De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ja, wat Macron betreft zou het wel weer eens een geval van "buy the rumour, sell the news" kunnen gaan worden.Yaris schreef:Dat verwacht ik niet. Het is zelfs te hopen van niet. De euforie van gisteren was veel te vroeg. Hopelijk komen de beleggers de komende dagen terug tot bezinning. Wie er ook president wordt, hij of zij staat voor de aartsmoeilijke opdracht het vertrouwen van de burgers in de politiek en de eenheid van het land te herstellen.bertVW schreef:@ Dreamy, dan zou ik persoonlijk wachten tot de maandag na de franse verkiezingen. Als Macron wint, dan zou normaal gezien dit een kopie moeten worden van vandaag.
De timing sluit dan weer wel goed aan bij dat andere gezegde: "sell in May, ...".
We weten alweer welk vlees we in de kuip hebben met Mojo.bertVW schreef:@ Mojo: 3 weken geleden stel je hier als nieuweling de vraag wat het beste is:
1) gewoon maandelijks een aandeel kopen of bijkopen, ongeacht de koers, dus ook aan de huidige koersen of
2) alles opsparen en wachten op een correctie om dan massaal aan te kopen?
en vraag je onze meningen en waarom.
Nu becommentarieer je hier als een echte volleerde kenner wat de beste manier van beleggen is...![]()
PS: als je beleggingshorizon 40 jaar is, dan vraag ik me af hoe zwaar ik moet tillen aan uitspraken als 'Niks afwachten, ik blijf gewoon zwaar bijkopen. Dit jaar al meer dan heel vorig jaar samen'
De Nasdaq boven 6000 punten.
Die sell in May komt voor een belangrijk stuk door dividenduitkeringen, logisch dat de koersen in mei/juni het gemiddeld genomen minder goed doen.dreamy schreef: De timing sluit dan weer wel goed aan bij dat andere gezegde: "sell in May, ...".
Het gezegde "Sell in May" is gebaseerd op het gegeven dat de returns historisch gemiddeld lager zijn in de zomermaanden dan in de wintermaanden.Maarten schreef:Die sell in May komt voor een belangrijk stuk door dividenduitkeringen, logisch dat de koersen in mei/juni het gemiddeld genomen minder goed doen.
Uiteraard met abstractie van de dividenduitkeringen.
Laatst gewijzigd door dreamy op 25 april 2017, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
+1Umi schreef: Party like it's 99?? gemiddelde P/E van boven de 40 destijds hé (in 2000 denk ik?)!!!
Verwachte P/E in USA is 18, in Europa 15. Boven het LT-gemiddelde weliswaar, maar toch een heel ander verhaal hé!
Vrij simpel toch, koop geen overgewaardeerde aandelen...
Inderdaad, vandaag is totaal niet te vergelijken met de internetbubble van toen, een Nasdaq die op een jaar tijd verdubbelt, een hoge inflatie en 6 rente verhogingen door de FED in één jaar is toch wel iets straffer dan wat we nu zien.
Dit jaar was er de ene verkiezing na de andere, met telkens een hoop onheilsvoorspellingen. Nu weer over Frankrijk. En tenslotte gebeurt er helemaal niets, ook niet als Le Pen aan de macht komt...
Trump,brexit,wilders,erdogan,Le Pen...telkens zijn de koersen gestegen!
Trump,brexit,wilders,erdogan,Le Pen...telkens zijn de koersen gestegen!
Er worden nog even miljarden gepompt door de ecb maar wat daarna?
Dan wordt ons spaargeld geactiveerd, niet?Ratpack schreef:Er worden nog even miljarden gepompt door de ecb maar wat daarna?
& Iedereen nog snel aangemoedigd om toch 100% hypothecaire leningen aan te gaan.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
We zien een economische lente in Europa. Het herstel wint vaart en geeft de ECB de mogelijkheid om haar soepel geldbeleid op te geven zonder te veel schadelijke gevolgen voor beurs en economie.
Rekening houden met de dividenden is natuurlijk wel belangrijk voor je persoonlijke portefeuille, daarom dat die sell in may toch wel met een korrel zout te nemen is.dreamy schreef: Het gezegde "Sell in May" is gebaseerd op het gegeven dat de returns historisch gemiddeld lager zijn in de zomermaanden dan in de wintermaanden.
Uiteraard met abstractie van de dividenduitkeringen.
Sell in May is enkel superieur aan buy & hold wanneer er geen rekening gehouden wordt met transactiekosten en opbrengst dividend (zie o.a. http://www.etf.com/sections/features-an ... ay-go-away)
Productie in China is blijkbaar weer omhoog aan het gaan, het kan zijn dat ht einde van de rally nog niet in zicht is.
Of alles stort morgen in natuurlijk.
Maar vandaag: mooie winsten
Of alles stort morgen in natuurlijk.
Maar vandaag: mooie winsten

Het is precies echt moeilijk te accepteren dat het eindelijk terug iets beter gaat met de wereldwijde economie?
Fundamenteel gezien staat de wereldeconomie er toch prima voor? Zowel US, EUR als Azie/Lat Am zie je groeicijfers (BPP, bedrijfswinst). Grote bedrijven zijn aan het investeren (leningen nemen toe).
Ik werk voor een internationaal industrieel bedrijf waarvan de 3 sterkste maanden OOIT de volgende zijn:
- Jan 2017
- Feb 2017
- Maart 2017
Toeval? Neen. De toename is structureel en vind gewoon OVERAL tegelijk plaats (zowel naar sector als geografie). We kunnen het werk niet meer aan, verloven worden massaal ingetrokken, extra tijdelijke werkkrachten aangenomen op alle afdelingen (arbeiders, bedienden, ingenieurs...), vacatures uitgeschreven om tijdelijken door permanenten te vervangen, bijkomende leveranciers gezocht,... en dat voor het eerst sinds 2008.
Ik heb niks tegen waakzaamheid, maar op dit ogenblik de markt verlaten uit schrik, en dat puur omdat de waarderingen op de beurs toenemen dat is toch de omgekeerde wereld?
Fundamenteel gezien staat de wereldeconomie er toch prima voor? Zowel US, EUR als Azie/Lat Am zie je groeicijfers (BPP, bedrijfswinst). Grote bedrijven zijn aan het investeren (leningen nemen toe).
Ik werk voor een internationaal industrieel bedrijf waarvan de 3 sterkste maanden OOIT de volgende zijn:
- Jan 2017
- Feb 2017
- Maart 2017
Toeval? Neen. De toename is structureel en vind gewoon OVERAL tegelijk plaats (zowel naar sector als geografie). We kunnen het werk niet meer aan, verloven worden massaal ingetrokken, extra tijdelijke werkkrachten aangenomen op alle afdelingen (arbeiders, bedienden, ingenieurs...), vacatures uitgeschreven om tijdelijken door permanenten te vervangen, bijkomende leveranciers gezocht,... en dat voor het eerst sinds 2008.
Ik heb niks tegen waakzaamheid, maar op dit ogenblik de markt verlaten uit schrik, en dat puur omdat de waarderingen op de beurs toenemen dat is toch de omgekeerde wereld?
ken er nog niet zoveel van maar verkopen om op dip terug te kopen lijkt me maar niks, na een tijdje moet het dan wel een hele grote dip worden.
interesseert me wel om eens zo'n trading portefeuille te volgen, van iemand die alles volgt en constant inspeelt op dippen enz... en te zien wat voor resultaat die haalt.
interesseert me wel om eens zo'n trading portefeuille te volgen, van iemand die alles volgt en constant inspeelt op dippen enz... en te zien wat voor resultaat die haalt.
Ik krijg beurscomment-mailtjes van ene Maarten Verheyen, en wat jij vraagt is exact wat hij voorstelt: je laten meekijken in zijn trading-portefeuille. Te vinden via facebookpietpiraat schreef:ken er nog niet zoveel van maar verkopen om op dip terug te kopen lijkt me maar niks, na een tijdje moet het dan wel een hele grote dip worden.