De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Heeft iemand daar een verklaring voor? Ik heb het gevoel dat de beurs al lang niet meer werkt zoals men zou denken, maar eerder bepaald wordt door grote (short) posities die door grote fondsbeheerders worden ingenomen. Wat de beurs dan doet is voor een particulier niet te volgen. Ik heb al lang beslist van grotendeels in fondsen te beleggen. De beurs houdt gewoon geen steek meer. Jullie mening?ThomasDM schreef:Dit had ik toch ook niet verwacht, vrij stevige koersreacties op het besluit van de ECB, niet alleen op de valutamarkten maar ook op de beurs vele bedrijven die 4-5% onderuit gaan.
Gelukkig hebben die fondsen geen enkele correlatie met de beurs. 

Als het om aandelenfondsen gaat dan zal het niet veel verschil maken.omega6 schreef:Ik heb al lang beslist van grotendeels in fondsen te beleggen. De beurs houdt gewoon geen steek meer. Jullie mening?
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
-
- VIP member
- Contacteer:
-12% op een kleine week
En ik dacht dat ArcelorMittal een koopje was
Zou de grootste staalfabrikant van de wereld het loodje leggen 

Vanaf 23 december "The Big Short" https://www.youtube.com/watch?v=vgqG3ITMv1Q over de bankencrisis van 2008 in de filmzalen. Big budget, sterke cast. Als het een kaskraker wordt, vraag mij of zo'n film de domme meute niet een beetje zal kunnen wakkerschudden.
Als je in fondsen type Flossbach belegt ga je zien dat die in slechte tijden de verliezen meer kunnen beperken. Ga er maar vanuit dat zij met heel veel derivaten werken. Vandaag sluiten ze bvb hun NIW af met + 0,08%.gpv1 schreef:Als het om aandelenfondsen gaat dan zal het niet veel verschil maken.omega6 schreef:Ik heb al lang beslist van grotendeels in fondsen te beleggen. De beurs houdt gewoon geen steek meer. Jullie mening?
Dat is de NIW van gisteravond, die vandaag (steeds de dag nadien) wordt bekendgemaakt. Die 0,08 stond bv. al deze middag op Onvista (zijn doorgaans de snelste in hun updates).omega6 schreef:Vandaag sluiten ze bvb hun NIW af met + 0,08%.
Wat niet wegneemt dat je gelijk hebt. Althans, dat hoop ik. Heb zelf ook Flossbach RT in portefeuille

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
jens_dev schreef:Goldman verwacht dat de ECB verder zal gaan dan verwacht en de € een tik zal krijgen van >3%.
Markten hebben al heel wat voorschot genomen de laatste weken...
Shortcoveringldwweit schreef:Beetje verrast door de stijging van de €.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ik kan er niet meer mee lachen al blijf ik het hilarisch vinden.
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Overlaatst overgestapt naar een ander beursplatform nl. Bolero ... Deze hebben blijkbaar de neiging de aankoopkosten mee te rekenen in hun aangegeven beurskoers.
Makelaarsloon + beurstaks + aankoopkoers = waarde van je effect.
In mijn ogen toch wel verwarrend alhoewel ik wel hun bedoeling snap.
Kan m'n deze zodanig aanpassen dat je de werkelijke aankoopkoers kunt volgen zonder aankoopkosten want deze zijn een andere post in mijn portefeuille.
Kan m'n deze zodanig aanpassen dat je de werkelijke aankoopkoers kunt volgen zonder aankoopkosten want deze zijn een andere post in mijn portefeuille.
Logica van de markten: in Europa verlaagt de ECB de depositorente en verlengt ze haar inkoopprogramma. Gevolg: de markten gaan onderuit en de euro schiet omhoog. In de Verenigde Staten is door een goed jobrapport een renteverhoging nu wel zeker en de beurzen stijgen met 2%.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Hoe zie je die 2 gevolgen samen Selena1? Jij spreekt dat in één adem uit maar normaal zou een zwakker dan voorziene stimuli moeten resulteren in lagere marken en lagere euro.Selena1 schreef:Gevolg: de markten gaan onderuit en de euro schiet omhoog.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Jup, ik vind dat ook raar. Ze verhogen als het ware uw aankoopkoers om zo de kosten te verstoppen.realisticview schreef:Overlaatst overgestapt naar een ander beursplatform nl. Bolero ... Deze hebben blijkbaar de neiging de aankoopkosten mee te rekenen in hun aangegeven beurskoers.
Terwijl het in vele beleggers in hun berekeningen wel apart ingevuld wordt, om te controleren hoeveel er naar makelaarskosten en taksen gaat.
Geen idee of je het kan veranderen. Als je effecten importeert bij hun dan kan je wel de aankoopkoers van uw vorige broker laten invullen zodat de benchmarks die het berekent van uw portefeuille kloppen.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
De speculatietaks wordt op 1 januari van kracht. Hoe zit dat met mensen die nog voor 31 december aandelen kopen en bv. over 3 maanden alweer verkopen? Moeten die de taks betalen of geldt het echt pas voor (vanaf aankoop 1/1/2016)?
vanaf aankoop 1/1/2016 - als alles goed gaat met de implementatie van dit gedrocht.