De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
De V.S., Saoedi-Arabië, Pakistan en Al-Qaeda,I.S. hebben een sadomasochistische vierhoekrelatie. Deze machiavellistische samenwerking blijft tot op heden bestaan. De V.S. gebruiken de "islamitische strijders" als vrijheidsstrijders om oorlogen te voeren tegenover hun vijanden als het hun geopolitieke doelstellingen dient.
Als deze "vrijheidsstrijders" een strijd voeren die indruist tegen de doelstellingen van de V.S. dan worden ze bestempeld als "terroristen".
De wrede wereldoverheerser schept altijd een vijand om een excuus te hebben voor de wrede uitbreiding van de overheersing. De V.S. is al 170 jaar de agressor en de terreurzaaier.
De wereldoverheerser is sinds 24 jaar bezig met een genadeloze agressieoorlog tegen moslimlanden.
Als deze "vrijheidsstrijders" een strijd voeren die indruist tegen de doelstellingen van de V.S. dan worden ze bestempeld als "terroristen".
De wrede wereldoverheerser schept altijd een vijand om een excuus te hebben voor de wrede uitbreiding van de overheersing. De V.S. is al 170 jaar de agressor en de terreurzaaier.
De wereldoverheerser is sinds 24 jaar bezig met een genadeloze agressieoorlog tegen moslimlanden.
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
+2janu schreef:De V.S., Saoedi-Arabië, Pakistan en Al-Qaeda,I.S. hebben een sadomasochistische vierhoekrelatie. Deze machiavellistische samenwerking blijft tot op heden bestaan. De V.S. gebruiken de "islamitische strijders" als vrijheidsstrijders om oorlogen te voeren tegenover hun vijanden als het hun geopolitieke doelstellingen dient.
1 ding ontbreekt m.i. nog: het einddoel ('full spectrum dominance' - google) is nog niet bereikt. Daarvoor moeten Rusland en China nog klein gekregen worden.
Zie hiervoor openhartig artikel in de NYTimes, het orgaan van het Am. establishment, ten tijde van Oekraine:
http://www.nytimes.com/2014/04/20/world ... ml?hp&_r=2
Volgens planning komt Rusland als 1e aan de beurt. Hiervoor is de Arabische lente bedoeld. China krijgt vervolgens de keuze: buigen of barsten.
Zou zeggen: 'wait and see'. We zullen ons alleszins niet vervelen.
Laten we het nog eens over de beurs hebben. Goed nieuws. De Dow Jones is vandaag het eerst sinds juli 2015 boven de 18.000 punten geraakt. We komen in de buurt van de recordkoers van mei vorig jaar, 18.312 punten.
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Sta mij toe even de vergelijking met WO II te maken en mij meteen te excuseren tegenover de Joodse bevolking. In WO II heeft men getracht de Joodse bevolking uit te roeien. Het behaalde resultaat is grotendeels de tegenpool en dit is logisch. Wanneer men een bepaalde groep mensen gaat viseren en gaat discrimineren zullen deze zich aanpassen, tevens wordt het principe van survival of the fittest/smartest gerespecteerd. Na WO II durf ik te stellen dat de Joodse bevolking, sterk afgenomen in aantal, machtiger dan ooit is. Deze redenering toegepast op bovenstaande zal dan ook uitmonden in een super Rusland - China, ten koste van VS.janu schreef:De V.S., Saoedi-Arabië, Pakistan en Al-Qaeda,I.S. hebben een sadomasochistische vierhoekrelatie. Deze machiavellistische samenwerking blijft tot op heden bestaan. De V.S. gebruiken de "islamitische strijders" als vrijheidsstrijders om oorlogen te voeren tegenover hun vijanden als het hun geopolitieke doelstellingen dient.
Das nog een kleine +2% van nu. Maar waarschijnlijk hebben we zo'n +3,5% nodig waarna een dipje tot op het nieuw steunplateau kan komen. In stapjes van 0,5-0,7%. Zou het nog voor deze week zijn?Yaris schreef:Laten we het nog eens over de beurs hebben. Goed nieuws. De Dow Jones is vandaag het eerst sinds juli 2015 boven de 18.000 punten geraakt. We komen in de buurt van de recordkoers van mei vorig jaar, 18.312 punten.
Zo'n steunplateau, is dat iets in beton of zo? 
Ik vrees dat het eerder van dat aluminiumfolie is.
edit: sterke sluitposities dunkt me. Zou er nog een naschok zijn op de aziatische markt straks?
edit: sterke sluitposities dunkt me. Zou er nog een naschok zijn op de aziatische markt straks?
Nee hoor, de beurs van Tokio heeft zich helemaal hersteld van de klap van gisteren.
Er wordt stevig gerallied 
De Bel20 boven de 3.500 punten.
Opvallende dag voor mijn portefeuille. Alle beurzen donkergroen, mijn portefeuille zakt lichtjes dankzij onder andere ; IBM -5%, RPS Group -3%, Baron de Ley -1,50% en bois sauvage -1%.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Rode beursdag bij mij:
Omnicom: -2,01%
Arcadis: -1,46%
Baron de Ley: -1,37%
Total Produce: -1,32%
Publicis: -0,45%
Dover: -0,31%
TAKKT: -0,21%
DXP Enterpr.: +0,59%
BMW: +0,67%
Morgen resultaten eerste kwartaal van Dover en Arcadis, die normaal gezien zullen tegenvallen.
Omnicom: -2,01%
Arcadis: -1,46%
Baron de Ley: -1,37%
Total Produce: -1,32%
Publicis: -0,45%
Dover: -0,31%
TAKKT: -0,21%
DXP Enterpr.: +0,59%
BMW: +0,67%
Morgen resultaten eerste kwartaal van Dover en Arcadis, die normaal gezien zullen tegenvallen.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Hier toch ook 10 van mijn 18 posities in het rood, totaalplaatje staat voorlopig op +0.4 vandaag, mag dus niet klagen.
Sterkhouders :
BCP + 9,4 %
Bekaert : + 2,9%
Ageas : +1,19 %
Weak links (2day)
Delhaize : -1,63 %
Nyrstar: - 2,11 %
ASML: - 3,27 %
Sterkhouders :
BCP + 9,4 %
Bekaert : + 2,9%
Ageas : +1,19 %
Weak links (2day)
Delhaize : -1,63 %
Nyrstar: - 2,11 %
ASML: - 3,27 %
Moment om IBM op te pikken (long run) ?derocker schreef:Opvallende dag voor mijn portefeuille. Alle beurzen donkergroen, mijn portefeuille zakt lichtjes dankzij onder andere ; IBM -5%, RPS Group -3%, Baron de Ley -1,50% en bois sauvage -1%.
En wat gaat het worden dames en heren gaat de Dow Jones een nieuwe ATH neerzetten kortelings of gaat hij de top eens aantikken en wordt het terug naar af?