De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Debenhams
Koers +3.4% naar 80 pence momenteel.Debenhams (DEB.L), Britain's second-largest department store group, said it was close to naming a new boss as it beat forecasts with an 5.5 percent rise in first-half profit, putting it on track to meet full-year expectations.
Last October Michael Sharp announced he planned to step down as chief executive at some point in 2016 after five years in the job.
Debenhams said he formally submitted his resignation to the board on Thursday.
He will continue as CEO until his successor is confirmed to ensure a smooth handover.
Debenhams said it made an underlying pretax profit of 93.8 million pounds in the six months to Feb. 27.
That was ahead of analysts' average forecast of 91 million pounds and the 88.9 million it made a year earlier.
Sales rose 1.6 percent to 1.63 billion pounds, with sales at stores open over a year up 1.1 percent and its gross margin up 20 basis points.
The better performance reflects less discounting, fewer promotions, a decrease in the proportion of clothing in the overall product mix, and online service improvements.
“Although there is plenty more to do, we are on track to deliver full-year results in line with market expectations," said Sharp.
Analysts' average forecast for 2015-16 pretax profit is 118.2 million pounds, according to Reuters data, up from 113.5 million in 2014-15.
Shares in Debenhams on Wednesday closed at 77.4 pence, valuing the company's stock at 954.4 million pounds.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Wat bemoedigend is aan de cijfers van Debenhams is dat de operationele kasstroom eindelijk, na minstens 8 jaar van dalingen, eindelijk weer eens groeit.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
dubbele post
te verwijderen
te verwijderen
Laatst gewijzigd door nickname op 15 april 2016, 08:10, 2 keer totaal gewijzigd.
zit hier iemand op de valuta beurs ?
Speel met het idee short te gaan op de euro vs dollar.
- Jeroenjacobs
- Full Member
- Contacteer:
Te volatiel voor mij persoonlijk op korte termijn op lange termijn teveel veel factoren die invloed hebben.nickname schreef:zit hier iemand op de valuta beurs ?
Hou het op grondstoffen/indexen/spread en bepaalde aandelen.
Op welke termijn wil je het doen?
Laatst gewijzigd door Jeroenjacobs op 15 april 2016, 01:27, 2 keer totaal gewijzigd.
- Jeroenjacobs
- Full Member
- Contacteer:
Gisteren op kanaal z volgende reportage gezien betreffende delhaize/aholdfusie mbt toekomstige cashflow.
http://kanaalz.knack.be/beurs/delhaize- ... 91173.html
Alhoewel de inhoud van de video wel redelijk logisch klinkt vind ik het koersdoel te optimistisch....
Er is trouwens ook nergens rekening gehouden met de slabakkende europese consumptie en het falende ecb beleid...
Op zich zijn voor mij die twee in zekere zin wel gecorelateerd en zie ik die "zeepbel" ontploffen ik geloof dus nooit dat men zo optimisch kan zijn over een delhaize aandeel met beleggershorizon half jaar gezien de omstandigheden, allezins al niet tegen dergelijk koersdoel.
Comments?
Alhoewel de inhoud van de video wel redelijk logisch klinkt vind ik het koersdoel te optimistisch....
Er is trouwens ook nergens rekening gehouden met de slabakkende europese consumptie en het falende ecb beleid...
Op zich zijn voor mij die twee in zekere zin wel gecorelateerd en zie ik die "zeepbel" ontploffen ik geloof dus nooit dat men zo optimisch kan zijn over een delhaize aandeel met beleggershorizon half jaar gezien de omstandigheden, allezins al niet tegen dergelijk koersdoel.
Comments?
Die holding haalt wel meer dan 60% van de omzet uit de USA? Dat zou uw "argumenten" over ECB/ Europese consumptie al gedeeltelijk van de tafel vegen.Jeroenjacobs schreef:Gisteren op kanaal z volgende reportage gezien betreffende delhaize/aholdfusie mbt toekomstige cashflow.
Comments?
De zeepbel zie ik op het eerste zicht alleszins niet?? lage schuldgraad & een P/E van < 17. Niet goedkoop maar met de aankomende synergiën (vooral in de USA). GPV1 was vroeger grote fan van Delhaize op basis van de FreeCashFlow.
Vergeet ook niet dat je Bol.com erbij krijgt bij Ahold. (kijk maar eens naar waarderingen van de zalando's van deze wereld)
Ik niet, nee. Heb uiteraard een paar aandelen in pond/USD, maar verder niets. Tijdje een obligatie in AUD gehad, maar die heb ik met een winst van welgeteld 0.4% na een jaar verkocht.nickname schreef:zit hier iemand op de valuta beurs ?
Ik vind de valuta markt nog moeilijker te voorspellen dan de aandelenmarkt. Het hangt echt van veel te veel factoren af vind ik persoonlijk.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Heeft iemand nog een werkende glazen bol voor de nabije toekomst? Ik heb even 3 kolommen opgesteld. Ik leun aan bij het positieve maar ben afwachtend.
Pro
Pro
- De Federal reserve bank van de VS geeft aan dat toekomstige stappen data-afhankelijk zullen zijn en dat men ook opneemt wat gebeurt in de rest van de wereld.
- Monetaire instanties hebben hun valuta oorlog op hold gezet.
- China's export en economie is niet drastisch verminderd. De transformatie van hun economie lijkt minder gekarteld dan voordien geanticipeerd.
- Japanse yen bleef niet verder stijgen
- De meesten zijn overtuigd dat olie nog wel kan zakken, maar dat het niet tot de niveau's van februari(ruwe: <30$), 38-48 lijkt wel aangrijpelijk voor de eerste maanden. Op lange termijn zal het boven 50 gaan.
- De grootbanken doen het veel minder slecht dan verwacht.
- QE's van de centrale banken
- Ondanks wat slechte indicatoren in de VS universiteiten weinig/beperkte impact op de beurs
- berichtgeving omtrent huizenmarkt/hypotheken in EU,VS. In de VS zijn eveneens lagere hypothecaire leningen. Dus al zijn de bouwcijfers nu nog niet goed, zal het vooruitzicht wel ok zijn.
- Stijging minimumlonen in de VS
- Goud is wat gezakt in prijs, wijst op meer optimisme dan pessimisme?

- De S&P 500 index komt in de nabijheid van all-time highs. Er kan een afwachting zijn tot er effectief een significante doorbraak is. Anderzijds toont de NYSE advance decline aan dat het eigenlijk al op een nieuwe high staat.
- Morgen is die DOHA samenkomst met ondermeer rusland en de saudi's. Geruchten gaan rond dat een freeze tot stand zou kunnen komen los van Iran. Bij aanvang ging olie omhoog, tot boven 40$/vat ruwe, nu is de verwachting ervan opnieuw zeer laag en staan het net boven 40$/vat. Ik denk dat er enkel een paniekverkoop ontstaat als ze maandag terug onder 38 zakt.
- Grote namen die hun resultaten voorlegen. We komen van mindere tijden, de verwachtingen zijn allicht voor de meesten omlaag gehaald dat men opnieuw niet kan teleurstellen?
- Terrorisme
- Verkiezingsjaar in de VS, er is toch een zekere schrik wat de implicaties kunnen zijn als Trump verkozen zou worden.
- Het tsunami/tyfoon/hurricane seizoen staat weer voor de deur.
- Vluchtelingen opvang in europa
- Eventuele Brexit in enkele maand?
- Recent veel meer geld in aandelen door devaluaties, minder intrest. Als het goed verloopt op korte termijn start dit mogelijks een zeepbel voor later?
- Toenemende staatschulden globaal
- Centrale banken en monetaire instanties wijzen op het gebrek van de politieke veranderingen
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Pin je niet vast op een detail, bekijk het ganse plaatje.Yaris schreef:@derocker: ik vind ook dat de heisa rond China overdreven is. Alsof de wereldeconomie ineenstort wanneer de Chinezen ophouden te consumeren. Maar dat neemt niet weg dat ik blij ben dat er eens goed nieuws uit China komt.
In China, It Only Takes 11.9 Units of New Debt to Create 1 Unit of Additional GDP
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
@Cydox: je hebt heel wat werk in die analyse gestoken. Toch denk ik dat je die moet beschouwen als een momentopname, niet als een leidraad voor de lange termijn. Alles verandert immers razendsnel. De ene dag is er goed nieuws, een week later over hetzelfde weer slecht nieuws. Als belegger kun je alleen maar hopen dat je op een goed ogenblik koopt of verkoopt, voor de rest is het afwachten.
- Jeroenjacobs
- Full Member
- Contacteer:
@Cydox
Ah heerlijke macro economische elementen te bespeuren.
Volg persoonlijk de oliemarkt hard op en heb momenteel een short positie openstaan in aanloop naar meting (na een long vorige week omwille van de buzz naar meeting toe).
En ik hoor steeds meer signalen die mijn short bevestigen.
Eerst Iran die aanbod afslaat van meeting, dan de uitspraken van SA betreffende geen of light deal indien Iran niet zou meedoen (geopolitieke oorlog hé
) En nu de geruchten dat SA er mee zou kunnen leven nog eventjes door te bijten om US fracking nog meer schade toe te brengen.
Spannend dus hoe maandag koersen gaan reageren! Hoop op een daling allesinds
Volg persoonlijk de oliemarkt hard op en heb momenteel een short positie openstaan in aanloop naar meting (na een long vorige week omwille van de buzz naar meeting toe).
Eerst Iran die aanbod afslaat van meeting, dan de uitspraken van SA betreffende geen of light deal indien Iran niet zou meedoen (geopolitieke oorlog hé

Er is net nieuws uit koeweit ook..
Weegt koeweit dan niet meer door dan DOHA?
Hoe doe je die short dan? via inverse tracker, klein bedrag stoploss dichtbij huidige waarde of groter bedrag met meer ruimte van de huidige?
Hoe doe je die short dan? via inverse tracker, klein bedrag stoploss dichtbij huidige waarde of groter bedrag met meer ruimte van de huidige?
Het blijft koffiedik kijken, ten eerste of er al dan niet een akkoord komt, en ten tweede of er wel een sell-off van olie komt indien een akkoord uitblijft (want dat hoeft niet noodzakelijk het geval te zijn). Bloomberg meldt daarnet dat er volgens de afgevaardigde van Ecuador een akkoord in de pijplijn zit.Jeroenjacobs schreef:@Cydox
Eerst Iran die aanbod afslaat van meeting, dan de uitspraken van SA betreffende geen of light deal indien Iran niet zou meedoen (geopolitieke oorlog hé) En nu de geruchten dat SA er mee zou kunnen leven nog eventjes door te bijten om US fracking nog meer schade toe te brengen.
“The general agreement is in place,” Wilson Pastor, Ecuador’s governor to OPEC, said in a Bloomberg Television interview in Doha before the start of formal talks. “There is some disagreement on the wording and maybe this afternoon we are going to finish,” he said, adding that details on the monitoring of the accord and a follow-up meeting were also to be finalized.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
- Jeroenjacobs
- Full Member
- Contacteer:
Cydox schreef:Er is net nieuws uit koeweit ook..
Short op etf afgeleide van algemene oliekoers je hebt daarin zowel etf als turbo opties.
Je kan long (kopen) of short (verkopen) gaan...
Een dalende koers is voor een belegger ook een moneymaker hé

Enja koeweit kan meer doorwegen (hoe is ook maar de vraag of het een long of short invloed heeft want stakingen betekent turbulentie en turbulentie heeft een belegger niet graag, allesinds niet op een longpositie want je hebt een extra onzekerheidsfactor... zie dit dus eerder als een short bevestiging).
Wat wel vrij zeker is voor olie en hun afgeleiden is dat het een heel macroeconomisch buzz gerelateerd product is met geo-politieke elementen, iets wat wel een bepaalde invloed heeft.
Nu goed ik kan evengoed fout zijn in mijn analyse en maandag kan olie hoger gaan ook.
You win some/ you lose some..
Was het in ieder geval wel waard om positie te openen vrijdag.
Turbolong heeft tot sluiting vrijdagmorgen gigantisch rendement gegeven en nu is het een etf zonder hefboom short met stoploss voor 25% totaal portefeuille en omwille van de steeds meer negatieve berichtgevingen vrijdag het absoluut waard.
Ps over akkoord: De algemene consensus sinds vrijdag is dat er een lightakkoord in de maak zou zijn, dus ik verwacht er mij wel aan. Of dat akkoord straf genoeg is iets anders...
Afgelopen week waren er heel harde en positieve tekenen op een stevig akkoord.... Vrijdag was het meeste van die berichtgevingen al vuilbak geworden.
Dus zowel een terugval omwille van de te hoge doorbraak in lijn met de originele verwachtingen als een long bestendiging zijn mogelijk morgen omwille van een eventueel light versie akkoord.
Zojuist ook dit nog eens gelezen: http://www.ft.com/intl/cms/s/0/7584b5e4 ... z465ybjeE8