De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Mijn portefeuille doet de laatste dagen niet mee aan het feestje. Ook op deze donkergroene dag zit ik met een paar verliezers (Moury -3%, Total Produce -2,5%). Niet dat ik te klagen heb, sta al met een percentje of 5 winst sinds maart vorig jaar.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Ik las zonet het volgende op de website van Bolero. Ofwel is de laatste zin een schampschot naar de vele beleggers die niet langer dan een paar dagen geduld hebben, ofwel is dit toch een enorme blunder in mijn ogen. Meer en meer merk ik op (ook hier op spaargids) dat beleggers zich ontzettend laten meeslepen door de waan van de dag, terwijl dat mij eigenlijk niets kan schelen.
"De ECB en Draghi zijn dé twee figuren van de dag. De formele beslissing om over te gaan naar een nulrentebeleid zorgt voor blinde euforie op de financiële markten. Alsof Mister Mario nu eindelijk het recept heeft gevonden om de magische toverdrank te brouwen die de economie structureel in een hogere versnelling kan duwen. Of dat zo is valt te betwijfelen, maar om zeker te zijn zullen we nog wel enkele jaren moeten wachten. Omdat “jaren” een iets te lange termijn is om als belegger mee rekening te houden, kijken we naar vandaag." .......
"De ECB en Draghi zijn dé twee figuren van de dag. De formele beslissing om over te gaan naar een nulrentebeleid zorgt voor blinde euforie op de financiële markten. Alsof Mister Mario nu eindelijk het recept heeft gevonden om de magische toverdrank te brouwen die de economie structureel in een hogere versnelling kan duwen. Of dat zo is valt te betwijfelen, maar om zeker te zijn zullen we nog wel enkele jaren moeten wachten. Omdat “jaren” een iets te lange termijn is om als belegger mee rekening te houden, kijken we naar vandaag." .......
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
volledig mee akkoord.
Misschien viel er toch iets voor die speculatietaks te zeggen dus?
Hoe dan ook, veel 'grote jongens' spelen enorm in op het koersverloop van dag tot dag... (en dan is de vraag: is dat ok?)
Misschien viel er toch iets voor die speculatietaks te zeggen dus?
Hoe dan ook, veel 'grote jongens' spelen enorm in op het koersverloop van dag tot dag... (en dan is de vraag: is dat ok?)
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Die titel alleen al: "Modale Belg lijdt nog geen pijn"
Alsof dat een doelstelling is
Alsof dat een doelstelling is
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

En terwijl overal duidelijk is dat de citroen zowat volledig uitgeperst is. Onze vroede vaderen moeten dringend eens de Laffercurve uitgelegd worden.
Voorbeeld
Typerend: "De sector heeft naar eigen zeggen vooral te lijden onder het ‘grensshoppen’ in Frankrijk en Luxemburg."
Politiek-correct gewauwel vertaald naar het Nederlands: 't Is weer de Vlaming die de extra belastingen ophoest. Behalve misschien wij de Westvlamingen. Ikzelve sta in minder dan een half uurtje in Rijsel.
Voorbeeld
Typerend: "De sector heeft naar eigen zeggen vooral te lijden onder het ‘grensshoppen’ in Frankrijk en Luxemburg."
Politiek-correct gewauwel vertaald naar het Nederlands: 't Is weer de Vlaming die de extra belastingen ophoest. Behalve misschien wij de Westvlamingen. Ikzelve sta in minder dan een half uurtje in Rijsel.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Daar is nu toch minstens een half uur bijgekomen met de dagelijkse files aan de grens in Rekkem ... of gebruik je de binnenwegelkes van de DronckaertCarpeNoctem schreef:Behalve misschien wij de Westvlamingen. Ikzelve sta in minder dan een half uurtje in Rijsel.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Binnenkort krijgen we weer busreizen zoals weleer. 'De boterbus' naar Zeeuws-Vlaanderen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Stil. De kroon niet ontblotengeebee schreef:Daar is nu toch minstens een half uur bijgekomen met de dagelijkse files aan de grens in Rekkem ... of gebruik je de binnenwegelkes van de Dronckaert![]()
Ik betwijfel of er dan meer gevogeld zou worden dan nu? Volgens mij gaan condooms echt niet meer gaan opbrengen.quixoticme81 schreef:mwa, ik betwijfel of men op dat ogenblik geld heeft voor condooms. Zelf zou ik dan eerder kijken naar producenten van geneesmiddelen tegen SOA's.optibear schreef:Of condooms? Na de oorlog was s** in Duitsland toch ook een belangrijk betaalmiddel?
Alhoewel Reckitt benckiser zit zowel in condooms als in geneesmiddelen.
Na de 2de WO gingen mensen vrijen omdat het 5 jaar lang geen aanrader was om kinderen op te voeden tijdens een oorlog. Anno 2016 worden er minder 'inheemse' kinderen geboren en wordt het geboortecijfer in stand gehouden door allochtonen.
Wat betreft SOA's. Die zullen er altijd zijn, maar ik twijfel of het een echte groeimarkt zal zijn. Waarom dan niet meteen investeren in een kankermedicijn die zoveel meer slachtoffers maakt?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Als ik vandaag mijn Delhaize aandelen verkoop en ik koop er volgende maand terug. Heb ik dan nog recht op het dividend dit jaar?
Als je ze 's ochtends in bezit hebt op de ex dividend datum, heb je recht op een dividend.Matthiso schreef:Als ik vandaag mijn Delhaize aandelen verkoop en ik koop er volgende maand terug. Heb ik dan nog recht op het dividend dit jaar?
Dat is op 31 mei dit jaar, dus in uw geval is het antwoord ja.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Wat verwachten jullie van de Fed deze week. Persoonlijk denk ik dat er niks bijzonders zal gebeuren en de focus terug meer op de individuele prestaties van aandelen zal zijn. Als Yellen natuurlijk met negatief nieuws zou komen over de VS economie..
Wat de Fed ook beslist, het zal maar kortstondig invloed hebben. Kijk maar naar de beslissing van de ECB van vorige week.
Ik hoop dat je gelijk krijgt. De afgelopen maand is de focus verlegd van macro-economie naar bedrijfsresultaten en daar is iedereen blij om. Beleggen in aandelen zou simpel zijn ( en een stuk beter voor het hart
) als dat altijd zo zou zijn. Laat ons dus hopen dat de FED zich rustig houdt en er voorlopig geen al te negatief nieuws uit China komt.
Ben overigens blij dat er vandaag wat gas wordt teruggenomen. Ben geen voorstander van te sterke rally's, liever een rustige klim naar boven.
Ben overigens blij dat er vandaag wat gas wordt teruggenomen. Ben geen voorstander van te sterke rally's, liever een rustige klim naar boven.