De Beurs vandaag
TIP
- Jeroenjacobs
- Full Member

- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Ja dit is één dag.omega6 schreef:Stijging EUR/USD sinds begin dit jaar blijft zich doorzetten (vandaag terug +0,5%).
Iemand verklaring voor want aan Trump kan dit toch niet liggen.
Je moet ook in gedachte houden dat de huidige planning de volgende is:
Ecb blijft stimuleren, Fed doet het omgekeerde.
Ik zou het juist interessanter vinden nu om over de plas te kijken.
- Jeroenjacobs
- Full Member

- Contacteer:
Ik sluit mij overigens aan bij jouw signature.CarpeNoctem schreef:Je bent nogal berucht voor het nadien wijzigen van je reacties, daarom citeer ik je hier volledig.Jeroenjacobs schreef:Integendeel ik wil dat de staat stopt met het roven van de meerderheid.
Er staat wat er staat. De minderheden zijn dus vogelvrij in JJ's dystopia
Het zou eens tijd worden dat de staat stopt met het roven van de bodem 80% voor de top 20. (waarin al jouw categorieën samen zitten, exclusief "de joden" dat is één geloof/cultuur, heeft niks te maken met economische concentratie).
- Jeroenjacobs
- Full Member

- Contacteer:
Recticel news: De fabriek van Recticel in het Tsjechische Most is zondag getroffen door een zware brand.
De brand raasde door een van de productiehallen.
De toeleverancier van auto-interieurbekleding roept tegenover zijn klanten overmacht in. De fabriek van Recticel in het Tsjechische Most is zondag getroffen door een zware brand. De brand raasde door een van de productiehallen. Er vielen voor zover bekend geen slachtoffers. Uit veiligheidsoverwegingen liet de overheid de fabriek, waar interieuronderdelen voor auto?s worden gemaakt, helemaal stil leggen. Recticel kan nog niet zeggen hoe groot de schade is aan fabriek en apparatuur. Het is evenmin duidelijk hoe groot de impact zal zijn op de verdere productie. Tegenover zijn klanten heeft Recticel dan ook overmacht ingeroepen. Zolang die toestand duurt, zal het bedrijf zijn klanten op de hoogte houden en met hen samenwerken om de gevolgen zoveel mogelijk te beperken, klinkt het in een persbericht. Most ligt zo'n 75 km ten noordwesten van Praag.
De auto-interieurafdeling van Recticel telt drie fabrieken. Naast die van Most is er ook een vestiging in het Duitse Schönebeck en drie in China.
De brand raasde door een van de productiehallen.
De toeleverancier van auto-interieurbekleding roept tegenover zijn klanten overmacht in. De fabriek van Recticel in het Tsjechische Most is zondag getroffen door een zware brand. De brand raasde door een van de productiehallen. Er vielen voor zover bekend geen slachtoffers. Uit veiligheidsoverwegingen liet de overheid de fabriek, waar interieuronderdelen voor auto?s worden gemaakt, helemaal stil leggen. Recticel kan nog niet zeggen hoe groot de schade is aan fabriek en apparatuur. Het is evenmin duidelijk hoe groot de impact zal zijn op de verdere productie. Tegenover zijn klanten heeft Recticel dan ook overmacht ingeroepen. Zolang die toestand duurt, zal het bedrijf zijn klanten op de hoogte houden en met hen samenwerken om de gevolgen zoveel mogelijk te beperken, klinkt het in een persbericht. Most ligt zo'n 75 km ten noordwesten van Praag.
De auto-interieurafdeling van Recticel telt drie fabrieken. Naast die van Most is er ook een vestiging in het Duitse Schönebeck en drie in China.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Da's wel een hele ommezwaai. Ik heb je hier nog niet weten pleiten voor belastingsvermindering voor de burgers. Integendeel wel voor verhoging van belastingen voor categorieën van burgers waar jij niet hoog mee oploopt.Jeroenjacobs schreef:Ik sluit mij overigens aan bij jouw signature.
Het zou eens tijd worden dat de staat stopt met het roven van de bodem 80% voor de top 20. (waarin al jouw categorieën samen zitten, exclusief "de joden" dat is één geloof/cultuur, heeft niks te maken met economische concentratie).
Je behoort ongetwijfeld tot de mensen die hypocrisie een deugd vinden?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- Jeroenjacobs
- Full Member

- Contacteer:
Oh jawel ik doe het al een hele tijd. Taxshift. Meer naar vermogen, ten voordele van een sterkere middenklasse die door geldcirculatie voor groei zorgt.CarpeNoctem schreef:Da's wel een hele ommezwaai. Ik heb je hier nog niet weten pleiten voor belastingsvermindering voor de burgers. Integendeel wel voor verhoging van belastingen voor categorieën van burgers waar jij niet hoog mee oploopt.Jeroenjacobs schreef:Ik sluit mij overigens aan bij jouw signature.
Je behoort ongetwijfeld tot de mensen die hypocrisie een deugd vinden?
Belastingen zijn geen geheel gegeven. Doelgericht belasten is essentieel.
Dit doet echter niks af aan het feit dat de overheidsrekening moet kloppen.
Maar goed we gaan weer lekker selectief doen.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Dan ben je wel heel naïef. Ik zal je vertellen waar je taxshift-verhaaltje op gaat neerkomen: de brave burger/loonslaaf die heel zijn leven uitgeperst is geweest en ondanks onze (r)overheid toch ietwat van een kapitaaltje heeft opgebouwd zal opnieuw mogen dokken.Jeroenjacobs schreef:Oh jawel ik doe het al een hele tijd. Taxshift.
Die gaat nooit kloppen. Onze vroede voaderen hebben een gat in hun hand. Je mag hun inkomsten verdubbelen, ze zullen er nog in slagen om met een tekort te eindigen.Jeroenjacobs schreef:Dit doet echter niks af aan het feit dat de overheidsrekening moet kloppen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- Jeroenjacobs
- Full Member

- Contacteer:
Ah dus je bent het eens dat belastingen op arbeid te zwaar zijn belast? Dan kan men simpel de werknemersbijdrage minder belasten en dan ga je dit tegen. (hierdoor heb je ook meer koopkracht - consumptie - goed voor economie)CarpeNoctem schreef:Dan ben je wel heel naïef. Ik zal je vertellen waar je taxshift-verhaaltje op gaat neerkomen: de brave burger/loonslaaf die heel zijn leven uitgeperst is geweest en ondanks onze (r)overheid toch ietwat van een kapitaaltje heeft opgebouwd zal opnieuw mogen dokken.Jeroenjacobs schreef:Oh jawel ik doe het al een hele tijd. Taxshift.Die gaat nooit kloppen. Onze vroede voaderen hebben een gat in hun hand. Je mag hun inkomsten verdubbelen, ze zullen er nog in slagen om met een tekort te eindigen.Jeroenjacobs schreef:Dit doet echter niks af aan het feit dat de overheidsrekening moet kloppen.
Gat in hand klopt niet echt, we hadden post wo2 heel veel schulden die onder centrum bewind zijn afgebouwd.
Sinds het (inter)nationale centrumrechts bewind begin jaren 80 zijn ze beginnen stijgen met als enigste reden dat men belastingen begon af te bouwen voor de verkeerde doelgroep.
Nu men stilaan het centrum verlaat is het dan ook vrij logisch dat we nu op een staatsschuld crisis afstevenen (wat logisch is aan rechts beleid).
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Ik weet niet of de belastingen te zwaar belast zijn maar de belastingen op arbeid zijn natuurlijk veel te hoog! Van een open deur intrappen gesproken...Jeroenjacobs schreef:Ah dus je bent het eens dat belastingen op arbeid te zwaar zijn belast?
Alles in dit land is te zwaar belast.
Jij wil gewoon de belastingen voor jezelf minder zien en die voor "de anderen" hoger.
Ik ga eens een woord gebruiken dat nogal hip is de laatste tijd: wereldvreemdJeroenjacobs schreef:Gat in hand klopt niet echt
- Jeroenjacobs
- Full Member

- Contacteer:
CarpeNoctem schreef:Ik weet niet of de belastingen te zwaar belast zijn maar de belastingen op arbeid zijn natuurlijk veel te hoog! Van een open deur intrappen gesproken...Jeroenjacobs schreef:Ah dus je bent het eens dat belastingen op arbeid te zwaar zijn belast?
Alles in dit land is te zwaar belast.
Jij wil gewoon de belastingen voor jezelf minder zien en die voor "de anderen" hoger.Ik ga eens een woord gebruiken dat nogal hip is de laatste tijd: wereldvreemdJeroenjacobs schreef:Gat in hand klopt niet echt
Neen, de belastingen voor de Meerderheid minder zien die berooft worden door de minderheid.
https://www.vacature.com/nl-be/carriere ... e-gezinnen
Beter wereldvreemd dan extremist neem ik aan.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

You could have fooled me. Een paar posts hoger was je nog volop aan het pleiten om de belastingen voor "de anderen" te verhogen.Jeroenjacobs schreef:Neen, de belastingen voor de Meerderheid minder zien die berooft worden door de minderheid.
- Jeroenjacobs
- Full Member

- Contacteer:
CarpeNoctem schreef:You could have fooled me. Een paar posts hoger was je nog volop aan het pleiten om de belastingen voor "de anderen" te verhogen.Jeroenjacobs schreef:Neen, de belastingen voor de Meerderheid minder zien die berooft worden door de minderheid.
Voor de minderheid ja, inderdaad. (problemen met lezen?).
50 à 60% van het vermogen zit bij de top 10%, nog geen 10% van het vermogen bij de bodem 50% (incluis de 50% = mediaan = middenklasse = die verdwijnt = die de consumptie motor is van een gezonde economie).
Nu als je persoonlijk wilt graaien dan hou ik je niet tegen van op extremisten te stemmen maar de meerderheid van de bevolking (zo'n 80%) is daar niet gebaat bij.
(uiteraard is die 80% sukkels opeens allemaal links volgens jouw definitie
Het middenveld zou hier dan een belangrijke taak kunnen vervullen om die mensen te begeleiden en op te leiden ipv ze uit hun hand te laten eten en daardoor als een moderne vorm van slavernij aan de band te leggen.Jeroenjacobs schreef:... de meeste mensen zijn daar niet toe in staat en ontbreken elke vorm van kennis.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Et alors?Jeroenjacobs schreef:50 à 60% van het vermogen zit bij de top 10%, nog geen 10% van het vermogen bij de bodem 50% (incluis de 50% = mediaan = middenklasse = die verdwijnt = die de consumptie motor is van een gezonde economie)
Denk jij nu echt dat de middenklasse ermee gebaat is dat de staat "de rijken" nog harder uitperst?
- Jeroenjacobs
- Full Member

- Contacteer:
Het middenveld heeft de taak te beschermen, niet risico's te promoten. Een minderheid van de bevolking is risicovol ingesteld, onder die mensen vind je de beleggers en ondernemers.Belca2 schreef:Het middenveld zou hier dan een belangrijke taak kunnen vervullen om die mensen te begeleiden en op te leiden ipv ze uit hun hand te laten eten en daardoor als een moderne vorm van slavernij aan de band te leggen.Jeroenjacobs schreef:... de meeste mensen zijn daar niet toe in staat en ontbreken elke vorm van kennis.
Maar de meeste mensen passen niet in dit plaatje.
- Jeroenjacobs
- Full Member

- Contacteer:
CarpeNoctem schreef:Et alors?Jeroenjacobs schreef:50 à 60% van het vermogen zit bij de top 10%, nog geen 10% van het vermogen bij de bodem 50% (incluis de 50% = mediaan = middenklasse = die verdwijnt = die de consumptie motor is van een gezonde economie)
Denk jij nu echt dat de middenklasse ermee gebaat is dat de staat "de rijken" nog harder uitperst?
Als door een taxshift de middenklasse minder verder uitgezogen is uiteraard dan profiteert iedereen, zelfs de zelfstandigen omdat er een hogere geldcirculatie is.