De Beurs vandaag
TIP
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Het gaat inderdaad slecht, we zitten met dezelfde evaluatie van de aandelen bij negatief nieuws. Kopen, kopen kopen, want we gaan de grote rit missen. Vergelijkbare zaken met de Grote Depressie destijds.
De markt is zelfs zo de pedalen kwijt dat een aandeel stijgt wanneer een aandeel van een bedrijf dat een vervoermiddel maakt dat plots moordtuigen blijken te zijn.Yaris schreef:We zullen nog maar wachten om een zelfrijdende auto te kopen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Yield. Vermits de rente zowel op korte als lange termijn nu al een paar jaar zeer laag is en door QE reeds heel wat rente papier uit de markt is getrokken is er een massa kapitaal op zoek naar yield. Iedereen met een aflopende termijnrekening, staatsbon, obligatie, enz... zit met dezelfde vraag; waar vind ik nog iets met iet of wat opbrengst. Er is bijgevolg een verschuiving bezig van rente papier naar aandelen, de koop rush en het abnormaal snelle herstel na de Brexit stemming is IMO geheel daaraan toe te schrijven. Diezelfde verschuiving zie ik ook in mijn eigen portefeuille, een jaar of 4 geleden zaten daar nog termijnrekeningen, een obligatie fonds en een staatsbon in, buiten het klasieke spaarboekje en een enkel mix fonds is er niks meer aan rente papier. Wellicht een ongezonde evolutie gezien de economische fundamenten een verdere stijging van de aandelen markten niet verantwoorden. Maar toch verwacht ik dat de ballon nog wat verder opgeblazen gaat worden en dat ook naar alternatieven zoals edelmetalen nog meer geld zal stromen.Jeroenjacobs schreef:.
Schiller is één teken, maar heb je de koper trend al eens bekeken, de baltic dry, china's schulden, politieke onrust in west europa, dalende earnings (usa zelfs q5 op één rij), wegvagen middenklasse consumptie, technische indice trends (negatief of zijwaarts), solvabiliteit financieel systeem (vooral eu), monetaire politiek,...
Give me a reason to be a bull
Inderdaad Yaris, dat er ongetwijfeld nog zware correcties zullen volgens op de financiële markten is hoogstwaarschijnlijk, maar de doemscenario's die ik hier soms lees vind ik echt soms overdreven. Volgens mij gaan we niet direct een tweede 2008 meemaken, de banken zijn immers beter gekapitaliseerd alsook de vangnetten om hen op te vangen (behalve een paar grote banken in Italië). We zien wel, maar overdreven pessimisme wat heeft dat al voor goeds voortgebracht of wat brengt ons dat verder? Ik hou me voorlopig bij de realiteit.Yaris schreef:
Pessimisme is inderdaad troef op dit forum. Het gaat slecht, nee het gaat heel slecht, nee de toestand is catastrofaal. Als je dat allemaal moet geloven staan we binnen enkele maanden aan te schuiven aan de gaarkeukens.
- Jeroenjacobs
- Full Member
- Contacteer:
http://www.zerohedge.com/news/2016-06-3 ... ecord-lowsMaxwell35 schreef: Inderdaad Yaris, dat er ongetwijfeld nog zware correcties zullen volgens op de financiële markten is hoogstwaarschijnlijk, maar de doemscenario's die ik hier soms lees vind ik echt soms overdreven. Volgens mij gaan we niet direct een tweede 2008 meemaken, de banken zijn immers beter gekapitaliseerd alsook de vangnetten om hen op te vangen (behalve een paar grote banken in Italië). We zien wel, maar overdreven pessimisme wat heeft dat al voor goeds voortgebracht of wat brengt ons dat verder? Ik hou me voorlopig bij de realiteit.
Moest ik niet beter weten zou ik bijna denken dat je het over Tesla had, maar toen las ik het woordje 'moordtuigen'. Dat zou een weldenkend persoon als jij toch niet gebruiken voor een automodel dat na 200 miljoen afgelegde kilometers met de Autopilot-function aan nog maar één dodelijk ongeval had veroorzaakt?Spruitekop schreef:De markt is zelfs zo de pedalen kwijt dat een aandeel stijgt wanneer een aandeel van een bedrijf dat een vervoermiddel maakt dat plots moordtuigen blijken te zijn.
Statistisch gezien is de Autopilot nog altijd een beduidend veiliger (co)chauffeur dan jij, ik of gelijk welk individu dat ooit een stuur vasthad. Laten we ook niet vergeten dat de idioot die met het 'moordtuig' reed op zijn laptop aan het werken was terwijl hij achter het stuur zat.
Is het van zelfrijdende auto's uiteindelijk niet de bedoeling dat we de mogelijkheid hebben op onze laptop te werken, de krant te lezen of een dutje te doen?
Uiteraard. Maar de AutoPilot functie van Tesla is nog absoluut geen zelfrijdende wagen. Tesla noemt het een 'copiloot' die de meest routineuze taken automatiseert. Ik denk dan aan parkeren, rijden op de autoweg, filerijden en rijden in langzaam stadsverkeer.Yaris schreef:Is het van zelfrijdende auto's uiteindelijk niet de bedoeling dat we de mogelijkheid hebben op onze laptop te werken, de krant te lezen of een dutje te doen?
De chauffer moet echter nog steeds aandachtig blijven en bij niet-routineuze situaties overnemen. De Autopilot-software is ook nog een beta-release die je zelf moet aanzetten en waarbij je expliciet moet aangeven dat je beseft dat de software nog niet op punt staat.
Tesla's zijn (nog) geen zelfrijdende auto's. Het zijn gewoon auto's met een zeer krachtige cruise control die wat meer kan die van de concurrenten. En belangrijker: in tegenstelling tot een klassieke cruise control is de autopilot zelflerend. Hoe meer kilometers Tesla's rijden, hoe meer data hij verzamelt over hoe het verkeer 'in het echt' werkt en hoe beter hij wordt. Combineer dat met simpele 'over the air' updates en je hebt een systeem dat binnen afzienbare tijd kan uitgroeien tot een volwaardige autonome wagen.

In de jaren vijftig van vorige eeuw zagen ze de auto's van de toekomst als zelfrijdend -of eerder vliegend-, gestuurd door een centrale verkeerscomputer en zwevend over de weg. Een familie kon dan gezellig samen een praatje maken of een hapje eten.
Yaris schreef:
Pessimisme is inderdaad troef op dit forum. Het gaat slecht, nee het gaat heel slecht, nee de toestand is catastrofaal. Als je dat allemaal moet geloven staan we binnen enkele maanden aan te schuiven aan de gaarkeukens.
Diene zevende man van rechts te beginnen is dat niet Warren Buffett?
Yaris het zijn ook maar wat enkelingen zoals Spruitekop en Nohedge met zijn 50 nicknames die teveel boekskes met onzin gelezen hebben.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik zou het niet weten. Hoeveel kilometers doen ze zoal per jaar in de VS en hoeveel doden hebben ze?dw schreef:Moest ik niet beter weten zou ik bijna denken dat je het over Tesla had, maar toen las ik het woordje 'moordtuigen'. Dat zou een weldenkend persoon als jij toch niet gebruiken voor een automodel dat na 200 miljoen afgelegde kilometers met de Autopilot-function aan nog maar één dodelijk ongeval had veroorzaakt?
Statistisch gezien is de Autopilot nog altijd een beduidend veiliger (co)chauffeur dan jij, ik of gelijk welk individu dat ooit een stuur vasthad. Laten we ook niet vergeten dat de idioot die met het 'moordtuig' reed op zijn laptop aan het werken was terwijl hij achter het stuur zat.
Merk wel op dat het systeem momenteel nog niet zelf rijdt en dat de bestuurder nog steeds de handen op het stuur moet houden. Zoveel 'echt autonoom' gereden kilometers zullen er dan nog niet zijn denk ik. En of die kilometers die gereden zijn een evenwaardig beeld geven op het effectief bestuurd gedeelte, heb ik mijn twijfels. Het zullen meer rechte kilometers zijn dan wat de doorsnee Amerikaan echt rijdt. Om het op het Europees wegennet te enten zullen de resultaten waarschijnlijk nog gans anders zijn.
Ik heb nog steeds het filmpje voor ogen waarbij men een demo doet van een zelfrijdende wagen waarbij de Tesla-medewerker nog snel zegt dat men het stuur moet overnemen omdat er een afrit is.

Laatst gewijzigd door Spruitekop op 3 juli 2016, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Volgens Tesla is er al 209 miljoen km gereden met de Autopilot, in welke mate dat representatief is voor autonoom rijgedrag daar heb ik geen idee van gezien de bestuurder in principe steeds paraat moet zijn om in te grijpen. En ook het feit dat er een groot verschil zit tussen de gemiddelde Tesla bestuurder en de gemiddelde auto bestuurder, ik denk dat er weinig jonge mensen met zo'n wagen rondrijden maar het is wel die groep die disproportioneel vertegenwoordigd is in de dodelijke ongelukken.Spruitekop schreef:Ik zou het niet weten. Hoeveel kilometers doen ze zoal per jaar in de VS en hoeveel doden hebben ze?dw schreef:Moest ik niet beter weten zou ik bijna denken dat je het over Tesla had, maar toen las ik het woordje 'moordtuigen'. Dat zou een weldenkend persoon als jij toch niet gebruiken voor een automodel dat na 200 miljoen afgelegde kilometers met de Autopilot-function aan nog maar één dodelijk ongeval had veroorzaakt?
Merk wel op dat het systeem momenteel nog niet zelf rijdt en dat de bestuurder nog steeds de handen op het stuur moet houden. Zoveel 'echt autonoom' gereden kilometers zullen er dan nog niet zijn denk ik.
Voor gewone auto's zou er in de VS gemiddeld één dodelijk ongeval zijn per 151 miljoen km, wereldwijd zou het hem gaan om één ongeval per 97 miljoen km.
Laatst gewijzigd door ThomasDM op 3 juli 2016, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik weet het niet maar aan jezelf ken je een ander.
Persoonlijk zou ik alleen de keuze maken 'autonoom rijden' voor de kilometers die volgens mij het veiligst zijn, pakweg: een rechte en kalme weg. De gevaarlijkste kilometers zou ik zelf wel maximaal zelf willen onder controle hebben.
Daar vanuit gaande vind ik die cijfers dus helemaal niet verbluffend.
Persoonlijk zou ik alleen de keuze maken 'autonoom rijden' voor de kilometers die volgens mij het veiligst zijn, pakweg: een rechte en kalme weg. De gevaarlijkste kilometers zou ik zelf wel maximaal zelf willen onder controle hebben.
Daar vanuit gaande vind ik die cijfers dus helemaal niet verbluffend.
Leuk filmpje. Wel niet erg representatief.Spruitekop schreef:Ik heb nog steeds het filmpje voor ogen waarbij men een demo doet van een zelfrijdende wagen waarbij de Tesla-medewerker nog snel zegt dat men het stuur moet overnemen omdat er een afrit is.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar als ik op restaurant ga beordeel ik het eten dat ik op mijn bord krijg. Ik ga niet een uurtje op voorhand even proeven van wat op het vuur staat te pruttelen om dan te zeggen 'wat een bedroevend restaurant, het eten heeft nog geen smaak!'. Dat is exact wat je doet door Tesla op een demonstratie van een vroege iteratie van de software af te rekenen.
De Autopilot-software is verre van af. Ze is goed genoeg voor routine-situaties, maar mag nog niet gezien worden als een volledige vervanging van de bestuurder. Dat zegt Tesla ook expliciet als je de software activeert (standaard staat ze uit); als je ondanks die informatie wat op je laptop gaat tokkelen tijdens het rijden verdien je het tegen een tientonner te knallen.
Op zich is het niet gek dat de aandelenkoers van Tesla geen klappen krijgt na dat nieuwsberichtje. De Autopilot presteert uitstekend in de situaties waar Tesla belooft dat ze werkt. Tesla heeft nooit beweerd een zelfrijdende auto te verkopen, enkel dat haar autopilot meer kon dan de bestuurdershulpsystemen van andere merken.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Als het voor 2019 oorlog wordt gaan die wagens meteen waardeloos worden met al die high-tech. In 2019 wordt Galileo maar actief (gepland). Dan worden (hoofdzakelijk militaire) navigatiesatellieten gecodeerd en weet hij zijn weg niet meer. 
Het komt mij bekend voor.

Het plaatje komt volgens mij ook voor in de boeken van 'Hoe en waarom?' ... boeken uit de jaren '60-'70-'80.Yaris schreef:
In de jaren vijftig van vorige eeuw zagen ze de auto's van de toekomst als zelfrijdend -of eerder vliegend-, gestuurd door een centrale verkeerscomputer en zwevend over de weg. Een familie kon dan gezellig samen een praatje maken of een hapje eten.
Het komt mij bekend voor.
De eerstkomende jaren zou ik sowieso toch nog geen zelfrijdende auto kopen. Dat ze er eerst maar de kinderziektes uithalen.
Dat is hetzelfde als bij computers. Ik ben een Macgebruiker. Op Applefora wordt wel eens de raad gegeven om van een nieuw product nooit de eerste versie te kopen maar te wachten op de upgrade een jaar later. Dat is waar, ik heb zelf al ervaren dat de upgrade stukken beter is dan de eerste versie.
Dat is hetzelfde als bij computers. Ik ben een Macgebruiker. Op Applefora wordt wel eens de raad gegeven om van een nieuw product nooit de eerste versie te kopen maar te wachten op de upgrade een jaar later. Dat is waar, ik heb zelf al ervaren dat de upgrade stukken beter is dan de eerste versie.