De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
naar het schijnt een duits bedrijf 

- Autodelete
- Newbie
Gezien de slechte kwaliteit (en goedkoopste prijs): Intex?nickname schreef:Wie zou de fabrikant zijn van al die rubberboten die in Griekenland aankomen ?
@Boompie: bedankt voor je grondige en correcte analyse. Inderdaad, waar maken we ons druk om? Fundamenteel gaat het zo slecht nog niet. Dat de beleggers in het Westen bijvoorbeeld de schrik om het hart slaat omdat de economische groei in China vertraagt is lachwekkend. Zolang er nog groei is is het toch goed?
@Yaris : inderdaad. Ik vind het vooral vreemd dat men precies verwachtte dat de sterke groei van China oneindig lang zou doorgaan. Alles heeft zijn limieten (ok, misschien zijn die van China nog niet bereikt, maar dan nog blijft een eindeloos continue lineaire groei verwachten vrij naief naar mijn mening).
Ik had van de beleggerswereld idd meer vooruitzicht en indekking en minder paniekvoetbal verwacht.
Ik had van de beleggerswereld idd meer vooruitzicht en indekking en minder paniekvoetbal verwacht.
China is niet de enige factor in deze recente evolutie (zie eerdere post).Bodde schreef:Ik had van de beleggerswereld idd meer vooruitzicht en indekking en minder paniekvoetbal verwacht.
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Het is weer heel erg volatiel vandaag. Vanmiddag nog stonden de beurzen in het rood; er was toen dat bericht over een afname van het Duitse beleggersvertrouwen... Ondertussen overal groen (AEX, CAC meer dan 1% vooruit). Schijnbaar zonder logische verklaring?
Triggers vandaag : investor sentiment in Duitsland verder gedaald : negatief.Boompie schreef:- FED : policy rond de rates wordt pas op 17 september kenbaar gemaakt, en eender welke beslissing zal danig effect hebben op internationale (en vooral Amerikaanse) markten. Ook hierdoor zullen dus geen agressieve posities meer ingenomen worden en zullen we tot donderdag hoogstwaarschijnlijk nog meer rangebound trading zien gebeuren.
Deze namiddag voornamelijk licht-positieve rapporten uit de US (maar onder verwachtingen) : veel partijen gaan ervan uit dat dit de FED zou kunnen vertragen met het verhogen van de rates : positief.

Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
't Is maar hoe je het bekijkt...Boompie schreef:Deze namiddag voornamelijk licht-positieve rapporten uit de US (maar onder verwachtingen) : veel partijen gaan ervan uit dat dit de FED zou kunnen vertragen met het verhogen van de rates : positief.

Als "de triggers van vandaag", dus ik had het over de positieve invloed op de beurzenAJBS schreef:'t Is maar hoe je het bekijkt...

Wat mijn mening rond de FOMC en rates betreft : zie eerdere post.
Carl
Ik hoop op een renteverhoging. Dan komen de beurzen misschien eindelijk tot rust. Anders gaan ze op en neer blijven stuiteren afhankelijk van de laatst gepubliceerde economische data.
M.i. enkel wanneer die verhoging gepaard gaat met duidelijke communicatie over wat er in de nabije toekomst wel nog/niet meer verwacht moet worden. Zoniet, zal Mr Market hoogstwaarschijnlijk een defensief standpunt innemen en potentiële bijkomende verhogingen preventief willen inprijzen, met (neerwaartse) volatiliteit tot gevolg.Yaris schreef:Ik hoop op een renteverhoging. Dan komen de beurzen misschien eindelijk tot rust.
Carl
Tja, da hoop ik ook. Maar dan komt het volgende stuk.Yaris schreef:Ik hoop op een renteverhoging. Dan komen de beurzen misschien eindelijk tot rust. Anders gaan ze op en neer blijven stuiteren afhankelijk van de laatst gepubliceerde economische data.
Rente behouden of terug omhoog of weer omlaag!
Is ook geen garantie hoor, voor hetzelfde geld zit je dan in een situatie waarbij de beurs/index wereldwijd 1 maand aan een stuk dagelijks 0,50% verliest. Gevolg is dat aandelen ook met nog eens 10% dalen.Yaris schreef:Ik hoop op een renteverhoging. Dan komen de beurzen misschien eindelijk tot rust. Anders gaan ze op en neer blijven stuiteren afhankelijk van de laatst gepubliceerde economische data.
En sowieso gaan obligaties dan nog harder dalen.
Vandaag was ik thuis. Ik zag de beursindexen een half procent verliezen. "Ah, mooi" dacht ik, "dan ga ik nog wat fondsen bijkopen". Stijgen ze in de namiddag toch wel met een procent zeker.
Ik had mijn eigen raad moeten volgen:

Nu heb ik genoeg van de capriolen van de beurs. Ik koop geen fondsen meer bij. Dat ze maar eens duurzaam stijgen. Ik laat mijn cash geld vanaf nu op mijn spaarboekje staan.Yaris schreef:De beurzen zijn zo zot als een achterdeur. Van een procent in de plus naar een procent in de min en omgekeerd, zelfs intraday. Probeer maar niet om de aankoop van fondsen te timen in zo een markt want je zult zien dat je altijd net verkeerd hebt gegokt.
-
- VIP member
- Contacteer:
Zwijg mij er van Yaris, ik smijt eergisten Air France KLM buiten omdat ik tegen mijn verhuis (aankoop meubels) geen risico meer wil nemen => +5% op twee dagen
Mijn geld blijft ook schoon op een spaarboekje staan tot de volgende crisis