De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Het aandeel van Jensen JEN 9,64% , de maker van industriële wassystemen, spurt plots bijna een tiende hoger tot 35 euro. Het handelsvolume bedraagt bijna 4.000 stuks. Daarmee kocht de grote kopers (of kopers) zowat het hele orderboekje aan de vraagzijde leeg.
Het is een probleem dat meerdere kleine en middelgrote aandelen met een goede staat van dienst hebben, zoals Lotus Bakeries of Ter Beke. Veel beleggers zijn weigerachtig hun stukken van de hand te doen omdat de bedrijven jaar na jaar forse groeicijfers kunnen voorleggen.
Daardoor is het aanbod aan aandelen gering, wat bij plotse koopinteresse tot stevige opstoten kan leiden. Intussen is het aanbod in het orderboekje weer opgelopen van goed 100 naar 1.300 stuks.
Het is een probleem dat meerdere kleine en middelgrote aandelen met een goede staat van dienst hebben, zoals Lotus Bakeries of Ter Beke. Veel beleggers zijn weigerachtig hun stukken van de hand te doen omdat de bedrijven jaar na jaar forse groeicijfers kunnen voorleggen.
Daardoor is het aanbod aan aandelen gering, wat bij plotse koopinteresse tot stevige opstoten kan leiden. Intussen is het aanbod in het orderboekje weer opgelopen van goed 100 naar 1.300 stuks.
-
- VIP member
- Contacteer:
Rare jongens die economen:
'Volgens superbelegger Bill Gross is de grootste zeepbellenblazer de ECB zelf, door een ‘supernova’ op de obligatiemarkt te voeden. Colmant (De Groof) ziet geen zeepbel.'
http://www.tijd.be/markten_live/nieuws_ ... 1473084120
De ECB koopt dus de staatsschulden op, en maakt daarmee de uitspraak van de profetische Mathot waar. Heeft de ECB nu het ei van Columbus gevonden ? Waar blijft de super inflatie ? Is er een econoom in de zaal ?
'Volgens superbelegger Bill Gross is de grootste zeepbellenblazer de ECB zelf, door een ‘supernova’ op de obligatiemarkt te voeden. Colmant (De Groof) ziet geen zeepbel.'
http://www.tijd.be/markten_live/nieuws_ ... 1473084120
De ECB koopt dus de staatsschulden op, en maakt daarmee de uitspraak van de profetische Mathot waar. Heeft de ECB nu het ei van Columbus gevonden ? Waar blijft de super inflatie ? Is er een econoom in de zaal ?
Vreemd.. Europa opent hoger en zakt dan in rond 16u.. kijk je uiteraard onmiddelijk naar de Dow maar die staat hoger.
Iemand verklaring voor?
Iemand verklaring voor?
Wall Street viert vandaag Labor Day. Dus geen beurs.
Bedankt.. was mij ontgaan. Beurs gewoon jojo dus.evita schreef:Wall Street viert vandaag Labor Day. Dus geen beurs.

Wat is er met CFE aan de hand? +7% maar ik vind geen nieuws items
-
- VIP member
- Contacteer:
Raar artikel in De Tijd: "Koopt ECB straks ook rechtstreeks aandelen?".
Nogal voortvarend van de auteur:
"Volgens The Wall Street Journal gaat de ECB straks in het spoor van de Japanse en Zwitserse collega's ook rechtstreeks in plaats van onrechtstreeks de beurzen 'sponsoren'."
maar op het einde:
"Daarom stelt de zakenkrant Wall Street Journal na een rondvraag bij economen een andere oplossing voor: rechtstreeks aandelen kopen. "
2 bedenkingen:
- heeft de ECB geld echt uitgedeeld aan de bevolking ? Dacht eerder aan de landen.
- het gerucht alleen al zou de massa naar de beurs kunnen lokken. Staat ons een nieuw 2005-2007 te wachten ?
Nogal voortvarend van de auteur:
"Volgens The Wall Street Journal gaat de ECB straks in het spoor van de Japanse en Zwitserse collega's ook rechtstreeks in plaats van onrechtstreeks de beurzen 'sponsoren'."
maar op het einde:
"Daarom stelt de zakenkrant Wall Street Journal na een rondvraag bij economen een andere oplossing voor: rechtstreeks aandelen kopen. "
2 bedenkingen:
- heeft de ECB geld echt uitgedeeld aan de bevolking ? Dacht eerder aan de landen.
- het gerucht alleen al zou de massa naar de beurs kunnen lokken. Staat ons een nieuw 2005-2007 te wachten ?
Als dat klopt stop ik een tijdje met beleggen wat dan gaan de beurzen kelderen!
Verkopen kan ik niet doen want heb nog op quasi alles een verlies, de ergste (Exmar) zelfs 42%.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Verkopen kan ik niet doen want heb nog op quasi alles een verlies, de ergste (Exmar) zelfs 42%.

Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- VIP member
- Contacteer:
@Kevva
Denk dat ons ere-lid Dieter Plas je reactie niet zou begrijpen
Maar, ten gronde, begrijpt iemand de ECB nog ? Ze hebben al zo veel verklaringen voor hun gedrag gegeven, meestal dan nog ongeloofwaardige. Juist dat maakt me argwanend. Wat willen ze echt ? De bevolking helemaal ten gronde richten ?
ps goede reacties in De Tijd op dat artikel !
http://www.tijd.be/markten_live/nieuws_ ... 0-3452.art
Denk dat ons ere-lid Dieter Plas je reactie niet zou begrijpen

Maar, ten gronde, begrijpt iemand de ECB nog ? Ze hebben al zo veel verklaringen voor hun gedrag gegeven, meestal dan nog ongeloofwaardige. Juist dat maakt me argwanend. Wat willen ze echt ? De bevolking helemaal ten gronde richten ?
ps goede reacties in De Tijd op dat artikel !
http://www.tijd.be/markten_live/nieuws_ ... 0-3452.art
Laatst gewijzigd door Leemans-broertje op 6 september 2016, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Zouden ze in het begin niet net stijgen? Ik zou het toch even afwachten vooraleer te verkopen. Voor de juiste prijs kunnen ze wel mijn aandelen kopenKevva schreef:Als dat klopt stop ik een tijdje met beleggen wat dan gaan de beurzen kelderen!

Hoi Leemans.. wat bedoel je met die verwijzing naar diene Dieter? Is dat mss Kevva met een andere naam. No offence to Kevva als ik fout ben.Leemans-broertje schreef:@Kevva
Denk dat ons ere-lid Dieter Plas je reactie niet zou begrijpen![]()
Toen je hem vermeldde keek ik nog eens naar zijn site: http://beursadvies.be/track-record-portefeuille/
Hoe kan je weten of die grafiek echt is als em geen details geeft.

omega6 schreef: Hoi Leemans.. wat bedoel je met die verwijzing naar diene Dieter? Is dat mss Kevva met een andere naam. No offence to Kevva als ik fout ben.
Denk dat Dieter ergens schreef dat hij geen verliezers in portefeuille wil en in Kevva zijn plaats die -42% dus zou verkopen, verlies of niet
Zit Dieter hier nog op dit forum? Zou wel eens willen weten wat er zo allemaal in zijn port zal het laatste jaar en wat dat gepresteerd heeft.Isedase schreef:Denk dat Dieter ergens schreef dat hij geen verliezers in portefeuille wil en in Kevva zijn plaats die -42% dus zou verkopen, verlies of nietomega6 schreef: Hoi Leemans.. wat bedoel je met die verwijzing naar diene Dieter? Is dat mss Kevva met een andere naam. No offence to Kevva als ik fout ben.
Ik herinner mij vaag dat op Dieter zijn site eind 2015 Ablynx stond.. dat YTD ondertussen -27%.

-
- VIP member
- Contacteer:
@Omega6
Ben het dus niet eens met Kevva die schreef zijn aandelen in dat geval te verkopen.
Gillepils ziet dat ook zo: 'Zouden ze in het begin niet net stijgen? Ik zou het toch even afwachten vooraleer te verkopen. Voor de juiste prijs kunnen ze wel mijn aandelen kopen
De vraag is natuurlijk: wat heb je in handen als je ze later (met veel winst) verkoopt ? Antwoord: waardeloos fiat geld. Met aandelen behoud je toch een stuk tastbare waarde.
Ben zo vrij 2 lezersreacties te citeren uit het bewuste artikel in De Tijd:
- (sarcastisch): De kleine belegger moet geen aandelen kopen als de ECB die koopt,de kleine belegger moet die aandelen die hij nog heeft juist verkopen zodat de ECB ze van hen kan kopen. De ECB koopt dan met fiat geld (er hoeven dus geen reserves tegenover te staan) en kan er dus nog gerust duizenden € van dit fiat geld verder tegenaan smijten indien nodig. De aandelen die worden gekocht zijn activa van bedrijven,men koopt dus met waardeloos fiat geld iets dat wel waarde heeft. voor hun spul. De kleine belegger kan dus vanuit het standpunt van de ECB veel beter de activa die nog wat waarde hebben verkopen aan de ECB in ruil voor iets wat zij zelf gewoon simpel maar te drukken hebben,of zelfs nog simpeler via enkele digitale cijfertjes tevoorschijn halen.
- Met een kunstmatige vraag wordt de ballon nu nog verder opgeblazen. Mensen worden gevraagd meer te investeren in aandelen dan in spaargeld. Uiteraard een goede zaak gedurende een beperkte tijd. Daarna volgt de onvermijdelijke knal. Dat moet wel want de koersen staan dan niet meer in verhouding tot de winsten.
Zal ze dus toch niet verkopen, riskeer anders totaal blut te zijn. (Gelukkig is er ook nog goud).
Vind toch dat de ECB elke dag meer sinister wordt.
Ben het dus niet eens met Kevva die schreef zijn aandelen in dat geval te verkopen.
Gillepils ziet dat ook zo: 'Zouden ze in het begin niet net stijgen? Ik zou het toch even afwachten vooraleer te verkopen. Voor de juiste prijs kunnen ze wel mijn aandelen kopen

De vraag is natuurlijk: wat heb je in handen als je ze later (met veel winst) verkoopt ? Antwoord: waardeloos fiat geld. Met aandelen behoud je toch een stuk tastbare waarde.
Ben zo vrij 2 lezersreacties te citeren uit het bewuste artikel in De Tijd:
- (sarcastisch): De kleine belegger moet geen aandelen kopen als de ECB die koopt,de kleine belegger moet die aandelen die hij nog heeft juist verkopen zodat de ECB ze van hen kan kopen. De ECB koopt dan met fiat geld (er hoeven dus geen reserves tegenover te staan) en kan er dus nog gerust duizenden € van dit fiat geld verder tegenaan smijten indien nodig. De aandelen die worden gekocht zijn activa van bedrijven,men koopt dus met waardeloos fiat geld iets dat wel waarde heeft. voor hun spul. De kleine belegger kan dus vanuit het standpunt van de ECB veel beter de activa die nog wat waarde hebben verkopen aan de ECB in ruil voor iets wat zij zelf gewoon simpel maar te drukken hebben,of zelfs nog simpeler via enkele digitale cijfertjes tevoorschijn halen.
- Met een kunstmatige vraag wordt de ballon nu nog verder opgeblazen. Mensen worden gevraagd meer te investeren in aandelen dan in spaargeld. Uiteraard een goede zaak gedurende een beperkte tijd. Daarna volgt de onvermijdelijke knal. Dat moet wel want de koersen staan dan niet meer in verhouding tot de winsten.
Zal ze dus toch niet verkopen, riskeer anders totaal blut te zijn. (Gelukkig is er ook nog goud).
Vind toch dat de ECB elke dag meer sinister wordt.
omega6 schreef: Zit Dieter hier nog op dit forum? Zou wel eens willen weten wat er zo allemaal in zijn port zal het laatste jaar en wat dat gepresteerd heeft.
Ik herinner mij vaag dat op Dieter zijn site eind 2015 Ablynx stond.. dat YTD ondertussen -27%.
Lees eens het andere draadje 'beurs-advies'. Er zit dankzij GPV1 een linkje in naar de laatste nieuwsbrief van vriend Plas.