De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
je kan ook -zoals ik doe- een niche kiezen en u daarop focussen : je kan zodoende al je aandacht besteden aan het evalueren van info omtrent een bepaalde industriële activiteit (in casu voor mij de biotech sector) . Je zal zien dat de resultaten beter zijn dan wanneer je je aandacht verdeelt over een aantal sectoren. but that's just me hé ... 

Barco krabbelt overeind na zijn tik van begin deze week. Volgens de belegger is dit aandeel trouwens opnieuw koopwaardig.
wel terug twee interessante cases van technische analyse, toch wat betreft steunniveau's :
Sipef lijkt steun te hebben op 50
Barco op 55
Sipef lijkt steun te hebben op 50
Barco op 55
Sipef vandaag aangekocht aan dei befaamde 50. Barco heb ik al lang mar is volgends DB Nog steeds K1. Misschien een tip voor die 55?
GBL neemt een belang in Umicore: http://www.tijd.be/nieuws/archief/Alber ... hlight=gbl" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvg,
Geblin
Mvg,
Geblin
-
- VIP member
- Contacteer:
Doe ik ook maar dan met de luchtvaartindustrieinsider schreef:je kan ook -zoals ik doe- een niche kiezen en u daarop focussen : je kan zodoende al je aandacht besteden aan het evalueren van info omtrent een bepaalde industriële activiteit (in casu voor mij de biotech sector) . Je zal zien dat de resultaten beter zijn dan wanneer je je aandacht verdeelt over een aantal sectoren. but that's just me hé ...

Beurzen zijn vandaag in de ban van de woorden die Ben Bernanke vanavond om 20h15 ET zal uitspreken.
Misschien volgt er duidelijkheid wanneer de FED zijn stimuli zal afbouwen.
Nieuws om op zijn minst te volgen voor aandelenbeleggers.
Misschien volgt er duidelijkheid wanneer de FED zijn stimuli zal afbouwen.
Nieuws om op zijn minst te volgen voor aandelenbeleggers.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Klopt, het is weer een belangrijke dag voor de wereldeconomie. (de zoveelste)
Bernanke bepaalt wanneer de wereldeconomie als 'n pudding in elkaar zal zakken. Om de wereldhandel nog wat te laten doordraaien zijn die stimuli nl broodnodig. Op termijn zullen zelfs de huidige intenties niet meer voldoende zijn, en zal men zelfs z'n inspanningen nog moeten verhogen... en ze gaan het over afbouwen hebben.
Bernanke bepaalt wanneer de wereldeconomie als 'n pudding in elkaar zal zakken. Om de wereldhandel nog wat te laten doordraaien zijn die stimuli nl broodnodig. Op termijn zullen zelfs de huidige intenties niet meer voldoende zijn, en zal men zelfs z'n inspanningen nog moeten verhogen... en ze gaan het over afbouwen hebben.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Amerikaanse economie is wel duidelijk aan de beterhand. Afbouw zal vroeg of laat moeten starten en dit kan schokken op de aandelen- en obligatiemarkten teweeg brengen, maar het is een zure appel waar we doorheen moeten bijten en op lange termijn zie ik het positief in, wat niet wil zeggen dat we niet waakzaam moeten blijven. Integendeel zelfs. Bedrijfsgegevens en macro-economische data blijf ik nauw op de voet volgen en reageer daar als belegger eventueel ook onmiddelijk op die dagdagelijkse veranderende omgeving op.Spruitekop schreef:Klopt, het is weer een belangrijke dag voor de wereldeconomie. (de zoveelste)

Laatst gewijzigd door Piper op 31 juli 2013, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Spruitekop schreef:Ja-ja, met jobs die $7,25/uur betalen. Nu werken de ambtenaren ook al aan dat loon. Wie gaat daar nog consumeren?Piper schreef:Amerikaanse economie is wel duidelijk aan de beterhand.![]()
Gaan ze iedereen op foodstamps zetten? Straks moet Bernanke ook nog de voorraden gaan opkopen in de supermarkten. De economie draait daar op drugs, de Bernanke-drug.
Alle signalen zijn er weer: Bevolking heeft het slecht en de beurzen draaien record-na-record, Beleggen op de beurs met geleend geld.
Ook het consumentenvertrouwen is toch langzaam aan het stijgen.
En het is vooral geld van de klassieke spaarproducten en obligatiemarkten die quasi dagelijks naar de aandelenmarkten vloeit.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Dat klopt, het consumentenvertrouwen is gestegen. Als er iemand is die m'n schulden allemaal opkoopt zou m'n vertrouwen ook groot zijn.
Merk toch op dat er velen zijn die hun gespaarde fondsen 401(k) (IRA) aan het opnemen zijn om NU van te leven.
Merk toch op dat er velen zijn die hun gespaarde fondsen 401(k) (IRA) aan het opnemen zijn om NU van te leven.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Spruitekop,
Wat doet u met uw spaarcenten?
En geen aandelen in uw portefeuille?
Wat doet u met uw spaarcenten?
En geen aandelen in uw portefeuille?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Nee, ik heb geen aandelen of obligaties, ook geen fondsen, wel een spaarrekening om m'n loon op te storten.
Om nog maar eens 'n voorbeeld te geven: De Tijd meldt vandaag dat ze nu in de VS een nieuwe manier van rekenen hebben waardoor ze zo'n 560 miljard dollar rijker zijn. Yeah, right!
'Van dien boer geen eieren'.
Om nog maar eens 'n voorbeeld te geven: De Tijd meldt vandaag dat ze nu in de VS een nieuwe manier van rekenen hebben waardoor ze zo'n 560 miljard dollar rijker zijn. Yeah, right!

Spruitekop, ik heb ook een spaarrekening maar het rendement ligt er allesbehalve hoog.Spruitekop schreef:Nee, ik heb geen aandelen of obligaties, ook geen fondsen, wel een spaarrekening om m'n loon op te storten.
Daarnaast nog wat bedrijfsobligaties en wat aandelen. Vooral of moet ik schrijven enkel kwaliteitsaandelen, welke mij ook heel vaak een mooi dividend (en veel beter dan een spaarrekening) opleveren.
Aandelen (enkel Europese en dan nog hoofdzakelijk Belgische aandelen) zijn voor mij in huidige tijden trouwens een absolute must en nemen vandaag een zeer groot percentage (+/- 50%) voor hun rekening.
Spreiding over diverse activa-klassen is voor mij uiterst belangrijk, waarbij ik mij gewichten afhankelijk van de fase binnen de economische cyclus waar we zitten, steeds herverdeel.
Wat mij opvalt de laatste tijd is dat de beurs nog steeds overreageerd op nieuws. Zowel positief als negatief. Dit wijst er volgens mij op dat de markten nog steeds niet tot rust zijn gekomen.