De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Amerikaanse vastgoedmarkt vs. Londense vastgoedmarkt.reteiP schreef:Velen leggen de link met de vastgoedbubbel van 2007 en dan is het "squeeky bum time"Yaris schreef:Voor hetgeen dat fradaems schrijft vermoedelijk. De beurzen gaan ook onderuit om die reden. Ik vraag me af waarom we ons zorgen moeten maken over de prijsdaling van vastgoed in Londen?
Grootte van de bubbels schelen wel een pak.
De beurzen in Azië gaan onderuit. De Nikkei staat al 3% lager. Als dat komt door de bevriezing van die Britse vastgoedfondsen is dat een zelfvervullende profetie: uit angst dat dat het begin van een crash is verkoopt iedereen en daardoor veroorzaken ze de crash juist.
@Yaris,
Dat zou ik persoonlijk niet slecht vinden: dat de al maanden/jarenlange grote angst van de markt nu uiteindelijk eens realiteit wordt.
Termijnmarkten voor Europa staan op dit moment evenwel slechts op -0,70 tot -0,90%
Dat zou ik persoonlijk niet slecht vinden: dat de al maanden/jarenlange grote angst van de markt nu uiteindelijk eens realiteit wordt.
Termijnmarkten voor Europa staan op dit moment evenwel slechts op -0,70 tot -0,90%
Zie ook juist wat Yaris hierboven beschrijft. Azie lelijk onderuit. Europa zal weer volgen zeker.
Begrijp wel niet goed waarom. Die Brexit zit toch momenteel in de diepvries en na de rebound begrijp ik niet goed waarom er nu ineens weer volop verkocht wordt? Is er laatste dagen iets nieuws gebeurd?
Begrijp wel niet goed waarom. Die Brexit zit toch momenteel in de diepvries en na de rebound begrijp ik niet goed waarom er nu ineens weer volop verkocht wordt? Is er laatste dagen iets nieuws gebeurd?
In Groot-Brittannië hebben een groot aantal aandeelhouders van vastgoedfondsen hun geld teruggevraagd uit angst voor een daling van de prijzen van Brits vastgoed door de Brexit. Die fondsen hebben niet genoeg cash om al die mensen terug te betalen en daarom hebben drie fondsen zichzelf bevroren. Dat doet denken aan het springen van de vastgoedzeepbel in 2007 die geleid heeft tot de beurscrash van 2008. Beleggers vrezen nu hetzelfde scenario en verkopen hun aandelen.
De monetaire mesthoop is al aan het roken en gaat binnenkort in brand vliegen.
Er gaat een stijgende vraag zijn naar rieken ! Long Polet.
Wankele Italiaanse banken, daling langetermijnrentes naar nieuwe lows die het bedrijfsmodel van banken en verzekeraars bedreigt, bevriezing van fondsen die doet denken aan de financiële crisis van 2008, de geruisloze daling van de Chinese munt, in februari dit jaar nog de reden voor paniek.
Ik weet niet of je de artikels geleen hebt, maar bvb het eerste linkt door naar de maandelijkse rapporten van Google die melding maken van elk incident. Als je het puur statistisch bekijkt, dan zijn op dit ogenblik (dus met technologie die in kinderschoenen staat -- in het geval van Tesla gaat het bvb om beta-tests) het aantal ongevallen per gereden kilometer enkel kleiner geworden door het toevoegen van deze technologie. Menselijke chauffeurs waren in 2013 alleen al verantwoordelijk voor meer dan 1.250.000 doden op de weg. (bron: http://www.who.int/gho/road_safety/mort ... number/en/).Inversor schreef:Vind jij dat betrouwbare bronnen?
Denk je dat Google het omgekeerde zou rapporteren?sintorama schreef:Ik weet niet of je de artikels geleen hebt, maar bvb het eerste linkt door naar de maandelijkse rapporten van Google die melding maken van elk incident. Als je het puur statistisch bekijkt, dan zijn op dit ogenblik (dus met technologie die in kinderschoenen staat -- in het geval van Tesla gaat het bvb om beta-tests) het aantal ongevallen per gereden kilometer enkel kleiner geworden door het toevoegen van deze technologie. Menselijke chauffeurs waren in 2013 alleen al verantwoordelijk voor meer dan 1.250.000 doden op de weg. (bron: http://www.who.int/gho/road_safety/mort ... number/en/).Inversor schreef:
Vind jij dat betrouwbare bronnen?
Proof of the pudding is in the eating.
Zelfde hier. Ben het echt beu om al zo lang horizontaal te bewegen. Liever nu eens een echte daling zodat de solden echt kunnen beginnenpisa schreef:Dat zou ik persoonlijk niet slecht vinden: dat de al maanden/jarenlange grote angst van de markt nu uiteindelijk eens realiteit wordt.

"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
-
- VIP member
- Contacteer:
Sharky schreef:De monetaire mesthoop is al aan het roken en gaat binnenkort in brand vliegen.
idd, zo staan op Zerohedge elke dag meer onheilspellende grafieken, en niet alleen monetair. Z mag dan al sensatie zoeken, maar de bronnen zijn toch zeer uiteenlopend.
Okay, ik heb het gevonden! Ik weet waarom de markt vlotjes met 1% naar beneden knalt: daags na wanneer ik een aankoop doe!
Laat ik de vraag terugkaatsen: is er enig bewijs, bron, of aanwijziging dat Google liegt, gerapporteerde data manipuleert, informatie achterhoudt of onjuiste gegevens verstrekt?Inversor schreef:Denk je dat Google het omgekeerde zou rapporteren?
Uiteraard niet. Dit is R&D, geen marketing. Google zit in dit project voor de lange termijn, niet voor een quick win. Autofabrikanten kunnen dit niet. Zelfrijdende auto's heeft weinig met hardware (sensoren, radar, camera's) te maken. Het is software. Het is deep learning, neurale netwerken, genetische algoritmes. Het is dat waar Google mee bezig is. Google wordt een belangrijke speler in de automobielmarkt met een cruciale positie.
Elon Musk voorspelde dat er een moment zal komen waarbij het zelf besturen van een auto op de openbare weg verboden zal zijn. Wie zelf wilt rijden zal dat op een gesloten circuit moeten doen. Ik denk dat hij gelijk heeft. De vraag is alleen hoe snel dit zal gaan.
@wlievens: idem hier. En daags na een verkoop komt er gewoonlijk 2% bij.
Vreemd dat de beurs van Londen blijft stijgen alhoewel alle problemen van daar komen.