De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Wanneer jullie praten over X % cash, bedoelen jullie dan in totaliteit, of van het vermogen dat jullie maximaal bereid zijn om in aandelen te beleggen ?
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Dat laatste natuurlijk. De spaarbuffer die we opgebouwd hebben groeit niet meer aan, maar krimpt ook niet. Daar mag ik geen aandelen van kopen van mijn vrouw hoor.

- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Ooit het rendement van jouw vrouw berekend?.. Of beschouw je haar als "sunken cost"?Inversor schreef:Dat laatste natuurlijk. De spaarbuffer die we opgebouwd hebben groeit niet meer aan, maar krimpt ook niet. Daar mag ik geen aandelen van kopen van mijn vrouw hoor.

- DieterPlas
- Newbie
- Contacteer:
Ik praat over het % voor de aandelenportefeuille.derocker schreef:Wanneer jullie praten over X % cash, bedoelen jullie dan in totaliteit, of van het vermogen dat jullie maximaal bereid zijn om in aandelen te beleggen ?
@inversor,
Tip: laat je vrouw stoppen met sigaren roken. Ze zijn zeer duur en ze maken haar 'wat minder mooi'.
Een investering in wat nicotinepleisters, levert je gegarandeerd een Return on Investment op waar je gaat van duizelen
Tip: laat je vrouw stoppen met sigaren roken. Ze zijn zeer duur en ze maken haar 'wat minder mooi'.
Een investering in wat nicotinepleisters, levert je gegarandeerd een Return on Investment op waar je gaat van duizelen

Gisteren aandelen Continental gekocht (Frankfurt) aan €181,6
Port zit nu prima in verhouding aandelen/obligaties/cash/andere investeringen.
Volgende belegging is indexplan volgens dollar value averaging eind juni. Dus tussendoor mag er wat gedaald worden.
Port zit nu prima in verhouding aandelen/obligaties/cash/andere investeringen.
Volgende belegging is indexplan volgens dollar value averaging eind juni. Dus tussendoor mag er wat gedaald worden.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Dan heb ik toch liever dat de hele beurs duidelijk naar beneden dondert of dat ze gestaag stijgt. (liefste dat 2eInversor schreef: Laat je niet bedotten: de grote berenmarkt hebben we nog niet gehad, maar de correctie-berenmarkt die we gehad hebben, kan weer voor wat zuurstof zorgen en wie weet hoe lang het spelletje nog verder gaat.

Maar zoals het nu gaat heb ik het niet graag. De beurs is nu precies zoals het weer hier,de ene dag zon,de andere dag wind en regen...
S&P500 fors omlaag in het laatste half uurtje. Voorbij wat sommigen zagen als een waarschuwingssignaal(2042). Dat belooft voor morgen, tenzij olie en de yen omslaan
@Dieterplas
Gister zag ik dat je hier zei dat er een mooie beursdag ging komen door de stijgende olieprijs. Wanneer bleek dat je er helemaal naast zat heb je die post verwijderd.
Het lijkt mij toch niet de bedoeling dat je hier voorspellingen gaat doen en elke keer dat je verkeerd zit je post gewoon verwijderd.
Mag ik vragen waarom je dat gedaan hebt ? Hier alvast mijn gokje : als je een jaar of 2 lang zo verder gaat kan je binnenkort natuurlijk mensen naar je website lokken en hen alle correcte voorspellingen die je op Spaargids deed tonen als bewijs van je grote kennis ... ?
Gister zag ik dat je hier zei dat er een mooie beursdag ging komen door de stijgende olieprijs. Wanneer bleek dat je er helemaal naast zat heb je die post verwijderd.
Het lijkt mij toch niet de bedoeling dat je hier voorspellingen gaat doen en elke keer dat je verkeerd zit je post gewoon verwijderd.
Mag ik vragen waarom je dat gedaan hebt ? Hier alvast mijn gokje : als je een jaar of 2 lang zo verder gaat kan je binnenkort natuurlijk mensen naar je website lokken en hen alle correcte voorspellingen die je op Spaargids deed tonen als bewijs van je grote kennis ... ?

"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Er is gisterenavond heibel ontstaan omtrent de irritante buitenmaatse zelfverheerlijkende avatar van DieterPlas. Vannacht heeft de webmaster alle posts van die ruzie opgeruimd en de account van DieterPlas verwijderd.
DieterPlas had trouwens voor de helft gelijk. De beurzen stijgen inderdaad vandaag maar niet door de olie, wel door een betere Duitse export.
Het verwijderen van posts is niet meer mogelijk zodra iemand een bericht erna heeft gepost.
DieterPlas had trouwens voor de helft gelijk. De beurzen stijgen inderdaad vandaag maar niet door de olie, wel door een betere Duitse export.
Het verwijderen van posts is niet meer mogelijk zodra iemand een bericht erna heeft gepost.
Verdorie hé, dat ik dat weer heb moeten missenYaris schreef:Er is gisterenavond heibel ontstaan omtrent de buitenmaatse avatar van DieterPlas. Vannacht heeft de webmaster alle posts van die ruzie opgeruimd en de account van DieterPlas verwijderd.

Aan wie daarom vraagt zal ik wel een bondige samenvatting sturen via PB.
Ik vraag erom. Mijn vrijdag mag altijd wat opgeleukt worden met geroddel!
@Yaris
Dieter had het over de rendementen van gisteren. Hij had dat 's morgens gepost. Gister was het nu niet bepaald een goede beursdag ...
Mij mag je gerust ook een verslag geven, ik had het graag gevolgd
stomme voetbal ! Dit was veel spannender 
Dieter had het over de rendementen van gisteren. Hij had dat 's morgens gepost. Gister was het nu niet bepaald een goede beursdag ...

Mij mag je gerust ook een verslag geven, ik had het graag gevolgd

- Jeroenjacobs
- Full Member
- Contacteer:
Binnen 10 dagen volgende opec meeting betreffende olieprijs.
Zien jullie een akkoord?
Zien jullie een akkoord?