De Beurs vandaag
TIP
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Is het er zo eentje ?Oudere Jongere schreef:Ik heb ook mijn berenpak uit de mottenballen gehaald.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
- Oudere Jongere
- Hero Member

- Contacteer:
Nee, ben wat kilo's verzwaard de laatste tijd.
Eerder dit:

Eerder dit:

Er is nu herstel, ja. Krijgen we niet terug een domper als de VS beurzen opengaan?
Herstel in de kortste tijden? Tot een zekere zin omdat het een overreactie was. Maar 't lijkt me dat alle financiele interviews, adviezen e.d. zullen draaien omtrent onzekerheid. Er zullen wel shorters en goud bezitters verdere paniek zaaien.
Herstel in de kortste tijden? Tot een zekere zin omdat het een overreactie was. Maar 't lijkt me dat alle financiele interviews, adviezen e.d. zullen draaien omtrent onzekerheid. Er zullen wel shorters en goud bezitters verdere paniek zaaien.
Ik blijf voorlopig ook aan de zijlijn en denk dat het nog (een flink stuk) verder naar beneden kan gaan, bijvoorbeeld na de verkiezingen in Spanje dit weekend.Cydox schreef:Herstel in de kortste tijden? Tot een zekere zin omdat het een overreactie was. Maar 't lijkt me dat alle financiele interviews, adviezen e.d. zullen draaien omtrent onzekerheid. Er zullen wel shorters en goud bezitters verdere paniek zaaien.
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Koen De Leus voorzag een daling van de Bel20 met 20% en blijft bij zijn standpunt. Wat we vaak zien (bv in '89) is een crash, gevolgd door een tijdelijk herstel, gevolgd door een definitieve inzinking.dreamy schreef:Ik blijf voorlopig ook aan de zijlijn en denk dat het nog (een flink stuk) verder naar beneden kan gaan, bijvoorbeeld na de verkiezingen in Spanje dit weekend.Cydox schreef:Herstel in de kortste tijden? Tot een zekere zin omdat het een overreactie was. Maar 't lijkt me dat alle financiele interviews, adviezen e.d. zullen draaien omtrent onzekerheid. Er zullen wel shorters en goud bezitters verdere paniek zaaien.
Ben zelf niet ontevreden (had me ingedekt) maar maak me volgende bedenkingen:
- stop loss is goed voor langzaam eroderende koersen (men wordt niet in slaap gewiegd), maar is slecht bij crashes zoals vandaag (Sioen ging weg tegen 15,40)
- alles op voorhand verkopen zoals Ouderejongere kan veel winst opleveren OP VOORWAARDE dat men er snel bij is om terug te kopen
Pijnlijk om te zien dat je Sioen voor die prijs wegdoet.Leemans-broertje schreef:Koen De Leus voorzag een daling van de Bel20 met 20% en blijft bij zijn standpunt. Wat we vaak zien (bv in '89) is een crash, gevolgd door een tijdelijk herstel, gevolgd door een definitieve inzinking.dreamy schreef: Ik blijf voorlopig ook aan de zijlijn en denk dat het nog (een flink stuk) verder naar beneden kan gaan, bijvoorbeeld na de verkiezingen in Spanje dit weekend.
- stop loss is goed voor langzaam eroderende koersen (men wordt niet in slaap gewiegd), maar is slecht bij crashes zoals vandaag (Sioen ging weg tegen 15,40)
- alles op voorhand verkopen zoals Ouderejongere kan veel winst opleveren OP VOORWAARDE dat men er snel bij is om terug te kopen
Ik zou daar nooit een stoploss opzetten want je weet dat de kans groot is dat die net door overreactie getriggered wordt.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Had ik een stop of stoploss gezet op dexia in 2008 ging mij dit veel centen besparen ...reteiP schreef:Pijnlijk om te zien dat je Sioen voor die prijs wegdoet.Leemans-broertje schreef: Koen De Leus voorzag een daling van de Bel20 met 20% en blijft bij zijn standpunt. Wat we vaak zien (bv in '89) is een crash, gevolgd door een tijdelijk herstel, gevolgd door een definitieve inzinking.
Ik zou daar nooit een stoploss opzetten want je weet dat de kans groot is dat die net door overreactie getriggered wordt.
- Oudere Jongere
- Hero Member

- Contacteer:
Laatste grote aankopen dateren van December dus geen speculatietaks.HDMK schreef:Alles op voorhand verkopen kan je alleen maar doen met aandelen die je al langer dan 6 maanden hebt , tenminste als je aan de beurstaks van 33% wil ontsnappenLeemans-broertje schreef:
Qua moglijke nieuwe winst: het enige wat ik kunnen doen heb is mijn winst veilig stellen - voor zover cash veilig is nietwaar
Vergeet niet dat ik net uit de kast kwam als beer
Met de speculatietaks in het achterhoofd ga ik nu niet opnieuw instappen; die taks beperkt mijn mogelijke winst nog verder terwijl ik de kans op zich al laag inschat.
Benieuwd wat mijn Noorse fondsen gaan doen nu. Heb trouwens nog grote posities buiten Europa ook hoor.
Je hebt wel veel vaker een crashdag zoals vandaag dan dat je een systeemcrash hebt zoals in 2008.Jintro schreef:Had ik een stop of stoploss gezet op dexia in 2008 ging mij dit veel centen besparen ...reteiP schreef:
Pijnlijk om te zien dat je Sioen voor die prijs wegdoet.
Ik weet niet of een stoploss dat waard is. (zolang 1 positie max 8% is)
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Er is inderdaad vandaag niks meer mis met onze bedrijven dan gisteren. Dus waarom zou je vandaag de aandelen wegsmijten die je gisteren nog goed vond?
Om ze morgen tegen een lagere prijs terug te kopen?jupi schreef:Er is inderdaad vandaag niks meer mis met onze bedrijven dan gisteren. Dus waarom zou je vandaag de aandelen wegsmijten die je gisteren nog goed vond?
de Lotus koekskes blijven overeind
De FTSE 100 ook. Slechts -1,76% op het moment. Een dag zoals alle andere precies. 
-
pisa
De rest van de gekochte Call's van bij de opening van de beurzen nu ook buiten: +/- 20% winst.
De gekochte Put's van gisteren nu ook buiten: winst van +/- 40%
Contrair zijn loont!
Aan mijn basisportefeuille heb ik niets veranderd.
De gekochte Put's van gisteren nu ook buiten: winst van +/- 40%
Contrair zijn loont!
Aan mijn basisportefeuille heb ik niets veranderd.
Tot nu toe -3,2% in mijn portefeuille vandaag. Ik had veel erger verwacht. Nog mensen bij wie het meevalt?