De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Het is nu vooral uitkijken naar het rentebesluit van de ECB dat deze namiddag volgt.
Morgen ook nog belangrijke economische data in de VS.
Morgen ook nog belangrijke economische data in de VS.
toch een serieus dipke de laatste 10 dagen, jawade!
-
SilentSpring
- Newbie

- Contacteer:
Eventjes een klein vraagje, ik hoop dat het hier mag staan:
Ik heb nog 1 fonds bij Belfius, zijnde Dexia Sustainable Medium C kap. (ISIN: BE0159411405)
M'n ouders hebben dat in januari 2007 aan een koers van 5,51 aangekocht.
Ik zag dat het rond 15 mei op z'n hoogste punt tot nu, zijnde 5,98 stond.
Ik ben het dan wat uit het oog verloren maar sedert dien zakt het weer, ondertussen noteert het aan 5,79.
Ik denk er sterk aan om dat nu buiten te kegelen nu ik nog kan zonder verlies te maken, wat zouden jullie hier mee doen?
'k heb er iets van 3.000 euro in steken, ik redeneer nu als volgt: als ik nu verkoop heb ik na aftrek van kosten ongeveer de inleg of ietsje meer terug. Zet ik die 3.000 op een Rabo Plus Account ben ik 'zeker' dat dit me 2% zal opbrengen, laat ik het in dat fonds zitten heb ik niks van zekerheid en ik win er op dit moment niks mee ook.
Ik heb nog 1 fonds bij Belfius, zijnde Dexia Sustainable Medium C kap. (ISIN: BE0159411405)
Ik ben het dan wat uit het oog verloren maar sedert dien zakt het weer, ondertussen noteert het aan 5,79.
Ik denk er sterk aan om dat nu buiten te kegelen nu ik nog kan zonder verlies te maken, wat zouden jullie hier mee doen?
'k heb er iets van 3.000 euro in steken, ik redeneer nu als volgt: als ik nu verkoop heb ik na aftrek van kosten ongeveer de inleg of ietsje meer terug. Zet ik die 3.000 op een Rabo Plus Account ben ik 'zeker' dat dit me 2% zal opbrengen, laat ik het in dat fonds zitten heb ik niks van zekerheid en ik win er op dit moment niks mee ook.
maar wellicht zult u er de volgende jaren wel iets aan verdienen.SilentSpring schreef:'k heb er iets van 3.000 euro in steken, ik redeneer nu als volgt: als ik nu verkoop heb ik na aftrek van kosten ongeveer de inleg of ietsje meer terug. Zet ik die 3.000 op een Rabo Plus Account ben ik 'zeker' dat dit me 2% zal opbrengen, laat ik het in dat fonds zitten heb ik niks van zekerheid en ik win er op dit moment niks mee ook.
Spaarboekje brengen immers vandaag nog bitter weinig op.
U mag wat mij betreft dat fonds nog enkele jaren houden.
Er is blijkbaar toch minstens één grote aandeelhouder die al een tijdje zijn UCB's aan het buitensmijten is.
40 lijkt me wel een keerpunt te kunnen zijn.
40 lijkt me wel een keerpunt te kunnen zijn.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
UCB had mijn aandacht ook al getrokken. Paar maanden geleden niets dan lof en een hoop goed nieuws. Ondertussen al zo'n 20% gedaald sinds de top zonder nieuws.
SilentSpring schreef:Eventjes een klein vraagje, ik hoop dat het hier mag staan:
heb prestaties van het fonds even opgezocht
is een gemengd fonds Aandelen& obligaties
zit iets onder het gemiddelde voor dat soort fondsen.
je kan nu ook een deel verkopen en nog een deeltje wat langer houden.
fonds surft mee op de golven van de wereldwijde beurzen. die mijn inziens nog wel wat hoger kunnen en de koersen van de obligaties. Waar ik geen koersstijgingen meer zie, eerder een stille rentestijging en dus stabiele of dalende koersen.
je kan nu ook een deel verkopen en nog een deeltje wat langer houden. Op de Rabo Plus account ben je ook niet zeker van je 2% natuurlijk misschien voor even maar hoe lang ze dat gaan blijven geven ? Wel zeker daar is dat er geen dalingsrisico meer is.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
@Silentspring,
1) De glazen bol (Bradley siderograph) zegt dat de beurzen toppen rond 21 juni 2013.
2) Storten op een RaboPlus account doe je best eind december. De getrouwheidspremie wordt namelijk uitbetaald op 31 december van elk jaar.
1) De glazen bol (Bradley siderograph) zegt dat de beurzen toppen rond 21 juni 2013.
2) Storten op een RaboPlus account doe je best eind december. De getrouwheidspremie wordt namelijk uitbetaald op 31 december van elk jaar.
Dat zal binnenkort niet veel meer uitmaken van zodra de getrouwheidspremie per kwartaal ipv per jaar uitgekeerd worden.Arkimedes schreef: 2) Storten op een RaboPlus account doe je best eind december. De getrouwheidspremie wordt namelijk uitbetaald op 31 december van elk jaar.
Ik dacht niet dat daar sprake van was.Maarten schreef:Dat zal binnenkort niet veel meer uitmaken van zodra de getrouwheidspremie per kwartaal ipv per jaar uitgekeerd worden.Arkimedes schreef: 2) Storten op een RaboPlus account doe je best eind december. De getrouwheidspremie wordt namelijk uitbetaald op 31 december van elk jaar.
Van wat ik ervan gehoord heb, zou deze nieuwe regeling vanaf 1oktober 2013 in voege treden.
http://netto.tijd.be/sparen_en_beleggen ... &utm_term=" onclick="window.open(this.href);return false;
http://netto.tijd.be/sparen_en_beleggen ... &utm_term=" onclick="window.open(this.href);return false;
Maarten schreef:Van wat ik ervan gehoord heb, zou deze nieuwe regeling vanaf 1oktober 2013 in voege treden.
Ik ben alvast benieuwd wat er allemaal zal uitkomen.
Bekaert.
In 2011 heb ik 70 stukken Bekaert aangekocht aan 60,15. Toen ze naar beneden gingen dacht ik dat komt wel goed ondertussen zijn ze gezakt tot 22,650.
Wat raden jullie mij aan : Houden of toch maar verkopen en beleggen in iets anders.
Komt dat ooit nog wel goed?
Alvast bedankt voor jullie bjidrage.
Ben beginneling wat belegen betreft in losse aandelen.
In 2011 heb ik 70 stukken Bekaert aangekocht aan 60,15. Toen ze naar beneden gingen dacht ik dat komt wel goed ondertussen zijn ze gezakt tot 22,650.
Wat raden jullie mij aan : Houden of toch maar verkopen en beleggen in iets anders.
Dat komt goed volgens mij.
Ik zou ze verkopen en er iets anders mee kopen.jpke schreef:Bekaert.
De tijd van de zaagdraad die in zonnepanelen zat er heel veel opbracht voor Bekaert is voorbij.
Ze hebben een degelijk management en zullen wel ooit iets nieuws vinden.
Voor de komende jaren zie ik niet veel triggers om de koers echt hoger te stuwen.
Wat wel kopen ? Niet alle eieren in één mand en als beginner zou ik kijken naar aandelen met een degelijk dividend dat ook naar de toekomst kan doorgetrokken worden, en met een (groei)verhaal waar je in geloofd.
ze verkopen om dan op spaarboekje te zetten zou ik niet doen.
brengt als aandeel nog steeds meer op dan boekje en bekaert gaat de algemene trend min of meer volgen, ondanks de huidige correctie naar beneden denk ik dat de trend nog steeds opwaarts is.
Enkel de rentevoet baart me wat zorgen, van onder de 1,9 naar 2,3 moet nu stilletjes stoppen als we naar 3 of meer % gaan gaat de beurs het moeilijk krijgen.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes