markten :D Al mijn aandelen staan op een stop loss bij -10% en op een automatisch terug instappen als er 5% herstelt is... De laatste dagen heb ik de staat/bank dus goed gefinancierd :) Hopelijk keert de trend over een paar weken en is het gedaan met beursorders voor dit jaar...

Ik weet het wel : uitstappen bij -10% is "te snel" en je moet "uitzieken". Maar ik vrees altijd dat de volgende crash er aankomt en die -10% opeens -30% en meer wordt... a falling knife, dat komt er sowieso nog eens aan, de vraag is alleen wanneer :)
Je zegt het zelf al, maar ik zou echt eens nadenken over die 10% stop loss. Het hangt natuurlijk van je beleggershorizon af, maar als je in 1985 geboren bent en je niet van plan bent om volgend jaar met dit geld bv. een huis te kopen, dan heb je echt wel tijd om het herstel van een correctie of crash af te wachten.

Boompie
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Boompie

Bericht door Boompie » 27 augustus 2015, 06:22

Voorlopig goed sentiment in Azië en DAX/US/oil-futures mooi positief. Dit kan, op het weer na, nog een mooie dag worden.

Nb. Eens met karo9. Een dergelijke strategie kan je inderdaad wat meer gemoedsrust brengen, maar kans bestaat dat je op termijn veel opportuniteiten gaat missen en daarvoor een prijs betaalt. Indien een lange horizon, zou ik persoonlijk ook die strategie nog eens herbekijken. Ieder doet uiteraard waar hij zich best bij voelt, en eender welke strategie hebben is meestal beter dan op blinde piloot vliegen.

Inversor
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Inversor
Verstuur privébericht

Bericht door Inversor » 27 augustus 2015, 09:00

karo9 schreef:
Sebastiaan1985 schreef:Ik persoonlijk haat volatiele markten :D Al mijn aandelen staan op een stop loss bij -10% en op een automatisch terug instappen als er 5% herstelt is... De laatste dagen heb ik de staat/bank dus goed gefinancierd :) Hopelijk keert de trend over een paar weken en is het gedaan met beursorders voor dit jaar...

Ik weet het wel : uitstappen bij -10% is "te snel" en je moet "uitzieken". Maar ik vrees altijd dat de volgende crash er aankomt en die -10% opeens -30% en meer wordt... a falling knife, dat komt er sowieso nog eens aan, de vraag is alleen wanneer :)
Je zegt het zelf al, maar ik zou echt eens nadenken over die 10% stop loss. Het hangt natuurlijk van je beleggershorizon af, maar als je in 1985 geboren bent en je niet van plan bent om volgend jaar met dit geld bv. een huis te kopen, dan heb je echt wel tijd om het herstel van een correctie of crash af te wachten.
Ik weet het niet hoor. We zitten momenteel echt wel in een, zoals Vitaliy Katsenelson het noemt, in een cowardly lion market, waarbij de cycli elkaar wel opvolgen, maar globaal alles ongeveer evenveel waard blijft. Veel van die beleggingsstrategieën voor de grote massa zijn ontwikkeld in de jaren '80 en '90, waar het volstond om gewoon aandelen te hebben, het moesten er zelfs geen al te goede zijn, om rendement te ontwikkelen. Je ziet, ondanks het feit dat fondsen erg duur zijn en in principe slechter presteren dan de index, dat vanaf 2000 ze de index achter zich laten, ondanks dat het dan in betere jaren weer slechter gaat dan met de index.

Bij "uitzieken" verlies je een deeltje van het effect van de samengestelde intrest, wat Einstein de grootste uitvinding aller tijden noemde. Uiteraard verlies je massa's rendement bij teveel handelen, dus lijkt het mij niet onverstandig om sowieso de goedkoopste broker te kiezen. Ik vind de strategie van Sebastiaan eigenlijk nog zo slecht niet. Het zal misschien veel onnodige trades opleveren, maar hoe goedkoper je broker, hoe meer dat dit meevalt. En het voorkomt dat hij geld verliest door een serieuze crash.

Alleszins heeft Sebastiaan iets wat velen al niet hebben: een uitgekiende strategie waarin aankoop én verkoop (vooral dat laatste is iets dat bij veel beleggers ontbreekt) worden bepaald. Als hij daarbij emotie uitschakelt, zal dat volgens mij geen windeieren leggen. Ik heb er nu even geen zin in, maar je zou die strategie eens moeten backtesten in zowel een bull market (1982-2000) als een bear market (1929-1932) als een "cowardly lion market" (2000-2015). Met de natte vinger zou ik zeggen dat, met beperkte transactiekosten, dit een beperkt rendementsverlies oplevert in bullmarkten en een enorme rendementswinst in de andere gevallen.

Misschien kan het nog wat gefinetuned worden met voor ieder effect een andere waarde te gebruiken, bv door dit te laten afhangen van de bèta van het effect (hogere bèta, hogere marge).

reteiP
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer reteiP
Verstuur privébericht

Bericht door reteiP » 27 augustus 2015, 09:21

Ben zelf geen gebruiker van stop losses maar stel je deze normaal niet in in functie van de beta van het aandeel?
beta = 1 is dan bijvoorbeeld stoploss = 10%
lagere beta = lagere stoploss en omgekeerd.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash

Carnaygee
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Carnaygee
Verstuur privébericht

Bericht door Carnaygee » 27 augustus 2015, 09:32

Waanzin;Goedkoper verkopen om nadien duurder terug in te stappen?Om vervolgens minder stuks te kunnen terugkopen? In ieder geval een snelle manier om aan kapitaalvernietigng te doen en- zoals je zelf terecht zegt- de staatskas te spijzen.Goe bezig. ;D

realisticview
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer realisticview
Verstuur privébericht

Bericht door realisticview » 27 augustus 2015, 09:44

Zijn grootste deel stoploss zal waarschijnlijk ingesteld zijn op aandelen die al een winstperiode achter de rug hebben.

Henkie1984
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Henkie1984
Verstuur privébericht

Bericht door Henkie1984 » 27 augustus 2015, 09:51

@Sebastiaan85 Oei oei dit gaat een zware klap geven aan uw portefeuille. Alleen wanneer je uitstapt wordt je winst of verlies geconcretiseerd. Als er niks fundamenteels is veranderd waarom uitstappen?
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!

Inversor
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Inversor
Verstuur privébericht

Bericht door Inversor » 27 augustus 2015, 10:00

Carnaygee schreef:

Waanzin;Goedkoper verkopen om nadien duurder terug in te stappen?Om vervolgens minder stuks te kunnen terugkopen? In ieder geval een snelle manier om aan kapitaalvernietigng te doen en- zoals je zelf terecht zegt- de staatskas te spijzen.Goe bezig. ;D
Ik zou er toch nog eens sterk over denken vooraleer je het waanzin noemt. Ten eerste ga je er al automatisch van uit dat hij duurder terug koopt dan hij verkocht heeft. Dat zal misschien wel voorkomen (misschien in 2011), maar als er werkelijk een daling is van 20%, koopt hij die bij een stijging van 5% goedkoper terug en heeft hij meer aandelen voor hetzelfde geld. Alles hangt af van hoe de markt werkelijk reageert. Wie die strategie toepaste in 2000 en 2008, die zal het zich niet beklaagd hebben, en in 2002 en 2011 misschien wel.

Dus: ik zou toch even nadenken vooraleer je het waanzin noemt, want niet elke grote marktbeweging gaat -10% om dan direct terug 5% te stijgen: het enige scenario waarin het inderdaad niet zo goed is.

nickname
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer nickname
Verstuur privébericht

Bericht door nickname » 27 augustus 2015, 10:17

reteiP schreef:Ben zelf geen gebruiker van stop losses maar stel je deze normaal niet in in functie van de beta van het aandeel?
Is het niet eerder het volatiliteits percentage vh aandeel waar je rekening mee moet houden ? Wanneer die wordt overschreden: stoploss activeren.
Aangezien beta slechts de verhouding tov de onderliggende index is.

kZou dat graag eens met een paar knappe koppen willen uitspitten.
Laatst gewijzigd door nickname op 27 augustus 2015, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.

reteiP
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer reteiP
Verstuur privébericht

Bericht door reteiP » 27 augustus 2015, 10:26

nickname schreef:
reteiP schreef:Ben zelf geen gebruiker van stop losses maar stel je deze normaal niet in in functie van de beta van het aandeel?
Is het niet eerder het volatiliteits percentage vh aandeel waar je rekening mee moet houden ? Wanneer die wordt overschreden: stoploss activeren.
Aangezien beta gewoon de verhouding tov de onderliggende index is.
wiki:
"In een financiële context staat de bèta voor de mate van volatiliteit (beweeglijkheid) van het rendement van een bepaald financieel instrument ten opzichte van het rendement van de rest van de markt"
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash

Gesloten
  • Afdrukweergave

22072 berichten
  • Pagina 178 van 1472
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 176
  • 177
  • 178
  • 179
  • 180
  • …
  • 1472
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy