De Beurs vandaag
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Inderdaad kop nog staart aan te krijgen de laatste dagen.
Terug van 't zelfde. Beurzen openen hoger en keren dan binnen een half uur volledig hun kar. Op basis van welk nieuws 

FED-meeting volgende week: uitkomst wordt 17 september gecommuniceerd.
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Beleggers doen me denken aan een troep vogels. Die vliegen allemaal in een bepaalde richting en ineens veranderen ze van richting, zonder aanwijsbare reden.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik beschouw dat als een voordeel. Als de prijs van effecten altijd overeenkwam met hun reële marktwaarde was het niet mogelijk om koopjes te doen. Het kan natuurlijk pijn doen als effecten die je in je bezit hebt zonder onderliggende reden in waarde dalen, maar op lange termijn maken deze dalingen weinig uit.
+1 zolang je in kapitaalopbouw fase zit, maken de koersen niet echt veel uit, hoe goedkoper je kunt kopen hoe beter.
Indien je in kapitaalafbouw fase zit waarin je aandelen verkoopt om van te leven, huis te kopen, is het een iets ander verhaal.
Indien je in kapitaalafbouw fase zit waarin je aandelen verkoopt om van te leven, huis te kopen, is het een iets ander verhaal.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
wat met ABinbev tegenwoordig?
Ik begrijp iets niet goed : De Bel-20 ging meteen weer naar beneden. Maar als je naar de grafieken van Amsterdam, Parijs of Frankfurt kijkt, dan zie je identiek hetzelfde. En dat terwijl het daar toch om aandelen van andere bedrijven gaat.
Hoe kan dat ?
Hoe kan dat ?
Omdat de beurzen allemaal naar elkaar kijken. Leg je 's avonds de grafieken van de Europese beurzen naast elkaar dan kun je een spelletje "zoek de vijf verschillen" spelen.
Macro-economie bepaalt altijd de trend. Lokale gebeurtenissen bepalen de finetuning van regionale indexen.
Momenteel anticiperen de markten op de beleidsverklaring van de FED.
Momenteel anticiperen de markten op de beleidsverklaring van de FED.
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
- Autodelete
- Newbie
Macro-economie bepaalt inderdaad de trend, maar ik lees hier "iedereen moet zijn huiswerk maken", wie neemt de factor "macro-economie" op in z'n huiswerk?
Weer wat bijgeleerd ! Bedankt.
Dus mogelijks over een week, keert alles weer, en komen we hopelijk in rustiger vaarwater ?
Dus mogelijks over een week, keert alles weer, en komen we hopelijk in rustiger vaarwater ?
of begint het pas echt te stormen 

luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Na regen komt nog meer regen. Een crisis is nog niet opgelost of de volgende dient zich al aan.
Als je Buffett en co volgt trek je je in principe niks aan van macro-economie (heel zwart-wit gezegd).Autodelete schreef:Macro-economie bepaalt inderdaad de trend, maar ik lees hier "iedereen moet zijn huiswerk maken", wie neemt de factor "macro-economie" op in z'n huiswerk?
Los daarvan vind ik de invloed van macro-economie op aandelenkoersen toch wel heel overheersend tov waarde van specifieke aandeel/bedrijf.